Stránka 10 z 19

Re: Alternátor

Napsal: čtv říj 10, 2013 18:51
od Raduz

Re: Alternátor

Napsal: čtv říj 10, 2013 18:58
od Rankl
Raduz píše:Takhle vypadá Niváckej: https://plus.google.com/photos/10051248 ... banner=pwa
ju díky, přesně tohle myslim, že mam, jen mi jde o to jestli je to záměnné.
na šroub očko to je jasné, ale den druhej kablík, no bych to nespálil.

Re: Alternátor

Napsal: čtv říj 10, 2013 19:01
od Raduz
na šroub +, a pak je tam jeden na faston-kontrolka

Re: Alternátor

Napsal: čtv říj 10, 2013 19:08
od Rankl
díky, to bych snad zvládnul, uvidíme čím to bylo.

Re: Alternátor

Napsal: čtv říj 10, 2013 19:13
od Majo
to je z MPI a ten nepasuje na 2107 ani trochu. Teda pasuje uplne krasne, ked sa tam nahodi aj so spodnym hlinikovym a vrchnym kovovym uchytom z Nivy.
Z 1,7SPI zas pasuje na stary uchyt, teda je s 07 zamenny.

Re: Alternátor

Napsal: čtv říj 10, 2013 20:19
od Rankl
oho, předpokládam, že ma z jednobodu, takže pokud to někdo předtím složitě neměnil, tak to sedne. díky

Re: Alternátor

Napsal: čtv lis 07, 2013 20:53
od Michael 4x4
Ako niektorí z fóra už vedia, po opakovaných problémoch s pôvodným altíkom som ho nakoniec vymenil za 90A alternátor z Audi 100. Dnes som spravil fotku aké úpravy boli potrebné aby sadol na miesto.
Prvá fotka je môj altík po úprave. Ten "pakšament" prišrubovaný o úchyt slúži na pripevnenie altíku k hornému držiaku, štift sa pohybuje v tej koľajničke.
Druhá fotka je z netu, červená čiara približne naznačuje čo som odbrúsil.
Spodný držiak pasuje bez úprav.

Možno to niekomu pomože.

Re: Alternator na Nivě

Napsal: sob bře 01, 2014 13:20
od Raduz
Ten altík si nedá pokoj!

po výše uvedených problémech a následných opravách i výměně diodového můstku za origo zase zlobí...

...otočím klíčkem do polohy rozsvěcení kontrolek a dobíjení nesvítí! Baterie 12V.
...nastartuji baterie padne na cca 10,8 - 11V
...protůruji a ejhle na voltmetru 14,2-14,4V tzn., že dobíjí
...schválně chcípnu motor a kontrolka nesvítí!
Kontrolka svítí až po cca hodinové jízdě a následném vypnutí motoru.

Volal jsem do servisu co mi altík opravovali a poradili mi, že asi zůstávají vyset uhlíky nebo špinavý kroužky - komutátor.
Altík vyndán rozebrán vyčištěny kroužky, uhlíky dlouhý a pružný, očištěny kontakty.

A STÁLE ZLOBÍ!!! CO S TÍM?

Re: Alternator na Nivě

Napsal: sob bře 01, 2014 15:46
od Míra151
mě taky, asi tam nainstaluji z felicijky

Re: Alternator na Nivě

Napsal: sob bře 01, 2014 17:10
od Majo
pokial ostava visiet uhlik tak by som hned neodpisoval cely altik.... najprv to rozober a potom ho odpis :lol:

Re: Alternator na Nivě

Napsal: sob bře 01, 2014 17:59
od Raduz
Vždyť to píšu!
Raduz píše:....
Altík vyndán rozebrán vyčištěny kroužky, uhlíky dlouhý a pružný, očištěny kontakty.

.....

Re: Alternator na Nivě

Napsal: sob bře 01, 2014 18:05
od Majo
pardon, som slepy....
skoro mi to pride na nejaky studeny spoj.... mozno by som tipol vadny prave ten regulator. Katastrofa nakupovat ND v CR/SK. Tiez by to mohol byt zaoxidovany kontakt, napriklad ten nastokovaci faston, alebo niekde predrana kabelaz? Aj ked tomu velmi neverim...

Re: Alternator na Nivě

Napsal: sob bře 01, 2014 18:06
od Pepa
Raduz píše:Ten altík si nedá pokoj!

po výše uvedených problémech a následných opravách i výměně diodového můstku za origo zase zlobí...

...otočím klíčkem do polohy rozsvěcení kontrolek a dobíjení nesvítí! Baterie 12V.

A STÁLE ZLOBÍ!!! CO S TÍM?
V 1,7 jsou alternátory buzený přes kontrolku (nelze použít LED diodu), takže když se nerozsvítí kontrolka po zapnutí zapalování nebude alt. nabíjet.
Kontrolka je zeměná přes rotor alternátoru takže postupně zjistit kde je obvod přerušený, kontrolku a vedení k alternátoru lze zkontrolovat tak že se sundá konektor č.61 z alternátoru a připojí rovnou na kostru, pokud je všechno OK po zapnutí zapalování bude svítit kontrolka, pak je problém v alternátoru (uhlíky, rotor, špatný spoj) vyndat, měřit, hledat.

Re: Alternator na Nivě

Napsal: ned bře 02, 2014 13:42
od Raduz
Děkuji Pepovi za super radu :thumbleft: :thumbright: :notworthy:

Po odpojení a přikostření žárovka nic.

Z plánku:

Obrázek

jsem vyčetl, že druhý konec kablíku je na budíkách, následovalo prozvonění kablíku, vše OK.

Zahýbal jsem tedy nesvítící žárovkou a ona se rozsvítila :notworthy:

Takže jsem ji vyňal očistil kontakty na tišťaku přihnul pacičky na bajonetovém zámku žárovky a vše funguje jak má.

To že svítila po delší jízdě připisiji roztažnosti kovu za tepla, prostě když se palubka prohřála topením tak byl dotek, to že to za jízdy dobíjelo bylo asi způsobeno vibrací, jinak si to vysvětlit nedovedu :koko:

Takže altík v tom byl nevině, tímto se mu omlouvám.

Re: Alternator na Nivě

Napsal: úte dub 08, 2014 07:34
od Dusan
Míra151 píše:mě taky, asi tam nainstaluji z felicijky
Z felicie to si velmi nepomozes, caa po 60 tkm sa povolia skrutky na diodach. a zoberie to sebou regler diody a dakedy aj baterku.... Ale ked ho troska poopravujes tak bude chodit.