Stránka 10 z 18

Re: Niva vs UAZ

Napsal: stř led 25, 2012 09:49
od dvk
Nedá se srovnávat UAZ a Niva - jsou to dvě diametrálně odlišná auta jak koncepcí tak určením. Že vznikly zhruba ve stejné době je tak asi jediné, co mají společné. Niva vznikla primárně pro civilní trh, podniky, myslivce, na venkov kolchozníkům a já nevím komu ještě. UAZ je čistě vojenské auto, které bylo vyvíjené jako nástupce GAZ 69. UAZ tuhé nápravy - Niva jen zadní, UAZ rám - Niva samonoska, UAZ má papírově nosnost tunu (prakticky víc) - chtěl bych vidět tunu čehokoli v Nivě aby se to v terénu ještě někam hýbalo a hýbalo se to i za rok takového používání. Niva má "moderní" osobákový motor - UAZ má předpotopní ale absolutně spolehlivé a robustní OHV s kompresí 6.7 schopné jezdit i na vodu po holení. Lehni si pod Nivu a lehni si pod UAZ - hliník versus ocel, pružiny versus lisťáky, šrouby M8 versus M12. Je to prostě nebe a dudy. A podívej se na západní vojenské auta z té doby - taky to nebyla žádná hitparáda komfortu, designu a převratné výbavy nebo složitých technických řešení.

Jináč GAZ vs UAZ - motor SV vs OHV, nápravy UAZ jsou robustnější (4 satelity v koši difu místo 2 u GAZu, jiné poloosy), GAZ převodovka 3kvalt - UAZ 4 kvalt synchronizovaná, jiná redukční převodovka, odpojovače předních kol v nábojích u UAZu, jiné brzdy, jiné kola (GAZ 16", UAZ 15"), jiný rám, jiná kastle, GAZ pákové tlumiče - UAZ teleskopy ... vzájemně zaměnitelné jsou vpodstatě spíš drobnosti, jinak jsou to dvě úplně jiné auta. A i v rámci řady UAZu došlo během výroby ke spoustě na první pohled neviditelných změn, první verze měly motor z V21 s klasickým jednokomorovým karbecem, poslední 469 už měly na motoru spoustu dílů jiných, jinou kompresi, dvoukomorový karbec, elektronické zapalko, posilovač řízení, brzdy s posilovačem atd. Koncepčně zůstaly tyhle auta za celou dobu existence beze změny, ale co čekáš u vojenského (ruského) auta ? Každý rok nový facelift ? Tédéíčko fmetle a plný palbě na hlínách ? U Nivy proč ne, když je to vpodstatě osobák :mrgreen:

Re: Niva vs UAZ

Napsal: stř led 25, 2012 10:28
od vik2
napsal jsi to dobre.

Re: Niva vs UAZ

Napsal: stř led 25, 2012 15:21
od Crocodile
dvk píše: ...UAZ 4 kvalt synchronizovaná,...
...Tédéíčko fmetle a plný palbě na hlínách ? U Nivy proč ne, když je to vpodstatě osobák :mrgreen:
Je synchronizovaná? Měl jsem za to že původně nebyla.
A to s tím TDíčkem, řídil jsem Huntera s motorem iveco tdi, tedy proč ne i u původně vojenských strojů? :)



Niva a UAZ mají ještě jednu společnou věc. Oba vozy jsou stále ve výrobě.

Re: Niva vs UAZ

Napsal: stř led 25, 2012 15:38
od Marťas
Mám pocit, že táta říkal něco o synchronech jen mezi 3-4.

Re: Niva vs UAZ

Napsal: stř led 25, 2012 15:41
od dvk
Synchrony u starých by měly být II. - IV., teď ty nové verze (Hunter, ..) plně synchronní pětikvalt.

Re: Niva vs UAZ

Napsal: pon bře 05, 2012 17:02
od Crocodile
Tak dnes jsem si vyzkoušel řízení 5ti dvéřové Nivy. Docela to šlo, s posilovačem je to na mě až moc lehký otáčení volantem, když jsem zvyklej na mojí 04. Jinak se s ní po silnici jelo celkem dobře, pohodlnější než Hunter. Motor Euro 5, ale jinak normální 1.7mpi.
Kufr srovnatelnej s mým kombíkem, ale prostor pro nohy u cestujících na zadní sedačce je o mnoho větší. Nevim jak je to u krátký Nivy, ale tady bylo víc místa než u většiny jiných aut.

Re: Niva vs UAZ

Napsal: pon bře 05, 2012 18:06
od Majo
s klasickou nivou to nejde porovnavat. Tam vzadu miesto nie je ziadne, ani na vysku ani na nohy.... a kufor asi ako yaris :-D

Re: Niva vs UAZ

Napsal: pon bře 05, 2012 19:44
od mirozv
Myslím, že niva má ten kufor o trošiiičku väčší, ako yarko, ale keď má náhodou LPG v kufri, tak je to totál o ničom.

Re: Niva vs UAZ

Napsal: pon bře 05, 2012 21:24
od Tommel
No pokuď má i klasicka Niva o malo větši kufr jak Yaris, tak misto pro cestujici vzadu je určitě v Nivě horší :lol:

Re: Niva vs UAZ

Napsal: úte bře 06, 2012 08:30
od dvk
Crocodile píše:Tak dnes jsem si vyzkoušel řízení 5ti dvéřové Nivy. Docela to šlo, s posilovačem je to na mě až moc lehký otáčení volantem, když jsem zvyklej na mojí 04. Jinak se s ní po silnici jelo celkem dobře, pohodlnější než Hunter. Motor Euro 5, ale jinak normální 1.7mpi.
Kufr srovnatelnej s mým kombíkem, ale prostor pro nohy u cestujících na zadní sedačce je o mnoho větší. Nevim jak je to u krátký Nivy, ale tady bylo víc místa než u většiny jiných aut.
:shock: Kdes na tu Nivu byl ? To tě nechali projet jen tak nebo ses dušoval, že si rozhodnutý ji koupit ? :D Zajímalo by mě porování s 2104, vnitřní místo, jízdní vlastnosti, celkový dojem ze zpracování ... ? Prostě povídej přeháněj :wink:

Re: Niva vs UAZ

Napsal: úte bře 06, 2012 09:49
od Raduz
dvk píše:
Crocodile píše:Tak dnes jsem si vyzkoušel řízení 5ti dvéřové Nivy. Docela to šlo, s posilovačem je to na mě až moc lehký otáčení volantem, když jsem zvyklej na mojí 04. Jinak se s ní po silnici jelo celkem dobře, pohodlnější než Hunter. Motor Euro 5, ale jinak normální 1.7mpi.
Kufr srovnatelnej s mým kombíkem, ale prostor pro nohy u cestujících na zadní sedačce je o mnoho větší. Nevim jak je to u krátký Nivy, ale tady bylo víc místa než u většiny jiných aut.
:shock: Kdes na tu Nivu byl ? To tě nechali projet jen tak nebo ses dušoval, že si rozhodnutý ji koupit ? :D Zajímalo by mě porování s 2104, vnitřní místo, jízdní vlastnosti, celkový dojem ze zpracování ... ? Prostě povídej přeháněj :wink:
loni byla na sraze v MH taky si se mohl svést, okouknout ....................

Re: Niva vs UAZ

Napsal: úte bře 06, 2012 15:55
od Crocodile
Měl jsem cestu do Radíkovic - s AMC (madeinrussia.cz) spolupracuju - překlady do ruštiny, takže mi manažer nabídl svezení v 2131. http://www.madeinrussia.cz/news/novinka ... -niva-392/
Já jsem jim naopak prodal novou originál ruskou vojenskou beranici :)

Je to předváděcí auto, takže by neměl být problém se s nima domluvit a vyzkoušet si jízdu, pro kohokoli.

V porovnání s 2104 mi připadá užší, ale podobně dlouhá, má víc místa na nohy u zadních cestujících. Jízdní vastnosti - jel jsem s tim jen kousek, protože nebyl zrovna čas, motor šlape jako každá jiná 1.7, s posilovačem se až moc dobře zatáčí. Oproti 2104 je to víc takový masivní, vyšší auto. Zpracování, kromě jednoho růžku u blinkru, kde se objevila rez, celkem šlo, tlačítka jsou stejný jak ve 2104, volant taky, jen přístrojovka je jiná - jako u všech Niv.
Nevim jak je to u klasický nebo starší Nivy, ale tahle měla táhlo u řidiče na otevření kufru na dálku.
Vzadu je taky 3. brzdový světlo. Motor se tvářil normálně, je u něj stále i rezervní kolo.
A klasický žigulácký hever vyrobený v Uljanovsku (ale do UAZů se nedává, stejně jako motory z továrny UMZ, přitom je to do továrny UAZ pár metrů)

Kdybych si měl vybrat mezi trojicí Niva 5dv., UAZ Hunter a UAZ-452 Buchanka (se kterou jsem zatím nejel), tak jako pracovní vozidlo na náklady bych volil 452, jako auto do terénu ale i normální ježdění Hunter, když bych chtěl normální auto ale na občasný vození nákladu, tak dlouhou Nivu. Hunter má sice taky docela velkej kufr, ale nevim jak dobře by tam šly sklopit sedačky atd.

Re: Niva vs UAZ

Napsal: úte bře 06, 2012 19:10
od Marťas
Nebyli zrovna oni na sraze?

Re: Niva vs UAZ

Napsal: úte bře 06, 2012 20:03
od Crocodile
Na jarním srazu jsem nebyl, ale co jsem koukal na fotky ze srazu, tak tam byli s Patriotem a zelenou Nivou

Re: Niva vs UAZ

Napsal: čtv dub 05, 2012 11:37
od gafa
poraďte mi, prosím, pro práci do lesa Niva nebo UAZ?
jaký je rozdíl mezi UAZ 469 a UAZ 469 BI?
Na co si dát při koupi pozor pokud je to od armády?
Děkuji?