Stránka 91 z 124

Re: Fábie.

Napsal: ned říj 02, 2011 19:55
od Křečík Barbuška
A na základě takto vymodlené spotřeby se bude AZNP dmout pýchou jaké to dělá skvělé stroje, fuj.

Na takové krkolomné kousky se patří vykašlat. V nynějším provozu člověk neví kdy zrovna bude třeba rychle zareagovat a k tomu se umrtvený motor zrovna moc nehodí. Jen doufám, že pokud si to tady někdo přečte a začne experimentovat tak nebude tak blbý a nezamče si volant.

Re: Fábie.

Napsal: ned říj 02, 2011 21:12
od MartasBrno
Tyjo, Koko, toto jsme nikdy nepochopil jak si někdo ten volant může zamčít. V žigulu se to musí otočit o 180° klíčkem, ale pak jsem zažil, že člověk startoval tím stylem, že zastrčil klíček, otočil doprava na doraz a po dvou vteřinách pustil, bez ohledu na zvuk motoru. Když vypínal motor, otočil na doraz doleva. A když jsme říkal, že si prvně zapnu zapalování, podívám se na teploměr, a pak teprve startuju, odpovědí byl hluboce nechápavý výraz ve tváři. Už jen ten teploměr byl překážka v komunikaci. A to ukazuje jak je venku teplo? To já nepotřebuju, já to vím! A stejně to ukazuje blbě!

;-)

Re: Fábie.

Napsal: pon říj 03, 2011 06:34
od vik2
Co se tyka uspory spotreby vyřazovanim z kopce, nebo pri dojizdeni ke krizovatce. Tak jsem to dost pouzival u BMW. Akorat jsem nechcipal motor.
A musim rici ze me to dost pomohlo udrzet spotrebu na dobre urovni.
No a jelikos ma BMW a Lada(klasicka řada) - stejnej system pohonu, tak to brzdeni u Lady(jak tu nekteri zminuji) asi bude necim jinym.

Re: Fábie.

Napsal: pon říj 03, 2011 07:14
od Marek
BMW má vzadu taky hypoid? Totiž ten je příčinou toho brzdění.

Re: Fábie.

Napsal: pon říj 03, 2011 07:29
od vik2
no leje se tam GL-5 tak asi jo.
ale jinak nevim, to jsi me dostal......

Re: Fábie.

Napsal: pon říj 03, 2011 08:17
od dvk
Nemá vyřazování při dojíždění smysl jen u karburátorových motorů ? Stříkačka přece při brždění motorem zastaví přívod paliva úplně, tzn. ještě lepší než nechat motor na volnoběh .... ?

Já dojížím tak, že na kvalt brzdím motorem až do nějakých minimálních otáček (1500?), kdy cítím že motor zase "zabere" (ŘJ pustí palivo a drží volnoběh), pak podřadím na nižší kvalt a zase dojíždím a tak pořád dokola až na dvojku.

Re: Fábie.

Napsal: pon říj 03, 2011 08:20
od Laďuša
No jo, jenomže při tom brždění motorem to zase ujede menší kus, takže o to dýl to tam musíš dávat pod tlakem

Re: Fábie.

Napsal: pon říj 03, 2011 08:26
od vik2
me se to vyrazovani osvedcilo. stacil mirnej kopec dolu. pri 100-110 sem vyradil a jel i nekolik Km nez to kleslo na 80kmh. A nebo byla pak vesnice tak sem to nechal klesnout na 60kmh.
BMW ma ukazatel okamzite spotreby prepoctene na l/100km. takze kdyz jsem vyradil pri 90kmh - ukazovalo to na volnobeh 2l/100kmh. Kolem rychlosti 60kmh to ukazovalo 4l. pri nizsi pak uz to stoupalo rychle

Re: Fábie.

Napsal: pon říj 03, 2011 08:27
od Cory
Ono si treba uvedomit situaciu pred sebou..ked viem, ze za zakrutou je krizovatka a budem potrebovat brzdit, tak vykvaltujem a pred krizovatkou brzdim motorom...a zasa ak sa ide po rovine, tak sa mi osvedcilo nevyradovat a udrziavat konstantnu rychlost. Ak v dialke vidim zakrutu, opat vyradim, aby som pred nou nemusel brzdit...na felicii takto dosahujem spotrebu 4,4l/100km.

Re: Fábie.

Napsal: pon říj 03, 2011 08:29
od vik2
přesně

Re: Fábie.

Napsal: pon říj 03, 2011 08:52
od Marek
dvk píše:Nemá vyřazování při dojíždění smysl jen u karburátorových motorů ? Stříkačka přece při brždění motorem zastaví přívod paliva úplně, tzn. ještě lepší než nechat motor na volnoběh .... ?

Já dojížím tak, že na kvalt brzdím motorem až do nějakých minimálních otáček (1500?), kdy cítím že motor zase "zabere" (ŘJ pustí palivo a drží volnoběh), pak podřadím na nižší kvalt a zase dojíždím a tak pořád dokola až na dvojku.
Ano - je to lepší a dělám to také tak. Mně to palivo pouští až při 1100 otáčkách (u nafty jsou nastavovány níž než u benzinů). Je to určitě lepší. Ale jak je tu psáno - pokud Tě brzdí motor, ujedeš kratší vzdálenost, takže ono je to sporné.

Vyřazování rychlosti ovšem není dobré pro motor jako takový. Prudkým snížením otáček z provozních na volnoběžné se motor velmi rychle přehřívá, protože klesnou otáčky vodního čerpadla a vlastně i olejového a voda i olej hůře odvádějí teplo z motoru. Nejvíc trpí hlava a písty (válce). Proto nikdy z kopce nevyřazuju, a to i za cenu "kratšího dojezdu". A v neposlední řadě - auto na kvaltu je lépe ovladatelné než auto řítící se z kopce bez kontroly.

Re: Fábie.

Napsal: pon říj 03, 2011 08:58
od Cory
Tak pri aute, ktore sa ruti z kopca, je lepsie brzdit motorom - nulova spotreba, lepsia ovladatelnost, mensie opotrebenie brzd, Markovo spominane odvadzanie tepla z motora....ale pri mierno klesani, kde sa defacto sila posobiaca dolu kopcom vyrovnaca odporu vozidla, by som jednoznacne vyradoval :)

Re: Fábie.

Napsal: pon říj 03, 2011 09:02
od Laďuša
Já bych to drtil pod plným :P
Ale tak jasný, že neexistuje globální stanovení správný cesty, já se chovam podle aktuálního svědomí a vědomí, i na stejným úseku můžu ject různě podle provozu nebo třeba počasí...

Re: Fábie.

Napsal: pon říj 03, 2011 09:10
od dvk
Jojo, samozřejmě brzdím motorem jen když chci opravdu brzdit. Když chci dojet daleko, tak držím rychlost lechtáním plynu. Už jsem zažil pár incidentů, díky kterým už nikdy z kopce nevyřazuju, těch pár deci benzínu mi za to nestojí. To už musí být opravdu jen nepatrně skloněná rovinka kdy vidím 2km dopředu a prázdné auto, abych vyřadil. A vypínat z kopce motor ? Taky jsem to jednou udělal, když mi docházel benzín .. a pak jem zajel za zatáčku a tam v prostřed cesty stála srna a koukala, jak se snažím brzdit vším co jde a rvu tam čtyřku přes zuby a ono to nechtělo a nechtělo zapadnout :D

Stejně jako se snažím dodržovat pravidlo, že kopec se sjíždí na ten kvalt, na který bys ho byl schopen vyjet ...

Re: Fábie.

Napsal: pon říj 03, 2011 09:46
od vik2
chcipat motor je dost o hubu.
a zviratka na asfaltu jsou taky zabava, kolik lidi zkoncilo v pangejtu nebo dokonce na boude kdyz se snazilo vyhnout.
skoda je pak vetsi nez rovne brzdit a nabrat primo......