Stránka 2 z 5
Napsal: pon led 19, 2009 21:29
od Marek
Nemo píše:Mimochodem, čím jsi to namazal?
Měděným mazivem CU800.
Tento problém řeším i na jiných fórech, protože tohle není jen můj problém, ale problém Sharanů/Galaxy obecně. Na SAG fóru jsme se jednoznačně shodli na tom, že to způsobují disky. Nic jiného to dělat nemůže. Protože:
Při použití elektronů se to neprojevuje, vše v pořádku.
Při použití kol ze Superba (jiný tvar děr a jiné ET) je to také v pořádku.
Při odmastění závitů, vyfoukání vzduchem a montáži nasucho to dělá pořád. Po pročištění závitů závitníky a očky, namazání CU800 to dělá pořád.
Prostě problém je v těch discích..............
Koukal jsem na to a snažil se přijít na něco - detail, který by to mohl způsobovat. Při porovnání (vizuálním, bez měřidel) průměrů děr pro šrouby u disků Superb a Galaxy se mi zdálo, že Galaxy má otvory o poznání větší. Ale taky má oproti Superbu větší hlavu šroubu (na klíč 19, zatímco Superb na klíč 17). Dosky Galaxy mají oproti jiným diskům nápadně vyšší kužely.
Já fakt nevím....................
(používej tlačítko upravit, dvě myšlenky můžeš realizovat v jednom příspěvku J. )
Napsal: pon led 19, 2009 21:40
od dmatej
U Kaliny jsem to taky povoloval metrovou rourou, pěkně to vrzalo - šrouby tam normálně zarezly, resp. byly v chyceným závitu. Stříknul jsem je konkorem, na garančne šly docela dobře, když jsem pak měnil píchlý kolo, povolil jsem to klasicky fajfkou s převlečeným svíčákem.
Kola drží, přezouvalo se po nějakých 20 tis. km.
Napsal: pon led 19, 2009 21:47
od Drobek81
Marek píše:Disky Galaxy mají oproti jiným diskům nápadně vyšší kužely
toto je kamen urazu...ten kuzel se lehce podda ale je hodne pruznej a dokaze pusobit hodne velkou silou
Napsal: pon led 19, 2009 21:51
od Marek
Proč by ale začal působit až po určité době?
Když kolo nasadím a dotáhnu (tak jako běžně), po hodině ho normálně povolím. I po týdnu, když s tím nebudu jezdit rychle.
Včera ráno jsem sundaval kolo, měnil jsem čep řízení. Pak jsem to namontoval, byl lehce projet (asi 8 km). Dnes jsem jel jen do práce a zpět (cca 10 km po městě) a poté jsem kolo normálně povolil pouze fajfkou bez trubky, pouze jednou rukou (jako by bylo vše v pořádku). Druhé kolo jsem ovšem musel páčit trubkou, na níž jsem se houpal (to jsem sundaval asi před dvěma týdny = cca 1500 km vč. dálnice).
Tak mi to vysvětli............................!
Napsal: pon led 19, 2009 21:52
od Nemo
Marek píše:Galaxy mají oproti jiným diskům nápadně vyšší kužely.
Samosvornost. No, zkusil bych to suché mazivo....
Napsal: pon led 19, 2009 21:53
od Laďuša
To je jasný - je to záhada!
Napsal: pon led 19, 2009 21:55
od Marek
Mám taky názor, že se šrouby neznámo proč zakousnou svými kulovými (nikoli kuželovými) dosedacími plochami do disku a pak je porod to povolit. Jakmile to odervu, točí se šroub jako by nic, úplně lehce. Ale ta půlotáčka je porod, bez keců. A ten zvuk, co to vydá, když se to oderve od sebe - jako když praskne svar nebo jako kdybyste ten šroub urvali.
Ale proč se to kousne až po určité době, po určitých kilometrech? Že by na to působila teplota, tlak, otřesy, pružení nebo já už nevím co ...............?
Napsal: pon led 19, 2009 22:02
od dmatej
Nooo, říkám si ... utáhneš ... ohřeje se to .... pokud má šroub větší roztažnost než disk, zakousne se to, čili jakoby to bylo namontovaný s větším přesahem .... pak to sice zchladne, ale protože už se to jednou zakouslo, nepovolí to.
Na nic chytřejšího jsem nepřišel
Napsal: pon led 19, 2009 22:03
od Drobek81
pokud maji kulove dosedaci plochy, mohla by to byt pricina...zezacatku dosedaji po kruznici a po case uz kulovou plochou. Navic se material tlakem snazi spojit a pak je potreba raz na prekonani techto sil. Je to zajimavy problem, tezko rict. Ale uklidnim te, u 1203ky to dela taky
Napsal: pon led 19, 2009 22:04
od Marek
Něco takového na tom být musí.
Napsal: úte led 20, 2009 00:36
od Little Red Riding Hood
Marek, marku asi s tim nic moc nenaděláš ja každoročně řeším ten stejne problém když tatikovy přezouvám alhambru, taky to utáhnu tak akorát, přez rok se to podruhe ani neutahuje a pak to nejde zaboha povolit.. taky sem badal čím to je, pokažde na to kapnu trochu oleje, ale vždy se opakuje to same.. letos dokonce sem to nemohl ani povolit křížem, musel sem na to nasadit tu fajnku jak ty řikaš a poskakat to, je to sice neprofesionalni, ale co s tim že.. oproti tomu zlata lada tam je to zabava, ale na tom seatu je to na posraní.. ale co pozoruju tak je to rok od roku horší, když bylo auto nove tak to šlo lepe..
Napsal: úte led 20, 2009 08:27
od Marek
No, tak vidíte, že v tom nejsem sám !!!
Na SAG fóru to řešíme teď taky, protože jedničkové modely tím prostě záhadně trpí a jejich majitelé z toho mají hlavu jako pátrací balón.
Napsal: úte led 20, 2009 09:26
od Drobek81
mno sice to je takove "neprofesionalni"
ale co zkusit jeden sroub poklepat kladivkem(nemyslim do toho busit bezesmyslu) aby se ten sroub "urval" pokud se jedna o spojeni materialu?! Prosim nekamenovat, jen pisu mozny priblbly napad...
Napsal: úte led 20, 2009 09:31
od Teepee
Co na to výrobce - dovozce - autorizovaný servis?
Možnost svépomocí si vyměnit na silnici poškozené kolo by neměli zákazníkům vlivem technické chyby upírat, když podle zákona rezervní kolo patří do povinné výbavy.
Napsal: úte led 20, 2009 09:47
od Marek
Drobek81 píše:mno sice to je takove "neprofesionalni"
ale co zkusit jeden sroub poklepat kladivkem(nemyslim do toho busit bezesmyslu) aby se ten sroub "urval" pokud se jedna o spojeni materialu?! Prosim nekamenovat, jen pisu mozny priblbly napad...
Sice se to nedoporučuje, asi kvůli hrozícímu poškození ložiska, ale zkusit to můžu.