Stránka 94 z 342

Napsal: čtv dub 01, 2010 16:16
od Teepee
S tím, že to má Nemo správně nesouhlasím. Počet mrtvých za rok na dráze a na silnici? Vím, dá se to vztáhnout na celkem odjeté osobokilometry a to nemám ani tušení v jakých řádech se které "přepravní médium" pohybuje.
Nicméně řidič je každý kdo dostane řidičské oprávnění a rozhoduje na silnici sám za sebe.
Strojvedoucí je řidič, který prošel psychotesty, má příslušné vzdělání a odbornou způsobilost. Dále je hlídán zabezpečovacím zařízením (jak tratě tak lokomotivy), do kterého může zasáhnout další lidský faktor (výpravčí) a v nouzi nejvyšší udělat generální STOP. Nemluvě o tom, že dnes může strojvedoucího informovat mobilním telefonem, nebo radiostanicí.

Proto se bezpečnost silnic s bezpečností železnic nedá srovnat.

A bohužel už i já mám ve svém okolí člověka, který přišel na silnici o svého blízkého, zatímco nikoho, kdo by utrpěl újmu na železnici.
Na železnici je při mimořádné události jedna nevýhoda. Když tam cestující přijde k újmě, vždy je poškozeným, nikdy viníkem, kromě střetů vlaku s člověkem. To řidič je zodpovědný sám za sebe a je každého věc, jestli se raději bezmyšlenkovitě veze a nebo zodpovědně řídí.

Napsal: čtv dub 01, 2010 16:43
od Luděk Musil
T-P: Tvá úvaha je samozřejmě správná. Na železnici je počet nehod v řádu setin, spíše však tisícin oproti silnici. Ale nehody se samozřejmě stávají ať již na silnici, železnici, vodě či vzduchu. To, co vymyslí člověk, je již samo o sobě příčinou nehody - míra zavinění lidského faktoru však převažuje velmi vysoko nad chybou techniky.
K Nemovu podpisu (ČD - o důvod víc jezdit Ladou) bych dodal, že je myšleno spíše v rovině kultury cestování a zpoždění . Dokud se o cca 738,5 % nezvedne kultura na železnici (vozový park, čistota, pravidelnost) tak nechuť cestovat vlakem budu mít (a nejen já). L.

Napsal: čtv dub 01, 2010 16:52
od Cooper
No, proč nezastavil. Asi nejdůležitější je, kolik měl na to času. Pokud bral smeták šťávu z TV, tak pochybuju, že by šel jen tak stáhnout klasickým zmáčknutím čudlíku, navíc to taky chvíli trvá. A jestli fíra zmáčknul záchranu a lokomotiva byla rozjetá a výkon byl na plný céres, taky to nemuselo zabrzdit. Nedají se dělat závěry, na to je strašně málo informací. Otázka taky je, co měli špatně zapojené.

Napsal: čtv dub 01, 2010 18:54
od Laďuša
No, tuto mi příde tak trochu jako další tendenční článek, jehož pisatel nemá dráhu rád a chce proti ní poštvat i lidi, který se v tom až tak nevyznají.

Já osobně to tipuju na lidskej činitel (a ani bych ho nehledal jenom na lokomotivě, ale asi se poohlíd trochu i po dopravní kanceláři), případně blbej souběh člověka a techniky. Samotnou techniku bych vyloučil.

Ale dejme tomu, že jede lokomotiva a koná jakousi zkušební jízdu. Strojvůdce chce brzdit elektrodynamicky, čili hrábne na rajčák a chce uvést v činnost EDB. Místo, aby zaúčinkovala, tak dojde k ňákej poruše a ta mašina naopak jde do výkonu (zajímavý, teoreticky ale asi možná by to ňák šlo). V tu chvíli fíra musí okamžitě přestat se snažit brzdit EDB, aby mašina teda šla z výkonu. Ale třeba se pod pultem něco speklo a mohlo to tahnout dál. Okamžitě s tutim by ale měl přejít na pneumatickou brzdu (samočinná a přímočinná), u samotný mašiny přichází v úvahu ta přímočinná (aspoň jsem nikdy neslyšel o tom, že by se účinky sčítaly). Jestliže ta mašina ale byla v plným tahu, tak ňáká brzda s tim moc nenadělá. Takže poslední věc - na pultu je takovej velkej červenej knoflík - bejvá popsanej nápisem Stop a je to vlastně hlavní vypínač. V tutom okamžiku je úplně jedno, jestli jsou smetáky nahoře a nebo ne, jestli kontrolér je v tahu a nebo ne, to prostě mašinu vypne. A brzda to dobrzdí.
A teď ta teorie kolem: třeba proč mašina na zkušební jízdě jela na kolej obsazenou vlakem? A jestli to tak mělo bejt, proč by strojvůdce brzdil tak pozdě, že by nestihnul udělat ty ostatní kroky? Copa se snad předváděl, jak to těsně u vlaku zahamstne?

Ne, nevěřim tomu, že to má na svědomí samotný selhání techniky.
Já si počkam, co mi k tomu napíšou v Železničním magazínu. Informacím z Novy či Novinek lze věřit asi tak možná na 10%...
Luděk Musil píše:Dokud se o cca 738,5 % nezvedne kultura na železnici (vozový park, čistota, pravidelnost) tak nechuť cestovat vlakem budu mít (a nejen já). L.
Musim tě oponovat. Co sakra všichní máte? Jezdí to včas (5 minut už je vzácná výjimka) a čistota na velice slušnej úrovni. A vozovej park je v dobrým stavu. Řikejte si kdo chcete co chcete, ale nesetkal jsem se s těma problémama, co se veřejnost furt snaží předhazovat.

Napsal: čtv dub 01, 2010 21:25
od Křečík Barbuška
Je pravdou, že King sídlí na Přerovce a tam to cestování stojí za člověčinec, každou chvíli nějaká výluka, zpoždění atd. , párkrát jsem tama neprozřetelně zvolil cestu a z 75% vyhrál nějakou výluku atd. , hnus.

Napsal: čtv dub 01, 2010 21:51
od Michal Pokorný
Laďuša píše:Musim tě oponovat. Co sakra všichní máte? Jezdí to včas (5 minut už je vzácná výjimka) a čistota na velice slušnej úrovni. A vozovej park je v dobrým stavu. Řikejte si kdo chcete co chcete, ale nesetkal jsem se s těma problémama, co se veřejnost furt snaží předhazovat.
Tak to se můžu přidat, necestuji tedy vlakem každý den, ale tak 2-3x týdně, a ve většině případů nemám k přepravě nějaké zásadní připomínky.
Pokud jde o čistotu a úroveň cestování, no kultura cestování je taková jaká je kultura cestujících. ČD nemůžou za to , že někteří cestující se ve vlaku chovají jako dobytek. Zpoždění jsou u nás vzácným jevem 8)
Však i samotný K-L může potvrdit jak příjemné je u nás cestování vlakem, že ? :wink:

Napsal: pát dub 02, 2010 03:45
od Cooper
Tak mám zajímavou informaci. V lokomotivě zkoušeli nějáký prototypový regulátor výkonu, který vymyslel jeden člověk v depu. Zemřel i se svým vynálezem v lokomotivě.

Napsal: pát dub 02, 2010 04:23
od Křečík Barbuška
Nakolik je tato informace seriozní? Zdroj? Řekl bych, že je to nesmysl.

Napsal: pát dub 02, 2010 07:35
od Teepee
Na nadcházející víkend něco asi hlavně pro Laďu a samozřejmě další příznivce chrochtadel. http://www.saxi.cz/

Napsal: pát dub 02, 2010 08:01
od Michal Pokorný

Napsal: pát dub 02, 2010 09:01
od JmJ
Koko Loko píše:Je pravdou, že King sídlí na Přerovce a tam to cestování stojí za člověčinec, každou chvíli nějaká výluka, zpoždění atd. , párkrát jsem tama neprozřetelně zvolil cestu a z 75% vyhrál nějakou výluku atd. , hnus.
jezdit vlakem do brna od prerova je vec znacne dobrodruzna a ten, kdo tak cini, je hrdina dne.

jen namatkou:

zpodeny rychlik ze slovenska 240 minut => zkouska padla, zavolani auta a odvoz z kojetina do km
vyluka kojetin - nezamyslice => zpozdeni smer brno asi 30 minut (cca 30% casu navic), zpozdeni smerem do km cca 90 minut, cesta zavrsena zavolanim vozu z odvozem do km. servani asi 3 prislunici CD.
chybne oznaceni cilove stanice vagonu => zpozdeni cca 240 minut, vagon s napisem prerov koncil v olomouci, neschopnost pruvodciho upozornit na to, ze jsme ve spatnem vagonu, hadka s pruvodcimi na trasach oc - prerov - kojetin, ze fakt nic navic platit nebudem atd.

co jezdim autobusem, tak jsem 2x musel resit dopravu z vyskova a maximalni zpozdeni autubusu bylo 20 minut, coz byla ovsem vyrazne odchylka od prumeru, ktery je cca 3 minuty.

kdyz nevite co s casem, jedte vlakem. je to bezesporu romanticka zalezitost :-)

Napsal: pát dub 02, 2010 12:59
od Křečík Barbuška
JmJ píše: ... jedte vlakem. je to bezesporu romanticka zalezitost
Pokud jedeš směrem k MP, tak tomu tak je, tam to "švihá", tedy pokud zrovna nevypadne náklad, nebo nesedneš do stroje řady 810 :lol: .

Napsal: pát dub 02, 2010 15:19
od Michal Pokorný
Koko Loko píše:nebo nesedneš do stroje řady 810
Mělo to snad zpoždění ? Byl uvnitř binec ? Měla souprava nějaké prvky vandalismu ? Obtěžoval tě cestou někdo nějak ?
Odpovím sám : ne,ne,ne a ne.
Navíc si jednu cestu seděl luxusně na "hadru" a ne na kožence.
Co víc by si chtěl?

Napsal: pát dub 02, 2010 15:31
od Křečík Barbuška
Již mlčím :roll: , odvolávám svá hanlivá slova na tento perspektivní motoráček, který svou nadčasovostí má co nabídnout i v nynější náročné době :P .

Napsal: pát dub 02, 2010 16:11
od Michal Pokorný
No, neříkám, že bych neuvítal modernější dopravní prostředek, ovšem jaký ? Regionovou ? Děkuji pěkně, v tom případě se plně spokojím s originálem.
Pokud jde o mojí osobu, tak já vystačím s tím, že je dodržen jízdní řád, sedím na čisté sedačce a průvodčí má alespoň trochu přívětivý výraz 8)
To vše zažívám v nemoderní soupravičce 810+010 na trase Lovosice - Dubičná v hojné míře.
Ale již ne tolik v moderní soupravě CityElefant na trase Lovosice - Roudnice nad Labem. Podrobnější pohled na sedačku nikomu nedoporučuji, odpadkový koš pod stolečkem má jen dva stavy:
a.) nejde otevřít
b.) nedrží zavřený (tento nepříjemný stav je bohužel čím dál častějším jevem)
Pomalu začínám nabývat dojmu, že tady snad nejezdí ani jedna souprava ve které by fungovaly všechny interiérové dveře.
Ovšem většinu těchto "vad na kráse" nelze přičítat ČD, nýbrž cestujícím. Ale i tak pokud bych měl odpovědět, zda-li jsem spokojený s cestováním na této trase , klonil bych se k variantě odpovědi "spíše ano" :lol: neboť jízdní řád bývá i zde v 99% mých jízd dodržen.
Na čistotu těchto souprav si stěžovat nebudu, budu si stěžovat na některé spolucestující, které lze bez ostychu označit jako prasata (omlouvám se těmto jinak sympatickým zvířátkům).