V podstatě se dá říci, že to je ukostření k alternátoru. Narozdíl od originál zapojení 2101- 06, které mají minus kabel chycený jen k čelu a s tím spojené možné problémy s horší kostrou. (při provozu kamarádovy 21011 se neprokázaly ani přes velkou korozi všeho možného v cestě proudu...) Já to mám provedené podobně jako verze 1.7, originál to samozřejmě není. Měděný pás s očkem, našroubovaným pod matici upevňující závlačku pro vyzvednutí motoru, druhý konec je připevněný na původním místě uchycení na předním čele společně s kabelem k odpojovači a z odpojovače k baterii.
Úbytky pravidelně kontroluji, při zapnutí všeho možného rozdíl mezi blokem motoru a baterií činí max 0,1 V. Otázka je, co to dělá při startování, to jsem neměřil. Měděný pás (taktéž pásek uzemňující kapotu), spoje a samotný odpojovač cca 2x ročně hlavně v zimě kompletně překontroluji a prostříkám naskrz WD- 40, což účinně zabraňuje oxidaci mědi a kontaktů.
Ruku na srdce, kdo z vás má až na lesklý kov očištěn držák alternátoru u motoru, z obou stran, po celé délce, včetně upevňovací matice a podložky, závitu a výstupku na alternátoru, který na držák dosedá? Šroub, podložku a plíšek pro minus pól na držáku uhlíků? No a samozřejmě veškeré další kontakty a spoje?
Přes tuhle péči mi samozřejmě intenzita světel ve volnoběhu klesá (mám cca 850/min, ot. kecá), ale jen nepatrně.
Je to opravdu normální jev. Nelze zapomínat, že nová auta mají ve volnoběhu stabilizaci otáček. Zvedne se odběr, zatíží se alternátor a motor- elektronika zabrání snížení otáček narozdíl od karburátoru. Dále jsou novější alternátory menší, mají lehčí rotory a proto umožní dosažení vyšších otáček, takže můžou dobíjet dříve, než ty naše...
Velmi lehce si dovolím oponovat Koko- Lokovi: Dle mého názoru a praktických zkušeností DOBRÁ baterie, ve spojení s DOBROU nabíjecí soustavou, nepotřebuje v provozu dobíjet mimo vozidlo, pokud se alespoň trochu pravidelně jezdí.
Pečliví Němci měli pro tento případ v servisní dokumentaci pro Wartburg 1.3 uvedeno: Při ujetí méně než 50 km za týden, je třeba baterii dobít 1x za 4 měsíce mimo vůz.
