Stránka 2 z 2
Napsal: stř čer 10, 2009 13:55
od Marek
To na dva litry není špatný. Ale zase kdovíco to není.
Janda dostane z Octavie II TFSI víc - pouhou úpravou SW, bez zásahu do HW.
http://cimbu.cz/index.php?page=ecu&chip=46&lng=cze
Ale není to špatné, uznávám.
Napsal: stř čer 10, 2009 14:28
od Malda
Spis de o podvozek. Traduje se, ze to je predokolka s nejvetsi trakci na svete
Napsal: stř čer 10, 2009 22:42
od Rokie
Těchto vozů bylo vyrobeno 4500ks jak píšeš - ovšem to bylo číslo pro Evropu verze RS. Neboť bylo rozhodnuto, že GM bude tuto verzi dodávat pro americký trh, zatímco pro český bylo uvedeno ST. V tomto voze se o trakci starala elektronika...ikdyž docela dobře. Bohužel, jízdní vlastnosti tohoto vozu nebyly na takové úrovni jako se prezentovalo v Ženevě a následně v autosalonech a tv pořadech. Podvozek nebyl na ten výkon postaven. Když vezmeme v úvahu vozy Simpreza či Mevo zjistíme, že v případě toho focusu nejde o zázrak.. Ale kvůli spotřebě a pohodlí manželka zvolila ford nikoli SI. Dále bych ještě podotknul, že parametry vozu co jsi uvedl nejsou zcela správné. Ten výkon je elektronicky omezen, tedy v případě průjezdu zatáčky "zadkem napřed" není výkon dostačující, neboť právě kvůli trakci vám jej elektronika nedá, hroznej vynález. Tedy zatáčky lze do stupně přetočení 30, pak i přes dispozici 150kw to auto neudrží trajektorii. Na výcviku řidičů nás učili využití potenciálu pří stupni přetočení 90 (tedy tzv. kolmý průjezd) a u vozu fRS to nešlo, ten vůz nebyl schopen přejít do skluzu. Fábie umí stupen 45 ale zoufale chybí výkon.... Idelání motorizace na stupen 90 je SI 2004 STi ta mi seděla asi nejlépe, ovšem 30L/100km při využití 90% výkonu je vražda...
Napsal: čtv čer 11, 2009 07:12
od Marek
Pěkné informace. Koukám, že ne vše, co je nám výrobci prezentováno, je pravda. Ale na to už jsme asi zvyklí, že?
Napsal: čtv čer 11, 2009 12:10
od Rokie
Marek píše:Pěkné informace. Koukám, že ne vše, co je nám výrobci prezentováno, je pravda. Ale na to už jsme asi zvyklí, že?
Ovšem myslel jsem, že o focusech je to známé, že podvozek by byl velice špatný při vypnuté elektronice. ? ! Pravdou je, že při tréninku se mi jednou stalo, že svévolně vysadila elektronika. Nikdy bych neřekl jaký to bude mít důsledek: praktický okamžitý nárust výkonu což mělo za následek absolutní změnu trakčních podmínek. Vozidlo okamžitě opustilo trajektorii zatáčky a následná změna chování podvozku by byla v provozu fatální. V této chvíli totiž vůz dodal plný výkon na kola a vozidlu začala prokluzovat kola (což je jinak omezeno elektronikou) a důsledek vypnutého (svévolně) stabilizačního systému dostalo vozidlo prakticky nekontrolovatelný smyk. Trénink probíhá v rychlostech nad 110km/h následně v úrovni 3 při rychlosti 140km/h. Při vysazení asistentů následuje přetočení s důsledkem hodin - což je na mokrém polygonu nesrovnatelná záležitost, z této situace vás dokáže dostat pouze inteligentní systém pohonu všech kol, kterým disponuje mevo a simpreza ovšem v případě simprezi si můžete dovolit vyšší rychlost. Pokud tedy rozumíte systému rozkladu výkonu na kola. Pokud tomu nerozumíte je mevo lepší řešení. Možná bych ještě dodal, když jsem to tu rozepsal, že v případě pohonu fwd je kritická situace v případě stupně 45 odlehčení vnitřního kola, v této situaci pokud není vozidlo vybaveno systémem torsen nastává opět kritický problém, neboť v situaci nad 110km/h je brzdový pedál zapovězen, jedinný záchraný pedál je plyn.
Napsal: úte čer 16, 2009 12:41
od Pája
Kolik má WRCéčko asistentů?
Napsal: úte čer 16, 2009 17:53
od Saša
Asistenty až na výjmečné vyjímky považuji spíše za nepřímo nebezpečné . Nemyslím tím jejich vzácné poruchy ale to že dávají řidiči klamavý pocit že auto s těmito systémy popíra fizikální zákony . Řidič si rychle zvykne a nenaučí se (řídit) řešit neobvyklé situace , jako třeba začínající smyk . Elektronika totiž nepředvídá , ale pouze řeší nastalý problém . Potom se takovýto "polovodič" vřítí do zatáčky (kam by normální řidič jel pomaleji dle mozku) s vědomím všech asistentů a pak pokut to neskončí čelním střetem s nebohým protijedoucím autem tak desítky až stovky metrů mimo silnici a pak když to přežije , je se schopen ještě divit jak to ? a svádí to na poruchu asistenta . Ano něco bylo v autě porouchané - a nacházelo se to mezi sedačkou , volantem a pedály .
Napřed je dobré se naučit řešit krizovky v autě bez asistentů a vrýt si do mozku co už je do zatáčky moc . Každý schválně (z radosti) udělaný a vyřešený smyk je ta nejlepší škola .
Napsal: úte čer 16, 2009 23:01
od Honza 21061
Přesně to je i můj názor. Jenže vysvětli to těm dnešním hovadům na silnicích. Mlátil bych je a jednou až přeteču to asi taky udělám. Pravidla neznaj, jezdit neuměj, pytle sraček... Jenže když do jednoho zezadu střelim autobusem a zlámu mu na 2x vaz, tak můžu balit taky, ale s jakou chutí bych to udělal, to si nikdo neumí představit.
Sorry za OT.
Napsal: úte čer 16, 2009 23:31
od plavec
Rokie píše:No jako vozítko do města je fabie jistě dostačující, nicméně absolvovat s tím cestu Praha Brno mi přijde jako utopie...
No jako utpiii to nevidím, vezl jsem se párkrát ve fábii.I v tý 1,9tce .Nejdelší trasa měla asi 30km tam a totež zpět a že bych byl nějak rozlámanej se říct nedá.Myslím, že bych si dovedl představit Praha-Brno.Neříkám že jako šofér.Řídil jsem fabii jen jednou tak to nedokážu spravedlivě zhodnotit.Ale jako pasažér vpoho.
Napsal: stř čer 17, 2009 08:27
od Saša
Ve Fábii 1.9 sem jel několikrát a to i mnohem delší trasu něž Praha-Brno a až na malou výtku k sedačkám to považuji za dobré auto . Zažil jsem i pro mne nepříjemné pocity při jízdě ve špatných podmínkách v zimě kdy sem "bojoval" s předním náhonem , ale to je jasné když po 25 letech a 900 000 km ježdění se zadním náhonem sednete do předohrabu v zimě .
Mít Fábie zadní náhon , tak asi neváhám . Ovšem né v naftě - blbě se to předělává na plyn
Ps: Doby pohodového ježdění a předjíždění jsou již nenávratně pryč kvůli hustotě provozu a nic na tom nezmění výkon motoru který se dle mně u "obyčejných" aut zbytečně zvyšuje a láká "lidi" k nebezpečným předjížděcím manévrům typu "Já to stihnu" . Tomu říkám "syndrom Octávie"
Napsal: stř čer 17, 2009 08:30
od Roman
Rokie píše:No jako vozítko do města je fabie jistě dostačující, nicméně absolvovat s tím cestu Praha Brno mi přijde jako utopie...
Uz si v tomto vlakne pripadam ako keby som bol niekde na Rols Roys fore. Paneboze co robia ti vsetci utopisti na dialnici Bratislava - Praha????