Stránka 93 z 124

Re: Fábie.

Napsal: pon črc 23, 2012 08:40
od Marek
Fabia má tři druhy brzd, jak jste správně našli a zjistili. Ale není to zas tak složité, jak se může zdát. Dá se to laicky pojmenovat jako brzdy třináctkové BOSCH d=239mm (Junior - kola 13"), čtrnáctkové FSIII d=256mm (drtivá většina Fabií) a patnáctkové LUCAS d=288mm (Fabia RS - nutnost kol minimálně 15").

Nejčastější brzdy jsou čtrnáctkové, tzv. Octávkové - čili FSIII, které má i drtivá většina Octavií. Pouze Fabia Junior má maličké brzdy a naopak Fabia RS má velké.

U všech tří typů brzd jsou "vnitřní" a "vnější" destičky - tedy není jedno, která se kam nasadí. U těch největších brzd to ani technicky není možné.

Re: Fábie.

Napsal: pon črc 23, 2012 20:50
od veliz
Ty velké má i 2,0MPi_85kW.

Re: Fábie.

Napsal: úte črc 24, 2012 06:18
od Marek
To je možný, přít se nebudu, protože brzdy na dvoulitru jsem nikdy nedělal.

Re: Fábie.

Napsal: úte lis 13, 2012 21:44
od zelvotron
HTP :mrgreen:

Re: Fábie.

Napsal: úte lis 13, 2012 21:50
od Tommel
středovej panel nesviti, otačkoměr neni v omezovači, takže se porouchal tachometr ? :D

Re: Fábie.

Napsal: úte lis 13, 2012 22:00
od Laďuša
U tý fábie je to vůbec zajímavý. My máme sedana a jako asi nejporuchovější se ukázal přenos elektriky do dveří kufru, neboť se to tam překlesává. Teď už to s tátou řešíme podruhý za 7 let. Každopádně jsme to zkoumali a zajímavý bylo, že pojistka, který měla podle manuálu jistiti jenom obvod osvětlení SPZ, se po vyjmutí projevila tim, že zhasla půlka palubní desky. Nu a při opravě se nam podařilo vyzkratnout dráty tak, že pojistka shořela, nicméně potom nešla vůbec klíčkem zapnout elektrika. Jediný se rozsvítil vypínač světel, ale jinak vůbec nic, ani kontrolka, ani nic, vůbec. Takže asi nechápu, jaktože tuta pojistka hlídá jenom osvětlení SPZ :lol:

Re: Fábie.

Napsal: stř lis 14, 2012 07:28
od dvk
Zrovna minulý týden jsem se konečně trochu víc povozil-zařídil ve snu každého jezdce ekonrallye - Fábii 1.9SDi. Bylo by to na dlouhé zbytečné povídání, ale celý zážitek se dá stručně shrnout slovy ZLATÝ ŽIGUL ! 8)

Re: Fábie.

Napsal: stř lis 14, 2012 07:59
od Marek
No jo, ale ta spotřeba se nedá s ničím srovnat. Že to moc nejede, to se ví. Jenže to umí dálku hluboko pod pět litrů nafty (i BIOnafty). A najdi auto, které v téhle kubatuře umí tuhle spotřebu. Navíc je to stará dobrá rotačka, která snese naprosto vše a vydrží to, co jiné motory ani omylem.

Soused má kluka v Anglii na dlouhodobém pracovním pobytu. Domů jezdí tak třikrát do roka na pár dnů. Má Fabii SDi v kombíku. Jezdí to po ose. Dělá někde v Londýně v nějakém autoservisu. Cestou z Anglie domů a zpátky má spotřebu okolo 4,5-4,7 l na 100 km. Myslím, že to moc konkurenci nemá.

Re: Fábie.

Napsal: stř lis 14, 2012 08:12
od dvk
To nepopírám, pro někoho kdo to bere jen jako stroj k přibližování z bodu A do B a opravdu jezdí proto aby ušetřil a neřeší jakýsi požitek z jízdy, je to ideální volba. Co mě ale zarazilo je kontrast toho, že to nejede, je z toho tragický, opravdu tragický výhled, je to maličké, jízdní vlastnosti mě teda vůbec neoslnily, a tohle všechno může mít člověk za cenu blížící se stovce tis :shock: Sám víš, že dneska za stejné peníze můžeš mít auto, které je o několik tříd výš a spotřebu bude mít možná o litr vyšší. A bude mít motor který pojede a bude v tom radost jezdit. Mě těch pár km v té Fabii úplně ubilo. Mohl jsem se na hlavu stavět a ono to jelo furt stejně, vůbec si mě to nevšímalo a valilo se to pořád po svém. Neuvěřitelně tupé auto, a to sem jel sám. Nedovedu si představit v tom jet naložený.

Re: Fábie.

Napsal: stř lis 14, 2012 09:54
od Marek
Se vším, co jsi napsal, souhlasím. Ale jsou mezi námi i lidé, kterým takový stroj vyhovuje.

Re: Fábie.

Napsal: stř lis 14, 2012 21:21
od veliz
Tommel píše:středovej panel nesviti, otačkoměr neni v omezovači, takže se porouchal tachometr ? :D
Ne, jen probíhá test budíku v programu VAG COM.

Re: Fábie.

Napsal: stř lis 14, 2012 21:35
od Hurikán
Ty budíky, spíš jejich parodie (abych neurazil opravdové budíky), jsou na :vom: Fakt naprosto strašný. :homework:

Re: Fábie.

Napsal: stř lis 14, 2012 22:34
od Křečík Barbuška
veliz píše:
Tommel píše:středovej panel nesviti, otačkoměr neni v omezovači, takže se porouchal tachometr ? :D
Ne, jen probíhá test budíku v programu VAG COM.


Kdepak, to je z reálu, ten motor má ďábelský tah od spoda, tipoval bych to na 2250 otáček za minutu.

Re: Fábie.

Napsal: čtv lis 15, 2012 09:58
od JmJ
Hurikán píše:Ty budíky, spíš jejich parodie (abych neurazil opravdové budíky), jsou na :vom: Fakt naprosto strašný. :homework:
covece tajfune, ty musis mit zivot rok od roku horsi a horsi ;-)

dyt sou to proste normalni budiky, ze kterych poznas kolik jedes a vydrzi fungovat zrejme celou dobu zivotnosti vozidla. co bys po tom vic chtel? :-)

Re: Fábie.

Napsal: čtv lis 15, 2012 11:00
od Marek
No mne spíš zaráží, že jsou do 240 km/h. Jisté totiž je, že Fabia s tímto motorem není schopna trvale udržet ani stopade..... :-)