Stránka 2 z 5

Re: ovladani ventilatoru topeni

Napsal: pon led 14, 2013 20:57
od Cory
Je to to? http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... ia#p374148

Dohodli by sme sa na menej, aj tak mi to len zavadzia :)

Re: ovladani ventilatoru topeni

Napsal: pon led 14, 2013 21:06
od JmJ
To je ono. Ja jen nevim, jestli to nemam nahradni sam.

Neztak v tom odesla nejaka kokotina snadna na opravu. Musim to prvni vyrvat ven.

Re: ovladani ventilatoru topeni

Napsal: pon led 14, 2013 21:08
od Cory
Tak potom daj vediet

Re: ovladani ventilatoru topeni

Napsal: pon led 14, 2013 21:11
od zelvotron
A režim automat jede - řadí rychlosti ventilátoru, nebo nejde taky? Zkusil bych mrknout na odpory ventilátoru, jsou v tělese topení chlazený proudícím vzduchem.

Re: ovladani ventilatoru topeni

Napsal: pon led 14, 2013 21:12
od Petr HC
JmJ píše:...Mel jsem zapnuty ventilator na dvojku, vypnu ho, zapnuho zpet na dvojku a nic. Polohy jedna, dva a auto nejedou, trojka jede jak ma. Korekce teploty jede.
Muzete prosim dat nejakou radu? Co tohle chovani muze znamenat? Da se to lidsky vyrvat? Jak se nejlepr dostat ke konektoru?...
Toto by mohl dělat přerušený předřadný odpor, umístěný kvůli jeho chlazení v sání (nebo výtlaku) ventilátoru.
Kabel ke konektoru lze uvolnit přizvednutím zespod (otvorem pro hodiny a "kukačky". Pak se dostaneš na vývody (konektor) toho předřadného odporu. Doufám, že to není řízeno buzením. To by se dalo zjistit tak, že by motor v těch "nefunkčních" polohách odebíral příliš velký proud-ale to by asi praskla pojistka. Prohlédni si vlákno
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... &start=120
je tam schema.

Re: Ventilátor topení

Napsal: pon led 14, 2013 21:46
od JmJ
Avtomat nejde. Mozna kdyby zaradil trojku, tak by jel.

Cumim na to schema a vychazi mi z toho, ze cim vyssi rychlost, tim radim vic odporu do serie? Pak mi z toho ale nejak nevychazi, proc to na trojku jede a na zbytek ne. Cekal bych, ze to spis pojede na jednicku a na zbytek ne. Asi to nechapu.

Re: Ventilátor topení

Napsal: pon led 14, 2013 22:52
od zelvotron
Tak na schéma sem nekoukal, ale z logiky věci bych čekal, že třetí stupeň bude lokomotivní terminologií ekonomický, tedy bez odporů.

Ty odpory se nacházej na podobným místě jako servo klapek, akorát více vepředu, takže k nim je relativně lepčí přístup, jestli si měl venku ventilátor, kvuliva těm klapkám, tak si na ně musel cestou narazit :)

Re: Ventilátor topení

Napsal: pon led 14, 2013 22:54
od Petr HC
Pokud je to tak, jak píšeš, tak by šlo o derivační motor, řízený buzením - tam při odbuzování statoru stoupají otáčky.Pokud ale dojde k přerušení budícího proudu, motor se neroztočí, ale kotva odebírá velký proud. Z toho schematu to ale nejde vyčíst.

Re: Ventilátor topení

Napsal: pon led 14, 2013 23:15
od JmJ
zelvotron píše:Tak na schéma sem nekoukal, ale z logiky věci bych čekal, že třetí stupeň bude lokomotivní terminologií ekonomický, tedy be odporů.

Ty odpory se nacházej na podobným místě jako servo klapek, akorát více vepředu, takže k nim je relativně lepčí přístup, jestli si měl venku ventilátor, kvuliva těm klapkám, tak si na ně musel cestou narazit :)
narazil. vim o nich :-) vim kde sou, jen me desi, ze to zas budu kuchat :rolleyes:

asi to zas risknu tak jako posledne, tedy oddelam jen odhlucneni a budu doufat, ze kolem posilovace tam nejak sahnu. jen plasty ne, prosim plasty pod oknem ne... deti, ochutnejte stydlika...

mam dojem, ze uz neni misto, ktere bych na tom aute nerozebral. mozna bych ho poslepu i znovu vyrobil.

btw jeste sem nasel jednu peknou vec :-) kdyz mam zaple vyhrivani zadniho skla, tak bud vubec nejde nebo jde velmi slabe treti brzdove svetlo... :hrob:

na hrob mi napiste "zlomil si vaz".

Re: Ventilátor topení

Napsal: čtv led 17, 2013 13:13
od JmJ
Takze auto bylo v servise skrze vymenu kloubu na predni naprave. Po prevzeti vozu jsem zjistil, ze jede i ventilator. Nemyslim si, ze by s tim neco delali. Nechapu, co se tomu stalo :-). Mozna volny/zoxidovany konektor u tech predradnych odporu. Uvidime co bude dal :-)

Mozna to opravili nanoboti :-)

Re: Ventilátor topení

Napsal: čtv led 17, 2013 13:35
od dvk
Vsadím boty, že do 14 dnů se to posere zase. Z těchhle samovolných oprav jsem už vyrostl :D

Re: Ventilátor topení

Napsal: čtv led 17, 2013 13:36
od Laďuša
To je propracovanej informační systém. Větrák dával najevo, že kloub jde do háje.

Re: Ventilátor topení

Napsal: čtv led 17, 2013 13:41
od dvk
Jako že jinak hučí tak, že přes něho není nic slyšet a proto byl násilně vypnut, aby řidič zaregistroval závadu kloubu ? :mrgreen:

Re: Ventilátor topení

Napsal: čtv led 17, 2013 13:52
od Petr HC
Přestože konektory na Ladách 211x lze rozpojit pouze značným úsilím, je téměř pravidlem, že některý pin občas přestane vést proud. Přisuzuji to tomu, že něktré piny jsou jednak proudově poddimenzované a ostatními protéká minimální proud o malém napětí, které není schopno si vrstvičku oxidu "prorazit" a že by byly galvanicky ošetřeny - také nic moc. Stalo se mi to už nejméně v pěti případech i přesto, že vůz garážuji v suché garáži, v zimě jezdím minimálně a nikdy do garáže nezajíždím s mokrým vozem. Dokonce došlo k přerušení pinu u čerpadla paliva v nádrži, kde je stále v koncentrovaných benzinových parách a občas "opláchnutý"čistým benzinem.
Většinou stačí podezřelý konektor vytahnout/zastrčit (někdy se snad na něj jen vyčítavě podívat) a pokud se ještě prostřikne Kontoxem, je na delší dobu pokoj.
Než na toto přišli konstruktéři počítačů, mobilů, automatizačních prvků atd. a nezačali piny zlatit, měli stejné nebo větší problémy. Nestačí ani stříbření, poněvadž okolo auta se vždy najdou sloučeniny síry a sirníky stříbra jsou jak známo velice dobré izolanty. Ale pak bychom asi museli počítat se značným navýšením cen automobilů.

Re: Ventilátor topení

Napsal: čtv led 17, 2013 17:38
od zelvotron
Já si tak matně vzpomínám, že se mi to možná taky jednou na druhý ladě stalo, že ten ventilátor na určitý rychlosti nešel, sem si řikal co s tim krámem zase je ale pak za dvě jízdy to bylo ok. Možná nějaká chyba bloku SAUO.