Stránka 2 z 9

Napsal: čtv črc 09, 2009 22:13
od Nemo
Možná mi něco uniklo, ale neshledal jsem rozdílu v provozně údržbových nákladech mezi nafťákem a benzínem. Pořizovací cena je u nafty vyšší, ale zas s benzínem provoz typu město+krátké štreky za 6l/100 asi nedáš.

Pokud racionální propočty skončí výsledkem 50/50 a srdci je bližší benziňák, pak je volba jasná. 8)

Napsal: čtv črc 09, 2009 22:15
od Teepee
Počítám to tu, podle http://www.spritmonitor.de jezdí ten můj za cca 9/100km, HDi za 6/100km. Cca 100kč na 100km rozdíl. Při našich 5 000km za rok je to 5000Kč. To mám za 4-6 let právě těch 20-30 tKč co bych musel za HDi připlatit. Pak nevím o kolik má Diesel dražší náklady na údržbu, jestli je vůbec má. Mazut mně osobně by tekl jen z čerpacího stojanu u pumpy, ostatní zdroje už nejsou.
Nemo píše:Pokud racionální propočty skončí výsledkem 50/50 a srdci je bližší benziňák, pak je volba jasná. 8)
A jsem tam kam jsem se svými vlastními silami a počty dospěl.
Myslíš, že by se mně v HDi má drahá polovička ptala jestli už jsem nastartoval? :wink: Jako u tohohle. :wink: :lol: (jen se divila jak je to tichoučký)

Každopádně, jestli mi ještě něco uniklo, uvítám další připomínky. Za ty dosavadní děkuji všem.

Napsal: pát črc 10, 2009 06:00
od Pája
Jé Teepee si koupil žabožrouta! No ať ti slouží. Ve výpočtech ti uniklo akorát to, že HDi zase prodáš o nějakou tu korunu dráž než benzína, ale to vem čert.
Taky sem o tomhle brčku přemejšlel, hrozně se mi líbí předek, bohužel to zase na zadku strácí plusový body za odfláknutý styling. Můj osobní názor je, že Francouzi uměj udělat krásný a pohodlný auta, ale tim to končí. A tak mám tdi. Ve městě jezdim za 5,5L a venku když mám šetřivou tak za 4L. A když si uvědomim, že těch pár kapek nafty stačí živit 130 koní... sem spokojen.

PS: Sem rád, že nejseš tak naivní a nevěříš počtu km na tachometru. Už mě totiž nebaví, že většína aut v bazarech má 130-140 tkm najeto...

Napsal: pát črc 10, 2009 06:14
od Wolf
Teepee, blahopreji k dobre volbe a zmene jiste k lepsimu. Ja preferuji (jak jiste vetsina vi :wink: ) pro osobaky benzin a proto se mi Tva volba obzvlaste zamlouva. Asi bych volil vuz s mensim poctem najetych kilometru, nicmene tim nikterak nechci ovlivnovat Tve rozhodnuti, to plne respektuji. Jinak diky vsem, kteri mi poprali dobre sluzby noveho stroje. W.

Napsal: pát črc 10, 2009 08:22
od Teepee
Pája píše:PS: Sem rád, že nejseš tak naivní a nevěříš počtu km na tachometru. Už mě totiž nebaví, že většína aut v bazarech má 130-140 tkm najeto...
Obzvláště u těch, které se kupují, protože ujedou kilometr za pakatel, že...

Taky cenné poznatky o větší ztrátě hodnoty benzínového motoru, ty jsem opravdu neřešil.
Sierra mě stála cca 8-10tKč ročně (28 kupní, asi 20-30 000 investic okolo), měl jsem jí šest let, kupoval jsem jí 14ti letou, teď je jí 20 let.
Tady P406 je 10letý, měl by vydržet tak 8 let. Protože neshnije, tak jako 18 letý, bude mít zbytkovou třeba 15-20tisíc, já s ním najedu za tu dobu max 50 000km. To jsou náklady na rok do 12 000Kč (ztráta 60 000Kč je za cenu auta, zbytek na nějaké opravy).
Kdybych koupil Mondeo za 150 000 (např. ročníky 2002-2004), po 8 letech ho jako 13-15 letý prodám tak sotva za 50 000,- (otázkou je jaký bude vývoj trhu), to je za 8 let vyhozenejch 100 000Kč jen na ceně toho auta.
Takže mám rozdíl 60 000Kč vs. 100 000Kč. na amortizaci ceny auta.
Třeba některé jiné vyjde ještě výhodněji, však jsem to doma říkal, že nejvýhodnější je LADA, Hnědý stál 6 000Kč, už jezdí 4 roky. Investice max 4-5tKč. :wink:
Taky mně napadlo opravit Sierru, asi ta nejhorší varianta.
To se nedá dopitvat k dokonalosti a jasnosti. Jezdíme docela málo, nemusím mít briketu, navíc briketa mi přijde dnes (s Ičkem) složitější než klasika.
ad. Wolf:
A jak pravil Wolf, i já mám ještě nějaký blok vůči naftě v autě, byl by to krok do neznáma, navíc je prostě o 20-30tč dražší. Například bezpečnost tím neovlivním.
Tímto Wolfe též gratuluji k novému přírůstku, ať slouží a dělá radost. :!:

Závěr je ten, že by tenhle http://www.sauto.cz/detail-vozu/osobni/ ... 06/7297880
byl asi o něco lepší. Je z Hradce, tzn. vzít si den dovolené, jet se podívat a zjistím třeba že má spoustu drobných kosmetických vad, jako tenhle: http://www.autoesa.cz/karta/peugeot-406 ... 51424.html Navíc bych si na něj musel půjčit víc. Teď mi stačí míň, časem to dám po troškách ze svého v podobě benzínu. A kdybych to "moje" rozbil, škody bude míň.
Ještě by šlo, auto nemít a půjčovat si od rodičů Felicii, to by bylo nejlevnější. :?

Jak je z mých příspěvků patrno, snažím se nenechávat moc věcí náhodě, koho to unavuje, tak pardon (a chápu), kdo vidí, že jsem na něco důležitého zapoměl, tak sem s tím, předem děkuji.

Napsal: pát črc 10, 2009 10:30
od Marek
Můj názor je ten, že naftový motor by měl jezdit. Čili pro člověka, co moc nejezdí, bývá nafta často nezajímavá, ačkoli nechápu, proč. Je potřeba vědět, že servis je pro benzinové i naftové motory finančně naprosto srovnatelný (dokonce v některých případech je výhodnější pro naftu, ale o pakatel). Pokud uzavřu povinné ručení u finančního ústavu, který jej nastavuje na základě výkonu motoru a nikoli kubatury, mohu na naftovém agregátu dokonce ušetřit oproti benzinu. Ale je to každého věc.

Já jsem jezdil celé roky s benzinem, posléze deset let víceméně v plynu, ale co jsem přesedlal na turbokamna, nic jiného mi do baráku nesmí. A taky jsem srdnatě hlásal, že nafta do osobáku nepatří. Je potřeba si to vyzkoušet a mnoho lidí radikálně změní názor. Tím ovšem nechci Teepeeho od benzinu nijak odrazovat - motory PSA jsou výborné jak naftové tak i benzinové, zejména u PEU406 byly vynikající.

Napsal: pát črc 10, 2009 10:51
od Wolf
Marku plně s Tebou souhlasím, že pokud někdo potřebuje auto k cestování na delší trasy (dnes už znám několik lidí, kteří denně dojíždějí do práce cca 100 km a znám jednoho, co dvakrát do měsíce křižuje napříč republikou :) - nic ve zlém, pokouším se žertovat), pak je jistě nafta z ekonomického hlediska na místě. Nicméně by měla volba padnout nejspíš na větší vozidla, která bez problému z konstrukčního hlediska těžší motory unesou. Špatnou volbou, z mého pohledu, je např. malé naftové Polo, kdy jsou po pár desítkách tisících kilometrů vytlučené čepy. Jinak možná časem změním názor (ale ještě nevím kdy :oops: ), není to až tak dlouho, co jsme měli na podniku prezentaci od BMW a já sám jsem jel v nové trojce v naftě a mohu říct, že jsem byl velmi spokojen (neberu-li na zřetel cenu :) ), no prostě připadal jsem si jako v benzínu :wink: . Ostatně dealerka, která vedle mne seděla mi i řekla, že jeden potencionální zákazník prý přišel na předváděcí jízdu k nim a výslovně trval na benzínu a oni mu zrovna nemohli vyhovět, tak ho posadili zrovna do toho vozu, co jsem s ním jel a on to údajně při té (krátké) předváděčce ani nepoznal :D

Napsal: čtv črc 16, 2009 08:23
od Wolf
Teepee, tak jak, už ho máš doma ?

Napsal: čtv črc 16, 2009 09:02
od Teepee
Mám, od pondělí 13.7.2009.
Sierra je nakonec taky doma, dokonale smíšený pocit. V neděli večer a celé pondělí dopoledne jsem ji pigloval, leščil, luxoval ať je holka na cestu do světa náležitě vypravená. Pak jsem jí obrečel, přece jen, přivezla dceru z porodnice, natahala se různých stavebních materiálů a prostě vůbec, šest let, znám jí skoro do šroubku.
No a nakonec si jí nevzali. Je v ní původní motor, varianta N4B. N4 = OHC 2,0; B=řízený katalyzátor), číslo motoru souhlasí s karoserií, není pochyb o původnosti. Jenže v papírech je ouřednickej bordel. Ve starém (knížka) TP je kód motoru jiný než v autě. Technik na evidenční prohlídce mi tehdy do protokolu vymázl jiný kód než je ve starém techničáku a jiný než je v autě. Ten pak napsali do nového velkého TP (lejstro), takže výsledkem je že nesedí typ motoru. Protože jsou bordeláři všude, tak jsem STKčkou a ME vždycky prošel, někdy s ještě jiným dalším kódem. A až tady jsem narazil. Je to ubohost, protože já autům vůbec nerozumím a nějaký kód motoru? Co to vůbec je a co je mi do něj, já to mám v autě v pořádku.
Pežůtek (asi ještě nemá jméno) se mi líbí, je to jiná kategorie. Posilovač řízení, klimatizace, stavitelný volant, kufr do kterého se vejdou kola pro obě děti (do Sierry jsem narval sotva jedno), 15ky kola, takže 2/3 děr, které jsem v Sieřře cítil Pežůtek ignoruje. Ručení 3 150Kč.
A co je mi pořád divné, to auto vypadá jak z autosalonu. Panty dveří bez smítka špíny a mastnoty, skoro žádné škrábance na laku, i když něco se najde, prostě je to nádhera. Jedině motorový prostor by zasloužil vyčistit. Uvidíme, časem se seznámíme a objevíme jestli je to povedený kup a nebo si už nikdy francouzký auto nekoupím, jako jsem hlásal doteď.

Napsal: čtv črc 16, 2009 09:15
od Teepee
Prosím Moderátory, aby od příspěvku http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... 1&start=26 přesunuli vše do nového tématu "Teepeeho Peugeot 406"
Tento prosebný příspěvek po přesunu smažu (možno smazat).

[ Komentář přidal: Laďuša: čt červenec 16, 2009 11:47 ]
Fertig ;)

Napsal: čtv črc 16, 2009 09:21
od Wolf
Je to krasavec, ještě jednou blahopřeji k dobré koupi. Vím jak Ti je, když se máš rozloučit s vozem, který Ti doposud dobře a věrně sloužil, znám to, když člověk už přesně ví, kam šáhnout a třeba i do míst kam není vidět, vlastně naslepo. Ostatně je s nimi spojeno i kus života každého z nás. Problém s kódem motoru je už horší záležitost, ale možná (a možná také ne, nevyznám se v tom) by pomohlo požádat o vystavení nového TP, třeba z důvodu ztráty ... A nový stroj ať slouží bez problémů.

Napsal: čtv črc 16, 2009 09:30
od Jelen
Taktéž gratuluji ke koupi krásného auta. 406ky jsou moc hezký. Rozhodně hezčí, než ty šíleně hranatý 405ky. Tak ať dobře slouží. A ještě dotaz: v tý sieře je co za motor?

Napsal: čtv črc 16, 2009 09:46
od Teepee
Jelen píše: A ještě dotaz: v tý sieře je co za motor?
Možná jsem to napsal nejasně.
2,0 OHC EFi
1954ccm, 74kW (5100 ot/min), 154 Nm (4000 ot/min)
kód N4B
motor, který běhal už v Cortinách a Taunusech, jen dostal vstřikování.
http://www.mujweb.cz/www/teepee/sierra/obr/motor.jpg
Ještě zajímavost. V TP mám uvedeno 1954ccm, například tady http://ford-sierra.misto.cz/ se uvádí 1993ccm. Opravdu je to svízel ouřednická, ten motor je na 100% v autě od výroby, číslo motoru na bloku se shoduje s karoserií, i ten technik na výkupu to uznal, že auto je v pořádku, ale papíry ne. Možná jsem měl zkoušet na Evidenci vozidel nahlédnutí do původních Belgických dokladů, jsou-li dochovány, co bylo uvedeno tam a pokud N4B tak žádat opravu. Auto je totiž v roce 1995 individuálně dovezené do ČR.

Napsal: čtv črc 16, 2009 09:55
od Jelen
Teepee, ne, nenapsal jsi to nejasně, jen jsem pozorně nečetl a když jsem došel na konec toho tvýho slohu, tak jsem to zapoměl :-)

Napsal: čtv črc 16, 2009 12:06
od Marek
Teepee píše:2,0 OHC EFi
1954ccm, 74kW (5100 ot/min), 154 Nm (4000 ot/min)
kód N4B
motor, který běhal už v Cortinách a Taunusech, jen dostal vstřikování.
http://www.mujweb.cz/www/teepee/sierra/obr/motor.jpg
Ještě zajímavost. V TP mám uvedeno 1954ccm, například tady http://ford-sierra.misto.cz/ se uvádí 1993ccm.
Motor N4B - vrtání 90,82mm, zdvih 76,95mm, kompresní poměr 8,5:1. Podle údajů o vrtání a zdvihu tohoto motoru je správný údaj skutečně 1993ccm (přesně 1994, pokud se výsledek zaokrouhlí podle správných pravidel matematiky) - takže ouředníci opět "nezklamali"............ :wink:

Jinak pokud můžu lehce podiskutovat nad tímto motorem, musím říci, že ačkoli jeho výkonové hodnoty nejsou právě oslnivé, jedná se o motor všeobecně považovaný za "držák". Je pravdou, že sto koní na dva litry pod čtvercem jsou opravdu "nic moc" hodnota, ale celé se to odvíjí od skutečnosti, že tento motor má stupeň komprese pouze 8,5:1, což je opravdu nízká hodnota. Proto ani jeho výkonové parametry nemohou být kdovíjak vysoké (jsou srovnatelné s motory o kubatuře 1600 v současnosti). Nicméně právě relativně nízká hodnota kompresního poměru dává motoru neuvěřitelnou bitelnost a nesmrtelnost. Není tajemstvím, že motory N4B bez jediného problému ujedou i půl milionu kilometrů, což na motor konstrukce sedmdesátých let je opravdu na pováženou.....!!! Kdo koupí, rozhodně neprohloupí (tedy pokud se motoru týče).
Podobný motor - stejný držák a nic moc sprinter - byl například motor 1,8 / 66kW v Passatu 1988-1994 (kód motoru RP). Byla to jednobodová stříkačka Mono-Jetronic (později Mono-Motronic), jelo to solidně, i když na tu váhu žádná sláva - ale motor byl nezničitelný. Prostě odlehčené motory sice "nejedou" jak by možná mohly, ale vydrží nemožné.
Nemusíme chodit daleko - Lada je na tom stejně.