Stránka 97 z 124

Re: Fábie.

Napsal: ned led 13, 2013 17:54
od Marek
Naftové motor zpravidla nemají škrticí klapku sacího traktu, takže nevyvíjejí podtlak (nebo zcela zanedbatelný). Proto musí mít vývěvy podtlaku. Podtlakem není ovládán jen posilovač brzd, ale třeba taky EGR nebo regulace turba. Jakákoli netěsnost systému může znamenat problém.

Re: Fábie.

Napsal: ned led 13, 2013 18:02
od dvk
Apropós .... už máš na Fordu odpojený EGR ? :wink:

Re: Fábie.

Napsal: ned led 13, 2013 19:55
od Marek
Mám. Vlastně mám a nemám. Původně jsem ho odpojil. Jenže jsem zjistil, že motor se pomaleji ohřívá, tak jsem po několika měsících systém zase zapojil. Jenže nefunguje, protože se asi zalepil sazemi a neotvírá. Čili vlastně nefunguje.

Chystám se v létě demontovat a vyčistit hliníkové sací potrubí, bude od toho humusu za ta léta asi pěkně zašvihané. Ono to má docela vliv na výkon motoru. Taky se vyplatí vyčistit intercooler - takový výplach benzinem dokáže neuvěřitelné divy.

Re: Fábie.

Napsal: ned led 13, 2013 20:08
od zelvotron
Jéé tohle se říkalo vždycky, ty dnešní věci nic nevydrží, to za první republiky, za císaře pána, to byli fachmaní :rolleyes:

Si pamatuju, jak jsem měl na vsi první horský kolo, náš Velamos MTB 18" s převody Shimano, přesně tohle jsem slýchávál, nojo pěkný, ale to co moje stará skládačka, BMX nebo ukrajina :mrgreen: to nevydrží, no a teď je to 20 let starý a pořád funguje...

Jsem k takovýmhle škarohlídům skeptickej, byť něco pravdy na tom je, ale nedělal bych z toho až takovou kaubojku.

Re: Fábie.

Napsal: sob čer 01, 2013 11:00
od veliz
Venku je zlé počasí a tady už dlouho nikdo nenapsal ani řádku o jedničkové fabii. Tentokrát nebude řeč o legendárním HTP, ale o neméně legendárním škodováckém MPi. Přikládám bazarovou recenzi, kterou když jsem si přečetl, tak jsem se podrbal na hlavě při pomyšlení, že jsem v roce 2007 prodal MPi s pouhými 63 tisíci km na tachometru. Nyní nevěřícně čtu hlášky jako: "neomezená životnost motoru", "nový majitel složil zálohu, aniž by vůz vůbec viděl" či "tak kvalitní malé auto už nikdy nikdo nevyrobí".

Re: Fábie.

Napsal: sob čer 01, 2013 12:59
od Křečík Barbuška
Těch 90 litrů myslí vážně?

Re: Fábie.

Napsal: sob čer 01, 2013 14:09
od radek mb
Přijde mi to trochu přitažené za vlasy...mám na mysli celý ten článek, jako by byl psaný na objednávku...

Re: Fábie.

Napsal: sob čer 01, 2013 15:25
od veliz
Koko Loko píše:Těch 90 litrů myslí vážně?
Jak vyplývá z článku, nový majitel zaplatil zálohu, aniž by vůz viděl. Z toho vyplývá, že cenu respektoval. Skoro bych řekl, že ho vzal sám pan Janda.
radek mb píše:Přijde mi to trochu přitažené za vlasy...mám na mysli celý ten článek, jako by byl psaný na objednávku...
Pokud jde o objektivitu testu - stejný recenzent nedávno pěl chvalozpěvy na Ladu Nivu - viz sekce Niva. Takže není to přehnaná náklonnost k jedné značce. Upřímně řečeno: Kdo by si dnes objednával recenzi bazarového auta, které se přestalo vyrábět před více než 10 lety?

Re: Fábie.

Napsal: sob čer 01, 2013 15:53
od radek mb
veliz píše: Upřímně řečeno: Kdo by si dnes objednával recenzi bazarového auta, které se přestalo vyrábět před více než 10 lety?
AAA Auto? :)

Re: Fábie.

Napsal: sob čer 01, 2013 18:38
od Panthymaeus (Honza)
Když tu čtu o Fábii, tak bych se chtěl vyjádřit k dvojkové 1,4TDI PD (má jen 51Kw)
Máme ji teď už 10dní půjčenou za naší Octavii Combi 1,9TDI PD (96Kw) a na první pohled auto zklamalo (píšu to za naší rodinu, věřím, že jiní naše problémy nebudou vidět tak černě :D ) svou velikostí a hlavně velikostí kufru (to se dá čekat), za druhé tím, že to má jen tři válce a za třetí chabým výkonem. 1,2 HTP to sice není (TDI aspoň ze semaforů umí vyrazit), ale velice brzo jí dojde dech. Subjektivně i 1,7 v Ladě mě přijde živější :D . Pro ježdění, kdy člověk nechce být brzdou, se tomu musí šlapat na krk a držet nad 2000otáčkami, aby tlakovalo turbo (aspoň tím si to vysvětluji). Vysoké otáčky se projevují na spotřebě docela zásadně, po pět-seti kilometrech průměrná (cca 440km město + dálnice 60km) spotřeba je 7,8l/100km nafty (Octavie dá 6,5l/100km bez snahy). Pokus o jetí na spotřebu (30km - tempo klobouk nutností) končil s výsledkem 5,7l/100km (většina mimo město), což je celkem daleko od udávané (kombinované) 4,8l/100km... (okresky s Octavií úplně klidně 4,8l/100km a to úplně normálním stylem jízdy...)...

Navíc je auto v základní výbavě a proti Octavii jsme si tedy pohoršili o hodně (Octavie výbava stejná jako L&K - chybí jen navigace a kůže) - Na druhou stranu výhodou, která je nesporná, je skvělí rejd a délka auta, protože auto se díky tomu vejde téměř všude :D . Doma však nechápeme, kdo by si takové auto koupil, když to porovnáme s ročními auty v bazarech, kdy za podobnou sumu jde získat alespoň Fabie s motorem 1,9TDI (77Kw), která bude mít lepší výbavu i lepší jízdní vlastnosti.

Závěrem to shrnu - je o hodné lepší než 1,2HTP (a to jak 51Kw, tak 55Kw), ale prostě to ještě není ono... tříválec je hold tříválec... :D

Re: Fábie.

Napsal: ned čer 02, 2013 06:40
od zelvotron
Já bych si teda klidně dovolil směle tvrdit, že v tej fabce je víc místa jak jedničkovej octě, zejména vzadu to je neporovnatelný, ano asi je to užší, ale jinak boduje F2.

Když jsme už u tej spotřeby, tak dlouhodobá u F2C HTP 51 je 7,2, což není vůbec špatné, na to že to je téměř výhradně město.

Re: Fábie.

Napsal: ned čer 02, 2013 14:06
od Panthymaeus (Honza)
zelvotron píše:Já bych si teda klidně dovolil směle tvrdit, že v tej fabce je víc místa jak jedničkovej octě, zejména vzadu to je neporovnatelný, ano asi je to užší, ale jinak boduje F2.

Když jsme už u tej spotřeby, tak dlouhodobá u F2C HTP 51 je 7,2, což není vůbec špatné, na to že to je téměř výhradně město.
HTP jsme měli půjčené v Roomsteru :) a v Praze jsme se nedostali pod 8 asi hodně záleží na stylu jízdy...
O1 Combi - ano, místa vzadu na nohy je "trochu" méně ovšem vynahradí to mnohem pohodlnější sedačky :D

Re: Fábie.

Napsal: ned čer 02, 2013 14:43
od Marťas
panthymaeus píše:místa vzadu na nohy je "trochu" méně ovšem vynahradí to mnohem pohodlnější sedačky :D
Já nevím, jestli cestování v "porodní poloze" můžou vynahradit pohodlnější sedačky. Já jsem po padesáti kilometrech myslel pouze na nevyhnutelnou operaci třísel :mrgreen:

Re: Fábie.

Napsal: ned čer 02, 2013 15:00
od Panthymaeus (Honza)
Marťas píše:
panthymaeus píše:místa vzadu na nohy je "trochu" méně ovšem vynahradí to mnohem pohodlnější sedačky :D
Já nevím, jestli cestování v "porodní poloze" můžou vynahradit pohodlnější sedačky. Já jsem po padesáti kilometrech myslel pouze na nevyhnutelnou operaci třísel :mrgreen:
Začínám mít pocit, že jsem divný :) Já se tam vejdu celkem dobře a už vůbec nejsem v porodní poloze :? Kolik měříte lidi? Já mám 173cm? (vy budete větší, co? :D )

Re: Fábie.

Napsal: ned čer 02, 2013 16:26
od ger007
no ja som mal tu cest jet v OCT 1 kombi(1,8 T 20V jelo to jako hezky ale ...) vzadu len raz, sli sme 4 chlapi a jedna utla zena, sli sme len neakych 400km tam a 400 spat ale v zivote to uz nechcem zazit, neboli sme ziadny dorbci (vsetci 4 cez 190, zena utla mlada 16 rocna 150cm vysoka, 42kg vaziaca takze jakoby nic) ale sedel som za vodicom a fakt to uz nechcem nikdy viac zazit. na to ze ta OCT je ako stredna trieda automobilu je pekne nedomyslena, to je auto pre 2 ludi a psa.To ten zigulak je 3x pohodlnejsi , v tomto smere maximalne nedomyslene auto, hlavne ze to ma milion litrovy kufor