Stránka 2 z 4

Napsal: pát úno 13, 2009 00:23
od Stanley__001x
Z toho co tu Tomas M napsal jsem usoudil, že od zprovoznění toho moc najeto nemá, ono taky bez stk... Ale motor po odstavení by chtěl asi drobet provětrat, zvlášť aby si pěkně všechno sedlo - případně znovu došponovat řemen, udělat ventíly, ten olej bych vyměnil určitě i když podle mne to nemá zas takový vliv. Jen mne tak napadlo, když si měl dole hlavu, nepovedlo se ti poposadit rozvod o jeden zub? Pak by to spalovalo dost nedokonale - vysoký obsah HC Vyčvachtanej rozdělovač udělá taky dost, ale to by mu lítal úhel odtrhu....

Napsal: pát úno 13, 2009 08:17
od Petr HC
Také jsem asi 3x neprošel kvůli přesazenému řemenu (na to jsem přišel až po řadě let), sice to nebylo o moc, ale vždy mi to napsali po kouzelné větičce "pánové - neblbněte, co Vy víte jakej sajrajt mi u pumpy natankovali - to byste museli mít svůj atestovaný benzin a pak se můžeme bavit o přesnosti měření" .A tvářil jsem se smrtelně vážně - že jim jako způsobím problémy. (Jasné je, že jim jde jen o prachy).

Napsal: pát úno 13, 2009 16:02
od Lada_BV
Petr HC píše:Jasné je, že jim jde jen o prachy
To mohu také potvrdit.... :mrgreen:

Napsal: pát úno 13, 2009 19:40
od Tomas M
Do nádrže se mi hrabat moc nechce. Usazeniny tam pravda ale asi budou. Dám před palivové čerpadlo nějaký filtřík a uvidíme co tam poleze. Řemen by mi musel přeskočit cestou, ale nevylučuji to. Rozhodně zkontroluju. Na ten rozdělovač si posvítím stroboskopem. Už jsem vymyslel jak by se dal jednoduše vyrobit a nemělo by to být nic složitého. Stačí pár LED a k tomu sériově příslušný odpor. Nebo se mílím? Možná budu mít příslušné komponenty i někde v šuplíku. Snad se poštěstí a o víkendu se na to podívám.

Napsal: pát úno 13, 2009 20:06
od Jelen
Ty LEDky vesměs stačí (jako indikátory otáček, nebo bůh ví čeho všeho), ale budeš potřebovat nějakou vysocesvítivou věc, nějakou výbojku, nebo nevim co, čím budeš oblikávat řemenici.

Napsal: pát úno 13, 2009 20:27
od Tomas M
Uvažoval jsem čistě tak, že na kontakt, kam se připojuje žárovka při seřizování základního předstuhu. Zapojím LEDky s odporama s sérii. To bude znamenat, že blikou vždycky když nějaká svíčka hodí jiskru. Bude to mít nevýhodu v tom, že se bude ukazovat drážka na hřídeli klikovky dvakrát (protože jsou čtyři svíčky...), ale to nevadí. Mě se to zdá docela realizovatelné. Ale jestli v tom někdo vidíte nějaký problém, tak napište at to nedělám zbytečně :) .

Napsal: pát úno 13, 2009 20:42
od Cory
"stroboskop" som postavl jednoducho, s nakladmi 0sk/euro...uz som to tu pisal asi 100-krat. Stacili 2 zapalovacie kable, izolacka a taka vecicka z neonky, resp. neonoveho svietidla, u nas sa tomu ludovo vravi "štarter" (taky valcek s 2 vyvodmi)

[ Komentář přidal: Jelen: pá únor 13, 2009 20:43 ]
U nás se tomu říká starter.

Napsal: pát úno 13, 2009 21:03
od Petr HC
Tomas M píše: ...vydíte nějaký problém, tak napište at to nedělám zbytečně :) .
VIDÍM - tak jak to píšeš to zbytečně děláš. LED budou vždy cca 1/8 otáčky vačkové hřídele svítit a 1/8 ne.Induktivní špička po odtrhu (máš-li klasické zapalování), nestačí k jasnému jednoznačnému záblesku. Ani na ten starter bych moc nevěřil - hlavně si myslím, že to dlouho nevydrží.Ale funkčních stroboskopů zde bylo popsáno několik. chce to jen hledat.

Napsal: pát úno 13, 2009 21:10
od Cory
Petr HC píše:Ani na ten starter bych moc nevěřil - hlavně si myslím, že to dlouho nevydrží
mne to drzi este teraz - sundal som ten plastovy kryt, kombinačkami rozbil skličko a tie dve "platinky" odtiahol od seba (alebo pritahol k sebe? uz nepamatam). Kabel z rozdelovaca na starter a zo startera na sviecku. Treba to dobre zaizolovat a nedotykat sa startera - kope jak prasa. Preskok medzi platinkami osvetli remenicu.

Napsal: pát úno 13, 2009 21:39
od Tomas M
Toho nejednoznačného záblesku jsem se obával. Hledal jsem tu něco o tom stroboskopu. Je to někde v sekci Technika, ale tam se nemohu dostat... :(

Napsal: sob úno 14, 2009 07:37
od Marek Doležal
Ještě než jsem pořídil stroboskop používal jsem to samé, ale místo startéru jsem tam měl doutnavku. Fungovalo to naprosto spolehlivě, akorát bacha na kopance! Krom toho že je to nepříjemný musíš bejt ve střehu aby sis leknutím nestrčil pazoury pod řemen!! Další nevýhodou je že to musíš měřit za šera, aby si to viděl. Stroboskop je stroboskop, ale tohle je lepší než nic :P

Napsal: sob úno 14, 2009 08:13
od Cory
staci si znacku na remenci oznacit bielou farbou a vidis :wink:

Napsal: sob úno 14, 2009 14:02
od Petr HC
Tomas M píše: Hledal jsem tu něco o tom stroboskopu. Je to někde v sekci Technika, ale tam se nemohu dostat... :(
Není to v sekci "technika" . Stačí si otevřít "Hledat", do okénka "klíčová slova"napsat stroboskop a kliknout do okénka "Zobrazit výsledek jako"příspěvky. Zobrazí se Ti 60 odkazů a máš čtení a studium na celý víkend.

Napsal: sob úno 14, 2009 18:41
od Saša
To s těmi LED mně docela zaujalo a "pár" bych na pokusy obětoval . Mohlo by to chodit , jsou tam špičky cca 300V . Jde o to jaký vliv to bude mít na přesnost . Nejsem zastáncem výpočtů . Ale moment odtrhu není přesně časově moment přeskoku jiskry .

Napsal: sob úno 14, 2009 20:43
od Petr HC
Sašo, možná mně něco napadá - co dát vysoce jasnou LED do serie s výkonovou výbojkou s nízkým zápalným napětím a proud omezit odporem, který by se zmenšoval - až by to chodilo (nebo odešlo). Tesla kdysi dělala stabilizační výbojky tuším 11TA31 a 14TA31 - jedna z nich se zápalným napětím 70 V(teď nevím která).Event. kombinace dioda-ZD(cca 100V-LED-odpor.Tím by to vzalo jen tu špičku. Ta chyba mezi odtrhem a přeskokem je řádu max jednotek mikrosekund - tak by to nemělo vadit.