Stránka 10 z 11
Re: Výměna oleje v motoru
Napsal: sob čer 19, 2010 23:04
od dmatej
plavec píše:Rád bych jen vědel několik informací, jak vyměnujete olej? Sundaváte ten plech pod motorem? A na Filtr lezete taky zespodu? Já budu muset, protože, zvrchu mi vadí lpg vedení.
Kalina: plech jsem nesundaval dokonce ani u výměny převodovýho oleje ne. Na filtr lezu zespoda, líp se vyndavá (shora se mi to snad ani nikdy nepovedlo).
Psát ti po dvou letech "zaber" asi smysl nemá
Nalejvám teď Elf/Total Classic 10W40 3l za 411 (3x137) Kč od firmy
http://olfima.cz - v dodávce jsou dokonce i technické listy atp., což u mě zabodovalo

Filtr kupuju Filtron 520/1 olejovej a AP006 vzduchovej.
Bílý filtry dělá Mann ... ale s latinkou

Napsal: ned čer 20, 2010 09:37
od radek mb
Tak jsem zjistil,že vlastně za celou dobu,co mám desítku,jsem ještě neměnil olej.Jen ho doléval.Přes 50 000 km....

.Opravdu se stydím,budu muset desině udělovat větší pozornost,je to taková popelka proti ,dříve sedmě,nyní šestce.
Takže byla nalita polosyntetika ,olej značky XT.Je nuevěřitelné,co může s motorem udělat nový olej.Motor je výrazně tišší.
Rovnou jsem vyměnil vzduchový filtr,Champion,který jsem koupil u pana Nedbala v Sadské.Motoru se lépe dýchá.Snad to není jen "placebo efekt",prostě se mi zdá,že to jede lépe.
Napsal: ned čer 20, 2010 09:51
od Michal Pokorný
radek mb píše:Tak jsem zjistil,že vlastně za celou dobu,co mám desítku,jsem ještě neměnil olej.Jen ho doléval.Přes 50 000 km
Šmarja a já si minule u 2104 vyčítal i těch 10000, jezdím většinou couračky, tak raději měním dříve. Tak to jsem ještě dobrák

Napsal: ned čer 20, 2010 09:57
od zelvotron
radek mb píše:Přes 50 000 km....

.Opravdu se stydím
Fuj, styď se

ale tak jestli se to průběžně obměňovalo samo
Taky jsem se k tomu včera dokopal, byl to už hnus, přitom interval jsem dodržel, jak to asi musí vypadat po padesáti...
Mimochodem kolik tak obměníte? Já s bídou tři litry. A na filtr lezu zásadně zvrchu.

Napsal: ned čer 20, 2010 14:47
od tavri
Já zásadně zespodu. Vždy na rampě.
Taky asi 3 litry. Ze 4 litrového kanystru zbyde asi litr a ten použiju na dolévání do příští výměny, olej mi auto moc nežere.
Napsal: ned čer 20, 2010 14:50
od Štěpán
Radku, nech tam ten olej do odjezdu do estonska a před odjezdem tam radši dej ještě jednou novej čistej i s filtrem. Abys pak po návratu nemusel schánět novej motor nebo dělat generálku tomuhle.
Napsal: ned čer 20, 2010 14:55
od Laďuša
To bláho, Radku, doufej, že to tady nebude číst Marek

Napsal: ned čer 20, 2010 15:49
od dmatej
Mám stejný motor, vypustím vždycky 2.9-3.0 litru, dolejvám 3.0-3.4. Měním po 10 tisících, poctivě i s filtrem, byť má Kalina psáno 15 tisíc.
Radku, Radku, ty ostudo!

Napsal: ned čer 20, 2010 15:56
od radek mb
dmatej píše:Radku, Radku, ty ostudo!
Dobrá,vyhlašuju sám na sebe veřejný ladalynč,zasloužím si to...

Napsal: ned čer 20, 2010 16:36
od plavec
radek mb, Na kolikpak Tě přišla ta "jarní očistná kůra"
Napsal: ned čer 20, 2010 21:26
od radek mb
Olej 350 kč za 5 litrů (běžně se prodává za 160 kč litr),olejový filtr cca 80 kč a 250 kč za vzduchový filtr.
Napsal: pon čer 21, 2010 08:07
od zelvotron
Rampa, takovej luxus nemám

, ale k tomu filtru zespoda se musí blbě když se nesundá plech, ne? Zvrchu je tam slušnej přístup.
Napsal: pon čer 21, 2010 12:37
od tavri
Kdepak, jak končí plech, strčit tam ruku spíš od středu vozidla než od kola, kousek vedle lambda sondy, neříznout se a nespálit se o svody.
Otevřít kapotu, denní světlo to prosvítí, není nutná baterka. Teda já mám rampu open air

Nějak si to neumím představit z vrchu, strčit hlavu k motoru a rukou šmrdlat kdoví kde

Napsal: pon čer 21, 2010 13:05
od zelvotron
Je to právě v pohodě, jenom se samozřejmě musí dávat bacha na vejfuk a trubku od vodního čerpadla. Stoupneš si k pravýmu blatníku čelem proti směru jízdy, trochu se nahneš a pravou ruku zanoříš za motor a je to. Nebou levou a to pak se chce od blatníku naklonit nad motor, nahoře nepálí jen tak příjemně hřeje

Napsal: pon čer 21, 2010 14:13
od plavec
Nejlepčí je přístup u favorita.Pěkně zvrchu a zepředu
Jinak když u lady není ten plech pod motorem,tak se to pěkně dá zespoda taky.
Když na pravý straně nejsou lpg blbosti tak je to zvrchu slušnej přístup.