Stránka 96 z 124
Re: Fábie.
Napsal: stř led 09, 2013 09:45
od Marek
Lidi snadno přivyknou komfortním blbinám v autě, méně snadno odvykají. Proto doporučuji nepřivykat

. Já jsem již přivykl

-.
Re: Fábie.
Napsal: sob led 12, 2013 19:36
od MartasBrno
Ovládání příslušenství podtlakem? Staré mercedesy... Mají to i nové?
Re: Fábie.
Napsal: sob led 12, 2013 20:00
od Marek
No jéje, a nejen MB - vracejí se k tomu i jiné značky. Asi už konečně pochopily, že k mnoha komfortním funkcím (okna, zámky, klapky a jiné) není elektřiny prakticky potřeba.
Re: Fábie.
Napsal: sob led 12, 2013 20:34
od dvk
No vida, až dojde i na vzduchové stěrače, bude z toho V3S a budem zase IN jako před 60 lety

Re: Fábie.
Napsal: sob led 12, 2013 20:37
od vodis
No a u ČD se vzduchový stěrače vyhazujou a pere se tam elektro. Jdou proti době.

Re: Fábie.
Napsal: sob led 12, 2013 21:02
od Roman
Robil som radio do Cadillacu z roku 1956 a ten mal podtlakom ovladanu autoantenu

Re: Fábie.
Napsal: sob led 12, 2013 21:49
od Cory
Audi 80, r.v 1989, podtlakom ovladany central...Akurat to malo nejaky "minikompresor" kdesi vpredu.
Re: Fábie.
Napsal: sob led 12, 2013 23:11
od Jelen
Já měl dva mercedesy, ten podtlak je hrozný svinstvo, když se člověk dostane k rozebranýmu autu, aby to složil, tak je to za trest. Zlatý dráty a elektrika, tam člověk nemusí hledat netěsnosti.
Re: Fábie.
Napsal: ned led 13, 2013 10:22
od Laďuša
Cory píše:Audi 80, r.v 1989, podtlakom ovladany central...Akurat to malo nejaky "minikompresor" kdesi vpredu.
Podtlak a kompresor?

Re: Fábie.
Napsal: ned led 13, 2013 10:26
od Cory
odniekial ten kompresor musí zobrať vzduch nie?

Samozrejme neviem co tam presne je, preto som to dal do uvodzoviek.
Re: Fábie.
Napsal: ned led 13, 2013 10:41
od Petr HC
Tlakový vzuch je nejdražží pohonné medium. Kde vzít podtlak u auta s motorem v klidu. (každý zásobník dříve, či později podtlak ztratí). Tolik obecně z pohonářské teorie.
Re: Fábie.
Napsal: ned led 13, 2013 10:47
od vodis
Re: Fábie.
Napsal: ned led 13, 2013 10:59
od Luděk Musil
Petr HC píše:... (každý zásobník dříve, či později podtlak ztratí)...
Ano, to je pravda
Já to měl od příkopy k příkopě
Coby zásobovač jsem měl 2 auta. První A21 furgon turbo a ta neztratila jediný milibar za víkend (dýl stát nemohla)

.
Zato druhej Mates (Š706 MTS 4x4 sklopka s HR) dokázal ztratit všechno z obou okruhů během dvou hodin

.
Ale to jsme krapet odbočili od fóbyje

. L.
Re: Fábie.
Napsal: ned led 13, 2013 11:02
od Laďuša
Petr HC píše:Tlakový vzuch je nejdražží pohonné medium. Kde vzít podtlak u auta s motorem v klidu. (každý zásobník dříve, či později podtlak ztratí). Tolik obecně z pohonářské teorie.
V autech nejspíš jo, přece jenom potřebuje to kompresor (tlak). Ale zase z trakčácký teorie je fajn. Změna topologie vedení, aniž by utíkala kapalina nebo se to nezavzdušnilo, to by byl pořádnej oříšek. A i ten trolejbus nebo tramvaj potřebuje větší tlak než šlapáním na pedál, takže taky má čerpadlo, i když je to hydraulika. Prostě energie je potřeba a perpetum mobile neexistuje.
Re: Fábie.
Napsal: ned led 13, 2013 11:34
od dvk
Na podtlak je vývěva, většinou na altíku, která např. u všech dieselů živí posilovač brzd.