Stránka 2 z 5

Napsal: pon pro 05, 2005 19:44
od Kamil Teplárek
Pája píše:Jakej by sis přál???
:salute: Na 1500 cm3.Takže diferák stálý převod 4.1,podle Tůmy. :salute:

Napsal: pon pro 05, 2005 19:44
od Marek
Kamile, osobně bych Ti doporučil převod 4,1:1. Je to nejrozumnější kompromis, zejména v kombinaci se čtyřmi převody.

Napsal: pon pro 05, 2005 19:47
od Kamil Teplárek
:salute: Diky za radu :prayer: :prayer:

Napsal: pon pro 05, 2005 21:51
od Ondra 07
Pool píše:Mění se akcelerace a rychlost vozu a né síla motoru..
Tak to je samozrejmy,tak jsem to myslel, asi jsem se nepresne vyjadril.Snad vim co delaji tesi prevody!!! :wink: Jenom jsem se chtel ujistit zda spravne chapu ty pomery v tabulce.

Napsal: pon pro 05, 2005 22:54
od Števo
Marek píše:Můžeš doplnit Fiat 124. Prvé čtyři rychlosti a zpátečka jsou jako 2105 / 07 a pětka je 0,881.
Alebo polak presne tie iste prevody , co 2101ka

Napsal: úte pro 06, 2005 11:43
od Deli
Kamil Teplárek píše: Na 1500 cm3.Takže diferák stálý převod 4.1,podle Tůmy.
Pokud se chces ucastnit sprintu na srazech, tak se ti ten diferak 4,44:1 bude hodit :D :D :D :lol:

Napsal: úte pro 06, 2005 18:25
od Kamil Teplárek
Deli píše:
Kamil Teplárek píše: Na 1500 cm3.Takže diferák stálý převod 4.1,podle Tůmy.
Pokud se chces ucastnit sprintu na srazech, tak se ti ten diferak 4,44:1 bude hodit :D :D :D :lol:
:salute: Myslim si že 2104 nebyla stavěná na závody.Takže diky,ale závodit nebudu(leda orientační závod) nato jsem dobrej. :salute:

Napsal: úte pro 06, 2005 18:30
od Myso
Kamil Teplárek píše:...leda orientační závod...
to akoze z hospody domov po 10 pivach a 8 rumoch?

Napsal: úte pro 06, 2005 19:18
od Kamil Teplárek
Myso píše:
Kamil Teplárek píše:...leda orientační závod...
to akoze z hospody domov po 10 pivach a 8 rumoch?
Myšo jsi nejlepší,odhalil jsi mne. :drinkers: :salute:

Napsal: úte pro 06, 2005 22:10
od capodrak
Myso píše:
Kamil Teplárek píše:...leda orientační závod...
to akoze z hospody domov po 10 pivach a 8 rumoch?
Koukám že pěkně chastáš :lol: .... po 6x 12° a 6x vodka (kdo vydrží bude odnesen) :wink:

Napsal: úte pro 06, 2005 22:33
od Števo
Akoto, ze neni stavana 04ka na zavody :mrgreen:
Vid foto :lol: :lol: :D :D :D :D :wink: :wink:

Napsal: úte pro 06, 2005 23:43
od Radek
Števo píše:Akoto, ze neni stavana 04ka na zavody :mrgreen:
Vid foto :lol: :lol: :D :D :D :D :wink: :wink:
JOJ, TO JE NEVĚSTA!!!!! Tak tu bych si hned vzal domů.
Jinak mám takovej návrh: pořád dokola se tu omílaj diferáky, poměry, s jakým to bude jezdit líp atd. Protože mě to samozřejmě zajímá taky, nebyl by někdo z technicky lépe vybavených (co se znalostí týče, pochopitelně) členů schopen spáchat nějakej článek, kterej by se hodil na stránky Ladaklubu do techniky a byl by tak alespoň částečně ukojen chtíč nás ostatních, kteří se denně modlíme za zázračný diferák, jenž by naše VAZy proměnil v silniční rakety?
P.S: na tý fotce to vypadá, jak kdyby to bylo v Bechyni... :lol: :lol:

Napsal: stř pro 07, 2005 10:29
od Luděk Musil
Radek píše:... Jinak mám takovej návrh: pořád dokola se tu omílaj diferáky, poměry, s jakým to bude jezdit líp atd. Protože mě to samozřejmě zajímá taky, nebyl by někdo z technicky lépe vybavených (co se znalostí týče, pochopitelně) členů schopen spáchat nějakej článek, kterej by se hodil na stránky Ladaklubu do techniky a byl by tak alespoň částečně ukojen chtíč nás ostatních, kteří se denně modlíme za zázračný diferák, jenž by naše VAZy proměnil v silniční rakety?
:D Mám obavu že proměna VAZu v silniční raketu nebude možná pouhou výměnou diferáku za jiný. :(
Protože tady píšeme o převodech (jak v převodovce, tak diferenciálu), ale zapomínáme na výkon motoru. Ten je prostě pro danou kubaturu neměnný. Pravda - dá se nějakými úpravami zvýšit ...... třeba až o 20% (ale zase je to na úkor životnosti). A potom by se dalo bavit o jiném diferenciálu.
Převodovka a diferenciál jsou pro jednotlivé kubatury navrženy tak, aby to byl rozumný kompromis mezi rychlostí a sílou (a přiznejme si to otevřeně - Lady jsou stavěny spíše na sílu). Takže buďto budu mít auto živější ale pomalejší, nebo budu mít auto línější ale rychlejší.
Takže pro:
kubatury 1,2 a 1,3 se doporučuje dif. 4,3:1
kubatury 1,5 a 1,6 se doporučuje dif. 4,1:1
kubatury 1,7 se doporučuje dif. 3,9:1
Samozřejmě, dá se laborovat s difem o kubaturu vyšším - tedy rychlejším.
Na převodovce toho moc nenazkoumáme. Tam je prosté omezení IV. kvaltem, který má poměr 1:1 pro všechny typy převodovek. První tři jsou pouze rozloženy jinak - pro silnější motory jsou celkově "delší", takže se z nich dostává vyšší rychlost. Doplnění převodovky o "pětku" je dobrá volba s tím, že tento převodový stupeň využijeme obzvláště při vyšších rychlostech (obecně od 80 výše). Obávám se však, že motor 1200 ccm "to" neutáhne.
Obecně se však dá říct, že konstruktéři z Togliati dimenzovali tyto komponenty s ohledem na výkon motoru. Proto se záměny nedoporučují - je to na úkor životnosti těchto komponent.
No rozepsal jsem se jako skutečný odborník (avšak nepovažuji se za něj). Jestli to však aspoň částečně ukojí informační žízeň, budu rád. L.

Napsal: stř pro 07, 2005 10:47
od Radek
Díky, Luďo, článek jest to stručný, ale vyčerpávající, hodný to tvého titulu Krále Lady a technického guru našich strojů. :D

Napsal: stř pro 07, 2005 16:11
od Kamil Teplárek
Luděk Musil píše:
Radek píše:... Jinak mám takovej návrh: pořád dokola se tu omílaj diferáky, poměry, s jakým to bude jezdit líp atd. Protože mě to samozřejmě zajímá taky, nebyl by někdo z technicky lépe vybavených (co se znalostí týče, pochopitelně) členů schopen spáchat nějakej článek, kterej by se hodil na stránky Ladaklubu do techniky a byl by tak alespoň částečně ukojen chtíč nás ostatních, kteří se denně modlíme za zázračný diferák, jenž by naše VAZy proměnil v silniční rakety?
:D Mám obavu že proměna VAZu v silniční raketu nebude možná pouhou výměnou diferáku za jiný. :(
Protože tady píšeme o převodech (jak v převodovce, tak diferenciálu), ale zapomínáme na výkon motoru. Ten je prostě pro danou kubaturu neměnný. Pravda - dá se nějakými úpravami zvýšit ...... třeba až o 20% (ale zase je to na úkor životnosti). A potom by se dalo bavit o jiném diferenciálu.
Převodovka a diferenciál jsou pro jednotlivé kubatury navrženy tak, aby to byl rozumný kompromis mezi rychlostí a sílou (a přiznejme si to otevřeně - Lady jsou stavěny spíše na sílu). Takže buďto budu mít auto živější ale pomalejší, nebo budu mít auto línější ale rychlejší.
Takže pro:
kubatury 1,2 a 1,3 se doporučuje dif. 4,3:1
kubatury 1,5 a 1,6 se doporučuje dif. 4,1:1
kubatury 1,7 se doporučuje dif. 3,9:1
Samozřejmě, dá se laborovat s difem o kubaturu vyšším - tedy rychlejším.
Na převodovce toho moc nenazkoumáme. Tam je prosté omezení IV. kvaltem, který má poměr 1:1 pro všechny typy převodovek. První tři jsou pouze rozloženy jinak - pro silnější motory jsou celkově "delší", takže se z nich dostává vyšší rychlost. Doplnění převodovky o "pětku" je dobrá volba s tím, že tento převodový stupeň využijeme obzvláště při vyšších rychlostech (obecně od 80 výše). Obávám se však, že motor 1200 ccm "to" neutáhne.
Obecně se však dá říct, že konstruktéři z Togliati dimenzovali tyto komponenty s ohledem na výkon motoru. Proto se záměny nedoporučují - je to na úkor životnosti těchto komponent.
No rozepsal jsem se jako skutečný odborník (avšak nepovažuji se za něj). Jestli to však aspoň částečně ukojí informační žízeň, budu rád. L.
:salute: Lůďo a všichni kteří tady psali ,děkuji za odborný výklad této tématiky.Zase jsem o kapánek chytřejší. :prayer: :prayer: :prayer: :prayer: :prayer: :prayer: :prayer: :prayer: :prayer: :prayer: :prayer: :prayer: :prayer: :prayer: :prayer: :prayer: :prayer: :prayer: :prayer: :prayer: :prayer: :prayer: :prayer: