Stránka 2 z 2
Napsal: čtv zář 03, 2009 12:55
od čmelák
trevor ale nezabudni ze on ma kratku jednotku ale ide vymenit staly prevod zo 4,3 na 4,44

buhehehe

Napsal: čtv zář 03, 2009 13:26
od Trevor
No tak tym to akurat tak este zhorsi. To uz ked mam davat 4.44 dif tak jednoznacne by som dal tu 05 prevodovku.
Tie kratke prevody maju nieco do seba ale pokial clovek nema motor co toci bez problemu 8000 tak to dost obmedzuje hlavne na pri vecsich objemoch ako 1,6 alebo 1,7.
Napsal: čtv zář 03, 2009 14:11
od čmelák
spravne

Napsal: stř zář 30, 2009 11:17
od Martin-MTX
jen abych pro informaci po case doplnil:
diferak mam 4.44
prevodovku 2101 (nejkratsi)
a na rallye je to parada, akorat uz jednicku nikde neradim, protoze se nani neda jet
takze vsechny slalomy a uzky zatacky jedu za 2 ktera krasne bere odspoda
na rovinkach radim 3 a 4
ale stejne to chce holt casem tu zavodni prevodovku protoze mam velkou mezeru mezi 2 a 3 stupnem.
kdybych dal 05kovou prevodovku tak se mi sice posunou kvalty ale mezery mezi nima sou porad stejny takze bych si nepomohl akorat bych nekde tu jednicku radil takze bych zase radil vic a to zdrzuje taky

Napsal: sob říj 03, 2009 18:35
od Hurikán
Převodovka mých snů by měla mít převodové poměry 1-4 stejné jako převodovka 2101 a k tomu ještě klasickou pětku. Uvažoval jsem o přestavbě mého 5q na tyto poměry, ale byl jsem značně zklamán informací od fundovaného člověka, že tato úprava není téměř možná.

Pokud by se někomu něco podobného podařilo, tak se podělte o informace.

Napsal: sob říj 03, 2009 19:16
od Štěpán
Hurikán píše:Převodovka mých snů by měla mít převodové poměry 1-4 stejné jako převodovka 2101 a k tomu ještě klasickou pětku. Uvažoval jsem o přestavbě mého 5q na tyto poměry, ale byl jsem značně zklamán informací od fundovaného člověka, že tato úprava není téměř možná.

Pokud by se někomu něco podobného podařilo, tak se podělte o informace.

Když jsme ještě před cca 12lety o převodových poměrech lada převodovek toho moc nevěděli, tak jsme nakoupili díly potřebné na přestavbu 5-ti kvaltu a začli předělávat. Klasickou 01 převodovku jsme rozdělali upravili origo díly a složili. Po prvním testu jsme byli trochu zklamani. Protože 5-ka bylo oproti 4-ce jen o 10km/h rychlejší ( při 3 000rpm 90km/h ) Pak jsme zjistili, že 5-ti kvalt má ještě navíc jinou hnací a mezilehlou hřídel a kolečko 1-ky. Prostě, že jsou to díly z 2105 kový převodovky.
Poskládat ale 5-ti kvalt z převodovky 2106, tak by 5-ka byla při 3000rpm na cca 107km/h
Napsal: sob říj 03, 2009 19:18
od Roman
Nieco skoro take sa da spravit zo seatackej prevodovky. Je to origo ruska prevodovka (tusim z 03) a k nej je dorobena nesynchronizovana 5ka. Ta 5ka sa da namontovat na hociktoru prevodovku ( iba sa potom celkovy prevod meni podla pouzitej prevodovky). Myso ma 5ku na prevodovke z 05ky.
Napsal: sob říj 03, 2009 19:20
od Saša
Štěpán Getsko píše:Poskládat ale 5-ti kvalt z převodovky 2106, tak by 5-ka byla při 3000rpm na cca 107km/h
To zní velmi zajímavě .
Napsal: sob říj 03, 2009 19:28
od Jelen
To jo, kolik vlastně má klasická 5q převodovka na 5ku při 3000ot/min?
Mohl bych si to zítra vyzkoušet, ovšem s těma vyřezanejma ďourama do blaníků bych nerad cestoval po silnici.
Napsal: sob říj 03, 2009 19:32
od Hurikán
Štěpán Getsko, Díky za doplňující informace.
Jelen, Jde o to, s jakým difem.

Napsal: sob říj 03, 2009 19:34
od Jelen
Mám 2106 bez přerábek

co v tom je, netušim, snad 3,9 ?
Napsal: sob říj 03, 2009 19:41
od Štěpán
Jelen píše:To jo, kolik vlastně má klasická 5q převodovka na 5ku při 3000ot/min?
Mohl bych si to zítra vyzkoušet, ovšem s těma vyřezanejma ďourama do blaníků bych nerad cestoval po silnici.
Přibližně to při 3 000rpm na pětku dává 100km/h
Jde o to, že 2106 má lepší ( rychlejší ) převod, než 2101 nebo 2105 mezi mrkví ( hnací hřídel ) a mezilehlou hřídeli ( ta spodní, hned pod plechovým deklem )
Napsal: pon říj 05, 2009 08:23
od radek mb
Já mam na 5q při 3500 ot/min rychlost 120 km/h tacho.Ideální stav na běžnou jízdu.