Stránka 2 z 3

Napsal: ned črc 19, 2009 21:52
od Laďuša
Na silentbloky motoru a nebo soupáčí plynu bych to neviděl, to neni vibrování, ale spíš jako poškubávání.

Jinak dělá mě to taky, ale na rozdíl od Nema já to potlačim právě tehdy, když se rozjíždim pomálu.
Já bych to třeba viděl na sjetou spojku, to by bejt nemohlo? Už před desítí tisícema kilometrama mi bylo řečeno, že je na konci životnosti, tak se to prostě už mohlo začít projevovat?
A jestli ne spojka, tak bych spíš tipoval něco mezi převodovkou a diferenciálem.

Napsal: pon črc 20, 2009 06:23
od Pája
Koko Loko píše:No jo, ale pokud se nepletu tak ty máš kardan vyrobený ve spolupráci s NASA ne? :mrgreen:
To sice jo, ale to nemění nic na tom, že když sem zahodil starej kardan, tak to zmizelo.

Napsal: pon črc 20, 2009 09:52
od Saša
Tyto vibrace při rozjíždění (citelné , ale bez "kovových" zvuků) jako kdyby někdo zespod auta do něčeho klepal gumovou palicí pochází z vibrací kardanu . Je to prvotní známka odcházejícího (zadírajícího se) kříže . Totéž jsem úspěšně vyřešil ve čtvrtek u 06 .
Je to i vidět když auto dáte na zvedák , vyřadíte a začněte pomalu točit kolem (druhé musí někdo držet) aby se točil kardan . Přitom se dívejte na středové ložisko . Když je kříž poškozen kardan "nedrží" osu , ale vychyluje se z osy (nahoru/dolu nebo dostran) podle toho které ložisko kříže je poškozeno . Oprava je celkem jednoduchá , ale vyžaduje jistou technickou zručnost . Nezapomenout na označení vzájemných poloh dílů kardanu před rozborkou !

Napsal: pon črc 20, 2009 11:59
od Teepee
Vzpomínám, když jsem ke konci Modrého LADY tahal přívěsy ze štěrkem o váze cca 1200-1400kg, tak v kopci, který jsem táhnul na jedničku, nebylo radno zkoušet zrychlovat, protože nastaly přesně tyhle zvuky a vibrace. Dunivé-gumové a dost silné. Já to tehdy připsal přetížení a kardanu (hardy spojka vyosující kardan, nebo uložení středového ložiska). Pravdou je, že při rozborce auta, jsem seznal, že silentblok uložení převodovky byl už roztržený, zatímco kardan jsem uschoval i s hardynou.

Napsal: úte črc 21, 2009 22:30
od staneko
ještě mám jednu zkušenost ..... občas se stává, že na kardanu zarezne ten tisícihran v unašeči ..... to by odpovídalo tomu, že po výměně to přešlo ...... oprava vcelku jednoduchá ..... rozebrat .... okartáčovat ...... namazat ...... složit ...... ale rozebrat to je někdy peklo ..... ale trpí na to spíš NIVA ......

Napsal: stř črc 22, 2009 10:08
od Saša
staneko píše:ale rozebrat to je někdy peklo .....
Co je na tom "pekelné" ? Odšroubovat kardan z difu , odšroubovat středové kožisko a trhnout nazad . Vyjede jak namydlený blesk . Před spětnou montáží trochu narovnat packy , naklepnout a packy přihnout zpět .

Napsal: stř črc 22, 2009 13:52
od staneko
Saša, no pokud to jde rozebrat, pak je to pohoda ..... ale to by s tím asi nebyl problém ..... mluvil sem o tom, když je to k sobě přirezlý a nejde to srazit ani kladivem ...... jen moje zkušenost :wink:

Napsal: stř črc 22, 2009 17:06
od Saša
Přirezlé k sobě ? To by se děli asi divy , vždyť se při propružení auta drážkový spoj posouvá ! No je to možné oni by ten pohyb "pobraly" silentbloky .

Napsal: stř črc 22, 2009 20:18
od staneko
u nivy to sem tam řešíme (ta je na to daleko citlivější), ale u klasiky sem to už taky viděl .... ono to právě čas asi ustojí přes ty silembloky a až to zatuhne úplně, tak to rozvibruje úplně všechno .... a právě málo kdo to ví, že i tady může nastat problém :wink: no a viděl sem i úplně zarezlý kardanový kříže ..... to je obdobnej mazec :shock:

Napsal: stř črc 22, 2009 21:25
od Dusan
no neviem ale ten drazkovany spoj sa ma mazat raz za 60tkm...kto nemaze at nejezdi :D a je tam na to maznica alebo otvor.....

Napsal: stř črc 22, 2009 22:04
od staneko
Má se dělat spousta věcí, který se nedělaj ....

Napsal: stř črc 22, 2009 22:08
od staneko
Nehledě na to, že u některejch aut je 60 tisíc otázka 15-20ti let :shock:

Napsal: stř srp 12, 2009 18:29
od kubahosi
tak jsem dneska konecne se kouknul na ten silenblok jak drzi prevodovku a ten je v pohode, kde hledat dal ?:-D

Napsal: pon srp 17, 2009 02:18
od popest
U mě tohle dělalo špatné seřízení karburátoru. Směs byla moc chudá. Při prudčím rozjezdu do kopce to bouchalo a tlouklo i do plynového pedálu... Myslel jsem, že to dělají silentbloky, ale nahodou se ukázalo, že karburátor... Teď hrabu i na suchym asfaltu bez bouchani 8)

Napsal: pon srp 17, 2009 08:58
od nerix
přsně to co popisuješ bnych vyděl na silenblok pod převodovkou to samí mi dělalo u 07