Stránka 95 z 294

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: čtv bře 01, 2012 11:22
od Pepa
Dík za názory, jelikož se startuje na benzín tak by hadice ani vstřikovač neměli trpět.
Luďku tu maxipojistku jsem při těch krutejch mrazech měl taky vytaženou :lol: alternátor nestíhal při popojíždkách dobíjet :( právě proto sem začal o tomhle řešení uvažovat, schema je jednoduchý na to moje znalosti stačej, tak nic nebrání :roll: v instalaci....? Dám vědět jak sem dopadnul.

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: čtv bře 01, 2012 16:42
od MartasBrno
No, jestli by nemělo smysl dát i ten předehřev za rozepínací relé ovládaném přepínačem LPG, aby to bylo pro benzín zachované a pro plyn vyřazené...

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: čtv bře 01, 2012 22:00
od Pepa
Přesně tak jsem to myslel, rele s dvěma páry kontaktů, jedním vypínat čerpadlo a druhým napájení relátka předehřevu. Na benzín to bude fungovat jak má, až po přepnutí na plyn dojde k rozepnutí rele.
Správný dráty (k přestřižení :lol: ) jsem už našel tak se do toho o víkendu pustím.

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: pát bře 02, 2012 09:01
od Puhi
a čo tak radšej silnejší alternátor ako tieto bastly? michael 4x4 tuším spomínal, že na ua videl 100A.

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: pát bře 02, 2012 09:22
od Cory
ja som videl až 140A :mrgreen:

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: pát bře 02, 2012 11:40
od Puhi
:mrgreen: to je pre prípad, že ti doma vypadne elektrina :lol:

a keď chceš výrazne zmenšiť odber, radšej si na auto namontuj to prapodivné tunynk pyco denné svietenie...

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: pát bře 02, 2012 13:06
od Luděk Musil
Ono k tomu předehřevu sacího potrubí. Při nastartování bere ten předehřev asi plných 50 A, ale po pár vteřin to padá dolů (řekněme) po lineární křivce a do minuty to vypíná úplně.
A denní svícení není jen o tuningu ale také o úspoře paliva a prodloužení životnosti žárovek :idea: . Někde jsem četl (a to je už delší doba), když vedle v Rakousku zavedli svícení i ve dne (rozuměj svícení hlavními světly a než se začaly montovat denní světla), tak u aut vzrostla spotřeba o 0,3 - 0,5 l/100 km. L.

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: pát bře 02, 2012 16:30
od Puhi
ano, ale aj tak je to odporný bastl... a to nehovorím o fakte, že 90% dementov si to namontuje zle a pri zapnutí stretávačiek (noc) im stále svietia aj tie diódy - pekne oprotiidúcim autám do očí. Lámal by som im hnáty...

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: pát bře 02, 2012 16:45
od MartasBrno
Puhi, aspoň nejsu sám, koho to vytáčí. Podobně jako mlhovky místo potkávacích světel.
Já teda tuhle myšlenku, denního sícení podporuju, ale nelíbí se mi v současné podobě. Totiž moc dobře jsem si zvyknul na rozsvícená koncová - obrysová světla u ostatních, kteří JEDOU a zhasnutá u těch, kteří STOJÍ. Bohužel, denní svícení se vylučuje s hlavním osvětlením vozu. Kdyby stačilo svítit ve dne obrysovkama, byl by to ideál. Jenže je to asi málo (nebo by se na tom nikdo tolik roků nemohl přiživovat), přičemž kombinace dvou typů osvětlení by byla hrůzostrašná, tak to vypadá jak to vypadá. Smůla.

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: pát bře 02, 2012 16:53
od Hurikán
Luděk Musil píše:Někde jsem četl (a to je už delší doba), když vedle v Rakousku zavedli svícení i ve dne (rozuměj svícení hlavními světly a než se začaly montovat denní světla), tak u aut vzrostla spotřeba o 0,3 - 0,5 l/100 km. L.
Částečně máš pravdu. Spotřebu svícení skutečně lehce zvýší, ale ne až o tolik, kolik jsi napsal. Podle toho, co si pamatuju z nějakých rozborů já, by to mělo být zhruba o 0,1 - 0,2l. Už 0,3l mně připadá nějak moc, natož potom 1/2 litru.
MartasBrno píše:Já teda tuhle myšlenku, denního sícení podporuju, ale nelíbí se mi v současné podobě. Totiž moc dobře jsem si zvyknul na rozsvícená koncová - obrysová světla u ostatních, kteří JEDOU a zhasnutá u těch, kteří STOJÍ...
+1 Naprostý souhlas.

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: pát bře 02, 2012 17:41
od Pepa
Luděk Musil píše:Ono k tomu předehřevu sacího potrubí. Při nastartování bere ten předehřev asi plných 50 A, ale po pár vteřin to padá dolů (řekněme) po lineární křivce a do minuty to vypíná úplně.
Tak to vypadá na nějakou chybku. V manuálu pro íčko na str.86 se píše:Elektronický ovládací blok zapíná elektrický ohřívač ........ při dodržení následujících podmínek:
-teplota chladící kapaliny pod 66 C
-teplota vzduchu v sacím potrubí pod 80 C
-napájecí napětí více jak 8V
Mě předehřev v zimě vypíná až po ujetí tak 4 a víc km což při popojíždkách znamená že topí skoro pořád :( .
Na silnější alternátor nějak nejsou peníze.

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: pát bře 02, 2012 17:59
od Luděk Musil
Pepa píše:... V manuálu pro íčko na str.86 se píše:Elektronický ovládací blok zapíná elektrický ohřívač ........ při dodržení následujících podmínek:
-teplota chladící kapaliny pod 66 C
-teplota vzduchu v sacím potrubí pod 80 C
-napájecí napětí více jak 8V....
Ale tentýž manuál říká: Elektronický ovládací blok vypíná elektrický ohřívač při splnění jedné z následujících podmínek:
-teplota chladící kapaliny vyšší nebo rovna 65 C
-teplota vzduchu v sacím potrubí vyšší než 80 C
-napájecí napětí nižší jak 8V
V podstatě jde o to, jak rychle chladivá kapalina dosáhne uvedené teploty (čidlo je na výstupu vody z hlavy do chladiče).
A navíc tam není napsáno, že s postupně se zvyšující teplotou chladicí kapaliny postupně padají ampéry v ohřívači.
Aspoň tak jsem to od někoho slyšel. Ale jestli je to pravda :dontknow: ... to by tam musel být někde nějaký reostat. L.

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: ned bře 04, 2012 10:21
od zelvotron
Jakou udělat rozteč mříže aby tím neprolezl člověk, resp. čorky schopné cikáně?

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: ned bře 04, 2012 10:27
od Křečík Barbuška
Inspiroval bych se síťkou na komáry. Tedy rastrem, ne materiálem :mrgreen: .

Re: Mix otázek a odpovědí III

Napsal: ned bře 04, 2012 11:34
od Puhi
:mrgreen: no nvm či je to dostatočne husté na našich spoluobčanov :)