Pája píše:Jakej by sis přál???
![:salute:](./images/smilies/icon_salut.gif)
![:salute:](./images/smilies/icon_salut.gif)
Moderátor: Moderátoři
Pája píše:Jakej by sis přál???
Deli píše:Pokud se chces ucastnit sprintu na srazech, tak se ti ten diferak 4,44:1 bude hoditKamil Teplárek píše: Na 1500 cm3.Takže diferák stálý převod 4.1,podle Tůmy.![]()
![]()
![]()
JOJ, TO JE NEVĚSTA!!!!! Tak tu bych si hned vzal domů.Števo píše:Akoto, ze neni stavana 04ka na zavody
Vid foto![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Radek píše:... Jinak mám takovej návrh: pořád dokola se tu omílaj diferáky, poměry, s jakým to bude jezdit líp atd. Protože mě to samozřejmě zajímá taky, nebyl by někdo z technicky lépe vybavených (co se znalostí týče, pochopitelně) členů schopen spáchat nějakej článek, kterej by se hodil na stránky Ladaklubu do techniky a byl by tak alespoň částečně ukojen chtíč nás ostatních, kteří se denně modlíme za zázračný diferák, jenž by naše VAZy proměnil v silniční rakety?
Luděk Musil píše:Radek píše:... Jinak mám takovej návrh: pořád dokola se tu omílaj diferáky, poměry, s jakým to bude jezdit líp atd. Protože mě to samozřejmě zajímá taky, nebyl by někdo z technicky lépe vybavených (co se znalostí týče, pochopitelně) členů schopen spáchat nějakej článek, kterej by se hodil na stránky Ladaklubu do techniky a byl by tak alespoň částečně ukojen chtíč nás ostatních, kteří se denně modlíme za zázračný diferák, jenž by naše VAZy proměnil v silniční rakety?Mám obavu že proměna VAZu v silniční raketu nebude možná pouhou výměnou diferáku za jiný.
![]()
Protože tady píšeme o převodech (jak v převodovce, tak diferenciálu), ale zapomínáme na výkon motoru. Ten je prostě pro danou kubaturu neměnný. Pravda - dá se nějakými úpravami zvýšit ...... třeba až o 20% (ale zase je to na úkor životnosti). A potom by se dalo bavit o jiném diferenciálu.
Převodovka a diferenciál jsou pro jednotlivé kubatury navrženy tak, aby to byl rozumný kompromis mezi rychlostí a sílou (a přiznejme si to otevřeně - Lady jsou stavěny spíše na sílu). Takže buďto budu mít auto živější ale pomalejší, nebo budu mít auto línější ale rychlejší.
Takže pro:
kubatury 1,2 a 1,3 se doporučuje dif. 4,3:1
kubatury 1,5 a 1,6 se doporučuje dif. 4,1:1
kubatury 1,7 se doporučuje dif. 3,9:1
Samozřejmě, dá se laborovat s difem o kubaturu vyšším - tedy rychlejším.
Na převodovce toho moc nenazkoumáme. Tam je prosté omezení IV. kvaltem, který má poměr 1:1 pro všechny typy převodovek. První tři jsou pouze rozloženy jinak - pro silnější motory jsou celkově "delší", takže se z nich dostává vyšší rychlost. Doplnění převodovky o "pětku" je dobrá volba s tím, že tento převodový stupeň využijeme obzvláště při vyšších rychlostech (obecně od 80 výše). Obávám se však, že motor 1200 ccm "to" neutáhne.
Obecně se však dá říct, že konstruktéři z Togliati dimenzovali tyto komponenty s ohledem na výkon motoru. Proto se záměny nedoporučují - je to na úkor životnosti těchto komponent.
No rozepsal jsem se jako skutečný odborník (avšak nepovažuji se za něj). Jestli to však aspoň částečně ukojí informační žízeň, budu rád. L.