Stránka 2 z 4
Napsal: pát říj 30, 2009 21:16
od Ivo
Kalasnikov píše:Vyměním olej i filtr
To bude asi nejlepší řešení.
Napsal: pát říj 30, 2009 21:20
od staneko
Ivo, no tak jsme se shodli
Kalasnikov, vyměnit a hlídat .... ty uvolněný usazeniny můžou někdy nadělat dost škody ..... je lepší raději pak ještě jednou opakovat ..... ale snad nebude potřeba
Napsal: pát říj 30, 2009 21:25
od Ivo
Ještě je tu jedna možnost, jak se částí těch usazenin zbavit. Sundat víko vačky, popřípadě i s uložením vačky (pak se to ale bude muset všechno nadstavovat) a vyčistit to ručně, nějakým rozpouštědlem. Dělal jsem to tak na jednom motoru a to jsem na obal vačky použil i drátěný kotouč do vrtačky a pak byl s usazeninama klid.
Napsal: pát říj 30, 2009 21:30
od staneko
Záleží na tom, kolik tam toho je ...... pokud hodně, pak by to měnění kvalitního oleje mohl být dlouhý boj ..... ale to mechanický čištění ..... všude se stejně nedostaneš ..... ale určitě to dost pomůže .....
Re: Barva oleje
Napsal: sob říj 31, 2009 07:03
od Teepee
Kalasnikov píše:Když je olej černý tak už moc neplní svou funkci že? Po 5ti tis km je už docela hnusný. Asi do sebe nabral dlouholeté úsady. Radši bych ho měl před zimou asi vyměnit že?
Každopádně, odpověď na původní otázku. Pokud je olej černý, neznamená to, že se má vyměnit. Olej do sebe váže karbonové usazeniny ze spalování a tím černá. Právě to že je do sebe váže a udržuje je v rozpuštěném stavu je jeho správná funkce. Po výměně oleje se olej udržuje nějakou dobu medový, jak dlouho je strašně relativní.
Když jsem vyměnil olej u Sierry po koupi, za 3 měsíce a asi 1 000km se v servisu divili proč neměním olej, že je tam strašná kaše, která by zasloužila vyměnit. Já na to co by kaše, vždyť je jen černej. Ale přistoupil jsem na další výměnu a to už olej vydržel nazlátlej asi 3 000km. Po setření měrky prstem byl na prstu proužek černý a okolo medový olej.
První olej vyčistil motor, předchozí majitel to silně zanedbal a já to při koupi neřešil když LADA jezdí prakticky na každý olej a dokud nesvítí kontrolka nic se neděje. U LADY a Škodovky 130L mám zažito, že medový olej vydrží několik set km a pak už je prostě černý.
Takže jestli ten Shell byla první náplň po koupi ojetiny, tak je teď čas jí vyměnit. A pak už bych se držel normálního harmonogramu, 10 000km, nebo cca 1-1,5 roku, podle toho co uplyne dříve.
Napsal: sob říj 31, 2009 07:49
od Křečík Barbuška
Kalasnikov píše: Vyměním olej i filtr a pak už se motor musí zevnitř blýskat.
Tomu nevěř.
Napsal: pon lis 02, 2009 10:12
od Marek
Ivo píše:O výměně oleje bez výměny filtru, tu nikdo nepsal. Ale stále nechápu, co je špatného na tom, když třeba v půlce výměnného intervalu oleje, vyměním jenom olejový filtr. Na tom prostě nic zvrhlého nevidím.
Souhlasím. Pokud se olej díky uvolňování úsad z motoru rychle špiní, je to správně, ale je vhodné v polovině intervalu vyměnit filtr, aby se neucpal a nedocházelo k mazání nefiltrovaným olejem (což se klidně stát může, pokud se otevře přepouštěcí ventil ve filtru díky zanesení a nefunkčnosti papírové filtrační části). Ačkoli myslím, že osobně bych spíše volil výměnu nejen filtru, ale i oleje (není to tolik peněz).
Jinak souhlasím, že olej se špinit musí a čím rychleji, tím lépe. Je to známkou jeho správné funkčnosti. Uvolňuje úsady v motoru a rozpouští je do sebe. Pokud mám motor neznámé minulosti, je vhodné první olej vyměnit dříve než po roce či 10.000 km. Osobně bych doporučoval při krátkých jízdách olej měnit podstatně dříve, nejdéle po 8000 km. Totéž platí i pro motory spalující LPG - tam sice olej netmavne, ale zato se mnohem rychleji znehodnocuje chemicky (protože reakce s plynem způsobuje intenzivnější chemické změny).
Nejpomaleji olej stárne v naftových motorech, přestože je po nalití do motoru okamžitě černý jako holinky, to málokdo ví.
Jinak odkazuji na sekci FAQ, kde je o olejích obsáhlé téma.
Napsal: pon lis 02, 2009 14:20
od EMI
v původním motoru mi olej zčernal prakticky hned (cca 500-600 km). teď co mam novej, kterej jsem tak pracně čistil až přestal mazat
mi zatim jen tak lehce ztmavnul, ale stejně půjde brzo ven, páč jsem plynař
Napsal: úte lis 03, 2009 19:01
od Veverka
Vezu sem otázku-co s pohnilejma vrakama,u kterých evidentně mizí olej?Modrý kouř z výfuku se naštěstí nekoná,ale co dělat když musím cca měsíc před koncem "intervalu" dolít až 2L oleja?Přeci jen to znamená vypustit se vším i 2L litry skoro teď dolitého oleje.
Napsal: úte lis 03, 2009 19:20
od Hurikán
Pokud je tomu tak, nabízí se otázka, jestli místo neproduktivního dolití 2l měsíc před výměnou, není lepší olej rovnou výměnit.
Napsal: úte lis 03, 2009 22:25
od Veverka
První litr jsem dolíval už teda o něco dříve,přičemž jsem nepočítal s tím že budu muset do výměny zase dolít. Navíc hlavně ještě jsem onehdá nepoznal podle měrky že tam chybělo docela dost.
Samozřejmě dneska bych už při spatření takového zmizení oleje určitě ten starý zbytek vypustil.
Děsí mě že i ta kontrolka začne poblikávat až když chybí dost,naštěstí jsem se nespoléhal jen na ni a kontroloval jsem to sám. -
Napsal: úte lis 03, 2009 22:37
od Maysner
me kontrolka zablika, pri prudkym prujezdu levotocivou zatackou, uz kdyz je mezi ryskama pod pulkou
Napsal: úte lis 03, 2009 22:39
od Ivo
A těm, co mají normální styl ježdění a zatáčky neberou po dvou kolech, kontrolka začne blikat někdy v době, když je na měrce na minimu.
Napsal: úte lis 03, 2009 22:42
od Cory
a těm,kterí mají dobrý motor, olej neubýva
Napsal: úte lis 03, 2009 22:43
od Maysner
Ivo píše:.......zatáčky neberou po dvou kolech, .......
od toho je tam nizsi podvozek s lepsima perama a tlumicema