Stránka 2 z 2

Napsal: stř dub 01, 2009 18:21
od XavierX
tak pokračoval som v rozoberaní a aj ložiská su tam ruske :D
boh vie čo je to naozaj za prevodovku.
Ja viem že bola na fiate ale kde bola predtým :D

Napsal: stř dub 01, 2009 18:56
od Trevor
Ten 5kvalt je z polskeho fiatu. Nie je to lada. To ze su tam ruske loziska moze znamenat ze to uz niekto robil ale aj nemusi. Raz som robil taku prevodovku cmelakovi a ten v nej mal SKF loziska :shock: Proste cena tych lozisk bola tak 5-7 nasobok celej prevodovky :D a moc jej to nepomohlo. Osobne si myslim ze ten samotny piaty kvlat je lepsie dorieseny ako u zigulackej ale ked to zavija tak to moze byt vselico.

Napsal: stř dub 01, 2009 23:19
od Saša
Tak tak 5Q Lada má jiné provedení uchycení řadící páky .

Napsal: čtv dub 02, 2009 05:41
od Maniac
To že se ti rozsypalo to ložisko je normál , to se stasne vždy když to rozděláš. Hlavně aby si pak tam dal všechny kuličky, při montáži to obal vazelínou a aby se to zase nerozsypalo.A ta vůle tam je , můsí být.(na tom hřídeli která drží kříž pro hardyspojku ,ta se pak ztratí když se utáhne matice na tom kříži.)

Jinak co nekoupíš jsou ty poslední dvě ložiska na 5 stupni (jsou atipická), tak pokud jsou dobré nevyhazuj, jinak by si musel pak jako já dělat různé korekce atd.(dal sem tam ložisko s větší unosností).

K tomu hučení pokud nejsou extra ohlodané zuby na 5st. , tak pak se koukni jak jsou na tom ložiska prostřední (u zpátečky) ty bych stopro koupil nové. Tam je podle mě zakopán pes urázu i u mě,(dával sem nová).

Ale i u lada 5st. převodovky hučí ne tolik ale mírně ,protože ty kvalty jsou hold přidělávány až za tyto ložiska tak na ně působí větší síly a tlačí na něj,(chvíli sem to pozoroval když sem to měl napojeny na elekktromotor). Měl sem jí kvůli tomu rozdělanou snad 10x. V poslední době přemýšlím že tam dám ložiska s větší únosností.

A po výměně co ještě hodně pomohlo, je dát hodně kvalitní olej aby to to tření bylo co nejmenší, já osobně si tam koupil ještě i takovou sračku do převodovek (ani nevím co to už bylo). po všech těchto změnách mi to skoro nehučí,ale vždy to bude mírně hučet dokud tam nebudou lepší ty prostřední ložiska . :wink:

Napsal: čtv dub 02, 2009 10:41
od XavierX
JJ ok ta tie dve valčekové ložiská čo maju širší vnutorny obal (lôžko) ako vonkajši teda nechám tak .
A to dvojradavé sa my rozsipala len polovica, ten druhý rad sa my s klietkou nedá stade vybrať.
Olej som tam dal OMW 80W-90 takže podľa mňa kvalitný :)

Napsal: čtv dub 02, 2009 11:56
od Maniac
XavierX píše:JJ ok ta tie dve valčekové ložiská čo maju širší vnutorny obal (lôžko) ako vonkajši teda nechám tak .
jako pokud se ti je podaří sehnat nové tak je vyměň . (nevím jaká jsou tak ti to neřeknu.) Já to měl o to horší že já mám trochu jinčí tu převodovku a měl sem na tom 5st. atipické kuličkové ložisko které se nedalo sehnat, tak ho nahardilo válečkové(nepůsobí tam axiální síly,ale působí na to ložisko pod zpátečkovým kolem) .

dále nevím jak seš na tom se znalostmi o převodovce pokud máš dokumenty aspon od lada převodovky tak se koukni jestli je tamvše co má být a zkontroluj stav vidliček.

Napsal: čtv dub 02, 2009 20:06
od Trevor
Sikme Zuby na kolesach maju tendenciu posuvat hriadele. Gulickove loziska preto dostavaju riadne cez p**u. Valcekove lozisko znesie o dost vecsi tlak ako gulickove ale nedokaze vymedzit axialnu volu hriadele takze tam musia byt aj gulickove a to su prave tie dve velke na kazdej strane hlavneho obalu. Standartny rozmer ma lozisko hned za spiatockovym kolesom (gulickove) a potom valcekove lozisko uplne vzadu dole (zanim je gumova zatka). Potom sa este da kupit aj to predne ale to bud SKF alebo FAG a tam su take ceny ze zato moze mat clovek druhu prevodovku. Predne dvojradove lozisko ktore ma ocelovy kos na gulicky tak sa pri rozoberani rozpadne (povecsine) a treba davat pozor aby sa gulicky nepostracali. Teraz sa daju kupit uz len s plastovym kosikom a tam sa tento problem nestava na kolko je to tak urobene aby to drzalo gulicky v kose aj ked je mimo vonkajsieho obalu. To zavijanie 5kvaltu je normalna vec a je to asi konstrukcny problem takze uplne odstranenie asi nie je mozne. Napr taka prevodovka z fiatu 131 je odost lepsie poriesena.

Napsal: ned dub 19, 2009 00:53
od David D.
Zdravím. Myslím, že je to na 99 % polská převodovka ať už FIAT 125p nebo POLONEZ určitě ne italská 125S apod. ta měla úplně jinou řadící kulisu. Pokud se nemýlím a je skříň původní mělo by být u kontrolního šroubu napsáno "poziom oleju". Znám je velmi dobře a netvrdím, že jsou kvalitativně nějak úžasné, ale ani origo 5Q LADA už není co starší 4Q. Pokud se jedná o 5Q někdy z 80. let, kdy se vyráběly pouze verze motoru 1.3 a 1.5 není ani moc o co stát. 1 - 4 stupeň stejný jako VAZ 2101 a 5 velmi krátká 0.881 : 1 stejně jako u většiny starších italů 124, 125, 131 apod. Proto bych je, ale pouze s hlediska odstupňování moc nedoporučoval. Pokud se, ale jedná o novější někdy z 1990 - 2000 z motoru 1.6 GLE nebo GLI v sérii 82 - 87PS vřele doporučuji. 1 - 3 stupeň lépe odstupňovaný a 5ka ještě o něco rychlejší než origo 5Q LADA konkrétně 0,8 : 1 čili skoro dvojnásobek než starší typ. Píšu to záměrně, protože někdy na začátku roku jsem tady nabízel právě dvě takové převodovky a setkal jsem se s velkou kritikou od člověka, který měl zkušenost zřejmě se starším typem a možná ještě ve špatném stavu. Nakonec jsem je prodal za 2000 / ks. Měl jsem je sice delší dobu jako rezervu, ale myslím, že by se daly i dneska určitě sehnat. Jinak souhlasím s tím, že u většiny 5Q této konstrukce včetně italských je problém s hlučností. Je třeba si uvědomit, že malé kolo 5 stupně nasazené na hnaném hřídeli je trvale roztáčeno předlohou bez ohledu na to, který rychl. stupeň je zařazen na otáčky ještě o něco vyšší než ot. motoru což při zvětšených vůlích mezi kolem a hřídelí způsobuje zvuky a vibrace, které se snadno díky umístění v zadní části převodovky navíc v těsné blízkosti řadící kulisy přenášejí do kabiny. Nic z toho samozřejmě u 4Q není. U některých ital. převodovek které mají komplikovanější řadící mechanismus navíc dosti opotřebený je situace ještě horší tam řadící páka někdy doslova chrčí zejména při vyšších ot. a zatížení. Tolik můj názor a zkušenost. Mějte se.