Stránka 10 z 12

Napsal: ned pro 09, 2007 20:12
od Marek
Samozřejmě, že je to možné. Každý benzin může mít jiné složení (nepatrně, ale přece) a motor na to může být háklivý.

U motorů se vstřikováním, které mají řízenou směs pomocí lambda sondy a jiných senzorů, mají snímače klepání a elektronické výkonové systémy zapalování takovou věc vůbec nemusíš poznat. Senzory a řídicí systémy prostě malinko pozmění nastavení motoru a jedeš jakoby nic.

Napsal: ned pro 09, 2007 20:15
od Atex
jediny benzin ktery ovlada motor stejne, ba dokonce lepe je OMV.. ale ten stal necelych 34/l ... no mazec, uz nevim co to byl za typ :-) jeste muzu zkusit 98 samozdrejmne na Benzine

Napsal: ned pro 09, 2007 20:20
od Marek
Palivo s oktanovým číslem 98 osobně do Lady nedoporučuji (tedy pokud je motor bez úprav).
Jedná se o vysoce výhřevný a čištěný benzin a přídavkem velkého množství aditiv pro zvýšení oktanového čísla, který je pro motory s malým kompresním poměrem nevhodný.

Pokud použiješ palivo o takovém oktanovém čísle, musíš zasáhnout do předstihu. Jak známo paliva s vysokým oktanovým číslem hoří velmi pomalu a v důsledku toho je potřeba zvýšit předstih zážehu. Pokud se toto neudělá, hrozí upálení výfukových ventilů v důsledku jejich extrémního přehřívání.

Něco zcela jiného by nastalo v případě, že bys měl upravený kompresní poměr motoru nad hranici 10:1. Tam se takové palivo naopak doporučuje. Ale to je o něčem jiném.........

Napsal: ned pro 09, 2007 20:22
od Atex
olalaaa.. tak diky za rady Marku ;-)

Napsal: ned pro 09, 2007 21:07
od Honza 21061
Mně se něco podobného stalo včera. Pravidelně Žigula tankuji u Papoucha (PAP oil) a protože jsem měl nějakou vsugerovávací náladu, zkusil jsem vzít u OMV s tím, že na toho Papoucha to určitě jede hůř. No a na ten OMV benzín se mi to nějak rozcukalo. :lol:

Faktory mohly být klidně 3 další- stání v koloně s teplotou nad 90 st, páteční jarní teploty a to, že jsem před jízdou preventivně dotahoval karburátor k sacímu potrubí, ale ne křížem... :oops:
Tak jsem ho dnes zase povolil a potom dotáhl poctivě křížem, včetně všech šroubů na něm- po 3/4 roce byly dost volné. Uvidím zítra, co jsem zase rozbil, nebo vylepšil...
Případně, jestli mu ten benzín od OMV třeba nesedl, ale benzínovými vrtochy moje auto (kupodivu) netrpí...

Napsal: ned pro 09, 2007 21:16
od Křečík Barbuška
Honza 21061 píše:...jsem před jízdou preventivně dotahoval...
:lol: Většinou když něco dělám preventivně bývá výsledek většinou rozpačitý, jestli náhodou netrpíš stejným syndromem :lol: .

Napsal: pon pro 10, 2007 08:06
od Marek
To Koko Loko: Jsem na tom stejně :D !!!

Jak říká brácha - Funguje to??? Tak se do toho neser! (a něco na tom je.........)

Napsal: pon pro 10, 2007 16:28
od Honza 21061
Preventivní dotažení se osvědčilo, motor naprázdno jde lépe do otáček a v zátěži je živější... :wink:

Napsal: úte pro 11, 2007 08:31
od dmatej
Dotaz na okraj: co více oktanů pro Kalinu (nebo 211x)?

Napsal: úte pro 11, 2007 09:03
od Wolf
dmatej píše:Dotaz na okraj: co více oktanů pro Kalinu (nebo 211x)?
Nepokousej osud, Bara je trochu vic naslapla a stejne to, krom vyssich rychlosti, neni ono. W.

Napsal: úte pro 11, 2007 15:00
od Malda
Wolf píše:Nepokousej osud, Bara je trochu vic naslapla a stejne to, krom vyssich rychlosti, neni ono. W.
To me tak napada, muze se snad motoru neco stat? Kdyz ma ridici jednotku, ktera si steluje predstih, tak hrozi motoru pri pouziti napr. 100okt benzinu nejakej problem?

Napsal: úte pro 11, 2007 16:44
od Štěpán
Když nová Octávka přelouská jak 91 ta i 95, tak si myslím, že by v tom problém nebyl.

Napsal: úte pro 11, 2007 21:11
od dmatej
No mě by právě zajímal rozdíl oproti 95, ale nechci Berušce ublížit ...
Jinak dneska jí nějak zachutnal N95 z Esso "Záluží jih", pod krpálem před plzní 130, nahoře 150 (čtyřka), to se ještě nestalo ... (nechtěl jsem brzdit meďáka za sebou ... asi docela koukal, co to "prdítko" dovede :D ).
Kolega z práce uznal, že to má zvuk jak závoďák :D (hučí, příjemně když se honí, trochu nepříjemně když člověk chce jet prostě 130 a mluvit).

Napsal: úte pro 11, 2007 22:09
od Křečík Barbuška
Jen pro zajímavost v manuálu od Fábky jsem zaregistroval, že je schopna mimo Nat 95 či 91 jezdit i na olovnatý benzín, třeba v zahraničí. Jedním dechem, ale dodávají, že potom musí následovat výměna katalyzátoru. :lol:

Napsal: úte pro 11, 2007 22:27
od JmJ
Ja myslim, ze motoru rizenemu modernimi systemy nemuze vice oktanovy benzin ublizit. S predstihem pohne detonacni cidlo, bohatost ovlivni lambda. Nejhorsi varianta muze byt, ze projedes nadrz s malym vykonem a velkou spotrebou. Nic vic nic min.