Motorový olej 20W-40 ,50
Moderátor: Moderátoři
- Atex
- Příspěvky: 1826
- Registrován: sob led 13, 2007 17:22
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Tribotechnik si muze vykladat co chce, ja to rikam z vlastni zkusenosti ...
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Já používám oleje Paramo / Koramo celou řadu let, ať před léty do Lad, tak nyní do TDi - a musím říct, že moje zkušenosti jsou jen ty nejlepší. Do Lady jsem dával Trysk Super M7ADSIII nebo Mogul GX, do TDi dávám Mogul GX-FE nebo GX-FE PRO.
Poměr kvalita / cena je TOP.
Poměr kvalita / cena je TOP.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Atex
- Příspěvky: 1826
- Registrován: sob led 13, 2007 17:22
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
čmelák píše:vynimocne suhlasim s tebou bratuAtex píše:hmm tak ja jsem tam naleval Paramo a Trysk, ale pokojeny jsem byl poprve, az jsem tam dal Castrol GT 15W-40, pak 10W-40 a ted Magnatec 10W-40 ... uz nikdy bych tam ty sracky od Parama nenalil ...
jak jako vyjimecne??? no to si jeste vyridime
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
- Atex
- Příspěvky: 1826
- Registrován: sob led 13, 2007 17:22
- Bydliště: Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
čmelák, no su*am i driftuju, tak co mam jeste delat sranda, omlouvam se za OT
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
Lada 2106, 2006 - 2013 Konec
Bratrstvo Vana Tallinn
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Mě je celkem jedno, co říkají experti a "experti", ale na vyběhaným motoru mám odzkoušený ideál 15W40 a norma API SF, max. SH. Od SJ výše jsou oleje prostě řídký, i když SAE mají stejnou - horší výkony, emise.
Paramo používám ve výsledku max. na "výplach" (zasviněný motor, výměna po 1000 a 3000 km), sice by M7ADSIV mělo být stejný, ale pozoroval jsem viditelný rozdíl oproti Mogul Super Stabil, který v 2101 používám (menší spotřeba oleje, lepší výkony - pravda, můžete to napadnout, že je to seřízením, ale ... na tom oleji to bylo po 4000 taky vidět).
V Kalině mám Elf, SAE 10W40, API SL, ale tam je to už úplně o něčem jiným ...
Paramo používám ve výsledku max. na "výplach" (zasviněný motor, výměna po 1000 a 3000 km), sice by M7ADSIV mělo být stejný, ale pozoroval jsem viditelný rozdíl oproti Mogul Super Stabil, který v 2101 používám (menší spotřeba oleje, lepší výkony - pravda, můžete to napadnout, že je to seřízením, ale ... na tom oleji to bylo po 4000 taky vidět).
V Kalině mám Elf, SAE 10W40, API SL, ale tam je to už úplně o něčem jiným ...
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
A o čem jiném? Pokud vím je to pořád motor ze Samary . Nicméně asi máš pravdu v tom, že díky novějšímu datu výroby a menšímu proběhu kilometrů bude motor v Kalině jistě z technického hlediska méně opotřebený (jinak je to ale naprosto totéž).dmatej píše:V Kalině mám Elf, SAE 10W40, API SL, ale tam je to už úplně o něčem jiným ...
Vlastně je to stejná situace jako u mě. Taky mám motor roku výroby 1999, přitom jeho kořeny sahají do počátku 80. let. Praotcem mého motoru 1,9 TDi je motor 1,6 D z roku 1980 resp. 1,6 TD z roku 1983, osazovaný už do VW Golf I.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Ale Fiat nemá vlastní specifikace. Selenia je olej vyráběný firmou Fiat pro své motory Fiat. Nemyslíš, že spíš než cokoli jiného je to marketingový trik? Firma Selenia totiž neexistuje .Wolf píše:Ve volbe vhodneho oleje mam alespon u sveho tretiho vozu jasno. Jediny olej, ktery splnuje normy Fiat je olej Selenia a neni nad cim premyslet
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Marku, ano, přesně o tom mluvím. Ale taky o tom, jak je to řízený, časování atp. V Kalině nenastávají (tak často, skoro vůbec) špatné zápaly, u mechanickýho karburátoru a zapalování se občas stane, že benzín nebuchne, ale shoří. Tím to dostává zabrat a když je řidší olej a horší opotřebení, rozšíří se to i pod písty, kam by se to nikdy dostat nemělo.
Takže, je to o něčem jiném. To, že je ten motor příbuzný motoru ze Samary, nehraje roli.
Jo a Mogul GX-FE mi něco říká, myslím, že je to alternativa pro Kalinu, ale přeci jen mi ten Elf přijde o něco lepší. Dýl vydrží.
Takže, je to o něčem jiném. To, že je ten motor příbuzný motoru ze Samary, nehraje roli.
Jo a Mogul GX-FE mi něco říká, myslím, že je to alternativa pro Kalinu, ale přeci jen mi ten Elf přijde o něco lepší. Dýl vydrží.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Tak to si rozhodně nemyslím.dmatej píše:... ale přeci jen mi ten Elf přijde o něco lepší.
Tohle je tuplem kravina.dmatej píše:Dýl vydrží.
Nicméně je to jen Tvá věc, jaký olej používáš a co si o které značce myslíš.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
- Bydliště: Kraj Lučanů
- Kontaktovat uživatele:
Fiat má vlastní specifikace. A že je to marketingový trik vím, proto jsem to s úsměvem na rtech napsal (vím, vidět to tu není), jinak by totiž používaly Fiati z prvovýroby AGIP, tak jako dřívMarek píše:Ale Fiat nemá vlastní specifikace. Selenia je olej vyráběný firmou Fiat pro své motory Fiat. Nemyslíš, že spíš než cokoli jiného je to marketingový trik? Firma Selenia totiž neexistuje .