Stránka 10 z 32
Re: Beruška
Napsal: ned zář 09, 2012 12:09
od dmatej
95 tisíc, ale ber v úvahu, že přes retardéry jsem jezdil 50 a zatáčky jsem se naučil projíždět za hvízdání gum, typicky protějšího zadního
Kdybych jezdil šetrně, životnost auta to vydrží asi bez problémů, hádám těch 250 tisíc ...
Podle Nedbala jsou navíc novější Kaliny už o něčem jiném. Tišší, žádná koroze, vychytané drobnosti ...
Co mě na tomhle autě nejvíc sere jsou reznoucí a trhající se šrouby, na to nemám nervy a nesnáším, když musím něco odvrtávat.
Jinak to aj ujde, naštěstí se dá všechno sehnat, i když mě zamrzelo, že v ČR ani v Německu jsem už nesehnal tlumiče Sachs, tak mám nakonec originály - mají ale taky už a číslem pomlčku, takže nějaká změna v konstrukci nejspíš taky byla. Výrobce je jako u původních.
Re: Beruška
Napsal: ned zář 09, 2012 12:35
od Cory
Zámerne sa pýtam, lebo cca o rok planujem kupit nové auto a vzhladom na moje finančne možnosti, skusenosti s Ladami, dostupnosti ND na východe to bude pravdepodobne Lada....
Re: Beruška
Napsal: ned zář 09, 2012 17:01
od zelvotron
dmatej píše:
Podle Nedbala jsou navíc novější Kaliny už o něčem jiném. Tišší, žádná koroze, vychytané drobnosti ...
To přijde
Jinak já sem taky chtěl Sachsy, ale tenkrát mi řekli že by byly, ale dodací lhůta 3 měsíce...
Re: Beruška
Napsal: úte říj 09, 2012 15:13
od dmatej
No, co se koroze týče, to ani u Kaliny mojí nevidím jako nějakou tragédii, byť pořád by bylo co vylepšovat ...
Re: Beruška
Napsal: stř říj 24, 2012 08:18
od plavec
Podle Nedbala jsou navíc novější Kaliny už o něčem jiném. Tišší, žádná koroze, vychytané drobnosti ...
Nojo, ale to říká vždycky, když je něco novýho.
Jako když sem se tehdá ptal na Prioru. "No už je to vylepšený a tolik se to nesere jako desítka. Desítkou si lada akorát hodně zkazila pověst. Ale teď už je to jinak "
Mno nevím, podle mě, jen upravili stejně pár detailů, dalli jinej předek ale střeva jsou stejný, hlavně co do kvality.
Re: Beruška
Napsal: stř říj 24, 2012 10:28
od dmatej
Ty snad máš prioru? Že se tak zasvěceně vyjadřuješ
Jinak že by se to nějak sralo nemám pocit. Jezdí to pořád, a že jsem utrápil tlumiče po 95 tis. km beru jako normální jev.
Re: Beruška
Napsal: stř říj 24, 2012 16:58
od zelvotron
No hele ona ta desítka zase takovej krumpl taky nebyla a priora a kalina taky není žádnej zázrak, takže s Plavcem souhlasím, že je to vesměs pořád to samý se všema nevýhodama i výhodama, jen občas něco vylepší, nebo dojebou.
Re: Beruška
Napsal: stř říj 24, 2012 22:22
od plavec
TO dmatej: Ne, nemám prioru, jen jsem se o ní v Sadské zajímal a chtěl jsem se podělit jen s tím co mi říkal pan N.
Vylepší nebo dojebou, to je ten správnej výraz. Akorát že se to asi týká "drobností" .
Jestli nemám psát nic do těhle témat, stačí říct.
Re: Beruška
Napsal: stř říj 24, 2012 23:01
od JmJ
Podle meho je kalina trochu jina vlna. Interier mi prisel rozhodne lepsi jak desitka a mozna i priora, to auto celkove pusobi normalne. Bylo podle vseho udelane jako novy model a ne jako vylepseni neceho jineho. Desitka je auto pocatku 90. let s velmi podarenym motorem, ktery je proti zbytku auta napred. Priora dohani ty zmeskane kroky v komfortu a ergonomii. Ne ze by je zcela dohnala, ale snazi se.
Na desitce treba ocenuju motor, celkovy prostor a velikosti kufru a vyssi podvozek.
A uvedomte si, ze i blba 2104 stala 3 roky ojeta s 30 000 km na dnesni penize pres 400 000 kc. Kez by lada udelala auto, ktere by nove melo tuto cenu a mohlo si dovolit kvalitu podle teto ceny.
Re: Beruška
Napsal: sob říj 27, 2012 12:31
od dmatej
Souhlasím s JmJ, až na chválu prostornosti desítky
Plavec - mě trochu prudí ty Tvoje povzdechy a taková nějaká uraženost, ale z toho si nic nedělej
Kalina zázrak není, spíš takovej mnohem lepší konkurent Felicie, ale pro mě je to velice rozumný auto s pár nedotaženými věcmi, které se s ohledem na cenu dají tolerovat nebo dotáhnout. Jinak 100 tisíc je na obzoru, možná je najedu do konce roku
Re: Beruška
Napsal: ned lis 18, 2012 10:15
od dmatej
Hola, potřebuju radu. Onehdá se mi nějak podařilo vyzmizet vodu z chlazení. Dolil jsem jí a víc to neřešil. Asi po měsíci jsem jel nějakých 250km, poměrně svižně, a po nějakých 240, kdy jsem už jen dojížděl do Plzně celkem pozvolným tempem, jsem začal vařit, na což mě upozornila ŘJ a CE a pípání.
Zastavil jsem, zjistil, že nemám vodu, nechal chvíli chladit, blbec otevřel expanzku, takže voda si asi ještě povařila, páč ztratila tlak. Nakonec dolil vodu a s nerovnoměrným chodem motoru dojel domů. Motor je od té doby po nastartování tak nějak neklidný, ale voda neubývá - testováno na 20km jízdy a asi 20min na volnoběhu, kdy jsem pečlivě odvzdušnil celé chlazení a dolil docela dost vody.
Auto teď stálo dva týdny, přišel jsem, nastartoval jsem, ale stále svítí CE a motor "poskakuje". Studený motor teď kouří bíle, zdá se mi, že víc, než by měl, ale možná se mi to fakt jen zdá. Druhý díl výfuku je na výměnu.
Co teď? Nechce se mi s tím jezdit, abych něco neposral. Prosím motoráře o radu ...
No, tož já to asi prubnu ... s diagnostikou ...
http://dx.com/s/ELM327
Re: Beruška
Napsal: ned lis 18, 2012 19:57
od zelvotron
A CHE si mezi tím "vynuloval" a rozsvítila se znovu nebo to svítí od té doby?
Re: Beruška
Napsal: ned lis 18, 2012 19:59
od Jelen
Bílý kouř signalizuje spotřebu vody/fridexu, ten kouří celkem slušně a nemusí ubývat nijak moc znatelně. Zkus nastartovat, otevřít chladič a uvidíš, jestli se tam voda nějak šije, bublá, nebo tak, nebo jestli je hladina krásně klidná. Pokud klidná není, je to s největší pravděpodobností těsnění pod hlavu, v horším případě hlava a v nejhorším blok.
Re: Beruška
Napsal: ned lis 18, 2012 20:03
od zelvotron
Mě voda teda bublá a sice je to způsobeno čerpadlem, nevím jak je to u kaliny, ale netřeba z toho hnedka dělat unáhlený závěry, i když si taky myslím, že asi těsnění pod hlavou bude ko.
Re: Beruška
Napsal: ned lis 18, 2012 20:23
od dmatej
Ok, bublá, výrazně ubývá a přibývá aniž bych dolíval. U studeného motoru je hadice k chladiči prakticky prázdná.
Čili tak jako tak sundám hlavu ... a uvidím, jak vypadá těsnění.
To bude veselo ... každopádně to bude tak v lednu, do té doby nemám čas a službu bude mít tedy Laďka 2101 a městský stíhač Fiat Palio 1.2 16V, kterému jen vyměním termostat, páč furt chladí a netopí. A nechám mu vyměnit čep, páč odvrtávání nýtů není zrovna má oblíbená zábava, koupenej už je.