Stránka 10 z 20
Napsal: úte pro 01, 2009 19:02
od DJW
Záhada neštartovania odhalená!
Všetky čidlá v poriadku, tlaky paliva v poriadku..
Po kompletnom vypustení palivového systému sa odhalil vinník: voda v benzíne - v pomere 1:2 (!!!) a to prosím pri 25 litroch v nádrži. Za pravdepodobného vinníka podozrievam Slovnaft na východe Slovenska (kde som výnimočne tankoval po ceste domov).
Ak si spomeniem, kde som vtedy tankoval, pumpár dostane cez hubu.
Gratulujem Radkovi MB za víťazný tip (moja chyba že som nádrž nevypustil, ale len vyčistil sitká) a chcem poďakovať všetkým, ktorý dobrými radami tiež pomohli - hlavne PetrHC a Zelvotron, Saša..
Napsal: pát pro 04, 2009 15:35
od plavec
DJW píše:Ak si spomeniem, kde som vtedy tankoval, pumpár dostane cez hubu.
Pumpár za to nemože.Co mu přivezou to stáčí.Stěžuj si spíš na vedení slovnaftu.
Napsal: pát pro 04, 2009 15:38
od Cory
plavec píše:Stěžuj si spíš na vedení slovnaftu.
Vedeniu vidím do kanclu z intráku
Napsal: pát pro 04, 2009 15:50
od Laďuša
plavec píše:DJW píše:Ak si spomeniem, kde som vtedy tankoval, pumpár dostane cez hubu.
Pumpár za to nemože.Co mu přivezou to stáčí.Stěžuj si spíš na vedení slovnaftu.
Nu to neni až tak jistý.... Z nádrže vytáhne 5 kýblů benzínu, naleje 5 kýblů vody zpátky, účty budou sedět a pumpař se vozit
Ale zas na druhou stranu dneska už to bejvá okamerovaný
Napsal: sob pro 05, 2009 20:22
od plavec
Laďuša píše:Ale zas na druhou stranu dneska už to bejvá okamerovaný
No já myslím, že ty kamery maj všude, dyk by jim to lidi kradli z tý "žumpy" po kýblech.
Napsal: ned pro 06, 2009 13:06
od radek mb
DJW píše:Gratulujem Radkovi MB za víťazný tip
V podstatě to bylo to první,co mě napadlo
protože tomu nerozumím tak jako Saša nebo PetrHC,volil jsem to nejjednodušší
Hlavně,že záhada byla vyřešena
Studený start
Napsal: stř led 06, 2010 08:58
od Jan Vašák
Dobrý den.
Mám následující problém:
Nejsem schopen nastartovat startérem, pokud auto stojí delší dobu (zpravidla přes noc, nebo déle než cca 4 hodiny).
Problém se začal projevovat až teď, když začaly mrazy. Pokud auto stojí kratší dobu, je startování bez problémů. Baterie je nová, ale chová se stejně jako původní, která byla stará asi rok. Při otáčení motoru startérem, klesne napětí palubní sítě i pod 10 V na asi 9,8. Start z velmi mírního kopečka na dvojku, nebo roztažení na krátké (5 m) trase není problém a auto chytá úplně samo. Startér otáčí motorem standartní rychlostí. Čidlo škrtící klapky, servomotor volnoběhu a i celá klapka jsou v pořádku a vyčistěné, svíčky nové, modul zapalování starý rok a na benzín auto jede naprosto normálně a na něj samozřejmě i startuji, jinak to ani nejde.
Takže myslím, že všechny základní věci jsem prošel a jsou v pořádku, akorát se mi nezdá ten pokles napětí a mám tendenci si myslet, že při takto nízkém napětí nemusí pracovat řídící elektronika, protože při puštění klíčku při startování má motor snahu naskočit - trochu "blafne".
Motor je 1.5 16V, r.v. 2002, najeto 200 tisíc, předěláno i na LPG, které někdy zlobí ale přepínání atd. funguje bez problémů.
Vím že jde o velmi podivnou závadu, která se špatně diagnostikuje, ale máte někdo podobnou zkušenost, nebo poradíte jinak?
Děkuji.
Napsal: stř led 06, 2010 10:21
od Saša
Takto nízké napětí při startu je v "síti" nebo přímo na svorkách baterie ? Řídící elektronika fungovat bude ta je víceméně pětivoltová . Kouknul bych na kostry .Pak to chce zjistit proč to nechce chytit (absence jiskry nebo palivo) .
Napsal: stř led 06, 2010 12:21
od Jan Vašák
Je to napětí v síti měřené palubním počítačem a multimetrem na zásuvce zapalovače. Ostatní nevím, ale jak jsem psal, samo z kopce to chytne téměř okamžitě.
Napsal: stř led 06, 2010 17:06
od plavec
Ahoj, míval jsem něco podobnýho.Mě to zase točilo při startování ale nenaskočilo, když už to jakoby chtělo naskočit, tak jsem trochu přišlápnul plynovej pedál a naskočilo to. Z kopce to chytlo taky vždycky.Nikdy jsem to nevyřešil, ale přišlo mi jako když tomu motoru "něco nedá" Tipoval jsem to na váhu vzduchu. Záhada ovšem nevyřešena, stejně jako ten slavnej mizející fridex.
Nebyl ani čas to řešit, protože jak podotkl kolega Zelvotron, tak skoro není možný, aby u Lady fungovalo všechno tak jak má v jednu chvíli.Když už se to stalo, tak netrvalo dlouho a nějaká byť blbost se zase objevila.
Napsal: stř led 06, 2010 18:50
od Petr HC
Saša píše:Takto nízké napětí při startu je v "síti" nebo přímo na svorkách baterie ? Řídící elektronika fungovat bude ta je víceméně pětivoltová . Kouknul bych na kostry .Pak to chce zjistit proč to nechce chytit (absence jiskry nebo palivo) .
Chce to buď zjistit zda diagnostika nehlásí závadu P1602 - Permanent Supply Voltage, Circuit Interrupt - Пропадание напряжения цепи питания контролелера (tato chyba se mi objevila i při zastartování se zařazeným "kvaltem") nebo při startování měřit napájecí napětí potenciometru škrtící klapky (na krajních pinech) - nesmí klesnout pod 5 V.
Napsal: stř led 06, 2010 20:36
od Jan Vašák
Tato závada hlášena není a předpokládám, že potenciometr škrtící klapky je její čidlo - ne servomotor. Pravidelně hlášená závada je č. 1140 Load Calculation, Range/Performance-Измеренная нагрузка отличается от расчётной.
Dále jsou hlášeny závady č. 301-304 (zapalování válců), ale ty jen při provozu na plyn při nižších otáčkách a tam je problém jinde. Na benzín to prostě po startu jede jako zamlada.
Napětí jsem zatím neměřil a ani nezkoušel kostru, není čas. Ale pořád se mi zdá, že problém je v tom, že tam nejde palivo. Ale když to jde z kopce, nebo roztažením a prakticky hned, bez problémů, tak je to prostě divné.
Napsal: stř led 06, 2010 21:42
od žež
Zkoušel jsi vyměnit bateri? Mně při startování napětí pal. sítě neklesne pod 11v měřeno PP. Ještě bych se koukl na ukostření baterie. Oxidace je prevít.
Dále jsou hlášeny závady č. 301-304 (zapalování válců), ale ty jen při provozu na plyn při nižších otáčkách a tam je problém jinde. Na benzín to prostě po startu jede jako zamlada.
Tam bych viděl problém ve vstřiku plynu na prvním nebo čtvrtém válci. Oprava nebude
finančně náročná.
Napsal: stř led 06, 2010 22:33
od Čahoun
Zkontroluj si kostřící kabel mezi baterií a karoserií,vede od mínus-pólu na přední čelo nad levým světlem, mě se tohle stalo v Rakousku,startovalo,blaflo a hned chcíplo, na roztlačení chytlo hned. Až v noci při otevřený kapotě jsem si všimnul nepatrnýho jiskření pod matkou kabelu, očištěním a utažením závada hned zmizela.
Napsal: čtv led 07, 2010 21:52
od Erik
Mě se dělo to samý, ale bylo to čidlo klepání (snímač detonací). Tehdy jsem neměl palubní počítač, ale po napojení na počítač v servisu to tuhle závadu ukazovalo. Čidlo je na bloku válců zepředu, vedou k němu 2 dráty. Jestli máš možnost to s někým zkusit vyměnit, tak to zkus. Je to na jednom šroubu.