

Moderátor: Moderátoři
Když jsme ještě před cca 12lety o převodových poměrech lada převodovek toho moc nevěděli, tak jsme nakoupili díly potřebné na přestavbu 5-ti kvaltu a začli předělávat. Klasickou 01 převodovku jsme rozdělali upravili origo díly a složili. Po prvním testu jsme byli trochu zklamani. Protože 5-ka bylo oproti 4-ce jen o 10km/h rychlejší ( při 3 000rpm 90km/h ) Pak jsme zjistili, že 5-ti kvalt má ještě navíc jinou hnací a mezilehlou hřídel a kolečko 1-ky. Prostě, že jsou to díly z 2105 kový převodovky.Hurikán píše:Převodovka mých snů by měla mít převodové poměry 1-4 stejné jako převodovka 2101 a k tomu ještě klasickou pětku. Uvažoval jsem o přestavbě mého 5q na tyto poměry, ale byl jsem značně zklamán informací od fundovaného člověka, že tato úprava není téměř možná.Pokud by se někomu něco podobného podařilo, tak se podělte o informace.
To zní velmi zajímavě .Štěpán Getsko píše:Poskládat ale 5-ti kvalt z převodovky 2106, tak by 5-ka byla při 3000rpm na cca 107km/h
Přibližně to při 3 000rpm na pětku dává 100km/hJelen píše:To jo, kolik vlastně má klasická 5q převodovka na 5ku při 3000ot/min?
Mohl bych si to zítra vyzkoušet, ovšem s těma vyřezanejma ďourama do blaníků bych nerad cestoval po silnici.