Stránka 2 z 68

Napsal: stř črc 01, 2009 10:31
od Marek
Můj názor je ten, že vozy modelové řady 2110, 2111 a 2112 jsou paskvil, který měl vzniknout o patnáct let dřív než vznikl. To je skutečně prehistorická modelová řada - jak designem, tak motorizacemi (mimochodem poněkud skromnými).

Ovšem podívám-li se na Kalinu a její mladší sestru Prioru, můj názor se diametrálně otáčí. Zejména Kalina, která přestože je koncepčně starší, je mému oku líbivější než Priora, je nejen do městského provozu velmi dobrý vůz. Nejen výbavou, ale také vnitřním prostorem a líbivým designem nejen zvenčí, ale i uvnitř vozu.

Obrovsky slabou stránkou ruského výrobce je nabídka motorů. Nabízet vůz s jedním či maximálně dvěma motory je ubohé. Navíc jejich technické výkonové parametry jsou již trochu za zenitem. Jediný motor, který je jakž takž schopen konkurence ostatním automobilkám, je motor 1,6i/16V 73,5kW v Prioře. Motor 1,6i/8V ani motor 1,4i/16V v Kalině bohužel svými technickými parametry demonstruje "sílu" let dávno minulých, o motoru 1,7 MPi v Nivě ani nemluvím (jeho parametry jsou srovnatelné s motory o půl litru menšími).

Článek má v mnohém pravdu a my fandové a milovníci této kultovní značky bychom měli být natolik soudní, že bychom to měli umět přiznat, pánové.....

Napsal: stř črc 01, 2009 10:33
od zigo2103
Asi by bylo dobré ještě zmínit, že těmto několika povšechným plkům napsaným ve stylu "jedna paní povídala" byla jako reklama věnována celá obálka. Proto jsem si také časopisu všiml. Podle rozsahu upoutávky jsem čekal obsáhlý materiál a vozech Lada, exkurzi do ruska, apod. No bohužel tam byl jen výše zmíněný text napsaný nejspíš nějakým mladým nadějným a a patřičně arogantním asižurnalistou. Nejvíc mi na tom vytáčí právě ten jeho přiblblej a povýšenej sloh.

Jinak má článek víceméně pravdu, důvody pro koupení nové Lady hledá občan EU opravdu velmi težce. Že,vůz nemá vyhřívané zrcátka atd atd.. hodnotím z pohledu rozmazléného evropana samozřejmě negativně, jinák bych asi hodnitil, kdybych byl mongol, uzbek, rus či občan Kazachstánu. Zde mají zatím zákazníci přirozeně jiná kritéria na výběr vozu a především jím jsou vozy Lada určeny.

Co se týče těch Niv, táta pracoval dlouhá léta u lesů, a že by každej fořt měl tři si nějak nepamatuju. Co je pravdou, že oproti jiným offroadům se objektivně přece jen víc porouchávaly. S výdrží to bylo podobně. Niva 10let stará se 150tis byla víceméně do šrotu, Pick-up od Nissanu se stejnou porcí vesele drandí dál, Mitsubischi L 300 4x4 z roku 1991 se nezastavil ani po 400 tis. a bez nutnosti nějakých zásadních oprav nejspíš jezdí do dnes. Auta mají stejný podmínky, snad jen japonci tahají těžší vleky, protože je utáhnou, obsluha většinou podobně zhovadělá - kam nedojedu nejdu..
Ano, Nivy jsou levné (o řád), nd jsou oproti japoncům zadarmo, provoz je levnější, ale mnoho toho také nenabízejí a důvody, proč už si je ani komerční podniky (u nás) nekupují jsou celkem pochopitelné.
Proti Nivě nejsem nijak zaujatý, má k ní citový vzah, je to první auto které jsem řídil, a mám pro ní slabost.

Ladu táhne (zatím) domácí trh, požadující osobní vozy s průchodivostí SUV, stálým sortimentem náhradních dílů a možností svépocné opravy. Ale má nejspíš nakročeno(nebo už tam skoro je) do podobné situace jako naše Jawa - produkci zastaralých a drahých věcí, přičemž peníze nejsou ani na slušný design(možná by byly, ale ten pak stejně není jak vyrobit), ani na vývoj a tím pádem přirozeně ani od zákazníků - potácí se v bludném kruhu..

Otázkou zůstává zda opravdu lidé reálně potřebují tak sofistikované stroje, proč nestačí stará Lada. Ale otázka je podobná té, proč nám dnes nestačí počítače 386 nebo 486. Brouzdat po Lada foru by s nimi bezpochyby šlo, jen o něco pomaleji a méně komfortně.

Napsal: stř črc 01, 2009 18:08
od rosta
takovej článek člověka akorát přivede do deprese-je pravda že klasická řada vychází z auta z roku 1966-ale to není žádná RUSKÁ zvláštnost -podívejte se na auta jako vw brouk nebo citroen 2 cv-vznikly během druhé sv.války a jak dlouho se vyráběli? nebo trabant-ten se do dneška vyrábí v indii a dokonce má vlastní sportovní pohár. je pravda že v rusku se žádný jiný auto nechytne-jednoduchost a levné díly jsou pro jejich podmínky přímo ideální a kvalita silnic-što eto? tam kolikrát žádný ani nejsou! a jestli si nějaký magor napíše takový článek-proč asi-kdo je vydavatel těch novin-kdo je sponzoruje-automobilky! je to jen manipulace myšlení-máš ladu jsi socka!lidi dnes nadávají na vše ruské a neamerické nebo neněmecké-máme to v povaze malej českej človíček debílek-kam vítr tam plášť! já to posluchám u rodičů-dědek na mě kdy prodám toho sráče-já do něj za 10 let provozu nasypal 75 litrů-on má za tu dobu už 5 auto a stály ho celkem 250 litrů a to se pomalu ani nesvezl- samý šunky-ohnilý eskorty a podobný sráče-escorta měl ani ne 2 roky a nasypal do něj víc než stál a o to přesně jde aby to vydrželo jen chvíli a pak aby jsi do něj nasypal pořádnej balík a nebo raději koupil nový a starý hodil do šrotu-spotřební způsob života :roll:

Napsal: stř črc 01, 2009 18:52
od Marek
V tom spotřebním způsobu života máš naprostou pravdu. Ale je třeba to brát jako přirozený vývoj společnosti, i když se to většině z nás včetně mne nezamlouvá.

Napsal: stř črc 01, 2009 19:09
od JmJ
Marek píše:V tom spotřebním způsobu života máš naprostou pravdu. Ale je třeba to brát jako přirozený vývoj společnosti, i když se to většině z nás včetně mne nezamlouvá.
bych prave rekl, ze to clovek nesmi brat jako prirozeny vyvoj. kdedze se lidi zacnou na potkani strilet, tak to taky neni dobre brat jako prirozeny vyvoj, i kdyz to delaji vsichni :-)

pamatujte, ze se stadem se nejlepe manipuluje a verte tomu, ze jsou lide, kteri vedi jak manipulovat pro svuj prospech.

Napsal: stř črc 01, 2009 19:33
od Veverka
Trocha kritiky neuškodí,musím zburcovat dovozce za snad nulový "marketing a PR",to samé AvtoVAZ,jako prodávat v současnosti regulérní auto bez zadních opěrek je trochu divné :roll: .
Ten článek psalo nějaké tendenční hovado,ale taková je už doba,všichni to víme.
Inu,co jste tehdá v nejmenovaném podzimním měsíci chtěli,to tu máte :o .

Napsal: stř črc 01, 2009 19:49
od zelvotron
Šmarjá že sem to tu otvíral :mrgreen: Desítka měla přijít v roce 1983 (no je pravda, že v tý době by to asi byla bomba :-) ) zatímco Priora (aka 2110 M) je v pohodě, stejně jako Kalina, která má opět podvozek z desítky/samary. (Osobně kdyby všechny ty modely přišly o 5 let dřív - tzn v době kdy se začaly vystavovat, tak by to bylo tak akorát), sakryš horkej kandidát na místo redaktora STOPu nebo jak se ten plátek jmenoval :lol:

JmJ: Elektrický okýnka symbolem modernosti? Myslíš? Zkus si zajít do nejbližšího zelenobílýho domečku a pozeptat s ekolik za ně budeš připlácet :mrgreen:

Napsal: pát zář 25, 2009 10:19
od utia
Mrknete na tohle - AvtoVAZ propustí 27 tisíc lidí, pomoci má i šrotovné

http://aktualne.centrum.cz/ekonomika/pr ... ?id=648485

Napsal: pát zář 25, 2009 15:24
od Kalasnikov
xx

Napsal: ned zář 27, 2009 08:08
od Jakub Metelka
Nechápu jak někdo může porovnávat Ladu se sráčema jako je Dacia,Huinday ci dalsi podobny zgarby,pritom ty japonské šézy nejsou vubec pekné a navíc mě připadaj tucnove 8) .Toto muj názor na danou vec :D

Napsal: ned zář 27, 2009 12:17
od Veverka
Jakub Metelka píše:Nechápu jak někdo může porovnávat Ladu se sráčema jako je Dacia,Huinday ci dalsi podobny zgarby,pritom ty japonské šézy nejsou vubec pekné a navíc mě připadaj tucnove 8) .Toto muj názor na danou vec :D
Však počkej až si přečtou někteří místní a začnou tě za tohle kamenovat.

Napsal: ned zář 27, 2009 12:58
od Jakub Metelka
Veverka, stím počítám :lol: :mrgreen:

Napsal: sob říj 17, 2009 22:20
od rosta
prej že klasik lada je krabice :mrgreen: a co je teda potom nová fobie :mrgreen: a rumstr :mrgreen: proti nim je žígo nízký jako sporťák :mrgreen:

Napsal: sob lis 14, 2009 18:25
od Laďuša
http://news.auto.cz/ekonomika/pribeh-av ... rouby.html


Nooo, když srovnam ten kec o posledním modelu před 10 lety a pak ty fotky, tak přece každýmu Ladalaikovi musí dojít, že Lada byla hodně vpředu a proto nepotřebuje nic novýho :mrgreen:

Napsal: sob lis 14, 2009 19:01
od Křečík Barbuška
By se dalo říci, že před těmi 10 léty byla na špičce, jak mohla tak zaostat :mrgreen: . Jinak rovnání k BMW mi nepřipadá zrovna moc objektivní. Mohli to rovnat třeba s Oplem :D .