Stránka 2 z 4

Napsal: pát srp 14, 2009 08:20
od Drobek81
Marek píše:Viděl jsem nejeden karburátor s přidřenými oskami klapek, rozdrolenými membránkami akcelerační pumpičky a jinými radovánkami
ano, ale trebas kamarad mel Ladu na LPG a nikdy s ni nejel na benzin (ona ani na benzin nejela). S autem najel udajne vice nez 100tkm na plyn a auto jeste poslouzilo dalsimu exotovi z fora...Na karburatoru stacilo vymenit membranu akceleracni pumpy pokud si dobre vzpominam a jelo to i na benzin. Osobne startuji na LPG, na benzin se to musi otocit o par otacek vice a ani v zime na horach nebyl problem...chyta od -20st na plyn lepe jak na benzin...ale je fakt, ze v zime obcas na benzin prepnu kdyz chci rychleji zahrat auto - na ten plyn to trva o dost dele nez zacne topit...tot dalsi nevyhoda, ale i presto spokojenost 8)

Napsal: pát srp 14, 2009 10:09
od Saša
Na LPG jezdím již 22 let . Takže pro tento příspěvek (vše sem již nimimálně jednou psal) jen shrnu : LPG a benzín jsou dvě rozdílná paliva a proto není možné (hlavně u karburátoru) motor "dobře" nastavit na obě paliva . V zimě pokud se startuje na LPG je vhodné nechat motor chvíli běžet na místě než se trošku ohřeje voda jinak hrozí při okamžité jízdě zamrznutí reduktoru . Po přepnutí na benzín by vždy měla u karburátoru následovat prohlídka zda to někde neteče !
PS: Do karburátorového auta přestavěného na plyn již benzín nepatří ! Toť můj názor .

Napsal: pát srp 14, 2009 20:56
od wiku
Saša: proč by to mělo někde téct?

Napsal: pát srp 14, 2009 21:16
od plavec
Drobek81 píše:na benzin se to musi otocit o par otacek vice a ani v zime na horach nebyl problem
mno mě karbecový fáčko startuje studený na plyn tak, že sice chytí ale až po delším startování (točení starterem). Na benzín to chytá za kratší dobu.

Napsal: pát srp 14, 2009 22:26
od Saša
wiku píše:Saša: proč by to mělo někde téct?
Už to tu někdo spomínal . Gumové části které byly zvyklé na přítomnost benzínu bez něj rychle "chátrají" (tvrdnou) a vlivem pohybů (třeba akcelerační membrána) se materiál rozpadne a tudy teče pak benzín . Když zůstane delší dobu bez benzínu přívodní hadička ke karbecu tak po několika měsících ztvrdne a popraská . Je jí možno pak zlomit jako suchou větev i s podobným zvukem .

Napsal: sob srp 15, 2009 20:16
od Křečík Barbuška
Saša píše: ... následovat prohlídka zda to někde neteče !
Tak, tak. Dnes jsem při "předletové" kontrole odhalil vadné membrány palivového čerpadla, chytl jsem to v začátku, stříkalo to mezipodložkou jen lehce, k oleji se naštěstí nic nedostalo, spodní membrána zjevně drží. Membrány byly měněny ke konci května (King si jistě vzpomene jak odtahoval "dvousystémové" vozidlo co se nemohlo hnout z místa :? ) . Je pravdou, že "točím" tři čerpadla a toto bylo z nich nejslabší, neb při vysokých teplotách nebylo schopno při jízdě do kopce dodat dostatek paliva (zjevně má asi problém s ventilky). Ale i tak bych čekal delší životnost než 3 měsíce :x . Naštěstí sebou vozím náhradní čerpadlo ... jen bych měl asi zainvestovat do hasičáku pro případ nouze a možná by nebylo od věci konečně realizovat vracečku do nádrže, pak by mohl být možná klid.

Napsal: pon srp 17, 2009 11:53
od Saša
Koko Loko píše:pak by mohl být možná klid.
To bude až po odstranění benzínové nádrže !

Napsal: ned srp 23, 2009 21:59
od wiku
To čerpadlo ( respektive membrána v něm ) se ničí kvůli tomu že při jízdě na LPG v čerpadle není benzin?
Ta vracečka o které píše Koko Loko by tomu pomohla? Jak by to mělo vypadat a co je k tomu potřeba? Případně má to tu už někdo? Pokud to totiž dobře chápu, čerpadlo by bylo pořád zaplaveno a tím pádem by tedy bylo i přepínání z plynu na benzín rychlejší ( nemusl bych točit motorem a čekat až se načerpá benzin z nádrže až do karbu ).

Napsal: pon srp 24, 2009 07:59
od peet2101
wiku, No pokud sem to já dobře pochopil tak je to přesně jak píšeš, při provozu na LPG se benzín odpaří nebo odteče z čerpadla i karbu a sucho vadí membránám který sou dělaný pro stik s benzínem, ty pak skřehnou a praskají. Vracečka do nádrže má tu funkci že benzín je neustále čerpán el. čerpadlem v nárži (používá se v Íčku) a ventil umístěný na hadici mezi karbem a čerpadlem vrací benzín, po dosažení určitého tlaku, zpět do nádrže a krom karbu je celá soustava neustále zaplavena benzínem.

EDIT: Když nad tím tak přemýšlím tak AC pumpa by asi nebyla ani potřeba protožebude nahrazená čerpadlem v nádrži a membrána akcelerační pumpičky bude pořád nasuchu.

Napsal: pon srp 24, 2009 14:07
od Saša
wiku píše:Pokud to totiž dobře chápu, čerpadlo by bylo pořád zaplaveno a tím pádem by tedy bylo i přepínání z plynu na benzín rychlejší ( nemusl bych točit motorem a čekat až se načerpá benzin z nádrže až do karbu ).
A na co je teda pod čerpadlem ta páčka . Rychlejší přepínání by nebylo . Navíc se přepínání plyn/benzín provádí za jízdy a zařazeném kvaltu . Benzínový ventil je umístěn za podávacím čerpadlem a tím pádem je čerpadlo zaplaveno (jistý čas) . Bohužel se při delší jízdě zvlášť v létě benzín v čerpadle uvaří , začne plynovat a zcela se odpaří , zůstanou jen páry které zabrání přístupu tekutého benzínu , až do doby vychladnutí tudíž membrány "jdou" na sucho . Vracečka by vyřešila 100% problém s membránami čerpadla , ale nikoli problém s akcelerační membránou .
peet2101 píše:Vracečka do nádrže má tu funkci že benzín je neustále čerpán el. čerpadlem v nárži (používá se v Íčku)
Čteš sice různé příspěvky , ale trošku je mícháš . V tomhle případě se žádné el. čerpadlo NEMUSÍ použít !
El. čerpadlo se používá jako náhrada za mechanické a tím pádem se musí použít vracečka (v případě použití čerpadla z íčka) .

Napsal: pon srp 24, 2009 17:29
od wiku
Saša: to je sice pravda že se přepíná za jízdy, ale když mi několikrát došel plyn v kopci, nestihlo se to rozjet na benzin a musel jsem točit a točit a točit.

Ten tlakový ventil který by byl za čerpadlem a vracel by benzin do nádrže se dá použít z íčka? Dá se to koupit?

Napsal: pon srp 24, 2009 18:58
od Maysner
takze. pri pouziti favoraticky krabicky pro vracecku, lada cerpadla v nadrzi a zaroven obyc lada karburatoru to vypada, ze bud bude cerpadlo pretlacovat karburator a tlacit tam moc benzinu, nebo nebude stihat dodavat benzin. zalezi na zapojeni vracecky a privodu do karburatoru (momentalne mam zapojeno podle mysa a pretlacuje, uz jsem mel pred tt zapojeno i naopak a v 4-4,5tis ot prestalo stacit davat, ale mohly to tam byt i jiny veci. bylo to v druhym aute kde ne vse zcela fungovalo). druhou moznost zitra zjistim na jistotu.
favoritacky cerpadlo dava mensi tlak, tim padem nepretlaci ventil v karburatoru. dvojity karburatory s lada cerpadlem nemaji problem

Napsal: pon srp 24, 2009 20:18
od wiku
Maysner: to co říkáš ty je s použitím Lada elektrického čerpadla v nádrži?
Já bych to spíše chtěl udělat s původním mechanickým čerpadlem.

Napsal: pon srp 24, 2009 21:09
od Maysner
ano s el. cerpadlem. kdyz by jsi pouzil mechanicky. musel by jsi udelat i nejakej ventil, kterej ti pri prepnuti na benzin zavre vracecku. nebo ne?

Napsal: pon srp 24, 2009 22:07
od wiku
No to by právě řídil ten tlakový ventil z íčka nebo čehosi. Bylo by to zařazeno : nádrž, mechanické benzinové čerpadlo, tlakový ventil, elektromagnetický ventil od LPG který zavírá benzin, karbec. Při jízdě na LPG by se el. ventil zavřel, tlakový ventil by přepouštěl do vracečky. Pokus bych přepnul na benzin, el.mag ventil by otevřel cestu ke karburátoru a tlakový ventil by zavřel odbočku do vracečky a benzín by hnal " rovně " směrem ke karburátoru.

Já sám bych to realizoval takto, ale je potřeba aby si to přečetl někdo kdo s tím má zkušenosti a popřípadě řekl jestli je to dobře nebo ne.