Stránka 98 z 117

Napsal: pon čer 28, 2010 19:33
od Michal2101
já teda po každým novým příspěvku v tomhle vlákně jsem uplně zvědavej co se dělo/nedělo :) a myslim že to tak má víc uživatelů :)

Napsal: pon čer 28, 2010 19:37
od passik
K3NW00D píše:já teda po každým novým příspěvku v tomhle vlákně jsem uplně zvědavej co se dělo/nedělo :) a myslim že to tak má víc uživatelů :)
Sice už nejsem majitelem Lady ,ale tento projekt sleduju pravidelně dále.. ;)

Napsal: úte čer 29, 2010 19:37
od Atex
Diky vsem za prizen :yawinkle:

Tak me napada... Vsimli jste si toho "kvileni, hvizdani" pri pousteni spojky? Nemohla by tohle zpusobovat mastna lamela od oleje? Totiz v mistech kde je setrvacnik jsem nasel jakysi kryt, plech na ctyrech sroubcich a tama mi asi prska olej. Netusim na co to tam je, u zadneho motoru jsem to nikdy nevidel.

Napsal: úte čer 29, 2010 21:30
od Ondra 07
Me se to taky zajima, kdyz ti pisu na icq tak se neozves... Co ten chladic uz mas v naporu?
Me by se libilo kdyby jsi pridaval nova videa a fotky. Takovy ten rozjezd rovne nebo prujezd v kilu uz je nuda... Nebo nejaky srovnavaci sprinty s jinejma autama, proste vypust krakena, nebo co s tim zamyslis?
Atex píše: Totiz v mistech kde je setrvacnik jsem nasel jakysi kryt, plech na ctyrech sroubcich a tama mi asi prska olej. Netusim na co to tam je, u zadneho motoru jsem to nikdy nevidel.
Tak ti reknu naprosto presne, je to zatka na bloku, pod ni neni olej, ale voda. Kdyby ti to netesnilo tak mas plny kos vody.

Ja myslel ze to piskani a kvileni jde od gum, tak priste... :P

Napsal: stř čer 30, 2010 03:47
od Atex
Ondra 07 píše:Tak ti reknu naprosto presne, je to zatka na bloku, pod ni neni olej, ale voda. Kdyby ti to netesnilo tak mas plny kos vody.
Tak mi prosimte rekni kde se tam ten olej bere? Ja mam zgrcany cely tunel zevnitr...
S tim machrovanim a srovnavanim si jeste pockame, tady neni kam jet. Jeste ke vsemu me tady odrizl ten spadly most. Muzu jet jen do mesta Frydlant n. O. nebo do Frydku-Mistku. Bez technicke nemam moc na vyber...

Napsal: stř čer 30, 2010 13:19
od Little Red Riding Hood
Atex, ja když měl doblitej celej spodek auta od oleje, tak mi to teklo pod vikem ventilu..

Napsal: stř čer 30, 2010 13:32
od vintera
podlaha zaručeně bez koroze :wink:

Napsal: stř čer 30, 2010 16:25
od Atex
Nasel jsem fajn fotku jeste pred montazi.... Tesneni pod hlavou?

Obrázek

Napsal: stř čer 30, 2010 16:34
od Štěpán
Mirku, nemáš náhodou špatný těsnění pod hlavou? Pokud vím, tak tyhle motory mají celkém 4 olejový kanály z bloku do hlavy. Dva jsou mezi 1. a 2. válcem na pravé a levé straně motorů a obdobně to je i mezi 3.a 4. válcem. Zkus trochu přitáhnout hlavu. ( s citem ) Šrouby jsou tam M10 a ne M12 jako na ladě.

Napsal: stř čer 30, 2010 17:36
od Atex
Štěpáne mas pravdu... Bylo to tesneni pod hlavou, ktere mi zrovna ted kleklo uplne. Byl tady znamy podivat se co jsem vytvoril. Zkoncilo to paradni ostudou. Pri jizde na ctvrt plynu se zaclo z motoru kourit, na zem pod motor zacal tect olej. Blok kompletne zgrcany, takze asi tak...

Jsem dost nasrany, ale na druhou stranu, lepsi ted, nez nekde na sraze nebo sprintech. No aspon vim co ted delat...

Napsal: stř čer 30, 2010 18:19
od Štěpán
Tak aspoň víš, v čem je problém. Mě těsnění na fiata před 3-mi lety stálo cca 650,- Kč v Autokelly. Snad to tvoje nebude o moc drazší. :roll:

Napsal: stř čer 30, 2010 18:24
od Atex
Štěpán Getsko píše:Tak aspoň víš, v čem je problém. Mě těsnění na fiata před 3-mi lety stálo cca 650,- Kč v Autokelly. Snad to tvoje nebude o moc drazší. :roll:
Bude, protoze si necham udelat celokovove a rad bych uz pri jednom o neco tlustsi. Jen nevim o kolik, to mi musi nekdo poradit.

Napsal: čtv črc 01, 2010 05:33
od Luděk Musil
Atex píše:Bude, protoze si necham udelat celokovove a rad bych uz pri jednom o neco tlustsi. Jen nevim o kolik, to mi musi nekdo poradit.
Mirku, pošlu Ti .xls tabulku, ve které je algoritmus pro výpočet komprese. Musíš si ale oměřit kubaturu hlavy. A potom už jen nasázíš hodnoty do tabulky a ono Ti to vypočítá kompresní poměr.
A vůbec - zkusím tu tabulku protáhnout tudy.
Doplňováním hodnot do žlutých polí získáš stupeň komprese.
Pokud mají písty dekompresní prostor ("rybníček" či zahloubení pro ventily), použiješ druhou tabulku

Napsal: pát črc 02, 2010 09:19
od Ondra 07
Tece to pod hlavou. Mel jsi to tesneni vyenit nez jsi dal prve motor do auta, ted by jsi byl v pohode... :P
To celokovovy pry neni moc drazsi nez seriove... Taky jsem slysel ze si musis koupit originalni a podle neho se dela celokovove, dej vedet jak to probihalo a kolik stalo.

Nasel jsem na netu tohle:

Celokovové těsnění - montážní postup

1. důkladně očistit demontovanou hlavu válců a blok motoru

2. pomocí nožového pravítka přeměřit povrchovou rovnost

3. mechanické poškození nebo prohnutí obrousit v odborném zařízení

4. dokonale očistit všechny motážní díly ( piliny, původní těsnění, tmel...)

5. překontrolovat a usdadit těsnění hlavy "nasucho"

6. dotáhnout hlavu novými šrouby, dle návodu výrobce

Upozornění : Nikdy nepoužívejte pro montáž celokovového těsnění původní šrouby !

Kdo z vas daval celokovove tesneni a k tomu kupoval nove srouby at zvedene ruku :lol: Ty srouby budou drazsi nez tesneni urcite :shock:

Napsal: pát črc 02, 2010 10:22
od vintera
kdysi jsem dal na několik strojů pod hlavy těsnění z měděného vyžíhaného plechu (origo nebylo) šrouby většinou původní, nikdo se nikdy neozval, že má problém. To ale nevylučuje, že problém němůže nastat. Rada s výměnou starých šroubů pramení pravděpodobně ze skutečnosti, že nové tzv. nenatažené mají větší pružnost (po určité době podle druhu použitého materiálu šroubů trpí únavou a deformací) a tím spolehlivěji zajistí stálý přítlak hlavy na takovýto druh těsnění. Je evidentní, že motor pod plnou zátěží má větší nároky na těsnění a šrouby.

Většina poruch těsnění hlavy při běžném provozu je způsobena ztrátou přítlaku hlavy na těsnění, buď deformací těsnění, nebo šroubů, které mají určitou ztrátu pružnosti v délce. Moderní stroje bývají konstruovány bez velkých rezerv, protože se počítá s jejich rychlejší obměnou v provozu. U slabších šroubů není velká rezerva v utahovacím momentu a snadno se překročí mez pružnosti a nastavá trvalá deformace. Pokud jak tu čtu máš problém s těsněním už nyní, zřejmě má příčinu. Až vše přeměříš, dojdeš k nějakým závěrům. Já bych si tedy zjistil cenu těsnění a šroubů a popřemýšlel o prioritách.