Stránka 100 z 117

Napsal: ned črc 11, 2010 08:27
od rosta
atexi a to můžeš být rád že se neohnula ojnice-olej je jak známo nestlačitelný :shock:

Napsal: ned črc 11, 2010 08:46
od Křečík Barbuška
Třeba ten olej do válců natekl, až při demontáži hlavy, když to má tolik olejových kanálů ... . Vždyť při takovém množství spalovaného oleje by to muselo čadit jak blbé a ventily se svíčkami by jistě nevypadaly tak jak vypadají ... toliko laický názor poloblba, tedy mě :) .

Napsal: ned črc 11, 2010 09:11
od Štěpán
Mirku, s těma guferama to máš nějaké drahé né? Pokud tam máš stejný gufera jako já, tak tam pasujou bez problému žigulácka a ty jsou tak do 100,-

Napsal: ned črc 11, 2010 09:47
od Atex
Koko Loko píše:Třeba ten olej do válců natekl, až při demontáži hlavy
Soude podle toho, co je ve vyfukovem potrubi, tam ten olej cvachtal uz za chodu motoru.

Napsal: pon črc 12, 2010 07:53
od Ondra 07
Koko Loko píše:Třeba ten olej do válců natekl, až při demontáži hlavy, když to má tolik olejových kanálů ...
Kdyz ma olej 80°C je docela ridkej, pri zastaveni motoru vzdycky vsechen stece do vany, u vsech motoru. Jinak by jsi nikdy nenameril spravnou hladinu oleje merkou. Tot muj nazor, ale chlacholit tim Atexe muzes :lol:
Štěpán Getsko píše:Pokud tam máš stejný gufera jako já, tak tam pasujou bez problému žigulácka a ty jsou tak do 100,-
Pokud je rec o guferach ventilu... Myslim ze zigulacka tam nepasujou (nasadis je, ale za vysledek neruci), ja jsem je shanel docela slozite a sedela az treti sada ikdyz taky ne idelane, mam pocit ze na sani jsou jine jako na vyfuk, stejne tak jako na lade, kazdy da 8 stejnych kusu, ale zda se mi ze vyfuk ma jina voditka delkove.

Atexi tesneni vypada opravdu krasne... ted vazne moje stare co mam k dvoulitru je v lepsim stavu, nejde o krouzky valcu, ale neni tak zpuchrele kolem kanalu vody a oleje. Snad bude problem jen v tom ze nekdo blbe a jeste "neutahl" hlavu momentem. Je to pekny puzzle ta lancia ze? :lol:

Napsal: pon črc 12, 2010 08:37
od vintera
:shock:

Napsal: pon črc 12, 2010 17:18
od Křečík Barbuška
Ondra 07 píše:Kdyz ma olej 80°C je docela ridkej, pri zastaveni motoru vzdycky vsechen stece do vany, u vsech motoru. Jinak by jsi nikdy nenameril spravnou hladinu oleje merkou. Tot muj nazor, ale chlacholit tim Atexe muzes
Jak jsem psal, jsem poloblbl, nicméně, měl jsem vizi, že filtr udrží sloupec oleje, až k vačce. Mě tak napadá, on uteče do vany kolem kliky? Je tak? Vyveď mne prosím z bludu :D .

Jo, a náhodou, byl to dobrý pokus jak Atexovi zvednout náladu :) .

Napsal: úte črc 13, 2010 08:28
od Ondra 07
Vubec nerikam ze je nekdo poloblb, ja jsem sam amater s loktama od oleje :P
Filtr urcite neudrzi zadny sloupec, kdyz jsem srouboval ven olejovy filtr a olej mel jeste tak 75°C urcite, tak vyteklo asi tak 1dcl oleje, nestihl steci do vany. Bylo to tak 5 min po zastaveni motoru na 95°C. Kdyz nechas motor uplne schladnout a stect olej tak zustane ve filtru jen velmi malo. Zatim jsem nevidel v hlavach nejake zadrze na olej, taky jsem jich moc nevidel... :lol: . Proto motor trpi nejvic pri castym startu a malo jizdy=mestcky provoz nebo ne? Olej se z vacky vraci volnym padem prsama kolem retezu minimalne. No a co je v kanalu vytece podle me cerpadlem zpet, leda by tam byla nejaka zaklopka, pro jednosmerny provoz. :lol: Ojnice-klika je prilis tesne ulozeni nato aby protekl olej, kdyz neni pod tlakem a jde cestou nejmensiho odporu :P

Napsal: úte črc 13, 2010 15:43
od Křečík Barbuška
Ondra 07 píše: ... Kdyz nechas motor uplne schladnout a stect olej tak zustane ve filtru jen velmi malo.
Hm, hodně odbíháme od tématu a zjevně se dostáváme na tenký led mýtů, lží a polopravd :lol: . Mám osobní zkušenost, že ne každý rozměrově podobný filtr se chová stejně při studeném startu. U některých, zejména polských "dívnoznaček" tak nějak dochází k dlouhému svitu kontrolky mazání při startu motoru. Je zajímavé, že třeba u Tutely (též Polsko) je doba svitu velice krátká. ... Kdesi jsem zachytil tuto stať v souvislosti s filtrem, cituji " ... zpětný ventil, aby olej zbytečně nestékal při vypnutém motoru a bylo dřív zajištěno mazání při startu."

Mno, není tu na tuto diskuzi správný topic, omlouvám se Atexovi, rád bych se ovšem dopátral pravdy, jak s tím mým sloupcem tak i s filtrem. Vyvedení z bludu je totiž darem z nebes :D .

Chtělo by to někoho znalého, neb já ten znalý zrovna asi moc nejsem a zatím mám pocit, že ani ty moc nejsi :P .

Jo, a před nějakými třemi týdny jsem sundával jednu palici a nebudeš tomu věřit, po odejmutí hlavy byla kolem mazacího kanálu spatřena poměrně velká loužička oleje. Tam ovšem, ale od posledního zavrčení a demontáží uplynuly s bídou dvě hodiny a teplota motoru byla asi tak 40°C. Z toho pramení má "olejová" doměnka.

Napsal: úte črc 13, 2010 15:46
od Saša
Ondra 07 píše:leda by tam byla nejaka zaklopka, pro jednosmerny provoz.
Ona tam právě JE (má být) a to právě v olejovém filtru . Bohužel dnešní filtry mívají tenhle ventil buď nefunkční (nebo ho nemají vůbec) z výroby nebo se poškodí po pár hodinách provozu .
U nového filtru je tato zpětná klapka vidět jako guma pod těmi dírami okolo hlavní díry se závitem . Funkce jde ověřit na novém - a to že hubu (ústa) nasadíš na tu středovou díru a skusíš nasát a pak fouknout . Fouknout by nemnělo jít .
Bohužel u některých filtrů je použitá guma nekvalitní a po krátké době se naleptá a celá skrabatí a je po zpětném ventilu . Pak při nastartování je chvilku slyšet jak jde motor nasucho než natlačí olej .

Napsal: úte črc 13, 2010 18:18
od Hurikán
Koko Loko píše:Hm, hodně odbíháme od tématu a zjevně se dostáváme na tenký led mýtů, lží a polopravd :lol: .
Pokud můj poznatek přispěje k rozptýlení mýtu, tak jej sem přidám:

Před více než rokem jsme s Pípákem rozebrali mou bílou 05 a vyndali z ní motor. Pro ulehčení práce jsme motor vyndali bez hlavy. Polomotor leží celou dobu na chalupě. Před uskladněním jsem zatočil klikovkou a vytlačil čerpadlem olej na horní úroveň bloku a vylil válce olejem. Minulý týden jsem kontroloval stav motoru. Olej z válců vytekl, ale olej v olejovém kanálu je stále v rovině s blokem motoru. Tedy zpětný ventil ve filtru těsní dokonale. Jenom si z hlavy nevzpomenu, co je tam za filtr.

Proto je při demontáži hlavy úplně normální, když na blok a do válců nateče olej. Námětem k diskusi tedy je, jestli je množství oleje v Atexově případě v "normě", či nikoliv.

Napsal: úte črc 13, 2010 18:54
od Štěpán
Já to trochu osvítím: :P :wink:

V tělesech vaček jsou v podstatě 2x2 vaničky, ve kterých jsou utopeny misky na které tlačí vačky. ( olej se tam neroztřikuje z vaček jako na žigulu ale dostává se od kluzných ložisek do těchto rádoby vaniček a misky jsou v tom úplně utopeny ) Když Mirek tu hlavu sundal, tak se zbytek oleje přelil přes přepad a odtokovejmá kanálama rozlil na blok a následně na písty.

Napsal: úte črc 13, 2010 20:10
od Křečík Barbuška
No vida, jak se nám to tu vše krásně osvětluje :D .

Napsal: úte črc 13, 2010 20:11
od Atex
Štěpán Getsko píše:Když Mirek tu hlavu sundal, tak se zbytek oleje přelil přes přepad
A co to vyfukove potrubi zatopene v oleji? Jako asi jo, mas pravdu, ale je to jen jedna z veci....

Napsal: čtv črc 15, 2010 19:18
od Atex
Dnes jsem mel chvili cas pro sebe, okamzite jsem letel do garaze. Celou hlavu jsem rozebral, co bude asi nejdulezitejsi opravou, jsou sedla a ventily. Jsou docela dost oklepane, misto rovnych dosedacich ploch tam jsou zaoblene.

Fotky:

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek