ano, ale trebas kamarad mel Ladu na LPG a nikdy s ni nejel na benzin (ona ani na benzin nejela). S autem najel udajne vice nez 100tkm na plyn a auto jeste poslouzilo dalsimu exotovi z fora...Na karburatoru stacilo vymenit membranu akceleracni pumpy pokud si dobre vzpominam a jelo to i na benzin. Osobne startuji na LPG, na benzin se to musi otocit o par otacek vice a ani v zime na horach nebyl problem...chyta od -20st na plyn lepe jak na benzin...ale je fakt, ze v zime obcas na benzin prepnu kdyz chci rychleji zahrat auto - na ten plyn to trva o dost dele nez zacne topit...tot dalsi nevyhoda, ale i presto spokojenostMarek píše:Viděl jsem nejeden karburátor s přidřenými oskami klapek, rozdrolenými membránkami akcelerační pumpičky a jinými radovánkami
provoz na LPG
Moderátor: Moderátoři
-
Drobek81
- Příspěvky: 2129
- Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
- Bydliště: Brno-Vyškov
- Kontaktovat uživatele:
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Na LPG jezdím již 22 let . Takže pro tento příspěvek (vše sem již nimimálně jednou psal) jen shrnu : LPG a benzín jsou dvě rozdílná paliva a proto není možné (hlavně u karburátoru) motor "dobře" nastavit na obě paliva . V zimě pokud se startuje na LPG je vhodné nechat motor chvíli běžet na místě než se trošku ohřeje voda jinak hrozí při okamžité jízdě zamrznutí reduktoru . Po přepnutí na benzín by vždy měla u karburátoru následovat prohlídka zda to někde neteče !
PS: Do karburátorového auta přestavěného na plyn již benzín nepatří ! Toť můj názor .
PS: Do karburátorového auta přestavěného na plyn již benzín nepatří ! Toť můj názor .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
mno mě karbecový fáčko startuje studený na plyn tak, že sice chytí ale až po delším startování (točení starterem). Na benzín to chytá za kratší dobu.Drobek81 píše:na benzin se to musi otocit o par otacek vice a ani v zime na horach nebyl problem
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
Už to tu někdo spomínal . Gumové části které byly zvyklé na přítomnost benzínu bez něj rychle "chátrají" (tvrdnou) a vlivem pohybů (třeba akcelerační membrána) se materiál rozpadne a tudy teče pak benzín . Když zůstane delší dobu bez benzínu přívodní hadička ke karbecu tak po několika měsících ztvrdne a popraská . Je jí možno pak zlomit jako suchou větev i s podobným zvukem .wiku píše:Saša: proč by to mělo někde téct?
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11089
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Tak, tak. Dnes jsem při "předletové" kontrole odhalil vadné membrány palivového čerpadla, chytl jsem to v začátku, stříkalo to mezipodložkou jen lehce, k oleji se naštěstí nic nedostalo, spodní membrána zjevně drží. Membrány byly měněny ke konci května (King si jistě vzpomene jak odtahoval "dvousystémové" vozidlo co se nemohlo hnout z místaSaša píše: ... následovat prohlídka zda to někde neteče !
Lada Granta Liftback 1,6 16V platinum - téměř normální auto
Lada Granta Liftback 1,6 16V bílá - necháme se překvapit
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107, VAZ 1117
Lada Granta Liftback 1,6 16V bílá - necháme se překvapit
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107, VAZ 1117
To bude až po odstranění benzínové nádrže !Koko Loko píše:pak by mohl být možná klid.
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
To čerpadlo ( respektive membrána v něm ) se ničí kvůli tomu že při jízdě na LPG v čerpadle není benzin?
Ta vracečka o které píše Koko Loko by tomu pomohla? Jak by to mělo vypadat a co je k tomu potřeba? Případně má to tu už někdo? Pokud to totiž dobře chápu, čerpadlo by bylo pořád zaplaveno a tím pádem by tedy bylo i přepínání z plynu na benzín rychlejší ( nemusl bych točit motorem a čekat až se načerpá benzin z nádrže až do karbu ).
Ta vracečka o které píše Koko Loko by tomu pomohla? Jak by to mělo vypadat a co je k tomu potřeba? Případně má to tu už někdo? Pokud to totiž dobře chápu, čerpadlo by bylo pořád zaplaveno a tím pádem by tedy bylo i přepínání z plynu na benzín rychlejší ( nemusl bych točit motorem a čekat až se načerpá benzin z nádrže až do karbu ).
wiku, No pokud sem to já dobře pochopil tak je to přesně jak píšeš, při provozu na LPG se benzín odpaří nebo odteče z čerpadla i karbu a sucho vadí membránám který sou dělaný pro stik s benzínem, ty pak skřehnou a praskají. Vracečka do nádrže má tu funkci že benzín je neustále čerpán el. čerpadlem v nárži (používá se v Íčku) a ventil umístěný na hadici mezi karbem a čerpadlem vrací benzín, po dosažení určitého tlaku, zpět do nádrže a krom karbu je celá soustava neustále zaplavena benzínem.
EDIT: Když nad tím tak přemýšlím tak AC pumpa by asi nebyla ani potřeba protožebude nahrazená čerpadlem v nádrži a membrána akcelerační pumpičky bude pořád nasuchu.
EDIT: Když nad tím tak přemýšlím tak AC pumpa by asi nebyla ani potřeba protožebude nahrazená čerpadlem v nádrži a membrána akcelerační pumpičky bude pořád nasuchu.
Low and Slow
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
Teoretik
BA3 2101 *1978
BA3 21011 *1977
East side custom shop za zahradou
__________________________________
A na co je teda pod čerpadlem ta páčka . Rychlejší přepínání by nebylo . Navíc se přepínání plyn/benzín provádí za jízdy a zařazeném kvaltu . Benzínový ventil je umístěn za podávacím čerpadlem a tím pádem je čerpadlo zaplaveno (jistý čas) . Bohužel se při delší jízdě zvlášť v létě benzín v čerpadle uvaří , začne plynovat a zcela se odpaří , zůstanou jen páry které zabrání přístupu tekutého benzínu , až do doby vychladnutí tudíž membrány "jdou" na sucho . Vracečka by vyřešila 100% problém s membránami čerpadla , ale nikoli problém s akcelerační membránou .wiku píše:Pokud to totiž dobře chápu, čerpadlo by bylo pořád zaplaveno a tím pádem by tedy bylo i přepínání z plynu na benzín rychlejší ( nemusl bych točit motorem a čekat až se načerpá benzin z nádrže až do karbu ).
Čteš sice různé příspěvky , ale trošku je mícháš . V tomhle případě se žádné el. čerpadlo NEMUSÍ použít !peet2101 píše:Vracečka do nádrže má tu funkci že benzín je neustále čerpán el. čerpadlem v nárži (používá se v Íčku)
El. čerpadlo se používá jako náhrada za mechanické a tím pádem se musí použít vracečka (v případě použití čerpadla z íčka) .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
takze. pri pouziti favoraticky krabicky pro vracecku, lada cerpadla v nadrzi a zaroven obyc lada karburatoru to vypada, ze bud bude cerpadlo pretlacovat karburator a tlacit tam moc benzinu, nebo nebude stihat dodavat benzin. zalezi na zapojeni vracecky a privodu do karburatoru (momentalne mam zapojeno podle mysa a pretlacuje, uz jsem mel pred tt zapojeno i naopak a v 4-4,5tis ot prestalo stacit davat, ale mohly to tam byt i jiny veci. bylo to v druhym aute kde ne vse zcela fungovalo). druhou moznost zitra zjistim na jistotu.
favoritacky cerpadlo dava mensi tlak, tim padem nepretlaci ventil v karburatoru. dvojity karburatory s lada cerpadlem nemaji problem
favoritacky cerpadlo dava mensi tlak, tim padem nepretlaci ventil v karburatoru. dvojity karburatory s lada cerpadlem nemaji problem
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
ano s el. cerpadlem. kdyz by jsi pouzil mechanicky. musel by jsi udelat i nejakej ventil, kterej ti pri prepnuti na benzin zavre vracecku. nebo ne?
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic
Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
No to by právě řídil ten tlakový ventil z íčka nebo čehosi. Bylo by to zařazeno : nádrž, mechanické benzinové čerpadlo, tlakový ventil, elektromagnetický ventil od LPG který zavírá benzin, karbec. Při jízdě na LPG by se el. ventil zavřel, tlakový ventil by přepouštěl do vracečky. Pokus bych přepnul na benzin, el.mag ventil by otevřel cestu ke karburátoru a tlakový ventil by zavřel odbočku do vracečky a benzín by hnal " rovně " směrem ke karburátoru.
Já sám bych to realizoval takto, ale je potřeba aby si to přečetl někdo kdo s tím má zkušenosti a popřípadě řekl jestli je to dobře nebo ne.
Já sám bych to realizoval takto, ale je potřeba aby si to přečetl někdo kdo s tím má zkušenosti a popřípadě řekl jestli je to dobře nebo ne.