Stránka 2 z 7

Napsal: pát srp 21, 2009 12:29
od Mojma
Taky se mně zdá, že ten můj stroj žere toho oleje strašně moc. Ještě že si "půjčuju" olej v práci z Liazky. A spotřeba LPG to je taky hnus, kolem 14l/100km. :wink: Motór by hold chtěl GO, ve válcích je slušný schodek. Nebo dát jiný motor.

Napsal: pát srp 21, 2009 14:09
od JmJ
Boze kriste olej z dieselove liazky do benzinoveho osobako, tak tomu rikam prasecina. Inu coz, co se usetri na oleji, to se pak narve do noveho motoru/auta. Asi vyssi ekonomika :-)

Napsal: pát srp 21, 2009 15:01
od Mojma
No ja, ale když on sežere úplně stejně nějakou polosyntetiku litr za 300 Kč nebo ADS za 40 Kč/l. Pak si vyber.

Napsal: pát srp 21, 2009 17:20
od Štěpán
JmJ píše:Boze kriste olej z dieselove liazky do benzinoveho osobako, tak tomu rikam prasecina. Inu coz, co se usetri na oleji, to se pak narve do noveho motoru/auta. Asi vyssi ekonomika :-)
Co je na tom divného? Otec a já olej z liazky ( resp. z karosy ) používáme v ladách už přes 20let!!! :wink:
Za to opotřebení olej nemůže. To spíš už má ten motor nalítáno kolem 300 tis. km.

Napsal: pát srp 21, 2009 17:33
od Ivo
Souhlasím se Štěpánem. To, že se olej lije do Liazky, ještě neznamená, že je špatný a nevhodný do Lady.

Napsal: pát srp 21, 2009 18:57
od radek mb
Například moje sedma byla tak hladová,že zkousla ,dá se říci,jakýkoliv olej, a to v množství 1,5l na 1000km :mrgreen:

Napsal: pát srp 21, 2009 20:08
od Saša
Je to sice trochu OT ale již jsem to tu někde psal . Moje 02 po překonání cca 400 000 km začala témněř skokově žrát olej v množství 1L/1000km které se ovšem rychle zvětšovalo až do prodeje (598 000km) kdy spotřeba byla cca 1-1.5L/100 (sto) Km !!! dle stylu jízdy .
Technici ze zdejšího autoservisu jsou svědci když jsem k nim chodil pro vyjetý olej z čehokoli a po petkách to lil do motoru . Je s podivem že motor i přes to startoval na poprvé a nebyl znát ani výrazný úbytek výkonu . Motor už ani veškerý olej nespálil a plyval ho v kapičkách z výfuku .
PS: Většinou je ale oprava jednoduchá a stačí vymněnit simeringy na ventilech . Dát silikonové .

Napsal: pát srp 21, 2009 21:10
od Dusan
ked to bude zzrat 1l na 400Km tak uz netreba menit len simeringy :D

Napsal: pát srp 21, 2009 22:37
od Mojma
Já si myslím, že ten M7 ADS IV není špatný, přeplňovaný diesel potřebuje kvalitní olej. Takže pro atmos. benziňák musí stačit. Jinak ta moje 07 má najeto 172000 km. Já už s ní jezdím 40000 km a žere ten olej furt stejně. No nevím co s ní předchozí majitel dělal, že ten motor tak zřídil. Startuje na plyn i v zimě bez problémů, výkon má taky dobrý a chladí výborně. Teď v těch vedrech se ani moc nezapíná větrák na chladiči.

Napsal: sob srp 22, 2009 08:07
od Marek
Mojma píše:Já si myslím, že ten M7 ADS IV není špatný, přeplňovaný diesel potřebuje kvalitní olej. Takže pro atmos. benziňák musí stačit.
Motorový olej M7ADSIV je olej vhodný jak pro naftové motory, tak pro benzinové a i Lada na něj může bez obav jezdit. Ale ne vždycky to musí platit a Tvá domněnka, že když olej je pro turbonaftu, musí suverénně stačit i pro obyčejný benziňák, je absolutně zcestná a jak vidno o olejích a jejich vlastnostech toho moc nevíš.
Pravdou je, že téměř všechny běžně prodávané oleje na našem trhu jsou oleji použitelnými univerzálně jak pro benzinové, tak pro naftové motory. Ale jsou i výjimky a právě ty se vyskytují nejvíce u nákladních vozů a těžké techniky. Představ si třeba konkrétní příklad, který se stal:
Olej SAE 10W/30 od ARALu určený do vysoce přeplňovaného důlního nakladače Volvo jeden maník od nás lil do Favorita. Argumentoval přesně stejně zcestným a mylným názorem, že když ten olej je pro tak špičkový motor, musí bohatě stačit pro škodovku. Neujel ani deset tisíc do další výměny a bylo hotovo. Během několika týdnů mu nejdřív nešlo startovat zastudena (to se postupně zhoršovalo až ke stavu, že to musel pouštět z kopce a roztočit to na trojku), v součinnosti s tím mu šel dolů výkon a nakonec mu to začalo plivat olej výfukem a motor se zastavil úplně. A jestlipak víš, proč to bylo? Drtivá většina těchto olejů speciálně vyvinutých pro těžké traktory a stavební stroje jsou oleje sice snášející obrovské tlaky a teploty, ale nejsou stavěné na vysoké otáčky. Všechny takové motory pracují při maximálních otáčkách 1200 až 1600 rpm, zatímco optimální provozní otáčky "běžného starého benziňáku" jsou třikrát vyšší. Tyhle oleje prostě nemají schopnost mazat vysokootáčkové motory a ty se zadřou na pístech, protože olejový film na stěnách válců praská a motor běhá nasucho.

Naštěstí olej M7ADS (ať už III nebo IV) je schopen bezproblémově mazat i benzinové motory. Já sám jsem tento olej leta používal do Lady i do bráchova Favorita. Takže Tobě tento problém patrně nehrozí. Nicméně možná by nezaškodilo, aby sis o olejích něco přečetl. Nemusíš chodit daleko - v naší sekci FAQ jsou na toto téma zpracované dvě nezávislé studie a myslím, že informace, které v těchto článcích najdeš, Ti bohatě rozšíří Tvé krátkozraké obzory :wink:. http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=6058

Napsal: sob srp 22, 2009 12:04
od Mojma
Taková malá připomínka, jsem vyučen opravářem zemědělských strojů, takže o motorech a mazivech něco vím :wink: . Ta M7 má v katalogu m. j. napsáno "pro velmi zatížené benzinové motory", jinak bych ho nepoužil. Já vím, že když napíšu, že je dobrý i pro benziňák, tak to vypadá jak od vola :oops: , za to se omlouvám. Jinak většina těžkých vznětových motorů má max. 2200 rpm, moderní i více. Já toho Žigula točím max. do 3500 rpm, víc se mi už nelíbí, takže by mu stačil i olej pro diesel :lol: :lol: :lol: Ten maník s tím Fáčkem musel ten motor pořádně vytáčet, když to zadřel :wink: . Fáčko to hold potřebuje, když nemá žádný krouťák. Jak jsi psal o tom oleji ve výfuku, tak se mi tam taky objevuje, to už ale po celou dobu co to auto mám. :D

Napsal: sob srp 22, 2009 15:49
od Marek
Možná se Ti to nebude zdát reálné, ale motory Lada mají s motory Škoda Favorit víceméně stejný rozsah pracovních otáček. Lada je stejně vysokootáčkový motor jako škodovky, dokonce bych řekl, že díky jeho konstrukci je do otáček stavěný lépe než škodule. A jestli motor točíš max. do 3500 otáček (z čehož dedukuju, že běžné otáčky jsou 2000 - 3000 rpm), přiznám se, že se ani moc nedivím, že žere olej - podtáčíš a motor dostává pořádně do rypáku. Optimální pracovní režim motorů Lada je podstatně výše a teprve na 3500 otáčkách se začíná probouzet. A všeobecně známé pravidlo zní - motor má optimální provozní režim při otáčkách mezi maximem točivého momentu a maximem výkonu (to platí obecně pro každý motor bez výjimky).

S tím Favoritem jezdil úplně normálně a motor oddělal skutečně pouze z toho důvodu, že olej nebyl určen pro benzinové motory s vyššími otáčkami. To Volvo, do něhož byl olej určen, mělo provozní rozsah otáček 800 - 1550 rpm a z toho důvodu mělo tento speciální olej. Navíc stavební stroje a těžká technika má v motorech mnohem vyšší tlak mazání, zvláště jsou-li chlazené vzduchem (jestliže Favorit má 2,5 - 3,5 Baru a Volvo nakladač má 12 - 15 Barů, je to jasné jako facka).

Napsal: sob srp 22, 2009 18:39
od Cooper
Marek píše:Optimální pracovní režim motorů Lada je podstatně výše a teprve na 3500 otáčkách se začíná probouzet
No jo.....ale zkoušel jsi s tím někdy tak jezdit? to bys pětku řadil někdy ve 120, to je naprostá bláznivina. Já řadím ve 3000, podřazuju 2500. Tuším že jsi to psal zrovna ty, že od 2500 ot má Lada motor 90% kroutícího momentu.

Napsal: sob srp 22, 2009 19:04
od MacGyver
Já takhle klidně jezdit budu, jestliže je to pro motor lepší. Takže točit až do 5000 motoru vůbec nevadí. Mě už se ten zvuk hluk nezdá, ale možná jsem zhýčkaný z nových aut.

Napsal: sob srp 22, 2009 19:20
od Mojma
Marek píše:Optimální pracovní režim motorů Lada je podstatně výše a teprve na 3500 otáčkách se začíná probouzet.
Ale ten můj motor se chová právě naopak. Silně táhne od 1500-3500 rpm, spíš jak nafťák. Možná to je tím, že je to plyňák. To Volvo, to musel být pořádný pomaluběžný motor, to ale měl vědět. A v těch"optimálních" otáčkách nad 3500 si myslím, že by to ten olej žralo ještě víc.