Napsal: čtv led 29, 2009 17:59
0,9
Tak to jsem teda neušil o tý feldě... jsi mi to taky mohl říct už dávno...Marek píše:Můj názor je ten, že nikde není dáno, že menší kubatura musí mít nižší spotřebu než kubatura vyšší.
Tříválcový litránek je prostě tříválcový litránek. Na těch 800 kilo váhy to možná stačí, ale vzhledem ke konstrukci toho motoru a kubatuře je jasné, že bude třeba ho roztáčet. Podle mě to do kopců není. Navíc je to motor konstrukčně starý.
Má-li motor méně válců než pracovních cyklů, nikdy nejde pravidelně, to je jasné a logické. Musí proto mít obrovský setrvačník, aby se jeho chod aspoň trochu zkulturněl, čímž je zase dáno, že mu bude dlouho trvat než se roztočí (velké setrvačné hmotnosti). Velký a těžký setrvačník je výborný pomocník třeba po dálnici, kde ho jednou roztočím a potom mi celou cestu svou hmotností pomáhá točit motorem. Pokud ale vím, že motor budu využívat na okreskách s častým řezením a v kopcovitém terénu, velký setrvačník je nežádoucí a obrovsky mi zvýší spotřebu. A potom ten zvuk tříválce - jak nasranej vysavač !!!
Naproti tomu motor 1,3 je už "motor" - má čtyři válce a to je pro aspoň trochu slušný motor základní předpoklad.
Jestli má motor Swift 1,3 maximum točivého momentu 99 Nm na otáčkách 3500, není to nijak vysoká hodnota otáček. Všechny motory Lada (s výjimkou motoru 1600) mají maximální hodnotu točivého momentu na stejných otáčkách. Nezáleží na tom, při jakých otáčkách je maximum, záleží na celkovém průběhu momentu. A tu jak známo mají Japonci nejlepší na světě. Pro příklad uvedu Toyotu Yaris 1,0 VVTi - má točivý moment 90 Nm / 4100 rpm (což je opravdu dost vysoko) a s tímhle autem jsem napráskal Felicii 1,6 (135 Nm / 3500 rpm) tak nehorázným způsobem, že majitel to chtěl prodat. Takže ono je občas potřeba brát tabulkové hodnoty trochu s rezervou. Svižnost vozu ovlivňuje mnoho skutečností a tabulkové hodnoty jsou "jen" písmo na papíře.....
Pokud se rozhodneš pro Swifta, ber jednoznačně motor 1,3 / 50kW a vůbec o tom nediskutuj.
Mimochodem - motor 781.136M ve Felicii 50kW nemá maximum točivého momentu na 2500 rpm, ale na 3500-4000 rpm. Při vydání dílenské příručky se dotyčný editor překlepnul a od té doby se ve vší literatuře tento nesmysl uvádí. Jako jeden z mnoha důkazů uvádím toto:
http://cimbu.cz/index.php?page=ecu&chip=6&lng=cze
Hlavně tady nemotej hlavu malejm dětem. Yaris má z 0 na 100 za 15,7s. A felda za 12s. Majitel byl asi chromej.Marek píše:...Pro příklad uvedu Toyotu Yaris 1,0 VVTi - má točivý moment 90 Nm / 4100 rpm (což je opravdu dost vysoko) a s tímhle autem jsem napráskal Felicii 1,6 (135 Nm / 3500 rpm) tak nehorázným způsobem, že majitel to chtěl prodat....
Nesmíš věřit tabulkovým hodnotám .Pája píše:Hlavně tady nemotej hlavu malejm dětem. Yaris má z 0 na 100 za 15,7s. A felda za 12s. Majitel byl asi chromej.Marek píše:...Pro příklad uvedu Toyotu Yaris 1,0 VVTi - má točivý moment 90 Nm / 4100 rpm (což je opravdu dost vysoko) a s tímhle autem jsem napráskal Felicii 1,6 (135 Nm / 3500 rpm) tak nehorázným způsobem, že majitel to chtěl prodat....
No řekl bych, že nemotá, protože technologie VVTi umí opravdu hodně:Pája píše:Hlavně tady nemotej hlavu malejm dětem. Yaris má z 0 na 100 za 15,7s. A felda za 12s. Majitel byl asi chromej.Marek píše:...Pro příklad uvedu Toyotu Yaris 1,0 VVTi - má točivý moment 90 Nm / 4100 rpm (což je opravdu dost vysoko) a s tímhle autem jsem napráskal Felicii 1,6 (135 Nm / 3500 rpm) tak nehorázným způsobem, že majitel to chtěl prodat....
Co ti na to asi řeknu? Majitel byl chromej. Jo a na 1600 metrech má už fábie na tacho víc než je maximálka tý rejže. Pohádkám nevěřim. Kolikrát to ještě budu opakovat???Miči píše:No řekl bych, že nemotá, protože technologie VVTi umí opravdu hodně:Pája píše:Hlavně tady nemotej hlavu malejm dětem. Yaris má z 0 na 100 za 15,7s. A felda za 12s. Majitel byl asi chromej.Marek píše:...Pro příklad uvedu Toyotu Yaris 1,0 VVTi - má točivý moment 90 Nm / 4100 rpm (což je opravdu dost vysoko) a s tímhle autem jsem napráskal Felicii 1,6 (135 Nm / 3500 rpm) tak nehorázným způsobem, že majitel to chtěl prodat....
Ignis 1.5 GLX 4x4
Pětidveřový čtyř až pětimístný vůz, motor vpředu a trvalý pohon všech čtyř kol. Řadový čtyřválec s rozvodem DOHC, objem 1490 cmł, vrtání i zdvih 78 mm, komprese 9,5, čtyřventil, variabilní časování VVT, výkon 73 kW (99 koní) při 5900 ot/min, točivý moment 133 Nm při 4100 ot/min. Pětistupňová převodovka, rozvor 2360 mm, vnější rozměry 3770x1605x1565 mm, hmotnost 1085 kg, maximální rychlost 165 km/h, zrychlení na stovku za 11,0 s. Výbava: plná elektrická, 4x airbag, ABS, mlhovky, rádio s CD, klimatizace, litá kola.
proti
Fabia RS
Pětidveřový čtyř až pětimístný hatchback, motor vpředu a pohon předních kol. Naftový řadový čtyřválec s rozvodem OHC, objem 1896 cmł, vrtání 79,5 mm a zdvih 95,5 mm, komprese 19,0, přeplňování turbodmychadlem VGT, výkon 96 kW (130 koní) při 4000 ot/min, točivý moment 310 Nm při 1900 ot/min. Šestistupňová převodovka, rozvor 2462 mm, vnější rozměry 4002x1646x1441 mm, hmotnost 1245 kg, maximální rychlost 204 km/h a zrychlení na stovku za 9,6 s. Na jaře 2003 byla představena sportovní verze Fabia RS. Její zvláštností bylo použití naftového motoru. Vůz měl mohutnější nárazníky s integrovanými spojlery a posloužil jako homologační základ pro Fabii WRC.
Na sprintu (1600m) byla fabie rychlejší o 1,5metru a na cestě Jihlava Třebíč ta fabie ignise nezvládla, dokonce měl Ignis pár metrový náskok... , při tom je fabie teoreticky o 1,4s rychlejší... avšak výkon z motorů vvti je vykoupen poněkud vyšší spotřebou...
Ovšem v mém případě je to stejně jedno páč na yarise peníze neseženu...
tam patří 600m ne 1600.. nicméně je to tu stejně OT.Pája píše:Co ti na to asi řeknu? Majitel byl chromej. Jo a na 1600 metrech má už fábie na tacho víc než je maximálka tý rejže. Pohádkám nevěřim. Kolikrát to ještě budu opakovat???Miči píše:No řekl bych, že nemotá, protože technologie VVTi umí opravdu hodně:Pája píše: Hlavně tady nemotej hlavu malejm dětem. Yaris má z 0 na 100 za 15,7s. A felda za 12s. Majitel byl asi chromej.
Ignis 1.5 GLX 4x4
Pětidveřový čtyř až pětimístný vůz, motor vpředu a trvalý pohon všech čtyř kol. Řadový čtyřválec s rozvodem DOHC, objem 1490 cmł, vrtání i zdvih 78 mm, komprese 9,5, čtyřventil, variabilní časování VVT, výkon 73 kW (99 koní) při 5900 ot/min, točivý moment 133 Nm při 4100 ot/min. Pětistupňová převodovka, rozvor 2360 mm, vnější rozměry 3770x1605x1565 mm, hmotnost 1085 kg, maximální rychlost 165 km/h, zrychlení na stovku za 11,0 s. Výbava: plná elektrická, 4x airbag, ABS, mlhovky, rádio s CD, klimatizace, litá kola.
proti
Fabia RS
Pětidveřový čtyř až pětimístný hatchback, motor vpředu a pohon předních kol. Naftový řadový čtyřválec s rozvodem OHC, objem 1896 cmł, vrtání 79,5 mm a zdvih 95,5 mm, komprese 19,0, přeplňování turbodmychadlem VGT, výkon 96 kW (130 koní) při 4000 ot/min, točivý moment 310 Nm při 1900 ot/min. Šestistupňová převodovka, rozvor 2462 mm, vnější rozměry 4002x1646x1441 mm, hmotnost 1245 kg, maximální rychlost 204 km/h a zrychlení na stovku za 9,6 s. Na jaře 2003 byla představena sportovní verze Fabia RS. Její zvláštností bylo použití naftového motoru. Vůz měl mohutnější nárazníky s integrovanými spojlery a posloužil jako homologační základ pro Fabii WRC.
Na sprintu (1600m) byla fabie rychlejší o 1,5metru a na cestě Jihlava Třebíč ta fabie ignise nezvládla, dokonce měl Ignis pár metrový náskok... , při tom je fabie teoreticky o 1,4s rychlejší... avšak výkon z motorů vvti je vykoupen poněkud vyšší spotřebou...
Ovšem v mém případě je to stejně jedno páč na yarise peníze neseženu...