vibrace
Moderátor: Moderátoři
- Laďuša
- Příspěvky: 12128
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Na silentbloky motoru a nebo soupáčí plynu bych to neviděl, to neni vibrování, ale spíš jako poškubávání.
Jinak dělá mě to taky, ale na rozdíl od Nema já to potlačim právě tehdy, když se rozjíždim pomálu.
Já bych to třeba viděl na sjetou spojku, to by bejt nemohlo? Už před desítí tisícema kilometrama mi bylo řečeno, že je na konci životnosti, tak se to prostě už mohlo začít projevovat?
A jestli ne spojka, tak bych spíš tipoval něco mezi převodovkou a diferenciálem.
Jinak dělá mě to taky, ale na rozdíl od Nema já to potlačim právě tehdy, když se rozjíždim pomálu.
Já bych to třeba viděl na sjetou spojku, to by bejt nemohlo? Už před desítí tisícema kilometrama mi bylo řečeno, že je na konci životnosti, tak se to prostě už mohlo začít projevovat?
A jestli ne spojka, tak bych spíš tipoval něco mezi převodovkou a diferenciálem.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Chatka 12 forever ►Stodolní II◄ Estonian-czech crazy night Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno Tři sestry <|||> Ladagang °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás
Tyto vibrace při rozjíždění (citelné , ale bez "kovových" zvuků) jako kdyby někdo zespod auta do něčeho klepal gumovou palicí pochází z vibrací kardanu . Je to prvotní známka odcházejícího (zadírajícího se) kříže . Totéž jsem úspěšně vyřešil ve čtvrtek u 06 .
Je to i vidět když auto dáte na zvedák , vyřadíte a začněte pomalu točit kolem (druhé musí někdo držet) aby se točil kardan . Přitom se dívejte na středové ložisko . Když je kříž poškozen kardan "nedrží" osu , ale vychyluje se z osy (nahoru/dolu nebo dostran) podle toho které ložisko kříže je poškozeno . Oprava je celkem jednoduchá , ale vyžaduje jistou technickou zručnost . Nezapomenout na označení vzájemných poloh dílů kardanu před rozborkou !
Je to i vidět když auto dáte na zvedák , vyřadíte a začněte pomalu točit kolem (druhé musí někdo držet) aby se točil kardan . Přitom se dívejte na středové ložisko . Když je kříž poškozen kardan "nedrží" osu , ale vychyluje se z osy (nahoru/dolu nebo dostran) podle toho které ložisko kříže je poškozeno . Oprava je celkem jednoduchá , ale vyžaduje jistou technickou zručnost . Nezapomenout na označení vzájemných poloh dílů kardanu před rozborkou !
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- Teepee
- Příspěvky: 4307
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Vzpomínám, když jsem ke konci Modrého LADY tahal přívěsy ze štěrkem o váze cca 1200-1400kg, tak v kopci, který jsem táhnul na jedničku, nebylo radno zkoušet zrychlovat, protože nastaly přesně tyhle zvuky a vibrace. Dunivé-gumové a dost silné. Já to tehdy připsal přetížení a kardanu (hardy spojka vyosující kardan, nebo uložení středového ložiska). Pravdou je, že při rozborce auta, jsem seznal, že silentblok uložení převodovky byl už roztržený, zatímco kardan jsem uschoval i s hardynou.
Bílý LADA a okřídlená spol.
ještě mám jednu zkušenost ..... občas se stává, že na kardanu zarezne ten tisícihran v unašeči ..... to by odpovídalo tomu, že po výměně to přešlo ...... oprava vcelku jednoduchá ..... rozebrat .... okartáčovat ...... namazat ...... složit ...... ale rozebrat to je někdy peklo ..... ale trpí na to spíš NIVA ......
Co je na tom "pekelné" ? Odšroubovat kardan z difu , odšroubovat středové kožisko a trhnout nazad . Vyjede jak namydlený blesk . Před spětnou montáží trochu narovnat packy , naklepnout a packy přihnout zpět .staneko píše:ale rozebrat to je někdy peklo .....
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Přirezlé k sobě ? To by se děli asi divy , vždyť se při propružení auta drážkový spoj posouvá ! No je to možné oni by ten pohyb "pobraly" silentbloky .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
u nivy to sem tam řešíme (ta je na to daleko citlivější), ale u klasiky sem to už taky viděl .... ono to právě čas asi ustojí přes ty silembloky a až to zatuhne úplně, tak to rozvibruje úplně všechno .... a právě málo kdo to ví, že i tady může nastat problém no a viděl sem i úplně zarezlý kardanový kříže ..... to je obdobnej mazec