Pája píše:Jakej by sis přál???
zmazat
Moderátor: Moderátoři
-
Kamil Teplárek
- Příspěvky: 162
- Registrován: ned říj 16, 2005 19:50
- Bydliště: Ostrava-Hrabůvka
- Kontaktovat uživatele:
Naposledy upravil(a) Kamil Teplárek dne pon pro 05, 2005 19:48, celkem upraveno 1 x.
LAĎA 2102(1992-2002)LAĎA 2104 (Ivan)(2002-) a taky modrá Laďa 2101 (Nataša)
-
Kamil Teplárek
- Příspěvky: 162
- Registrován: ned říj 16, 2005 19:50
- Bydliště: Ostrava-Hrabůvka
- Kontaktovat uživatele:
-
Kamil Teplárek
- Příspěvky: 162
- Registrován: ned říj 16, 2005 19:50
- Bydliště: Ostrava-Hrabůvka
- Kontaktovat uživatele:
Deli píše:Pokud se chces ucastnit sprintu na srazech, tak se ti ten diferak 4,44:1 bude hoditKamil Teplárek píše: Na 1500 cm3.Takže diferák stálý převod 4.1,podle Tůmy.![]()
![]()
![]()
LAĎA 2102(1992-2002)LAĎA 2104 (Ivan)(2002-) a taky modrá Laďa 2101 (Nataša)
-
Kamil Teplárek
- Příspěvky: 162
- Registrován: ned říj 16, 2005 19:50
- Bydliště: Ostrava-Hrabůvka
- Kontaktovat uživatele:
JOJ, TO JE NEVĚSTA!!!!! Tak tu bych si hned vzal domů.Števo píše:Akoto, ze neni stavana 04ka na zavody
Vid foto![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Jinak mám takovej návrh: pořád dokola se tu omílaj diferáky, poměry, s jakým to bude jezdit líp atd. Protože mě to samozřejmě zajímá taky, nebyl by někdo z technicky lépe vybavených (co se znalostí týče, pochopitelně) členů schopen spáchat nějakej článek, kterej by se hodil na stránky Ladaklubu do techniky a byl by tak alespoň částečně ukojen chtíč nás ostatních, kteří se denně modlíme za zázračný diferák, jenž by naše VAZy proměnil v silniční rakety?
P.S: na tý fotce to vypadá, jak kdyby to bylo v Bechyni...
21053 - r.v. 1990 - mám od r. 1998 až navěky
2124 Niva - r.v. 1987 - měl jsem 2006-RIP 2015 (budiž jí slévárna lehká)
2124 Niva - r.v. 1987 - měl jsem 2006-RIP 2015 (budiž jí slévárna lehká)
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10641
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Radek píše:... Jinak mám takovej návrh: pořád dokola se tu omílaj diferáky, poměry, s jakým to bude jezdit líp atd. Protože mě to samozřejmě zajímá taky, nebyl by někdo z technicky lépe vybavených (co se znalostí týče, pochopitelně) členů schopen spáchat nějakej článek, kterej by se hodil na stránky Ladaklubu do techniky a byl by tak alespoň částečně ukojen chtíč nás ostatních, kteří se denně modlíme za zázračný diferák, jenž by naše VAZy proměnil v silniční rakety?
Protože tady píšeme o převodech (jak v převodovce, tak diferenciálu), ale zapomínáme na výkon motoru. Ten je prostě pro danou kubaturu neměnný. Pravda - dá se nějakými úpravami zvýšit ...... třeba až o 20% (ale zase je to na úkor životnosti). A potom by se dalo bavit o jiném diferenciálu.
Převodovka a diferenciál jsou pro jednotlivé kubatury navrženy tak, aby to byl rozumný kompromis mezi rychlostí a sílou (a přiznejme si to otevřeně - Lady jsou stavěny spíše na sílu). Takže buďto budu mít auto živější ale pomalejší, nebo budu mít auto línější ale rychlejší.
Takže pro:
kubatury 1,2 a 1,3 se doporučuje dif. 4,3:1
kubatury 1,5 a 1,6 se doporučuje dif. 4,1:1
kubatury 1,7 se doporučuje dif. 3,9:1
Samozřejmě, dá se laborovat s difem o kubaturu vyšším - tedy rychlejším.
Na převodovce toho moc nenazkoumáme. Tam je prosté omezení IV. kvaltem, který má poměr 1:1 pro všechny typy převodovek. První tři jsou pouze rozloženy jinak - pro silnější motory jsou celkově "delší", takže se z nich dostává vyšší rychlost. Doplnění převodovky o "pětku" je dobrá volba s tím, že tento převodový stupeň využijeme obzvláště při vyšších rychlostech (obecně od 80 výše). Obávám se však, že motor 1200 ccm "to" neutáhne.
Obecně se však dá říct, že konstruktéři z Togliati dimenzovali tyto komponenty s ohledem na výkon motoru. Proto se záměny nedoporučují - je to na úkor životnosti těchto komponent.
No rozepsal jsem se jako skutečný odborník (avšak nepovažuji se za něj). Jestli to však aspoň částečně ukojí informační žízeň, budu rád. L.
Naposledy upravil(a) Luděk Musil dne stř pro 07, 2005 11:39, celkem upraveno 2 x.
-
Kamil Teplárek
- Příspěvky: 162
- Registrován: ned říj 16, 2005 19:50
- Bydliště: Ostrava-Hrabůvka
- Kontaktovat uživatele:
Luděk Musil píše:Radek píše:... Jinak mám takovej návrh: pořád dokola se tu omílaj diferáky, poměry, s jakým to bude jezdit líp atd. Protože mě to samozřejmě zajímá taky, nebyl by někdo z technicky lépe vybavených (co se znalostí týče, pochopitelně) členů schopen spáchat nějakej článek, kterej by se hodil na stránky Ladaklubu do techniky a byl by tak alespoň částečně ukojen chtíč nás ostatních, kteří se denně modlíme za zázračný diferák, jenž by naše VAZy proměnil v silniční rakety?Mám obavu že proměna VAZu v silniční raketu nebude možná pouhou výměnou diferáku za jiný.
![]()
Protože tady píšeme o převodech (jak v převodovce, tak diferenciálu), ale zapomínáme na výkon motoru. Ten je prostě pro danou kubaturu neměnný. Pravda - dá se nějakými úpravami zvýšit ...... třeba až o 20% (ale zase je to na úkor životnosti). A potom by se dalo bavit o jiném diferenciálu.
Převodovka a diferenciál jsou pro jednotlivé kubatury navrženy tak, aby to byl rozumný kompromis mezi rychlostí a sílou (a přiznejme si to otevřeně - Lady jsou stavěny spíše na sílu). Takže buďto budu mít auto živější ale pomalejší, nebo budu mít auto línější ale rychlejší.
Takže pro:
kubatury 1,2 a 1,3 se doporučuje dif. 4,3:1
kubatury 1,5 a 1,6 se doporučuje dif. 4,1:1
kubatury 1,7 se doporučuje dif. 3,9:1
Samozřejmě, dá se laborovat s difem o kubaturu vyšším - tedy rychlejším.
Na převodovce toho moc nenazkoumáme. Tam je prosté omezení IV. kvaltem, který má poměr 1:1 pro všechny typy převodovek. První tři jsou pouze rozloženy jinak - pro silnější motory jsou celkově "delší", takže se z nich dostává vyšší rychlost. Doplnění převodovky o "pětku" je dobrá volba s tím, že tento převodový stupeň využijeme obzvláště při vyšších rychlostech (obecně od 80 výše). Obávám se však, že motor 1200 ccm "to" neutáhne.
Obecně se však dá říct, že konstruktéři z Togliati dimenzovali tyto komponenty s ohledem na výkon motoru. Proto se záměny nedoporučují - je to na úkor životnosti těchto komponent.
No rozepsal jsem se jako skutečný odborník (avšak nepovažuji se za něj). Jestli to však aspoň částečně ukojí informační žízeň, budu rád. L.
LAĎA 2102(1992-2002)LAĎA 2104 (Ivan)(2002-) a taky modrá Laďa 2101 (Nataša)