Stránka 2 z 4
Napsal: pon srp 10, 2009 15:57
od Ivo
Pepa píše:Jak ste měřily teplotu motoru?
Multimetrem s teplotním čidlem, přímo v chladiči. Tím pádem byl odvíčkovaný a nemohl se tam tvořit žádný přetlak. Nejdřív jsem to měřil u sebe v autě, protože jsem měnil chladič ( hliníkový už nechci vidět) a jen tak ze zajímavostti jsem si tu teplotu chtěl změřit. Když byla teplota v chladiči 95°C, tak mi sepla vrtule. Pak přijel Cooper a že zkusíme tu jeho vrtuli. Tam to neseplo ani při 110°C, ale až jsme odpojili to čidlo. Konektory jsem vystříkal kontaktolem a zkoušel s nima i hýbat, ale bez výsledku. Prostě, v momentě, kydž se připojí zpět čidlo, tak ventilátor skape. Zkusím příště vyměnit čidlo a jestli to nepomůže, tak se bude řešit dál. Ale to už asi beze mě, protože o elektrice vím akorád to, že kope a nedá se jí to vrátit.
... hodnoty napätí ...
Napsal: úte srp 25, 2009 22:13
od slama
Zdravím,
tiež mi nefunguje el. sahara, ale ja mám 1.7i v 2106 čiže mám trošku iný problém. Neviete aké hodnoty nadobúda ten spínancí kontakt, ktorý ide do relátka pre spínanie sahary? Je červeno-čiernej farby. Lebo či ho zapojím voči + polú, alebo voči - pólu aj tak mi to relátko proste nezopne ....
Či už pri zapojenom čidle teploty vody, alebo odpojenom ...
Dik za info.
slama
Napsal: stř srp 26, 2009 00:21
od Saša
slama píše: Neviete aké hodnoty nadobúda ten spínancí kontakt,
Pokud myslíš to "čidlo" vespod v chladiči , tak je to jen termospínač s pevně nastavenou teplotou . Umí dokonce spínat i samotný ventilátor bez přídavného relé .
1.7í má dva snímače teploty . Jeden pro teploměr na palubce a druhý pro ŘJ .
Napsal: stř srp 26, 2009 01:15
od slama
Saša píše:slama píše: Neviete aké hodnoty nadobúda ten spínancí kontakt,
Pokud myslíš to "čidlo" vespod v chladiči , tak je to jen termospínač s pevně nastavenou teplotou . Umí dokonce spínat i samotný ventilátor bez přídavného relé .
1.7í má dva snímače teploty . Jeden pro teploměr na palubce a druhý pro ŘJ .
Nerozumeli sme sa ... mňa zaujíma polarita výstupného signálu z RJ pre zopnutie relátka (relátka ktoré spína napájanie sahary) ...
Napsal: stř srp 26, 2009 15:03
od Saša
Aha . ŘJ UZEMŇUJE . Takže relé jednou stranou cívky na + a druhý k ŘJ .
Napsal: stř srp 26, 2009 16:49
od Petr HC
Saša píše: Aha . ŘJ UZEMŇUJE . Takže relé jednou stranou cívky na + a druhý k ŘJ .
Takto je řešena většina výkonových spínacích obvodů ... viz příloha.
Napsal: čtv srp 27, 2009 19:43
od slama
Tak chyba bude zrejme v RJ, pretože na samotnom (čierno-červenom) kábli určenom na spínanie sahary som nenameral žiadne zmeny napätia (po odpojení, pripojení čidla na meranie vody - motor však zvyši otáčky)ako voči zapornemu, tak voči kladnému polu ...
P.S.: skúšal som to zapojiť aj voči + samozrejme ...
Takže tak, zrejme to zapojím na klasický termostat na chladiči ...
slama
Napsal: sob bře 12, 2011 20:59
od Marek
Sid píše:...akonáhle sa s tým výde na diaľnicu, tak sahara beží stále.
Tohle mi trochu není jasné. Proč by při jízdě po dálnici měl ventilátor na chladiči trvale běžet??? Naopak při jízdě po dálnici prochází chladičem tak obrovské množství vzduchu, že se chladicí systém ochlazuje náporem a ventilátor vůbec nepotřebuje.
[ Komentář přidal: Laďuša: ne březen 13, 2011 13:45 ]
Pokračování OT odtuď:
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?p=319668#319668
Napsal: ned bře 13, 2011 09:46
od Sid
Lebo na 21044 je spínanie Sahary spravené inak. Nespína sa od chladiča, ale od teploty motora. Na diaľnici a zvlášť za horúčavy to ozaj beží stále bez vypnutia.
Napsal: ned bře 13, 2011 10:20
od radek mb
To si Marku myslím taky.Sahara spouští akorát v kolonách a při pomalém popojíždění,kdy motor běží v nízkých otáčkách,tím pádem se u vodní pumpa točí pomalu a nežene takové množství vody skrz chladič.
Z toho plyne,že pokud spíná sahara a běží při běžné jízdě na dálnici,je tam něco špatně.
Napsal: ned bře 13, 2011 10:28
od Marek
Ano, to zcela určitě špatně je a jsem rád, že v tomto názoru jsme za jedno (že na to nejsem sám
).
Pokud motor pracuje v provozních otáčkách, má samozřejmě tomu odpovídající otáčky i vodní čerpadlo v motoru. Tím pádem je zajištěna optimální cirkulace vody. Chladič je díky rychlé jízdě ochlazován silným náporem vzduchu a tudíž je chlazení tímto způsobem velice efektivní. A tudíž je jasné, že elektrická vrtule nemůže pracovat.
Jak tu bylo zmíněno - ventilátory na chladiči se spínají pouze při řekročení provozní teploty motoru (zpravidla o 10-15%). K přehřátí motoru dochází zpravidla při popojíždění v kolonách nebo při pomalé městské jízdě s častými rozjezdy. Je-li vůz v pohybu, ventilátory nemají důvod pracovat.
Napsal: ned bře 13, 2011 11:08
od Sid
A ja vravím že je všetko v poriadku. Už dávno som sa nad tým udivoval a bolo mi povedané, že to tak má byť a je to tak správne.
Jednoducho sa tam ventilátor zapne, keď ručička výde 3mm nad biele pole. A pri jazde na diaľnici pri 35 C vylezie ručička kľudne aj za polovicu zeleného poľa a kým sa nevráti nazad, tak ten ventilátor bude bežať. Ale to platí len na diaľnici. Na cestách mimo obce, kde jazdíme 70-90kmh sa vetrák zopne len celkom výnimočne. V meste len pri pomalom presune a sátí na križovatkách tiež len občas a na krátku dobu.
Zdôrazňujem, že vodná pumpa, termostat, chladič a víčko chladiča sú nové a ich činnosť je odskúšaná.
Napsal: ned bře 13, 2011 11:09
od Cory
Sid píše:že vodná pumpa, termostat, chladič a víčko chladiča sú nové a ich činnosť je odskúšaná.
Nemate tam vodnu pumpu z klasiky? 1,7 ma inu,
Napsal: ned bře 13, 2011 11:13
od Marek
Sid - Ty si možná myslíš, že je to tak správně, ale je Ti tu řečeno, že to správně není. Pokud se Ti motor na dálnici přehřívá, je něco špatně. Právě na dálnici totiž motor pracuje mnohdy podchlazený a často se stává, že dokonce zavře termostat, protože motor se zchladí až pod 80°C.
Máš někde chybu. Podle mého názoru máš buď nekvalitní tepelnou výměnu v chladiči v důsledku jeho znečištění a omezeného průtoku, nebo máš nesprávně fungující termostat, který otvírá při vyšší teplotě, anebo máš problém ve vodní pumpě (nedostatečná cirkulace v okruhu).
Napsal: ned bře 13, 2011 11:16
od Sid
Samozrejme, že tam máme takú, ako tam má byť. Skontrolované. Menil ju ešte autorizovaný servis Lada v Pezinku. To bola asi prvá vec, ktorú sme kontrolovali. Je to tá väčšia.