Pohasínání svetel(pokles napětí)

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6512
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Pátrač píše:
Myso píše:
JmJ píše:
vluky píše:Mystite ze by se to zlepsilo po koupi nove silnejsi baterie treba 60Ah? Jakou baterii pouyivate vy?


nejakou Akumu 55Ah, stari tusim tak 5 roky + jednou udelala kotrmelec pri nehode. Zatim slape ok. Ale nemuzu rict, ze bych nani nesahl. tusim se dolevala trosku destilka a minulou zimu jsem ji asi nabijel, kdyz se mi zdalo, ze pri startu nema tu spravnou silu.

svetla pohasinaji ale take. je to videt primo na voltmeru, jak pri slabsim volnobehu klesne napeti.

ja celkom casto dolievam destilku...tak raz za polroka...

Ja ne nemam kam. je to zapouzdřený.. resp zavíčkovaný. měla by být bezúdržbová. no uvidíme..


Tady tusim taky pisou ze bezudrzbova. Bezudrzbova rekneme na 5 let, s udrzbou treba na 8 az 10 :-). btw ty vicka nemuzes vysrubovat? Prece nejde o to, aby dlouho vydrzela, ale aby se v pravy cas musela koupit nova :-)
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6512
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Myso píše:
JmJ píše:
vluky píše:Mystite ze by se to zlepsilo po koupi nove silnejsi baterie treba 60Ah? Jakou baterii pouyivate vy?


nejakou Akumu 55Ah, stari tusim tak 5 roky + jednou udelala kotrmelec pri nehode. Zatim slape ok. Ale nemuzu rict, ze bych nani nesahl. tusim se dolevala trosku destilka a minulou zimu jsem ji asi nabijel, kdyz se mi zdalo, ze pri startu nema tu spravnou silu.

svetla pohasinaji ale take. je to videt primo na voltmeru, jak pri slabsim volnobehu klesne napeti.

ja celkom casto dolievam destilku...tak raz za polroka...


nemuze to byt bud netesnosti vicek na baterce nebo tim, ze se to trosicky prebiji? asi o nic nejde, jen se mi to zda casto jednou za pul roku dolevat. ale mozna je to take tim, ze jezdis vyrazne vice jako ja.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
utia
Příspěvky: 405
Registrován: úte pro 13, 2005 14:57
Bydliště: Praha

Příspěvek od utia »

Luděk Musil píše:
vluky píše:Jde mi o to ze to nedelalo(nebo aspon ne tolik), Mam ji uz dva roky a do nedavna to bylo OK....Tedka kdyz v noci vyradim tak skoro nic nevidim a to kdyz si pustim radio a ventilator tak jedu skoro po tme :). Otacky volnobehu jsou myslim v pohore Neco pres 700. Pri normalni jizde je to OK.


Ty otáčky jsou na alternátor dost málo, takže nedává tolik, takže spotřebiče si berou z baterky.
Zkus změřit hustotu ellytu.
Jinak bych doporučil zvednout otáčky volnoběhu na cca 900 ot/min. Alternátor začíná normálně fungovat od cca 1200 ot/min. L.


Ty volnobezne otacky se pocitaji pri rozsvicenych svetlech? Kdyz je rozsvitim tak otacky motoru trochu padnou, nekde se ubytek energie musi projevit.. Jinak mam volnobezne otacky kolem 400 podle otackomeru, je to mozne ze se udrzi motor v chodu? Prijde mi ze spis blbne otackomer, koupil jsem ho v nejakem tuningovem krame a nevim jak moc se na nej muzu spolehat... Ale jiste podpeti v siti mam... :o
Dva dny nato seděl Pú na své větvi,
pohupoval nohama sem a tam,
vedle něj, stály čtyři hrníčky medu...
Dusan
Příspěvky: 3881
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

Mensiu remenicu na altik alebo iny altik :D a bud to dobijat aj pri volnobehu :D
Sid
Příspěvky: 1698
Registrován: stř kvě 09, 2007 14:26
Bydliště: Prievidza

Příspěvek od Sid »

Vluky podla mňa by si mal odmerať voltmetrom dobíjanie : pri 1000 ot 12,5 voltu, pri zvýšených 13,9-14,2 max 14,5 voltu a skontrolovať baterku ( lacnejšie batérie zvyknú odísť aj po 2 rokoch) Čo sa týka batérie pre VAZ tak sa doporučuje 55 Ah, ale keď tam máš 44Ah alebo 70 Ah nič sa nedeje.
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

Sid píše:Vluky podla mňa by si mal odmerať voltmetrom dobíjanie : pri 1000 ot 12,5 voltu, pri zvýšených 13,9-14,2 max 14,5 voltu a skontrolovať baterku ( lacnejšie batérie zvyknú odísť aj po 2 rokoch) Čo sa týka batérie pre VAZ tak sa doporučuje 55 Ah, ale keď tam máš 44Ah alebo 70 Ah nič sa nedeje.


Zcela přesně napsané.

Na menší řemenici pozor. Už při standartní řemenici je převodový poměr mezi klikou a alternátorem zhruba 1:2. Při 6.000 ot. motoru alternátor tedy točí 12.000. Při dalším zvýšení převodového poměru dosáhneme sice lepšího dobíjení již při volnoběžných otáčkách, ale při plně vytočeném motoru již hrozí roztržení rotoru alternátoru. Mám pocit, že se to zde již některým lidem stalo.

Jinak rozdíl svitu žárovek, resp. rozdíl napětí v síti při volnoběhu a provozních otáčkách motoru je zcela normální a v jisté míře se vyskytuje u téměř všech automobilů. Velikost tohoto rozdílu je závislá na několika faktorech:
- nastavení regulátoru a jeho kondici
- kapacitě a stavu baterie
- kvalitě elektrických spojů a stavu kabeláže
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9339
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Vašátor »

Já si myslím, že pohasnutí světel při snížení volnoběhu je u starších aut zcela normální jev. Vemte si to, že alternátor má dobíjet baterku při zapnutých světlech a zvýšených otáčkách hodnotou 14,2 - 14,5V. Samotná baterie v nabitém stavu má však pouze nějakých 13,2 - 13,5V. Tady nám nastává rozdíl 1V. S tím, že nám alternátor při vonoběhu nedobíjí naplno nic nenaděláme a doufám, že si toto alespoň každý uvědomuje (myslím snížené dobíjení při volnoběhu). Když spočteme odebíraný proud z baterky při zapnutých světlech 2x55W + 2x5W + kontrolky + zapalování + ostatní kraviny dojdeme k číslu nějakých 10A odběru z baterie. Při tomto odběru baterie nemůže být schopná udržet takové napětí, jako dává alternátor při zvýšených otáčkách. Tudíž musí dojít k poklesu napětí v síti ... a tím pádem pohasnou i světla.
A co z toho plyne? Nezabívat se tím, jezdit, jezdit ... 8)

Pokud by však docházelo k blikání světel při volnoběhu, může se jednat o povolený klínový řemen (a špatně nadeformovaný klíňák či křivá nějaká řemenice) nebo odcházející dioda v altíku.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Dusan
Příspěvky: 3881
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

Tu remenicu som si nevycucal z prstu :) tuma uvadza ze pomer je 1:2,04 tj stale otacky max su 1300tis a kratkodobe(15min) 15000

Mensia remenica je mozna caa priemer 6cm. NA alternatoroch do favorita je presne taka pouzita a to je aj jedina zmena na alternatore ktoru vykonalii pretym tam bola tiez remenica priemeru caa 7cm ako na lade... a rotor to vydrzi... neviem kto tu v kuse toci 6000 ze....tocil som 1hodidnu a vydrzal. Ina otazka su loziska su troska mensie a to je myslim najvecsi problem...ale ak sa nepouziju tie bezne ktore sa predavaju tj 2 akost za cenu 1rvej. Ale kvalitne nieje problem.

Remenicu mam a odporucam..... :)
Uživatelský avatar
Hurikán
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Hurikán »

Ano. Na favoritu může klidně být menší řemenice, protože favorit rozhodně nemá vysokootáčkový motor, tak jako lada.

Já netvrdím, že menší řemenice vůbec použít nejde. Chtěl jsem jen upozornit na další možné problémy s tím spojené. Nevím, jak dlouho by altec vydžel, kdybys na něm měl menší řemenici a točil motor třeba 40 min na 6.000.
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

ja som odkuril dalsie loziska v alternatore aj s normalnou remenicou - asi 40tkm vydrzali a to boli SKF :ANAL: vysoke tocky to skutocne dlhodobo nezvlada
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6512
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

No ume se napeti pri volnobehu snizuje s nastavajici zimou :-) Sice mi FOMA na konci leta meril hustotu elektrolytu a rikal, ze baterka by mela byt celkem ok, ale to, ze se rano baterce pomalu prestava chtit me utvrzuje v tom, ze je na odchodu. Vek by tomu odpovidal.

Zajimave bylo, ze sem ted mel auto asi hodinu v servise v teple a jak sem vyjel ven, tak to na volnobeh dobijelo jak divy :-) Pak to zas slo dolu. No asi to chce pro jistotu projit kabelaz a pak novou baterii.

Btw bylo mi drobkem receno, ze snad 1.7 maji alternator ukostren primo na baterii, kdezto stare stroje to maji udelano jinak (vice moznych prechodovych odporu). Mozna by stalo za to, predelat to po novsim vzoru. (mozna se s tim pletu a drobka sem nepochopil dobre).
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Maysner
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvek od Maysner »

JmJ píše:Btw bylo mi drobkem receno, ze snad 1.7 maji alternator ukostren primo na baterii, kdezto stare stroje to maji udelano jinak (vice moznych prechodovych odporu). Mozna by stalo za to, predelat to po novsim vzoru. (mozna se s tim pletu a drobka sem nepochopil dobre).


nemaji. jeden silnej vede na motor a druhej tenci na celo. nic vic
Naposledy upravil(a) Maysner dne úte říj 16, 2007 22:42, celkem upraveno 2 x.
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6512
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvek od JmJ »

Maysner píše:
JmJ píše:Btw bylo mi drobkem receno, ze snad 1.7 maji alternator ukostren primo na baterii, kdezto stare stroje to maji udelano jinak (vice moznych prechodovych odporu). Mozna by stalo za to, predelat to po novsim vzoru. (mozna se s tim pletu a drobka sem nepochopil dobre).


nemaji. jeden silnej vede na motor a druhej tenci na celo. nic vic


tak mozna tvuj monolit tuto inovaci jeste nema :-) snad drobek k tomu napise vic.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Maysner
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvek od Maysner »

JmJ píše:
Maysner píše:
JmJ píše:Btw bylo mi drobkem receno, ze snad 1.7 maji alternator ukostren primo na baterii, kdezto stare stroje to maji udelano jinak (vice moznych prechodovych odporu). Mozna by stalo za to, predelat to po novsim vzoru. (mozna se s tim pletu a drobka sem nepochopil dobre).


nemaji. jeden silnej vede na motor a druhej tenci na celo. nic vic


tak mozna tvuj monolit tuto inovaci jeste nema :-) snad drobek k tomu napise vic.


toto neni z meho vazu :P ale i me vedou jen dva draty od minus polu od baterky :P
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Uživatelský avatar
Honza 21061
Příspěvky: 1600
Registrován: úte pro 13, 2005 22:35
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza 21061 »

V podstatě se dá říci, že to je ukostření k alternátoru. Narozdíl od originál zapojení 2101- 06, které mají minus kabel chycený jen k čelu a s tím spojené možné problémy s horší kostrou. (při provozu kamarádovy 21011 se neprokázaly ani přes velkou korozi všeho možného v cestě proudu...) Já to mám provedené podobně jako verze 1.7, originál to samozřejmě není. Měděný pás s očkem, našroubovaným pod matici upevňující závlačku pro vyzvednutí motoru, druhý konec je připevněný na původním místě uchycení na předním čele společně s kabelem k odpojovači a z odpojovače k baterii.
Úbytky pravidelně kontroluji, při zapnutí všeho možného rozdíl mezi blokem motoru a baterií činí max 0,1 V. Otázka je, co to dělá při startování, to jsem neměřil. Měděný pás (taktéž pásek uzemňující kapotu), spoje a samotný odpojovač cca 2x ročně hlavně v zimě kompletně překontroluji a prostříkám naskrz WD- 40, což účinně zabraňuje oxidaci mědi a kontaktů.
Ruku na srdce, kdo z vás má až na lesklý kov očištěn držák alternátoru u motoru, z obou stran, po celé délce, včetně upevňovací matice a podložky, závitu a výstupku na alternátoru, který na držák dosedá? Šroub, podložku a plíšek pro minus pól na držáku uhlíků? No a samozřejmě veškeré další kontakty a spoje? :wink:
Přes tuhle péči mi samozřejmě intenzita světel ve volnoběhu klesá (mám cca 850/min, ot. kecá), ale jen nepatrně.
Je to opravdu normální jev. Nelze zapomínat, že nová auta mají ve volnoběhu stabilizaci otáček. Zvedne se odběr, zatíží se alternátor a motor- elektronika zabrání snížení otáček narozdíl od karburátoru. Dále jsou novější alternátory menší, mají lehčí rotory a proto umožní dosažení vyšších otáček, takže můžou dobíjet dříve, než ty naše...

Velmi lehce si dovolím oponovat Koko- Lokovi: Dle mého názoru a praktických zkušeností DOBRÁ baterie, ve spojení s DOBROU nabíjecí soustavou, nepotřebuje v provozu dobíjet mimo vozidlo, pokud se alespoň trochu pravidelně jezdí.
Pečliví Němci měli pro tento případ v servisní dokumentaci pro Wartburg 1.3 uvedeno: Při ujetí méně než 50 km za týden, je třeba baterii dobít 1x za 4 měsíce mimo vůz. :)
Honza
Osa Praha - Brno
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“