Stránka 2 z 3
Napsal: úte zář 29, 2009 13:27
od Cooper
Saša píše: Montáž jiného regulátoru by nemuselo odstranit závadu .
Jo....udělal bych to, ale auto mi stojí 100 km od baráku u kamarádů na vesnici. A rád bych dostal auto domů, tak koupím regulátor a budu doufat že to je jeho závada

Napsal: úte zář 29, 2009 15:02
od Saša
Cooper píše: A rád bych dostal auto domů,
Tak z altíku vyndej regulátor s uhlíky a dojeď na baterku . 100km zvládne uplně bez problému .
Napsal: úte zář 29, 2009 18:44
od Cooper
Saša píše:Cooper píše: A rád bych dostal auto domů,
Tak z altíku vyndej regulátor s uhlíky a dojeď na baterku . 100km zvládne uplně bez problému .
Tak jsem byl dneska u Viléma, a pučil mě tři druhy regulátorů. Obávám se, že bude pasovat ten Samarácký, který je nedražší. Pokud to ale nebude regulátorem, tak zkusím teda dojet do Ostravy na baterku. Baterka už ale párkrát "vystříkla" tak snad bude mít dosta kapacity.
Napsal: úte zář 29, 2009 18:50
od Maysner
no. ja mam v brne nesmirnej problem sehnat regulator na altik, co montovali do jednobodu. maj jen na nivu, ale ta ma altik trochu jinej, a pak na starsi typy

Napsal: úte zář 29, 2009 18:51
od Křečík Barbuška
Asi blbá rada, ale šance na dojetí si můžeš pojistit vyndáním jedné H4, orgáni snad prominou

. Nevím jak u stříkaček, ale u své věčně přebíjející sedmy vyhazuji pojistku od buzení místo demontáže uhlíků a když baterka dochází, tak ji na chvilku zase vrátím

. Jednu dobu kdy mi "hořel" jeden regler za druhým, jsem přemýšlel i o odpojování buzení ovládaném z kabiny

. Je ovšem pravdou, že u karburátorového stroje těch 20V nemá celkem co fatálně zničit.
Napsal: úte zář 29, 2009 19:01
od Cooper
Maysner píše:no. ja mam v brne nesmirnej problem sehnat regulator na altik, co montovali do jednobodu. maj jen na nivu, ale ta ma altik trochu jinej, a pak na starsi typy

Jo, zkus se optat na ten do Samary, myslím si, že bude pasovat.
Napsal: úte zář 29, 2009 19:04
od Maysner
ee. ja mel regler s sebou a nic nesedelo

Napsal: úte zář 29, 2009 19:05
od Cooper
Koko Loko píše:Je ovšem pravdou, že u karburátorového stroje těch 20V nemá celkem co fatálně zničit.
A já mám jak na potvoru tu stříkačku

Uvidíme, jak to po víkendu dopadne. Btw, co je to za pojístku?
Napsal: úte zář 29, 2009 19:06
od Cooper
Maysner píše:ee. ja mel regler s sebou a nic nesedelo

A co přesně nesedělo? Díry? nebo co?
Napsal: úte zář 29, 2009 19:07
od Maysner
uz je to naka doba co jsem to zjistoval. tehdy jsem osadil nakej 70A altik magneton z VW a jezdim si spokojene dal

Napsal: stř zář 30, 2009 06:21
od Luděk Musil
Cooper:
Ona inkriminovaná pojistka buzení má na víčku napsáno G67. Jinak je to pojistka č. 9.
A regulátor ze Samařice bude do toho altíku pasovat.
L.
Napsal: stř zář 30, 2009 08:42
od Saša
Už jsem to tu psal , "naše" íčkové a většina altíků se zabudovaným regulátorem uvnitř nemají pojistku buzení ! není jí kam zapojit . Ani vyndání kontrolky nemusí vést k nenabuzení altíku , mnohdy se o to postará zbytkový magnetizmus staršího altíku .
Napsal: stř zář 30, 2009 15:27
od Cooper
No, eště takový dotaz.....Otec mi říkal že si alternátor zničím když ho nechám napojedný na motor klíňákem a odpojím ho od baterky, tak že ho zničím.....Takhle jsem ujel asi 10 km. Vyndané konektory a dráty od baterky odpojedné....
Napsal: stř zář 30, 2009 16:40
od Saša
Pokud Je altík odpojen muže zbytkový magnetizmus v rotoru spůsobit "výrobu" elektřiny ve statoru na který jsou napojeny usměrňovací diody a nezatížený (odpojený neřízený) altík napěťově "vyletí" nad průrazné napětí těchto diod (cca 42V) a diody se zničí ! Je proto lepší ho nechat zapojen na + baterie (ten kontakt se šroubem) a odpojit pouze buzení . To platí pro altíky s VNĚJŠÍ regulací . Takzvané samonabuzení je ovšem u těhle altíků málo pravděpodobné .
Jiná věc může nastat u altíku s regulátorem uvnitř . Tyto jsou konstruovány jako SAMO nabuzovací a k zničení jak regulační části tak diod může dojít velmi snadno když je zcela odpojen ! Proto když přebíjí vyndejte na dojetí regulátor s uhlíky . + od baterie tam nechte . Zabrání to zničení hlavních usměrňovacích diod .
Napsal: stř zář 30, 2009 18:16
od Cooper
No super.....tak jsem zvědavý jestli to ty diody vydržely nebo ne...
