zmazat

Moderátor: Moderátoři

Kamil Teplárek
Příspěvky: 162
Registrován: ned říj 16, 2005 19:50
Bydliště: Ostrava-Hrabůvka
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kamil Teplárek »

Pája píše:Jakej by sis přál???
:salute: Na 1500 cm3.Takže diferák stálý převod 4.1,podle Tůmy. :salute:
Naposledy upravil(a) Kamil Teplárek dne pon pro 05, 2005 19:48, celkem upraveno 1 x.
LAĎA 2102(1992-2002)LAĎA 2104 (Ivan)(2002-) a taky modrá Laďa 2101 (Nataša)
Marek
Příspěvky: 5317
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Příspěvek od Marek »

Kamile, osobně bych Ti doporučil převod 4,1:1. Je to nejrozumnější kompromis, zejména v kombinaci se čtyřmi převody.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Kamil Teplárek
Příspěvky: 162
Registrován: ned říj 16, 2005 19:50
Bydliště: Ostrava-Hrabůvka
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kamil Teplárek »

:salute: Diky za radu :prayer: :prayer:
LAĎA 2102(1992-2002)LAĎA 2104 (Ivan)(2002-) a taky modrá Laďa 2101 (Nataša)
Uživatelský avatar
Ondra 07
Příspěvky: 654
Registrován: stř říj 05, 2005 21:31
Bydliště: Olomouc / Brno
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Ondra 07 »

Pool píše:Mění se akcelerace a rychlost vozu a né síla motoru..
Tak to je samozrejmy,tak jsem to myslel, asi jsem se nepresne vyjadril.Snad vim co delaji tesi prevody!!! :wink: Jenom jsem se chtel ujistit zda spravne chapu ty pomery v tabulce.
Števo
Příspěvky: 298
Registrován: čtv říj 21, 2004 21:04
Bydliště: Veĺký Krtíš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Števo »

Marek píše:Můžeš doplnit Fiat 124. Prvé čtyři rychlosti a zpátečka jsou jako 2105 / 07 a pětka je 0,881.
Alebo polak presne tie iste prevody , co 2101ka
Deli
Příspěvky: 85
Registrován: úte čer 01, 2004 12:37
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Deli »

Kamil Teplárek píše: Na 1500 cm3.Takže diferák stálý převod 4.1,podle Tůmy.
Pokud se chces ucastnit sprintu na srazech, tak se ti ten diferak 4,44:1 bude hodit :D :D :D :lol:
Deli
Kamil Teplárek
Příspěvky: 162
Registrován: ned říj 16, 2005 19:50
Bydliště: Ostrava-Hrabůvka
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kamil Teplárek »

Deli píše:
Kamil Teplárek píše: Na 1500 cm3.Takže diferák stálý převod 4.1,podle Tůmy.
Pokud se chces ucastnit sprintu na srazech, tak se ti ten diferak 4,44:1 bude hodit :D :D :D :lol:
:salute: Myslim si že 2104 nebyla stavěná na závody.Takže diky,ale závodit nebudu(leda orientační závod) nato jsem dobrej. :salute:
LAĎA 2102(1992-2002)LAĎA 2104 (Ivan)(2002-) a taky modrá Laďa 2101 (Nataša)
Myso
Příspěvky: 1389
Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
Bydliště: Bratislava-Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Myso »

Kamil Teplárek píše:...leda orientační závod...
to akoze z hospody domov po 10 pivach a 8 rumoch?
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever :mrgreen:
Kamil Teplárek
Příspěvky: 162
Registrován: ned říj 16, 2005 19:50
Bydliště: Ostrava-Hrabůvka
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kamil Teplárek »

Myso píše:
Kamil Teplárek píše:...leda orientační závod...
to akoze z hospody domov po 10 pivach a 8 rumoch?
Myšo jsi nejlepší,odhalil jsi mne. :drinkers: :salute:
LAĎA 2102(1992-2002)LAĎA 2104 (Ivan)(2002-) a taky modrá Laďa 2101 (Nataša)
capodrak
Příspěvky: 224
Registrován: pon pro 20, 2004 23:14
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od capodrak »

Myso píše:
Kamil Teplárek píše:...leda orientační závod...
to akoze z hospody domov po 10 pivach a 8 rumoch?
Koukám že pěkně chastáš :lol: .... po 6x 12° a 6x vodka (kdo vydrží bude odnesen) :wink:
Števo
Příspěvky: 298
Registrován: čtv říj 21, 2004 21:04
Bydliště: Veĺký Krtíš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Števo »

Akoto, ze neni stavana 04ka na zavody :mrgreen:
Vid foto :lol: :lol: :D :D :D :D :wink: :wink:
Uživatelský avatar
Radek
Příspěvky: 310
Registrován: čtv čer 03, 2004 13:10
Bydliště: Praha

Příspěvek od Radek »

Števo píše:Akoto, ze neni stavana 04ka na zavody :mrgreen:
Vid foto :lol: :lol: :D :D :D :D :wink: :wink:
JOJ, TO JE NEVĚSTA!!!!! Tak tu bych si hned vzal domů.
Jinak mám takovej návrh: pořád dokola se tu omílaj diferáky, poměry, s jakým to bude jezdit líp atd. Protože mě to samozřejmě zajímá taky, nebyl by někdo z technicky lépe vybavených (co se znalostí týče, pochopitelně) členů schopen spáchat nějakej článek, kterej by se hodil na stránky Ladaklubu do techniky a byl by tak alespoň částečně ukojen chtíč nás ostatních, kteří se denně modlíme za zázračný diferák, jenž by naše VAZy proměnil v silniční rakety?
P.S: na tý fotce to vypadá, jak kdyby to bylo v Bechyni... :lol: :lol:
21053 - r.v. 1990 - mám od r. 1998 až navěky
2124 Niva - r.v. 1987 - měl jsem 2006-RIP 2015 (budiž jí slévárna lehká)
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10595
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Luděk Musil »

Radek píše:... Jinak mám takovej návrh: pořád dokola se tu omílaj diferáky, poměry, s jakým to bude jezdit líp atd. Protože mě to samozřejmě zajímá taky, nebyl by někdo z technicky lépe vybavených (co se znalostí týče, pochopitelně) členů schopen spáchat nějakej článek, kterej by se hodil na stránky Ladaklubu do techniky a byl by tak alespoň částečně ukojen chtíč nás ostatních, kteří se denně modlíme za zázračný diferák, jenž by naše VAZy proměnil v silniční rakety?
:D Mám obavu že proměna VAZu v silniční raketu nebude možná pouhou výměnou diferáku za jiný. :(
Protože tady píšeme o převodech (jak v převodovce, tak diferenciálu), ale zapomínáme na výkon motoru. Ten je prostě pro danou kubaturu neměnný. Pravda - dá se nějakými úpravami zvýšit ...... třeba až o 20% (ale zase je to na úkor životnosti). A potom by se dalo bavit o jiném diferenciálu.
Převodovka a diferenciál jsou pro jednotlivé kubatury navrženy tak, aby to byl rozumný kompromis mezi rychlostí a sílou (a přiznejme si to otevřeně - Lady jsou stavěny spíše na sílu). Takže buďto budu mít auto živější ale pomalejší, nebo budu mít auto línější ale rychlejší.
Takže pro:
kubatury 1,2 a 1,3 se doporučuje dif. 4,3:1
kubatury 1,5 a 1,6 se doporučuje dif. 4,1:1
kubatury 1,7 se doporučuje dif. 3,9:1
Samozřejmě, dá se laborovat s difem o kubaturu vyšším - tedy rychlejším.
Na převodovce toho moc nenazkoumáme. Tam je prosté omezení IV. kvaltem, který má poměr 1:1 pro všechny typy převodovek. První tři jsou pouze rozloženy jinak - pro silnější motory jsou celkově "delší", takže se z nich dostává vyšší rychlost. Doplnění převodovky o "pětku" je dobrá volba s tím, že tento převodový stupeň využijeme obzvláště při vyšších rychlostech (obecně od 80 výše). Obávám se však, že motor 1200 ccm "to" neutáhne.
Obecně se však dá říct, že konstruktéři z Togliati dimenzovali tyto komponenty s ohledem na výkon motoru. Proto se záměny nedoporučují - je to na úkor životnosti těchto komponent.
No rozepsal jsem se jako skutečný odborník (avšak nepovažuji se za něj). Jestli to však aspoň částečně ukojí informační žízeň, budu rád. L.
Naposledy upravil(a) Luděk Musil dne stř pro 07, 2005 11:39, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
Radek
Příspěvky: 310
Registrován: čtv čer 03, 2004 13:10
Bydliště: Praha

Příspěvek od Radek »

Díky, Luďo, článek jest to stručný, ale vyčerpávající, hodný to tvého titulu Krále Lady a technického guru našich strojů. :D
21053 - r.v. 1990 - mám od r. 1998 až navěky
2124 Niva - r.v. 1987 - měl jsem 2006-RIP 2015 (budiž jí slévárna lehká)
Kamil Teplárek
Příspěvky: 162
Registrován: ned říj 16, 2005 19:50
Bydliště: Ostrava-Hrabůvka
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Kamil Teplárek »

Luděk Musil píše:
Radek píše:... Jinak mám takovej návrh: pořád dokola se tu omílaj diferáky, poměry, s jakým to bude jezdit líp atd. Protože mě to samozřejmě zajímá taky, nebyl by někdo z technicky lépe vybavených (co se znalostí týče, pochopitelně) členů schopen spáchat nějakej článek, kterej by se hodil na stránky Ladaklubu do techniky a byl by tak alespoň částečně ukojen chtíč nás ostatních, kteří se denně modlíme za zázračný diferák, jenž by naše VAZy proměnil v silniční rakety?
:D Mám obavu že proměna VAZu v silniční raketu nebude možná pouhou výměnou diferáku za jiný. :(
Protože tady píšeme o převodech (jak v převodovce, tak diferenciálu), ale zapomínáme na výkon motoru. Ten je prostě pro danou kubaturu neměnný. Pravda - dá se nějakými úpravami zvýšit ...... třeba až o 20% (ale zase je to na úkor životnosti). A potom by se dalo bavit o jiném diferenciálu.
Převodovka a diferenciál jsou pro jednotlivé kubatury navrženy tak, aby to byl rozumný kompromis mezi rychlostí a sílou (a přiznejme si to otevřeně - Lady jsou stavěny spíše na sílu). Takže buďto budu mít auto živější ale pomalejší, nebo budu mít auto línější ale rychlejší.
Takže pro:
kubatury 1,2 a 1,3 se doporučuje dif. 4,3:1
kubatury 1,5 a 1,6 se doporučuje dif. 4,1:1
kubatury 1,7 se doporučuje dif. 3,9:1
Samozřejmě, dá se laborovat s difem o kubaturu vyšším - tedy rychlejším.
Na převodovce toho moc nenazkoumáme. Tam je prosté omezení IV. kvaltem, který má poměr 1:1 pro všechny typy převodovek. První tři jsou pouze rozloženy jinak - pro silnější motory jsou celkově "delší", takže se z nich dostává vyšší rychlost. Doplnění převodovky o "pětku" je dobrá volba s tím, že tento převodový stupeň využijeme obzvláště při vyšších rychlostech (obecně od 80 výše). Obávám se však, že motor 1200 ccm "to" neutáhne.
Obecně se však dá říct, že konstruktéři z Togliati dimenzovali tyto komponenty s ohledem na výkon motoru. Proto se záměny nedoporučují - je to na úkor životnosti těchto komponent.
No rozepsal jsem se jako skutečný odborník (avšak nepovažuji se za něj). Jestli to však aspoň částečně ukojí informační žízeň, budu rád. L.
:salute: Lůďo a všichni kteří tady psali ,děkuji za odborný výklad této tématiky.Zase jsem o kapánek chytřejší. :prayer: :prayer: :prayer: :prayer: :prayer: :prayer: :prayer: :prayer: :prayer: :prayer: :prayer: :prayer: :prayer: :prayer: :prayer: :prayer: :prayer: :prayer: :prayer: :prayer: :prayer: :prayer: :prayer:
LAĎA 2102(1992-2002)LAĎA 2104 (Ivan)(2002-) a taky modrá Laďa 2101 (Nataša)
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“