Stránka 2 z 3

Napsal: ned dub 26, 2009 19:37
od D1NOsauR
Přesně tohle to dělá, když zatáhnu ručku, zašlapu, tak pedál bere vejš, když ručku povolím, bere zase níž. ale nic jako excentr jsem tam nenašel. Vyřešim to přitažením ručky. A časem skusím znovu odvzdušnit.

Napsal: pon dub 27, 2009 11:17
od Jimmi
Starší 03 opravdu samostav nemají.
U brzdového válce nic štelovat nejde, musí se to dělat přímo u pedálu a to není to pravé. Navíc tím se šteluje jen volný chod pedálu než zabere brzdový válec.

Také mi vždycky šel pedál hodně dolů, muselo se to poštelovat tak, že se laborovalo s ruční brzdou. Mám tu nejstarší verzi 03 a v tomto případě je ta konstrukce opravdu trochu zastaralá. Prostě vůle v zadních brzdách, daná i vůlí ruční brzdy, ovlivní celkový zdvih pedálu brzdy.

Jestli to ale reaguje na "našlapání", může tam být vzduch. Nebo zadní brzdy nebrzdí vůbec a brzdí to jen na přední okruh - na to pozor!

Napsal: pon dub 27, 2009 14:08
od Saša
Pokud to nemá samostavy tak tam jsou jak zpomínal Vašátor excentry . Stačí pod vůz strčit hlavu a mrknout se na štíty zadních brzd . Pokud tam jsou excentry tak tam jsou (pod úrovní osy) dvě matice - (každá z jedné strany poloosy) - toť excentry . (nesplést si to se čtyžmi šrouby držící poloosu) .

Napsal: pon dub 27, 2009 22:00
od Dusan
Ono 03 ma podtlakovy posilnovac a tam sa steluje aby to fachalo ako ma.
Hodila by sa fotka zadnych brzd...aby sme vedeli co tam mas zac :)

Napsal: pon dub 27, 2009 22:28
od MartasBrno
Zdravím, troufnu si jednu nemístnou otázku - neuraž se prosím.
Dolíval jsi dostatek kapaliny při odvzdušňování? A jen pro zajímavost - kolik lidí u toho odvzdušňování bylo? Když jsem dělal výměnu kapaliny - průplach, tak jsme u toho byli tři - jeden šlapal, druhej točil klíčem a třetí hlídal hladinu v nádržce... Ale to jen tak, není to řešení tvýho problému...
Jinak po původním nerozdrbání a výměně kapaliny se brzdy na 01 chovají naproste stejně (správně) jako kdykoliv předtím. Bez jakéhokoliv seřizování ruční brzdy a podobně. Proto koukám, že se tu diskutuje seřizování ručky a zadních brzd, když jsi opravoval předek.
Myslím že dobrý by bylo, vymezit správné vůle kde patří a odvzdušnit i za cenu prolití půllitru kapaliny. Ale nejsem odborník, resp. ne z tohoto oboru...

Tak hodně zdaru.

Napsal: úte dub 28, 2009 16:07
od D1NOsauR
Dusan píše:Hodila by sa fotka zadnych brzd...
nafotím to.
MartasBrno píše:Dolíval jsi dostatek kapaliny při odvzdušňování? A jen pro zajímavost - kolik lidí u toho odvzdušňování bylo? Když jsem dělal výměnu kapaliny - průplach, tak jsme u toho byli tři - jeden šlapal, druhej točil klíčem a třetí hlídal hladinu v nádržce... Ale to jen tak, není to řešení tvýho problému...
je to možný, časem znovu odvzdušním. byly jsme 2.
MartasBrno píše:Proto koukám, že se tu diskutuje seřizování ručky a zadních brzd, když jsi opravoval předek.
to proto, že si myslím, že tím jak se teď přední pístky hejbou, dřív byly přizezlí. Tak je potřeba dodat víc kapaliny do trubiček. Proto pedál níž. Ale třeba jak řikáš zkusím odvzdušnit.

Napsal: úte dub 28, 2009 16:12
od Jimmi
D1NOsauR píše: ...že si myslím, že tím jak se teď přední pístky hejbou, dřív byly přirezlé. Tak je potřeba dodat víc kapaliny do trubiček. Proto pedál níž...
Kdepak, u předních brzd stačí jen jednou. To ty zadní mohou dělat v tomto případě neplechu, pokud nemají samoštel.

P.S. Doufám, že se nemýlím, opravte mě kdyžtak někdo. Přeci jenom žigul nemá plovoucí třmen, ale dva pístky proti sobě. I tak by se to snad mělo chovat tak, jak popisuji.

Napsal: úte dub 28, 2009 16:32
od D1NOsauR
pokus poslat foto zadních brzd... foceno starším mobilním telefonem, tak prosim omluvte kvalitu.

Napsal: úte dub 28, 2009 16:34
od D1NOsauR
pakny detail

Napsal: úte dub 28, 2009 16:36
od D1NOsauR
štít zazadu.

Napsal: úte dub 28, 2009 16:41
od D1NOsauR
pokuď tam něco chybí, pardon nevím co fotit. Nic, co by se tam dalo štelovat, nebo něčím hejbat jsem tam nenašel. Když šlapu na brzdu, tak se pakny hejbou. horší je, že teď s autem nejezdím zdůvodu oprav, vyváření atd, tak nemůžu zkoušet.

Napsal: úte dub 28, 2009 16:46
od Saša
Dle fota jsou tam samostavy (ty kulaté věci na paknách)
Jinak do jednoho příspěvku jdou dát tři fotky , nemusíš každou zvlášť .

Napsal: úte dub 28, 2009 17:06
od D1NOsauR
Saša píše:Dle fota jsou tam samostavy (ty kulaté věci na paknách)
Jinak do jednoho příspěvku jdou dát tři fotky , nemusíš každou zvlášť .
Tak to pardon :oops: . Jedna hloupá otázka: může se samostav nějak rozbít? Protože, když kolega otáčel kolem vzadu a já pomalu sešlapával pedál, tak než kolo začalo břibržďovat, byl pedál poměrně dole. Přijde mi že má něco dlouhej chod. Jinak díky za reakce, já o brzdách nevim skoro vůbec nic

Napsal: úte dub 28, 2009 17:10
od Puhi
no ťažko, rozbiť ani nič také, si to pozri a hned budeš vedieť ako funguje :wink: teoreticky možno by to tam mohlo byť zhrdzavené a preto by nechodil. skús ho rozhýbať. Mal by sa ten okrúhly bazmek "pohybovať" po čeľusti (s istou dopomocou :mrgreen: )

Napsal: úte dub 28, 2009 20:54
od Vašátor
Mno ... jsou tam samostavné pakny, ovšem to ještě neznamená, že tam je i samostavná náprava. Když sundáš paknu, v místě kde je na ní ta velká pružina, má být na nápravě železný kolík. Pružina s paknou je nasunuta na něm. Pokud tam tento kolík není, samostav nemůže fungovat.
Už jsem se setkal i s tím, že rus tuto kombinaci namontoval...

V tvém případě bude nejlepší, když si zvedneš celý zadek auta nad zem. Potom pomalu dotahuj ruční brzdu dokud nezačnou lehounce šmejhat zadní kola - přibržďovat. Je to sice jen fušerské nastavení vůle na zadních paknách, nedá se takto docílit dokonalého seřízení, ovšem lepší než nic.

Jinak ten "bazmek", jak psal Puhi (v mém příspěvku to jest pružina na pakně :) ), se bude pohybovat na pakně velice těžko. Ovšem je to normální. Musí na pakně držet celkem silně, odtahuje jej brzdový váleček tím, jak šlapeš na brzdu. Kdyby byl zarezlý, pakna by nebrzdila a tím by byl i krátký chod pedálu.