vibrace

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12128
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Laďuša »

Na silentbloky motoru a nebo soupáčí plynu bych to neviděl, to neni vibrování, ale spíš jako poškubávání.

Jinak dělá mě to taky, ale na rozdíl od Nema já to potlačim právě tehdy, když se rozjíždim pomálu.
Já bych to třeba viděl na sjetou spojku, to by bejt nemohlo? Už před desítí tisícema kilometrama mi bylo řečeno, že je na konci životnosti, tak se to prostě už mohlo začít projevovat?
A jestli ne spojka, tak bych spíš tipoval něco mezi převodovkou a diferenciálem.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Pája
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Pája »

Koko Loko píše:No jo, ale pokud se nepletu tak ty máš kardan vyrobený ve spolupráci s NASA ne? :mrgreen:
To sice jo, ale to nemění nic na tom, že když sem zahodil starej kardan, tak to zmizelo.
VAZ 1800kk na prvočinitele
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Tyto vibrace při rozjíždění (citelné , ale bez "kovových" zvuků) jako kdyby někdo zespod auta do něčeho klepal gumovou palicí pochází z vibrací kardanu . Je to prvotní známka odcházejícího (zadírajícího se) kříže . Totéž jsem úspěšně vyřešil ve čtvrtek u 06 .
Je to i vidět když auto dáte na zvedák , vyřadíte a začněte pomalu točit kolem (druhé musí někdo držet) aby se točil kardan . Přitom se dívejte na středové ložisko . Když je kříž poškozen kardan "nedrží" osu , ale vychyluje se z osy (nahoru/dolu nebo dostran) podle toho které ložisko kříže je poškozeno . Oprava je celkem jednoduchá , ale vyžaduje jistou technickou zručnost . Nezapomenout na označení vzájemných poloh dílů kardanu před rozborkou !
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4307
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Teepee »

Vzpomínám, když jsem ke konci Modrého LADY tahal přívěsy ze štěrkem o váze cca 1200-1400kg, tak v kopci, který jsem táhnul na jedničku, nebylo radno zkoušet zrychlovat, protože nastaly přesně tyhle zvuky a vibrace. Dunivé-gumové a dost silné. Já to tehdy připsal přetížení a kardanu (hardy spojka vyosující kardan, nebo uložení středového ložiska). Pravdou je, že při rozborce auta, jsem seznal, že silentblok uložení převodovky byl už roztržený, zatímco kardan jsem uschoval i s hardynou.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
staneko
Příspěvky: 110
Registrován: sob čer 20, 2009 21:36
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od staneko »

ještě mám jednu zkušenost ..... občas se stává, že na kardanu zarezne ten tisícihran v unašeči ..... to by odpovídalo tomu, že po výměně to přešlo ...... oprava vcelku jednoduchá ..... rozebrat .... okartáčovat ...... namazat ...... složit ...... ale rozebrat to je někdy peklo ..... ale trpí na to spíš NIVA ......
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

staneko píše:ale rozebrat to je někdy peklo .....
Co je na tom "pekelné" ? Odšroubovat kardan z difu , odšroubovat středové kožisko a trhnout nazad . Vyjede jak namydlený blesk . Před spětnou montáží trochu narovnat packy , naklepnout a packy přihnout zpět .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
staneko
Příspěvky: 110
Registrován: sob čer 20, 2009 21:36
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od staneko »

Saša, no pokud to jde rozebrat, pak je to pohoda ..... ale to by s tím asi nebyl problém ..... mluvil sem o tom, když je to k sobě přirezlý a nejde to srazit ani kladivem ...... jen moje zkušenost :wink:
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvek od Saša »

Přirezlé k sobě ? To by se děli asi divy , vždyť se při propružení auta drážkový spoj posouvá ! No je to možné oni by ten pohyb "pobraly" silentbloky .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
staneko
Příspěvky: 110
Registrován: sob čer 20, 2009 21:36
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od staneko »

u nivy to sem tam řešíme (ta je na to daleko citlivější), ale u klasiky sem to už taky viděl .... ono to právě čas asi ustojí přes ty silembloky a až to zatuhne úplně, tak to rozvibruje úplně všechno .... a právě málo kdo to ví, že i tady může nastat problém :wink: no a viděl sem i úplně zarezlý kardanový kříže ..... to je obdobnej mazec :shock:
Dusan
Příspěvky: 3935
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

no neviem ale ten drazkovany spoj sa ma mazat raz za 60tkm...kto nemaze at nejezdi :D a je tam na to maznica alebo otvor.....
Uživatelský avatar
staneko
Příspěvky: 110
Registrován: sob čer 20, 2009 21:36
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od staneko »

Má se dělat spousta věcí, který se nedělaj ....
Uživatelský avatar
staneko
Příspěvky: 110
Registrován: sob čer 20, 2009 21:36
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od staneko »

Nehledě na to, že u některejch aut je 60 tisíc otázka 15-20ti let :shock:
kubahosi
Příspěvky: 373
Registrován: sob črc 07, 2007 16:51
Bydliště: Most
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od kubahosi »

tak jsem dneska konecne se kouknul na ten silenblok jak drzi prevodovku a ten je v pohode, kde hledat dal ?:-D
popest
Příspěvky: 361
Registrován: úte led 09, 2007 18:37
Bydliště: Žatec

Příspěvek od popest »

U mě tohle dělalo špatné seřízení karburátoru. Směs byla moc chudá. Při prudčím rozjezdu do kopce to bouchalo a tlouklo i do plynového pedálu... Myslel jsem, že to dělají silentbloky, ale nahodou se ukázalo, že karburátor... Teď hrabu i na suchym asfaltu bez bouchani 8)
nerix
Příspěvky: 26
Registrován: čtv led 22, 2009 17:52
Bydliště: Znojmo

Příspěvek od nerix »

přsně to co popisuješ bnych vyděl na silenblok pod převodovkou to samí mi dělalo u 07
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“