Stránka 2 z 7
Napsal: úte zář 15, 2009 19:24
od Wenca084
Ano , ja si na toto téma pamatuji, ale ani tam se nedošlo ke závěru ,
Máš ty Jelene , nebo Marku důkaz , nebo jinak ,držely jste v ruce karburátor ( opotřebený ) nebo hlavu s opotřebenými ventily kvůli odpojené hadici...???
Co se na těch ventilech může těma sračkama z motoru mazat?? Sedla?? Nic jiného tam není, (ventily jsou přeci mazány ze zhora tzn. od víka ventilů ,mot. olejem ) To je podle mě pitomost.
Naše závodní lada co máme s Čerminem , jezdí už přes rok amaterské rally s odpojenou touto hadicí , a motor jezdí furt jak střela , a žadnej vliv na jeho opotřebení tato hadice zatím žádnej vliv neměla. A to se stím na závodech neserem , jedé se furt v max ot. atd....
Napsal: úte zář 15, 2009 20:29
od Dusan
Ked to bude mat nabehane tak 80-100tis tak sa zastav...pozrieme na voditka ventilov....ale u tvojeho motoru to bude sum a fuk.......
Napsal: úte zář 15, 2009 20:34
od Jelen
Wenca084, ventily jsou mazány zezhora motorovým olejem? Jak prosimtě, když jsou tam gufírka? Samozřejmě, když jsou v háji, tak je to maže. Karburátor jsem v ruce nedržel, ani hlavu, takto opotřebovanou, ale jednou to tam takto je konstrukčně řešeno, tak to tam má bejt. Nevyvracím ti to, pokud chceš do motoru lejt vodu, čiň tak. Mimochodem, jaký sračky v motoru? Je tam přeci olej, úplně stejný, jaký je v hlavě za běhu motoru. Olejové výpary jsou mastné, narozdíl od benzinových. A sedla se mazat nemusejí, nedochází tam ke tření. Víš, ventily jsou v takových trubičkách, kde se třou a tam je potřeba to mazat. Ovšem vidím, že jsi tvrdohlavý, nemá proto cenu ti to vysvětlovat,. Marek to asi pochopil dříve a tak se odmlčel už v tamtom tématu.
Napsal: úte zář 15, 2009 21:27
od Křečík Barbuška
Jelen píše: Wenca084, ventily jsou mazány zezhora motorovým olejem?
Budeš se divit, ale jsou. Všeobecně uznávaný Tůma píše "Olej, který v malém množství pronikne manžetami z teplovzdorné pryže, jednak snižuje tření dříku ventilu ve vodítku a jednak zlepšuje utěsnění ventilu v závitové části vodítka" ... zove se to labyrintové těsnění.
Napsal: úte zář 15, 2009 21:30
od Jelen
Koko Loko, to se divím, protože ty gufera jsou tam od toho, aby to tamtudy neteklo. Co píše Tůma o odvětrání klikové skříně?
Napsal: úte zář 15, 2009 21:38
od Křečík Barbuška
Co si vzpomínám, tak se v podstatě zmiňuje jen o recyklaci splodin z klikovky, vem knihu do tlapek a hledej
.
Napsal: úte zář 15, 2009 21:49
od Veverka
proč je to udělané tak,že se nový olej lije rovnou na ventily?
Napsal: úte zář 15, 2009 21:57
od Křečík Barbuška
Asi proto, že otvorem ve vaně by to šlo blbě
.
Napsal: úte zář 15, 2009 21:58
od Veverka
Koko Loko píše:Asi proto, že otvorem ve vaně by to šlo blbě
.
Tohle jsem nemyslel
,jen mě to jaksi podivilo.
Napsal: stř zář 16, 2009 07:24
od JmJ
Koko Loko píše:Asi proto, že otvorem ve vaně by to šlo blbě
.
Napsal: stř zář 16, 2009 08:09
od Marek
Nový olej nemusíš lít do motoru otvorem ve víku ventilů. To není nijak podmíněno, je to pouze logické, ale nikdo Ti to nenutí.
Například já jsem na svém motoru kvůli určité horší přístupnosti otvoru ve víku zvolil jiný způsob - plním olej do motoru hadicí odvětrání, tam se dostanu mnohem lépe.
Napsal: stř zář 16, 2009 09:01
od Wolf
Marek píše:Nový olej nemusíš lít do motoru otvorem ve víku ventilů. To není nijak podmíněno, je to pouze logické, ale nikdo Ti to nenutí.
Například já jsem na svém motoru kvůli určité horší přístupnosti otvoru ve víku zvolil jiný způsob - plním olej do motoru hadicí odvětrání, tam se dostanu mnohem lépe.
A já než abych demontoval filtr a baterku u Daihatsu, abych se dostal k plnícímu otvoru automatické převodovky, tak jsem ji plnil pře trubku měrky oleje
Napsal: stř zář 16, 2009 17:40
od Mojma
Koko Loko píše:Asi proto, že otvorem ve vaně by to šlo blbě
.
Třeba na Zetorech se leje odstředivkou.
Napsal: pát zář 18, 2009 09:54
od Wenca084
Koko Loko píše:Jelen píše: Wenca084, ventily jsou mazány zezhora motorovým olejem?
Budeš se divit, ale jsou. Všeobecně uznávaný Tůma píše "Olej, který v malém množství pronikne manžetami z teplovzdorné pryže, jednak snižuje tření dříku ventilu ve vodítku a jednak zlepšuje utěsnění ventilu v závitové části vodítka" ... zove se to labyrintové těsnění.
Dobře ty sis to přečet...
Napsal: pát zář 18, 2009 09:59
od Wenca084
Jelen píše:Wenca084, ventily jsou mazány zezhora motorovým olejem? Jak prosimtě, když jsou tam gufírka? Samozřejmě, když jsou v háji, tak je to maže. Karburátor jsem v ruce nedržel, ani hlavu, takto opotřebovanou, ale jednou to tam takto je konstrukčně řešeno, tak to tam má bejt. Nevyvracím ti to, pokud chceš do motoru lejt vodu, čiň tak. Mimochodem, jaký sračky v motoru? Je tam přeci olej, úplně stejný, jaký je v hlavě za běhu motoru. Olejové výpary jsou mastné, narozdíl od benzinových. A sedla se mazat nemusejí, nedochází tam ke tření. Víš, ventily jsou v takových trubičkách, kde se třou a tam je potřeba to mazat. Ovšem vidím, že jsi tvrdohlavý, nemá proto cenu ti to vysvětlovat,. Marek to asi pochopil dříve a tak se odmlčel už v tamtom tématu.
Kdyby to nebylo mastné od oleje jak se stírá guferem ( na ventilu zůstáva mastný film , abys to pochopil) tak ty ventily by se zadřeli v tý palici po 5 kilometrech!! To nemá vůbez žádnou souvislost stím, že se to maže odfukem z klikovky (ˇjak vy říkáte svrchní mazání) .
Ja tomuhle prostě nevěřím.
Ale už dost hádání , každej jak je vidět máme svoji pravdu...wenca