Stránka 2 z 2
Napsal: stř srp 19, 2009 06:44
od wiku
Zkoušel jsem to. Aby to dobíjelo, musel by být volnoběh až nezvykle vysoko ( nad 1000ot )
Prostříkání a utražení všech spojů provedeno, ale stejně to pořád není ono.
Odpoví mi někdo? Zda-li se dělalo pro 2105 několik alternátorů s různým výkonem?
Napsal: sob říj 03, 2009 19:12
od Hurikán
Přímo pro 05 se výkonější altecy nedělaly, ale některé 07 a nivy výkonější měly. Tuším, že to byly verze se vstřikováním. Můžu tě ale uklidnit, že i po eventuelní výměně za výkonější altec bude auto při volnoběhu dobíjet prakticky stejně.
Zlepšení v režimu volnoběhu se dá, jak sis sám správně odpověděl, dosáhnout jen vyššími otáčkami alternátoru, resp. motoru.
Radím neřešit chujoviny a udržovat dobrý stav stávající soustavy. Najezdím 90% km krátkými pojížďkami po městě s častými starty a s rozsvícenými světly a s dobíjením baterie nemám sebemenší problém.
Napsal: ned říj 04, 2009 11:01
od Vašátor
Přesně tak. Na volnoběh žigulí alternátor dobíjí mizerně.
Doporučuju to pořádně proměřit - zapnout potkávací světla, zvýšit otáčky na cca 1100ot. a napětí na baterce by mělo skočit na 13,8-14,2V (plus mínus). Pokud se toto stane, tak bych to dále už neřešil. To, co ukazuje voltmetr v palubce je jen orientační hodnota. Vlivem různých přechodových odporů může tento voltmetr pěkně kecat.
Každopádně pokud ti svítí na volnoběh kontrolka dobíjení, vyčisti všechny kontakty na alternátoru, přiohni fastony aby opravdu pevně drželi a hlavně nezapomeň očistit kostru pro regler.
Napsal: ned říj 04, 2009 14:40
od Dusan
mas dva moznosti pouzit iny alternator alebo na povodny mensiu remenicu.
Napsal: stř říj 14, 2009 19:10
od Maysner
nebudu zakladat novy tema
mam takovej problem, VAZ 21061 elektrika 073 bez strikacky
kdyz mam auto studeny, nastartuju dobiji mi okolo 14V. at mam zaply ci vypli svetla. to by slo. to mi nevadi
ale. jak se motor lehce zahreje(dle teplomeru vody) zacne mi dobijet bez svetel 13,8V, s parkovackama 13,6V a pri zaplych H4 13V. toto merim na baterce i na samotnym altiku (kostra = telo altiku). toto by ukazovalo na jeho vadu. ale pozor. to samy mi to dela i na druhym altiku. jeden je origo z 1.7 55A s reglerem vzadu na tele, a druhej je magneton 70A, upravenej z jinyho auta, tez s reglerem vzadu na tele. oba altiky maji uhliky zcela v poradku.
dobre. mohla by byt vada v obou alticih. jenze kdyz dam jeden ci druhej do druhyho auta dobiji tak jak maji. pri svetlech nejakych 14,2V. tak a co ted. uz si nevim rady. kostrou to nebude. mam motor ukostren na prevodovce i na hlave primo od baterky a navic i na samotnym altiku merim nizky napeti. napada me zda by nemohlo byt buzeni spatny. kontrolka mi vsak neprosvecuje, po otoceni klickem se rozne, po nastartovani zhasne. zaclo to delat nekdy v pulce leta. ale auto porad jezdilo, nebyli problemy. ty zacli hlavne ted s ochladnutim, kdy starter musi roztacet ztuhlej motor. baterky jsem v aute protocil tri, vsechny byli i v druhym aute,kde vse bez problemu
ted me zachranuje ten 70A altik, kterej mi to dokaze uzivit, jelikoz dojizdim domu pres les nebo pole, tak v tom useku vypinam svetla at to krmi baterku
nevim si rady:(
Napsal: stř říj 14, 2009 19:27
od Hurikán
Napadá mě špatný kontakt v budící větvi. Kontroloval's kontakt pojistky a fastonů u drátů s dobíjením souvisejících? Pokud je někde vakl, může dojít ke vzniku střídavé složky v okruhu buzení a to může zmást regulátor. Podle mé zkušenosti oběma směry. Tzn. při určité konstelaci přebíjí a při jiné naopak nedobíjí.
Napsal: stř říj 14, 2009 19:27
od Saša
Tohle altíky s regulací uvnitř dělají normálně . Je to "daň" za jednoduchost zapojení . Bez úpravy tam nikdy nebude po zatížení 14V , ale klidně o Volt méně . Zítra dám odkaz již jsem tu psal proč to tak je a co stím .
Napsal: stř říj 14, 2009 19:30
od Maysner
Hurikán píše:Napadá mě špatný kontakt v budící větvi. Kontroloval's kontakt pojistky a fastonů u drátů s dobíjením souvisejících? Pokud je někde vakl, může dojít ke vzniku střídavé složky v okruhu buzení a to může zmást regulátor. Podle mé zkušenosti oběma směry. Tzn. při určité konstelaci přebíjí a při jiné naopak nedobíjí.
pojistky jsem mel pred nedavnem vsechny venku a vsechny drzi dobre. mam tam pojistkovku na nozovy pojistky
Saša píše:Tohle altíky s regulací uvnitř dělají normálně . Je to "daň" za jednoduchost zapojení . Bez úpravy tam nikdy nebude po zatížení 14V , ale klidně o Volt méně .
jenze v druhym aute to nedela
Napsal: stř říj 14, 2009 19:33
od Hurikán
Nezahřívá se třeba spínačka? Zapalování a buzení jde přes ni, takže bych se asi zaměřil tam.
Napsal: stř říj 14, 2009 19:34
od Maysner
zejtra rano zkusim
Napsal: stř říj 14, 2009 19:42
od Saša
Hurikán píše:a buzení jde přes ni
Nikoli . (to jen u altíků s reglerem mimo) (kulatá řada) .
Napsal: stř říj 14, 2009 21:09
od Cory
Maysner, za tu poistkovku by som nedal ruku do ohna...mne uz 2krat namiesto poistky prepalilo plosak vovnutri
Napsal: čtv říj 15, 2009 09:33
od Saša
Tady je vysvětlení proč (kousek od vršku
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... c&start=15
A tady je ůprava
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... c&start=15
Celé zapojení by se dalo předělat i tak že by po nastartování připlo nějaké relé regulátor přímo k výstupní svorce B+ a tím pádem by bylo výstupní napětí řízeno dle výstupu a úbytek napětí na diodách by na to nemněl vliv .
Musela by tam ještě být pojistka a případně zenerova dioda pro případ poruchy regulátoru .
Napsal: čtv říj 15, 2009 18:54
od Maysner
zkusim tam naprat tu diodu. dam tam BY500-800. jiny 5A v praci nepouzivame