Stránka 2 z 2

Napsal: stř srp 12, 2009 19:29
od Michal Karásek
Takže týden ježdění a první zkušenosti: Pískání přestalo úplně...ale ty pazvuky z levého předního kola se zhoršily...takže bych tipoval, že to nebyly ani svisláky (byly vymlácený, ale asi nebyly původcem zvuku)...teď je to jen občas, nezáleží na směru, na hrbolech, na propružení, prostě naprosto nezávisle na tom, kde a jak jedu...dnes jsem ještě měnil tlumiče a ejhle, ono nic, pazvuk je tam pořád...je to jako kdyby malý trpaslík mlátil kladivem do pásoviny. Rád bych mu to kladivo odebral, ale nevím jak...Mám chuť s tím dojet k lomu a shodit ho... :( (jo, když se opřu do předního levého rohu a auto propružím, vrže to jak stará branka).
Netušíte někdo?

Napsal: stř srp 12, 2009 19:41
od Roman
Silentbloky v ramenach.

Napsal: stř srp 12, 2009 20:24
od Michal Karásek
Taky mě to napadlo, neni to nějak závratná položka, ale napadá mě, jestli nebude třeba stahovák na pružiny... to je tak na rozebrání nápravy...

Napsal: čtv srp 13, 2009 06:03
od Luděk Musil
Michal Karásek píše:...je to jako kdyby malý trpaslík mlátil kladivem do pásoviny...
Také jsem se trápil s tímto zvukem a vyměnil jsem na přední nápravě snad vše! Nakonec jsem zjistil problém ve spodním držáku tlumiče - díra pro šroub již nebyla kulatá ale oválná a při každém (byť sebemenším propružení) ťuknul šroub o držák. L.

Napsal: čtv srp 13, 2009 19:15
od Maysner
me zas hlavne na parkovistich a pomalym popojizdeni poklepava ta spodni paka na prevodce rizeni. co sme s vasatorem koukali vypada trochu povolena. ale brzo tam pujde jiny rizeni. ta prevodka, co je tam ted ma bud mega vuli, nebo ma mensi, ale i presto vetsi nez by mela byt, a neda se s tim parkovat

Napsal: pát srp 14, 2009 15:29
od Michal Karásek
Zdravím, tak už snad (chybí tu klečící smalík se sepnutýma rukama :D ). Po provedené konzultaci s oprávářem z Velkého Meziříčí (žigulíky dělá snad co vyjela 2101 poprvé do ČSSR), jsem osadil maznice na všechny čepy včetně vrchních (díra a d=6x1 mm závitník) a po natlačení A0 (dle slov kolegy z práce hlinitý sopel) do všech čtyř čepů už nevydá ani hlásku. Jak napsal jeden nejmenovaný letecký mechanik do griplistu: "Trpaslíkovi bylo odebráno kladivo!" Prý to dělají některé čepy dovážené z Ruska a je v nich technologicky odfláknutý teflon. Uvidíme jak dlouho náplň v čepech vydží než je budu muset zase namazat. Mazací intervaly bych viděl jako u traboše - 1x ročně ložiska v kolech a 2x za rok svislé čepy. Navíc jsem se rozhodl osadit maznice i na všech šest čepů řízení - co si o tom myslíte?

Napsal: pát srp 14, 2009 19:53
od Dusan
Dobry napad..... TAk ma napadlo.... ze ta vazelina aj vlastne tlmi razi....medzi capom a puzdrom.

Napsal: pát srp 14, 2009 23:00
od Saša
Mazání Ti je naprd když se Ti po třech měsícich rozpadne prachovka . Pokud není prachovka vyrobena z jak říkám stlačené tmy nebo polské kukuřice vydrží čep opravdu dlouho (jak v km tak časově) .

Napsal: pát srp 14, 2009 23:43
od Michal Karásek
Uvidíme - prachovkou myslíš výplň čepu mezi uložením a kulí? Jsme elektrikář a když se objeví nějaký pro mě nový pojem, musím se zaptat (jediné auto které mám zatím na kontě od šroubku znova je Traboš - tam se prachovka říká převlečné gumě dosedacích plcoh svislých čepů které jsou ale naprosto diametrálně odlišné konstrukce). Prachovku bych tipoval na tu gumu co kreje kužel čepu, pokud odejde tak už radši vyměním celý čep, ale dokud se neprorve tak by to nemělo mít na promazání vnitřku čepu vliv...nebo se mýlím? btw, už tu možná sklouzáváme do offtopicu - co takhle založit vlákno "Kdo jak maže nebo se stará o čepy a řízení"?

Napsal: sob srp 15, 2009 00:14
od Jelen
Michal Karásek, prachovka je přesně to, co jsi řekl.
Michal Karásek píše:Prachovku bych tipoval na tu gumu co kreje kužel čepu, pokud odejde tak už radši vyměním celý čep, ale dokud se neprorve tak by to nemělo mít na promazání vnitřku čepu vliv...nebo se mýlím?
Ano, kouzelná slůvka "dokud se neprorve" a jak řekl Saša, pokud jsou z lisované tmy, tak vydrží chvíli a rozpadnou se. A jak se rozpadnou, tak se do čepu dostane sajrajt a ty se vymelou.
Některé čepy jsou samomazné (s těmi mám špatnou zkušenost - vržou) a některé mají maznici, či jen šroubek, místo kterého se dává maznice, nebo se tamtudy rve vazelína. Pokud to čep nemá, je dobré to tam dovyrobit a přimazávat. Pokud se kvalitní čepy pravidelně mažou a mají prachovky v pořádku, vydrží dlouho. Dobré jsou Lemfördery, či Moogy, s Fenoxy jsem měl špatné zkušenosti - vrzaly a dlouho nevydržely. I když možná kvalita se už zlepšila.

Napsal: ned srp 16, 2009 08:07
od Křečík Barbuška
O čepech si počteš zde http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=2416&start=0 , jen k těm Fenoxům, mám s nimi dobrou zkušenost, zejména s těmi co vypadají jako Lemfordery, nicméně náš ladakrám je má za stejnou cenu jako Moogy nebo právě ty Lemfordery :) .