Stránka 2 z 3

Napsal: úte zář 08, 2009 12:10
od Teepee
Marek píše:Pokud bys potřeboval, můžu Ti oleje či jiné kapaliny z Brna do Prahy hodit. Jezdím přes Prahu minimálně jednou měsíčně, někdy dvakrát. Takže dáš-li vědět dostatečně včas, nic není problém. Kanďáků mám plnou garáž a do Brna jezdím na Lada schůze :wink:.

Inspirovalo mě to zatím k tomu, že se pozeptám v autodílech o dvě vesnice vedle, třeba tam mají něco rozlévaného. http://cernosice.osobe.cz/?m=0&sid=15&k ... &output=o1
K tomu našemu autodílaři (má i autoservis) nevím no, když tam dojdu, abych se jen zeptal jestli má sudový a jaký, tak po otázce jaký (nedejbože další otázce za kolik), zase bude dělat že nechápe, proč se na to ptám, vždyť je to přece olej a on pánbůh. A jestli má v sudu to co je na něm napsáno bych se taky lehce zamyslel.
Teď olej mám, do P406 jsem koupil Valvoline, no stál 750 za 4+1litr. :dontknow: http://valvoline.cz/cs/shop/kategorie/5 ... lend-10w40. Vlastně byl za prakticky stejnou cenu jako tady:
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=128 a http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=127
Ale měl jsem taky v ruce kanystr s Castrolem za 1400 a nebo se Shellem za 1100, to nejsem blázen. Hlavně musím najít chuť ho vyměnit, mně se do tý potvory stříbrný vůbec nechce šťourat, asi proto, že vím, že to auto nikdy nepochopím, už jen ty 4 řídící jednotky co má. (Motor, ABS, Airbagy, Palubní deska) :roll: :twisted:

Napsal: úte zář 08, 2009 12:44
od Wolf
Teepee píše:...Ale měl jsem taky v ruce kanystr s Castrolem

Catrol Magnatec jsem zacal lit do Cuore, nekde jsem slysel, ale neoverene, ze Castrol (ale se svym nazvem) pouzivaji japonci jako prvonapln. Ale tam se vejdou 2 litry a nic to nezere.

tu je

Napsal: úte zář 08, 2009 13:20
od gogo
foto

Napsal: úte zář 08, 2009 13:50
od zelvotron
Hezké, ještě mi chybí kříže a věnce na oknech a má to automat? Jinak při průvodech odděláš spojku :mrgreen:

Napsal: úte zář 08, 2009 13:51
od Křečík Barbuška
Marek píše: ... moc nechápu lidi, co razí heslo "co je české, stojí za prd". Ono to tak většinou není.
Ačkoliv s tímto též souhlasím, byl jsem spokojenější, když jsem pod názvem Super Tribon, kupoval Texaco nebo pozděli ještě více spokojenější, když to bylo Q8. Q8 byl rozhodně světlejší, voňavější a celkově sympatičtější olej (laicky posuzováno pomocí smyslů :) ), nicméně u toho Mogulu je skvělý poměr cena výkon a pro Ladu dobré, až až.

To gogo, odpověděl ti Marek, já osobně užívám jen ten 15W40, nicméně tu 10W40 lijí do aut tuším jedincové Drobek a Maysner.

Napsal: úte zář 08, 2009 14:05
od gogo
zelvotron píše:Hezké, ještě mi chybí kříže a věnce na oknech a má to automat? Jinak při průvodech odděláš spojku :mrgreen:



u nas je cintor dolu kopcom :violent1:

automat to chvalabohu nema, inak full vybava tej doby (mnohe dnesne auta maju to co mam ja v aute oni za priplatok)

jazdil som s P607 automat a nejak ma to neoslovilo

Napsal: úte zář 08, 2009 14:08
od gogo
mna by skor zaujmal ten zasadny rozdiel v praxi (10W40 a 15W40)


................. teraz niekto napise ze 5W :evil:

Napsal: úte zář 08, 2009 14:14
od zelvotron
Pardon, ale ty fólie ve mě silně evokují pohřební službu, třebaže do tohodle bys rakev nenacpal :oops:

Napsal: úte zář 08, 2009 14:17
od gogo
zelvotron píše:Pardon, ale ty fólie ve mě silně evokují pohřební službu, třebaže do tohodle bys rakev nenacpal :oops:


...teraz tvrdsi humor: detsku ano :pale:

[ Komentář přidal: Luděk Musil: út září 08, 2009 16:13 ]
Píši Vám za jedna studente :D :D :D :D :D :D :D :D

Napsal: úte zář 08, 2009 17:26
od _Pool_
gogo píše:
_Pool_ píše:Až na to, že olej do Lady ho stál 400 a teď ho stojí 3x tolik. A to je jen začátek...


.....a zaroven aj koniec :P - mimochodom, na 20 tkm 2xolej do lady za 500,-Sk + 1-2 l.na dolievanie, to je spolu 1200,- SK = 1 x 4 litre Mobil origo do forda + filter + robota ak sa s tym nemienim babrat sam.


A čo svíčky? Vzduchový filter? Žiarovky? Nikdy nebudeš muset měnit výfuk? Co brzdy, kotouče? Už máš zjištěné kolik by Tě stála výměna rozvodů? :twisted:
Olej dejme tomu si vyměníš sám, ale pokud má auto servisní knížku a myslíš trochu na zadní vrátka, např. přijde nějaká nepředvídatelná situace v životě a auto budeš muset náhle prodat, je lepší mít vyplněnou servisní knížku od renomovaného autoservisu. Auto je pak mnohem líp prodejné a stoupne trochu na ceně.
Ale tahle debata je stejně jenom mlácení prázdné slámy. Každý majitel novějšího auta je spokojenej, do té doby, než se něco podělá. A účtenky za servis a opravy sám stejně nikdy neukáže. Jak by potom vypadal... :)

Napsal: úte zář 08, 2009 17:43
od Kalasnikov
xx

Napsal: úte zář 08, 2009 19:31
od Laďuša
No konkrétně žárovky by snad měly bejt stejný, jako do Žigula, ne, aspoň většinově

Napsal: úte zář 08, 2009 19:53
od Maysner
Koko Loko píše:
Marek píše: ... moc nechápu lidi, co razí heslo "co je české, stojí za prd". Ono to tak většinou není.
Ačkoliv s tímto též souhlasím, byl jsem spokojenější, když jsem pod názvem Super Tribon, kupoval Texaco nebo pozděli ještě více spokojenější, když to bylo Q8. Q8 byl rozhodně světlejší, voňavější a celkově sympatičtější olej (laicky posuzováno pomocí smyslů :) ), nicméně u toho Mogulu je skvělý poměr cena výkon a pro Ladu dobré, až až.

To gogo, odpověděl ti Marek, já osobně užívám jen ten 15W40, nicméně tu 10W40 lijí do aut tuším jedincové Drobek a Maysner.


ano. jezdim na Mogul GX-FE 10W40. asi uz treti vymena, predtim jednou proplach super tribon, motor se za tu dobu nadherne procistil, mazani ukazuje pekny hodnoty i na oleji kolem 8tis km(da se rict v cas vymeny za novej). a nevadi mi u toho oleje ze si motor neco vezme, stoji stejne jako mineral 8)

Napsal: stř zář 09, 2009 07:00
od Marek
gogo píše:mna by skor zaujmal ten zasadny rozdiel v praxi (10W40 a 15W40)


................. teraz niekto napise ze 5W :evil:

Jediný praktický rozdíl je v tom, že oleje s nižším prvním číslem v zimním období malinko lépe tečou. Zatepla je to naprosto jedno.
Nicméně v našich klimatických podmínkách mírného pásu se běžně doporučuje používání olejů SAE 15W/40. Samozřejmě pokud není speciální specifikace, kterou vyžaduje výrobce motoru daného vozu, ta má vždycky přednost. Je ale jasné, že při výběru vhodného oleje (mám tím na mysli především právě viskozitu) je třeba přihlédnout k předpokládanému způsobu užívání vozu. Pokud do toho skočím, projedu vesnici či dvě a poté najedu na dálnici či pěknou silnici a pojedu desítky kilometrů v tahu, bez obav můžu i v zimě použít viskóznější olej. On má čas se kvalitně prohřát a teče (tudíž i maže) jak se od něho čeká. Pokud však autem často přejíždíš na kratší vzdálenosti a tím se olej nemá čas kvalitně prohřát na provozní teplotu, je vhodné zvážit použití oleje s nižší viskozitou zastudena.
Proto tvrdím, že SAE 10W/40 je "zlatý střed". Ačkoli do svého motoru můžu používat olej jakékoli viskozity (který splňuje VW 505.00), používám právě "desítku".

Napsal: stř zář 09, 2009 07:20
od gogo
_Pool_ píše:A čo svíčky? Vzduchový filter? Žiarovky? Nikdy nebudeš muset měnit výfuk? Co brzdy, kotouče? Už máš zjištěné kolik by Tě stála výměna rozvodů?
Olej dejme tomu si vyměníš sám, ale pokud má auto servisní knížku a myslíš trochu na zadní vrátka, např. přijde nějaká nepředvídatelná situace v životě a auto budeš muset náhle prodat, je lepší mít vyplněnou servisní knížku od renomovaného autoservisu. Auto je pak mnohem líp prodejné a stoupne trochu na ceně.


- SVIECKY: sada stala 1000,- Sk a vydrzia 45-60 tkm (na zigule som mal boschky stvorkontakt a menil som ich 15-20 tkm a stali viac ako tretinu......)
- VZD.FILTER - to je nejaka polozka? ked aj stoji raz tolko, a dvakrat tolko vydrzi?
- ZIAROVKY - povedz mi jednu (okrem prednej parkovacky a zadnej SPZ = spolu 1,5 EURA) ktora je ina ako do zigula? a ak dobre ratam nemam viac svetiel.....
- ROZVODY - auto je po vymene (no tiez to nepovazujem za polozku, vzhladom k tomu ak natocia v pohode cez 100 tkm)
- BRZDY - tak na tie som este nesiahol, STK super hodnoty a kotucom davam pri mojom style jazdy 50 tkm (pokial budu minimalne tak kvalitne jak sovietske, ak budu lepsie tak vydrzia viac). platnicky este cosi znesu
- VYFUK - na ziguloch som menil na kazdom co som mal minimalne 2x, tu ak bude treba budem menit len posledny hrniec, alebo ho spravim ked bude treba. a verim ze ma prezije.
- na zaver to s tou cenou ako stupne ma pobavilo :mrgreen: , dnes auta tak stracaju na cene jak nikdy predtym. maloco uz na tom poriesi nejaka servisna knizka. navyse u 10 rocneho auta by som ju bral minimalne s rezervou :wink: (bol som svedkom ked chlapik doniesol zosrotovat 3 rocnu fabku tak si moc nefandim pri pripadnom predaji), mimochodom nedoviezol som si to na kseft, ale pre seba.