Stránka 2 z 2

Napsal: pon kvě 25, 2009 08:05
od Atex
Tribotechnik si muze vykladat co chce, ja to rikam z vlastni zkusenosti ...

Napsal: pon kvě 25, 2009 12:49
od Marek
Já používám oleje Paramo / Koramo celou řadu let, ať před léty do Lad, tak nyní do TDi - a musím říct, že moje zkušenosti jsou jen ty nejlepší. Do Lady jsem dával Trysk Super M7ADSIII nebo Mogul GX, do TDi dávám Mogul GX-FE nebo GX-FE PRO.

Poměr kvalita / cena je TOP.

Napsal: pon kvě 25, 2009 17:06
od čmelák
Atex píše:hmm tak ja jsem tam naleval Paramo a Trysk, ale pokojeny jsem byl poprve, az jsem tam dal Castrol GT 15W-40, pak 10W-40 a ted Magnatec 10W-40 ... uz nikdy bych tam ty sracky od Parama nenalil ...
vynimocne suhlasim s tebou bratu :D

Napsal: pon kvě 25, 2009 21:19
od Atex
čmelák píše:
Atex píše:hmm tak ja jsem tam naleval Paramo a Trysk, ale pokojeny jsem byl poprve, az jsem tam dal Castrol GT 15W-40, pak 10W-40 a ted Magnatec 10W-40 ... uz nikdy bych tam ty sracky od Parama nenalil ...
vynimocne suhlasim s tebou bratu :D

jak jako vyjimecne??? no to si jeste vyridime :-)

Napsal: pon kvě 25, 2009 22:21
od čmelák
cmuk hehe :mrgreen:

Napsal: pon kvě 25, 2009 22:35
od Atex
čmelák, no su*am i driftuju, tak co mam jeste delat :-D sranda, omlouvam se za OT :-)

Napsal: úte kvě 26, 2009 12:05
od dmatej
Mě je celkem jedno, co říkají experti a "experti", ale na vyběhaným motoru mám odzkoušený ideál 15W40 a norma API SF, max. SH. Od SJ výše jsou oleje prostě řídký, i když SAE mají stejnou - horší výkony, emise.

Paramo používám ve výsledku max. na "výplach" (zasviněný motor, výměna po 1000 a 3000 km), sice by M7ADSIV mělo být stejný, ale pozoroval jsem viditelný rozdíl oproti Mogul Super Stabil, který v 2101 používám (menší spotřeba oleje, lepší výkony - pravda, můžete to napadnout, že je to seřízením, ale ... na tom oleji to bylo po 4000 taky vidět).

V Kalině mám Elf, SAE 10W40, API SL, ale tam je to už úplně o něčem jiným ...

Napsal: stř kvě 27, 2009 07:05
od Marek
dmatej píše:V Kalině mám Elf, SAE 10W40, API SL, ale tam je to už úplně o něčem jiným ...
A o čem jiném? Pokud vím je to pořád motor ze Samary :wink:. Nicméně asi máš pravdu v tom, že díky novějšímu datu výroby a menšímu proběhu kilometrů bude motor v Kalině jistě z technického hlediska méně opotřebený (jinak je to ale naprosto totéž).
Vlastně je to stejná situace jako u mě. Taky mám motor roku výroby 1999, přitom jeho kořeny sahají do počátku 80. let. Praotcem mého motoru 1,9 TDi je motor 1,6 D z roku 1980 resp. 1,6 TD z roku 1983, osazovaný už do VW Golf I.

Napsal: stř kvě 27, 2009 07:14
od Wolf
Ve volbe vhodneho oleje mam alespon u sveho tretiho vozu jasno. Jediny olej, ktery splnuje normy Fiat je olej Selenia a neni nad cim premyslet :wink: :D

Napsal: stř kvě 27, 2009 07:22
od Marek
Wolf píše:Ve volbe vhodneho oleje mam alespon u sveho tretiho vozu jasno. Jediny olej, ktery splnuje normy Fiat je olej Selenia a neni nad cim premyslet :wink: :D
Ale Fiat nemá vlastní specifikace. Selenia je olej vyráběný firmou Fiat pro své motory Fiat. Nemyslíš, že spíš než cokoli jiného je to marketingový trik? Firma Selenia totiž neexistuje :wink:.

Napsal: stř kvě 27, 2009 09:02
od dmatej
Marku, ano, přesně o tom mluvím. Ale taky o tom, jak je to řízený, časování atp. V Kalině nenastávají (tak často, skoro vůbec) špatné zápaly, u mechanickýho karburátoru a zapalování se občas stane, že benzín nebuchne, ale shoří. Tím to dostává zabrat a když je řidší olej a horší opotřebení, rozšíří se to i pod písty, kam by se to nikdy dostat nemělo.

Takže, je to o něčem jiném. To, že je ten motor příbuzný motoru ze Samary, nehraje roli.

Jo a Mogul GX-FE mi něco říká, myslím, že je to alternativa pro Kalinu, ale přeci jen mi ten Elf přijde o něco lepší. Dýl vydrží.

Napsal: stř kvě 27, 2009 10:36
od Marek
dmatej píše:... ale přeci jen mi ten Elf přijde o něco lepší.
Tak to si rozhodně nemyslím.
dmatej píše:Dýl vydrží.
Tohle je tuplem kravina.




Nicméně je to jen Tvá věc, jaký olej používáš a co si o které značce myslíš.

Napsal: stř kvě 27, 2009 13:30
od Wolf
Marek píše:Ale Fiat nemá vlastní specifikace. Selenia je olej vyráběný firmou Fiat pro své motory Fiat. Nemyslíš, že spíš než cokoli jiného je to marketingový trik? Firma Selenia totiž neexistuje :wink:.
Fiat má vlastní specifikace. A že je to marketingový trik vím, proto jsem to s úsměvem na rtech napsal (vím, vidět to tu není), jinak by totiž používaly Fiati z prvovýroby AGIP, tak jako dřív :)