Stránka 2 z 2
Napsal: pon kvě 25, 2009 08:05
od Atex
Tribotechnik si muze vykladat co chce, ja to rikam z vlastni zkusenosti ...
Napsal: pon kvě 25, 2009 12:49
od Marek
Já používám oleje Paramo / Koramo celou řadu let, ať před léty do Lad, tak nyní do TDi - a musím říct, že moje zkušenosti jsou jen ty nejlepší. Do Lady jsem dával Trysk Super M7ADSIII nebo Mogul GX, do TDi dávám Mogul GX-FE nebo GX-FE PRO.
Poměr kvalita / cena je TOP.
Napsal: pon kvě 25, 2009 17:06
od čmelák
Atex píše:hmm tak ja jsem tam naleval Paramo a Trysk, ale pokojeny jsem byl poprve, az jsem tam dal Castrol GT 15W-40, pak 10W-40 a ted Magnatec 10W-40 ... uz nikdy bych tam ty sracky od Parama nenalil ...
vynimocne suhlasim s tebou bratu
Napsal: pon kvě 25, 2009 21:19
od Atex
čmelák píše:Atex píše:hmm tak ja jsem tam naleval Paramo a Trysk, ale pokojeny jsem byl poprve, az jsem tam dal Castrol GT 15W-40, pak 10W-40 a ted Magnatec 10W-40 ... uz nikdy bych tam ty sracky od Parama nenalil ...
vynimocne suhlasim s tebou bratu
jak jako vyjimecne??? no to si jeste vyridime
Napsal: pon kvě 25, 2009 22:21
od čmelák
cmuk hehe
Napsal: pon kvě 25, 2009 22:35
od Atex
čmelák, no su*am i driftuju, tak co mam jeste delat
sranda, omlouvam se za OT
Napsal: úte kvě 26, 2009 12:05
od dmatej
Mě je celkem jedno, co říkají experti a "experti", ale na vyběhaným motoru mám odzkoušený ideál 15W40 a norma API SF, max. SH. Od SJ výše jsou oleje prostě řídký, i když SAE mají stejnou - horší výkony, emise.
Paramo používám ve výsledku max. na "výplach" (zasviněný motor, výměna po 1000 a 3000 km), sice by M7ADSIV mělo být stejný, ale pozoroval jsem viditelný rozdíl oproti Mogul Super Stabil, který v 2101 používám (menší spotřeba oleje, lepší výkony - pravda, můžete to napadnout, že je to seřízením, ale ... na tom oleji to bylo po 4000 taky vidět).
V Kalině mám Elf, SAE 10W40, API SL, ale tam je to už úplně o něčem jiným ...
Napsal: stř kvě 27, 2009 07:05
od Marek
dmatej píše:V Kalině mám Elf, SAE 10W40, API SL, ale tam je to už úplně o něčem jiným ...
A o čem jiném? Pokud vím je to pořád motor ze Samary
. Nicméně asi máš pravdu v tom, že díky novějšímu datu výroby a menšímu proběhu kilometrů bude motor v Kalině jistě z technického hlediska méně opotřebený (jinak je to ale naprosto totéž).
Vlastně je to stejná situace jako u mě. Taky mám motor roku výroby 1999, přitom jeho kořeny sahají do počátku 80. let. Praotcem mého motoru 1,9 TDi je motor 1,6 D z roku 1980 resp. 1,6 TD z roku 1983, osazovaný už do VW Golf I.
Napsal: stř kvě 27, 2009 07:14
od Wolf
Ve volbe vhodneho oleje mam alespon u sveho tretiho vozu jasno. Jediny olej, ktery splnuje normy Fiat je olej Selenia a neni nad cim premyslet
Napsal: stř kvě 27, 2009 07:22
od Marek
Wolf píše:Ve volbe vhodneho oleje mam alespon u sveho tretiho vozu jasno. Jediny olej, ktery splnuje normy Fiat je olej Selenia a neni nad cim premyslet
Ale Fiat nemá vlastní specifikace. Selenia je olej vyráběný firmou Fiat pro své motory Fiat. Nemyslíš, že spíš než cokoli jiného je to marketingový trik? Firma Selenia totiž neexistuje
.
Napsal: stř kvě 27, 2009 09:02
od dmatej
Marku, ano, přesně o tom mluvím. Ale taky o tom, jak je to řízený, časování atp. V Kalině nenastávají (tak často, skoro vůbec) špatné zápaly, u mechanickýho karburátoru a zapalování se občas stane, že benzín nebuchne, ale shoří. Tím to dostává zabrat a když je řidší olej a horší opotřebení, rozšíří se to i pod písty, kam by se to nikdy dostat nemělo.
Takže, je to o něčem jiném. To, že je ten motor příbuzný motoru ze Samary, nehraje roli.
Jo a Mogul GX-FE mi něco říká, myslím, že je to alternativa pro Kalinu, ale přeci jen mi ten Elf přijde o něco lepší. Dýl vydrží.
Napsal: stř kvě 27, 2009 10:36
od Marek
dmatej píše:... ale přeci jen mi ten Elf přijde o něco lepší.
Tak to si rozhodně nemyslím.
dmatej píše:Dýl vydrží.
Tohle je tuplem kravina.
Nicméně je to jen Tvá věc, jaký olej používáš a co si o které značce myslíš.
Napsal: stř kvě 27, 2009 13:30
od Wolf
Marek píše:Ale Fiat nemá vlastní specifikace. Selenia je olej vyráběný firmou Fiat pro své motory Fiat. Nemyslíš, že spíš než cokoli jiného je to marketingový trik? Firma Selenia totiž neexistuje
.
Fiat má vlastní specifikace. A že je to marketingový trik vím, proto jsem to s úsměvem na rtech napsal (vím, vidět to tu není), jinak by totiž používaly Fiati z prvovýroby AGIP, tak jako dřív