Fábie.
Moderátor: Moderátoři
Re: Fábie.
Kdyby to mělo jen odpůrce, už by to nejezdilo.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- ger007
- Příspěvky: 4784
- Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
- Bydliště: NMnV - Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fábie.
ja stat sa novym prezidentom tak to zakazem !
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
if not better, be different
LADA !
1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25
детские игрушки
Re: Fábie.
Tak je pravda, že downsizing je dnešním trendem. Paradoxně HTP je, ač tříválec, hmotnostně těžší než jeho předchůdce 1,4 MPi. Takže sice válec ubrali, kubaturu snížili, ale hmotnost přidali. No blbouni, to říkám pořád.
BTW - Fiatí dvouválcový motor 0,9 TwinAir Turbo 77kW - to je pojezd. Zvuk nebudu komentovat, ale výkonově a z hlediska jízdních vlastností a spotřeby nemá konkurenci. Měl jsem tu čest.....
BTW - Fiatí dvouválcový motor 0,9 TwinAir Turbo 77kW - to je pojezd. Zvuk nebudu komentovat, ale výkonově a z hlediska jízdních vlastností a spotřeby nemá konkurenci. Měl jsem tu čest.....
Naposledy upravil(a) Marek dne pon led 07, 2013 18:35, celkem upraveno 2 x.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Fábie.
Třeba na nových škodovkách mi vadí, že benzíny jsou v podstatě dostupné jen s turbem. A já jsem příznivce spíš jen jednodušší techniky. Vůbec si nedovedu představit, že nějaké 1,2 TSI bude spolehlivé i za 20 let. Ale na takovou dobu se auta asi už nedělaj. (Můj obdiv má MB 190D plasťák...nezničitelný auto...)
Sněhobílá Samara 21083 r. 1994 - ŽIGADLO! koupeno 10/2009, 16400 - 36142 km, prodáno 26.5.2013
Stříbrná 21102 r. 2003 - Samara EVO! koupeno 5/2011, 15100 - 71109 km, prodáno 28.7.2014
Červená 2105 r. 1990 - Ruda koupeno 4/2013, 58329 - 95400 km, prodáno 7.12.2019
Sněhobílá 2101 r. 1973 - Jáchym koupeno 8/2013, 43740 - 50065 km
a ještě Volha 24
Stříbrná 21102 r. 2003 - Samara EVO! koupeno 5/2011, 15100 - 71109 km, prodáno 28.7.2014
Červená 2105 r. 1990 - Ruda koupeno 4/2013, 58329 - 95400 km, prodáno 7.12.2019
Sněhobílá 2101 r. 1973 - Jáchym koupeno 8/2013, 43740 - 50065 km
a ještě Volha 24
Re: Fábie.
Bohužel záměr koncernu Volkswagen produkovat pouze přeplňované motory a snížit tak kubaturu na minimum je známý již několik let. Bylo dáno, že v roce 2015 bude VW produkovat výhradně přeplňované motory, tedy do všech svých modelů. Vypadá to, že plán se postupně naplňuje. V nové Octavii třetí generace, která se začne prodávat letos v březnu, nenajdeš ani jediný atmosférický motor, jen přeplňované. Zážehové motory 1,2 TSi (63 a 77kW), 1,4 TSi (103kW) a 1,8 TSi (132kW), vznětové motory 1,6 TDi (66, 77 a 81kW) a 2,0 TDi (110kW).
Turba se bát nemusíš. Je to paradoxně jedna z nejtrvanlivějších a nejméně poruchových součástí vozidla. Statisticky je na tom opravdu výborně. Turbo není nepřítel, turbo je obrovský pomocník. Já osobně se spíše bojím těch technologií, které "zdobí" moderní motory, jako jsou třeba: přímé vstřikování benzinu, čidla a snímače naprosto na všem možném, filtry pevných částic, přehnaně precizní řízení motoru coby důsledek plnění norem Euro,....... Z tohohle mám strach. Strach z toho, že jeden drátek se rozhodne, že prostě proud nepovede a jsem v kélu s celým ansámblem. Z turba vůbec nemám strach, to je jen kus železa. Ale těch osmi kilometrů elektrického vedení, které jsou dnes běžně zabudovány v jediném osobním autě, těch se bojím až moc.
Na 20 let se dnes žádné auto nekonstruuje. Není to dáno tím, že by nebylo technicky schopné to vydržet - je to dáno tím, že oproti minulým rokům se mnohonásobně víc jezdí a tudíž to auto prostě a jednoduše opotřebuješ mnohem dřív, než by tomu bylo třeba před revolucí. Navíc ceny ojetin a vlastně i nových aut padají dolů rychleji než zralá jablka, tudíž po určité době sám zjistíš, že držet takové auto a vrážet do něj stále větší a větší prachy je absolutním nesmyslem - necháš to sešrotovat a za stopadesát až dvě sta tisíc koupíš jiný krám. Ten zase nějakou tu dobu vydrží..... a tak pořád dokola.
Musíme se postupně oprostit od mnohdy nepříjemného zlozvyku - musíme auto přestat brát tím socialistickým způsobem. Auto NENÍ rodinný příslušník. Auto NENÍ na celý život. Auto je spotřební zboží, jako třeba trenky, porcelánový talíř nebo mikrovlnka. Jakmile odejde, vyhodit a pořídit jiné. Mně osobně se to taky moc nelíbí - jsem tím člověkem, co auto stále za rodinného člena považuje - ale nic jiného nám zoufalcům fakt asi nezbyde .
Turba se bát nemusíš. Je to paradoxně jedna z nejtrvanlivějších a nejméně poruchových součástí vozidla. Statisticky je na tom opravdu výborně. Turbo není nepřítel, turbo je obrovský pomocník. Já osobně se spíše bojím těch technologií, které "zdobí" moderní motory, jako jsou třeba: přímé vstřikování benzinu, čidla a snímače naprosto na všem možném, filtry pevných částic, přehnaně precizní řízení motoru coby důsledek plnění norem Euro,....... Z tohohle mám strach. Strach z toho, že jeden drátek se rozhodne, že prostě proud nepovede a jsem v kélu s celým ansámblem. Z turba vůbec nemám strach, to je jen kus železa. Ale těch osmi kilometrů elektrického vedení, které jsou dnes běžně zabudovány v jediném osobním autě, těch se bojím až moc.
Na 20 let se dnes žádné auto nekonstruuje. Není to dáno tím, že by nebylo technicky schopné to vydržet - je to dáno tím, že oproti minulým rokům se mnohonásobně víc jezdí a tudíž to auto prostě a jednoduše opotřebuješ mnohem dřív, než by tomu bylo třeba před revolucí. Navíc ceny ojetin a vlastně i nových aut padají dolů rychleji než zralá jablka, tudíž po určité době sám zjistíš, že držet takové auto a vrážet do něj stále větší a větší prachy je absolutním nesmyslem - necháš to sešrotovat a za stopadesát až dvě sta tisíc koupíš jiný krám. Ten zase nějakou tu dobu vydrží..... a tak pořád dokola.
Musíme se postupně oprostit od mnohdy nepříjemného zlozvyku - musíme auto přestat brát tím socialistickým způsobem. Auto NENÍ rodinný příslušník. Auto NENÍ na celý život. Auto je spotřební zboží, jako třeba trenky, porcelánový talíř nebo mikrovlnka. Jakmile odejde, vyhodit a pořídit jiné. Mně osobně se to taky moc nelíbí - jsem tím člověkem, co auto stále za rodinného člena považuje - ale nic jiného nám zoufalcům fakt asi nezbyde .
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10571
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Fábie.
To je bohužel pravda. Osobně se bojím okamžiku, kdy budu muset "zahodit" i nástupnici své momentální nulačtverky a budu muset pořídit auto, na kterým si už doma neudělám nic .. . L.Marek píše:Musíme se postupně oprostit od mnohdy nepříjemného zlozvyku - musíme auto přestat brát tím socialistickým způsobem. Auto NENÍ rodinný příslušník. Auto NENÍ na celý život. Auto je spotřební zboží, jako třeba trenky, porcelánový talíř nebo mikrovlnka. Jakmile odejde, vyhodit a pořídit jiné. Mně osobně se to taky moc nelíbí - jsem tím člověkem, co auto stále za rodinného člena považuje - ale nic jiného nám zoufalcům fakt asi nezbyde .
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Fábie.
Ta doba je bohužel už dávno zde. Jen někteří se tomu vytrvale a srdnatě bráníme. Budiž nám čest a sláva..... Beztak dřív nebo později podlehneme .
Naposledy upravil(a) Marek dne pon led 07, 2013 18:38, celkem upraveno 1 x.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Fábie.
Ono je to uz 100 let to same, jen je tam vic dratu, takze toho "neudelam nic" bych se tak nebal. Spis na sobe pozoruju posun tim smerem, ze se mi ani nechce. Driv byl machr ten, kdo umel seridit karbec, dnes ten, kdo umi hacknout komunikaci s RJ . Kolem a kolem je to to same. Brzdy jdou furt brzdy, pisty, ojnice, spojka, prevodovka, kastle, chladic... furt stejne kramy, uz 50 - 100 let.
Nechci to nejak podcenovat, ale jsou obory, kde to jde kupredu rozhodne rychleji. U aut z velke casti jen obaluji elektronikou a picovinama neco, co se hodne dlouho temer nezmenilo. Pripomina mi to takove ty "inteligentni" japonske zachody .
Nechci to nejak podcenovat, ale jsou obory, kde to jde kupredu rozhodne rychleji. U aut z velke casti jen obaluji elektronikou a picovinama neco, co se hodne dlouho temer nezmenilo. Pripomina mi to takove ty "inteligentni" japonske zachody .
VAZ 2104 1.3 1989
Re: Fábie.
Naprostý souhlas. Mechanika motorů, převodů, podvozků, to je přece pořád jedno a totéž. Tam nic nového nevymyslí. Takže mám dojem, že člověk znalý výměny těsnění pod palicí na Favoritu nebo Ladě vymění jmenované těsnění klidně i u supermoderního vozu. Sice to nebude za hodinu či dvě, ale třeba za víkend, ale udělá to. Půl dne bude odstrojovat nesmyslné plasty, svazky elektriky, hadičky podtlaku, přetlaku, nedotlaku a přítlaku (ne, to je u letadel zase ), ale dá to.
Problém není v mechanice, problém je v elektrice, v tom překombinovaném způsobu řízení pohonných jednotek, milionu přiblblých komfortních funkcí auta a funkcí tvářících se jako komfortní. To je největší kámen úrazu.
A navíc jsem na tom stejně jako JmJ i s tím "pracovním elánem". Už se mi nechce. Nebaví mě skákat kolem auta a být jeho otrokem. Auto mě terorizuje a šikanuje a mě to prostě čím dál víc nebaví. Před dvaceti lety mi říkal můj strýc, od něhož jsem pochytil mnoho základů o autech, že mě ten můj elán a nadšení do ladění motorů, laciného tuningu, spoilerů, elektronů, aparatur a reprobeden jednou přejde. Nevěřil jsem....... A už je to tu .
Problém není v mechanice, problém je v elektrice, v tom překombinovaném způsobu řízení pohonných jednotek, milionu přiblblých komfortních funkcí auta a funkcí tvářících se jako komfortní. To je největší kámen úrazu.
A navíc jsem na tom stejně jako JmJ i s tím "pracovním elánem". Už se mi nechce. Nebaví mě skákat kolem auta a být jeho otrokem. Auto mě terorizuje a šikanuje a mě to prostě čím dál víc nebaví. Před dvaceti lety mi říkal můj strýc, od něhož jsem pochytil mnoho základů o autech, že mě ten můj elán a nadšení do ladění motorů, laciného tuningu, spoilerů, elektronů, aparatur a reprobeden jednou přejde. Nevěřil jsem....... A už je to tu .
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Fábie.
V náznaku už to tady bylo cca před dvěma lety. Teď se to jen stupňuje. Vyhledejte si heslo "kurvítka" a porovnávejte.Marek píše:... Nevěřil jsem....... A už je to tu .
A k těm kilometrům kabelů si ještě připočítejte stovky, možná už tisíce pinů konektorů, kde každý jediný je potencionálním přechodovým odporem, který žádná diagnostika nepozná.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Re: Fábie.
A to všechno dohromady je moderní automobil, pánové . Inu, jak říká jeden můj dobrý známý: "Automobil je stálým zdrojem zábavy a poučení."
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Fábie.
K tomu lze jen dodat ... a dírou v kapse s penězi motoristů.Marek píše: A to všechno dohromady je moderní automobil, pánové . Inu, jak říká jeden můj dobrý známý: "Automobil je stálým zdrojem zábavy a poučení."
Mít tu moc, tak min. 75 % dnešní autoelektroniky zakážu (přestože jsem celý život elektroniku dělal, učil a tu účelnou prosazoval). Ono podobné je to i s chemií a dalšími obory (do kterých není tak "vidět"), které se inspirovaly pouze a pouze ziskem.
O množství zbytečných konektorů okolo benzinového čerpadla jsem psal cca před 14ti dny.
Minulý týden mně o tom přesvědčila závada topení na mém voze, kde je klapka otevírající vzduch do topení, umístěná cca 12 cm od ovladače druhé klapky směrující vzduch na okno/střed/nohy. Místo páčky a táhla z 10 cm drátu je zde mikroprocesorem řízené servo (které ani nepřekoná odpor kdoví proč a kdoví čím přichycené klapky) s cca 30ti pasivními a 10ti aktivními součástkami, 3mi tištěnými spoji, termistorovým čidlem, spoustou metrů kabelu, dalším motorkem, který napomáhá korekci venkovní teplotou (u dalších modelů tato zbytečná funkce (A) už není využita) a vše ostatní tam zůstalo ve funkci "kurvítek" !!!
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Re: Fábie.
A to je proto, aby ses v penzi nenudil, víš?
Jinak souhlasím, mnoho elektroniky v autech je naprosto zbytečné. Proto už některé automobilky přecházejí na pneumatiku. Podtlaku je v autě, kolik chci, ve většině i přetlak, čili mám vlastně tři různé úrovně tlaku k dispozici - s tím už se dá dělat tolik věcí..... Třeba právě ty klapky - podtlak ji otevře, atmosférický tlak ji pérkem uzavře. Taktéž stahování oken, centrální zámky, šíbry, odskoky dveří a vík. A co se na tom podělá? No maximálně nějaký solenoid, což je poměrně malá pravděpodobnost, nebo se prošoupe hadička (a to není žádný problém). Nicméně pořád se nemůžu zbavit dojmu, že v staré dobré "mechanice" (táhýlka, kličky a podobně) je to největší kouzlo.
Jeden nejmenovaný člověk z Boleslavi mi kdysi říkal, že v Octavii Combi s motorem 2,0 TDi a pohonem 4x4 s převodovkou Tiptronic, bude-li v absolutní výbavě, je celkem 54 řídících jednotek a 8,5 kilometru elektrického vodiče. No řekněte sami, je to normální?
Jinak souhlasím, mnoho elektroniky v autech je naprosto zbytečné. Proto už některé automobilky přecházejí na pneumatiku. Podtlaku je v autě, kolik chci, ve většině i přetlak, čili mám vlastně tři různé úrovně tlaku k dispozici - s tím už se dá dělat tolik věcí..... Třeba právě ty klapky - podtlak ji otevře, atmosférický tlak ji pérkem uzavře. Taktéž stahování oken, centrální zámky, šíbry, odskoky dveří a vík. A co se na tom podělá? No maximálně nějaký solenoid, což je poměrně malá pravděpodobnost, nebo se prošoupe hadička (a to není žádný problém). Nicméně pořád se nemůžu zbavit dojmu, že v staré dobré "mechanice" (táhýlka, kličky a podobně) je to největší kouzlo.
Jeden nejmenovaný člověk z Boleslavi mi kdysi říkal, že v Octavii Combi s motorem 2,0 TDi a pohonem 4x4 s převodovkou Tiptronic, bude-li v absolutní výbavě, je celkem 54 řídících jednotek a 8,5 kilometru elektrického vodiče. No řekněte sami, je to normální?
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Fábie.
Ta funkce "A" myslim funguje jen jako automatika ventilator, nikoli automatika topeni. Topeni je automaticke vzdy a ve vsech modelech.
Ja bych tu elektroniku nezatracoval uplne, spis bych ji rozdelil na veci nutne k chodu vozu, coz jsou vsitriky, cidla atd., na veci komfortni jako je prave topeni, zrcatka, radia, navigace a kde jaka kokotina a na veci, ktere jsou tam nastrkane opravdu jen proto, aby se nekomu zavrela huba. Coz jsou prave veci kolem rizeni motoru, ktere zaruci, ze pri uplnku, dobre nafte a s vetrem v zadech ma auto o 2% mensi ekologickou stopu nez bez tech tehle kokotin.
Veci prvni jsou jasne, ty tam proste jsou, protoze to ma smysl a ucel, veci druhe se muzou srat, ale nemely by ovlivnovat samotnou jizdu a veci treti bych narval lobbistum do krku, at se tim zalknou.
Dalsi veci pak je to, ze lide chteji luxusni auto za par korun a luxus je pro ne to, ze sedacka se posouva elektricky misto mechanicky. Z toho pak plyne to, ze na trh se chrli auta, ktera hovno jedou, motor hovno vydrzi, auto hovno odveze, ale maji naprosto demetni hogo fogo vybavu, ktera je u ojetiny zpravidla v zalostnem stavu, protoze majitel nemel na to, aby to nechaval opravovat. Ale chtel to.
Na trhu je nejmene z 50% to, co sam zakaznik chce a vyzaduje. Takze z velke casti mame to, co chceme.
S tim podtlakem to taky neni uplne vyhra, prave u klapek topeni Zrovna 211x maji nektere klapku uzavreni ventilace na podtlak. Bohuzel pri vysokych rychlostech ten podtlak neutahne tu klapku a nezavre ji uplne . A druha vec je ta, ze jsou situace, kdy chci nechat ventilaci zavrenou i pri stojicim aute. U klasicke lady neni problem, u 211x to proste nejde. Pokud by to bylo servem, pak by to nebyl problem, klapka by po vypnuti zapalovani zustala tam kde je (pokud by samozrejme jeji rizeni nemelo jiny nazor).
Ja bych tu elektroniku nezatracoval uplne, spis bych ji rozdelil na veci nutne k chodu vozu, coz jsou vsitriky, cidla atd., na veci komfortni jako je prave topeni, zrcatka, radia, navigace a kde jaka kokotina a na veci, ktere jsou tam nastrkane opravdu jen proto, aby se nekomu zavrela huba. Coz jsou prave veci kolem rizeni motoru, ktere zaruci, ze pri uplnku, dobre nafte a s vetrem v zadech ma auto o 2% mensi ekologickou stopu nez bez tech tehle kokotin.
Veci prvni jsou jasne, ty tam proste jsou, protoze to ma smysl a ucel, veci druhe se muzou srat, ale nemely by ovlivnovat samotnou jizdu a veci treti bych narval lobbistum do krku, at se tim zalknou.
Dalsi veci pak je to, ze lide chteji luxusni auto za par korun a luxus je pro ne to, ze sedacka se posouva elektricky misto mechanicky. Z toho pak plyne to, ze na trh se chrli auta, ktera hovno jedou, motor hovno vydrzi, auto hovno odveze, ale maji naprosto demetni hogo fogo vybavu, ktera je u ojetiny zpravidla v zalostnem stavu, protoze majitel nemel na to, aby to nechaval opravovat. Ale chtel to.
Na trhu je nejmene z 50% to, co sam zakaznik chce a vyzaduje. Takze z velke casti mame to, co chceme.
S tim podtlakem to taky neni uplne vyhra, prave u klapek topeni Zrovna 211x maji nektere klapku uzavreni ventilace na podtlak. Bohuzel pri vysokych rychlostech ten podtlak neutahne tu klapku a nezavre ji uplne . A druha vec je ta, ze jsou situace, kdy chci nechat ventilaci zavrenou i pri stojicim aute. U klasicke lady neni problem, u 211x to proste nejde. Pokud by to bylo servem, pak by to nebyl problem, klapka by po vypnuti zapalovani zustala tam kde je (pokud by samozrejme jeji rizeni nemelo jiny nazor).
VAZ 2104 1.3 1989
Re: Fábie.
Úplně mi mluvíš z duše. S tou výbavou a vším kolem jsi to popsal úplně přesně. Jsu toho teď bohužel doma svědkem v přímém přenosu ... zajímavé jak i jinak celkem rozumný člověk se nechá totálně zblbnout výbavou a vypucovaným interiérem
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105