Stránka 10 z 14
Napsal: čtv pro 13, 2007 12:25
od Luděk Musil
Luděk Musil píše:Další automobil naší oblíbené značky je na montáži LPG v Zábřehu

. L.
Mnozí zajisté poznali, že je to můj nový 21044i. Auto jsem odvezl 21. listopadu a 23. listopadu odpoledne jsem je vyzvedl. Kvalita montáže, přístup servisu a tak .... prostě vše naprosto v pořádku - s klidem na duši mohu prohlásit:
na jedničku s hvězdičkou.
Namontovaný systém Elpigaz s řídící jednotkou Leonardo XL a toroidní nádrží v "díře pro rezervu". Přepínání (plyn-benzín) automatické s možností manuální volby. Na těle přepínače je kromě vlastního přepínače i (ledkový - 4 zelené a 1 červená) palivoměr - viz foto.
Měli problém - nedokázali odladit volnoběh. Důvod? Vadný zapalovací modul (ve volnoběhu téměř nepálil 2. válec, v otáčkách se to trochu srovnalo) a dírka (jako malíček

) v prostřední části výfuku - za rezonátorem).
Od té doby jsem bez jediného problému najezdil 1500 km s (naměřenou průměrnou) spotřebou 9 l/100 km.
Včera jsem byl na garanční prohlídce. Výfukové potrubí jsem minulý víkend opravil resp. vyměnil za nové (2103). Vadný zapalovací modul a náhradní cívku jsem si vezl v kufru ssebou. Během půlhodinové servisní prohlídky/opravy mi mechanik vyměnil cívku, znovu seřídil volnoběh a bohatost směsi v otáčkách. Vysledek: auto jede o poznání lépe (je to prostě hned jiný kafé, když máte k dispozici plnej výkon). V Zábřehu jsem natankoval a cestu zpět jsem měl "trošku" oklikou. Jel jsem trasu Zábřeh - Litomyšl - Chrudim - Chrast u Chrudimi - Krouna - Polička - Svitavy - Černá Hora - Blansko - (a dnes ráno) Brno, ujel jsem celkem 340 km a nádrž (vleze do ní 36 l plynu) zatím není prázdná (červená ledka ještě nesvítí, zato svítí ještě jedna zelená). Dnes večer natankuju a dám první (pogarančkovou

) spotřebu. Počítám s tím, že spotřeba bude ještě nižší. Apropo - na benzin jsem naměřil krásných 7 l/100 km.
Tolik (zatím - další pozitivní či negativní poznatky dodám) k další úspěšné instalaci firmy HTS Zábřeh a jejich zaměstnanců. L.
Napsal: čtv pro 13, 2007 12:46
od Patrac
Luďo nechci ti kazit nějak náladu ale myslím že bych nečekal nějaký výrazný pokles spotřeby paliva. Nutno taky pro ostatní podotknout že Luděk s tím nejezdí prakticky po městě a cesty jsou delší jak 25 km.. Kdyby s tím "popojížděl" tak jako já po Brně tak by se se spotřebou pod 10L nedostal
Jinak po druhé opravě v Zábřehu taky naprostá spokojenost. dlouhá štreka Brno novéměsto na moravě Moravské křižánky, Ždár nad sázavou, Křižánky Brno celkem asi 240 KM spotřeba 8,9L

to v zimě. Naproti tomu spotřeba v zimě při " popojížděních" tzn trasy do 10ti km spotřeba 12,1L
[ Komentář přidal: Luděk Musil: čt prosinec 13, 2007 13:56 ]
Ano - v tom má Pátrač pravdu. U mě jedna jízda znamená minimálně 30 - 35 km a 90% toho je mimo město. Ale zase buďto po dálnici (což znamená 120 na tachometru) nebo v kopcích (častější řazení a to velmi často i za "2" ). L.
Napsal: čtv pro 13, 2007 14:30
od Wolf
Blahopreji Ludku k uspesne prestavbe

, a to je co rict, kdyz ma rekneme rozpacitost

k LPG je dostatecne znama

. W.
Napsal: čtv pro 13, 2007 17:22
od Křečík Barbuška
Všichni víme co si o LPG myslíš, ale je od tebe hezké, že jsi to s tím gratulováním aspoň zkusil, muselo Tě to jistě stát mnoho duševních sil a sebezapření, snad pod stromečkem zase nabereš zpět duševní svěžest.
Luďku, také gratuluji a jako další jedinec jezdící malé štreky za hodně plynu mohu jen blednout a zelenat závistí.

Napsal: pát pro 14, 2007 07:10
od Luděk Musil
Wolf píše:Blahopreji Ludku k uspesne prestavbe

, a to je co rict, kdyz ma rekneme rozpacitost

k LPG je dostatecne znama

. W.
Děkuji za blahopřání!
Dnes ráno jsem natankoval. Na jednu plnou nádrž jsem ujel výšeuvedenou štreku (Zábřeh -Chrudim - Vyškov - Brno - Vyškov - Brno). Ujel jsem 415 km a natankoval jsem 33 litrů. Takže první měřená spotřeba je 8 l/100 km.
Nedělám si velké naděje, že tato spotřeba je konečná a neměnná.
Ale když se to bude "motat" kolem těch 8 - 8,5 l/100 km tak budu velmi, velmi spokojen. L.
PS: jen připomínám, že mé "staré" vozy jezdily za "10" plynu a nikdy jsem se pod toto číslo nedostal.
Napsal: pát pro 14, 2007 07:22
od Wolf
Luděk Musil píše:...Ale když se to bude "motat" kolem těch 8 - 8,5 l/100 km tak budu velmi, velmi spokojen. L.
PS: jen připomínám, že mé "staré" vozy jezdily za "10" plynu a nikdy jsem se pod toto číslo nedostal.
Ja to porad rikam, ze sedmnactky icka jsou v jadru usporne vozy ... a s potencialem tociveho momentu, ktery by jim mohly mnohe znacky ve srovnatelne kubature zavidet. W.
Napsal: pát pro 14, 2007 12:39
od utia
Jinak po druhé opravě v Zábřehu taky naprostá spokojenost. dlouhá štreka Brno novéměsto na moravě Moravské křižánky, Ždár nad sázavou, Křižánky Brno celkem asi 240 KM spotřeba 8,9L

to v zimě. Naproti tomu spotřeba v zimě při " popojížděních" tzn trasy do 10ti km spotřeba 12,1L
Mozna je to trochy OT ale jezto nemam s PLG tolik zkusenosti neda mi se nezeptat> v zime je vyssi spotreba plynu dana vseobecnymi podminkami (zimni pneu, studenejsi motor, starty, snih atd) nebo je to tim ze plyn ma jiny pomer nez v lete a je proste na jednotku min vykonny?

Napsal: pát pro 14, 2007 12:59
od Patrac
utia píše:Jinak po druhé opravě v Zábřehu taky naprostá spokojenost. dlouhá štreka Brno novéměsto na moravě Moravské křižánky, Ždár nad sázavou, Křižánky Brno celkem asi 240 KM spotřeba 8,9L

to v zimě. Naproti tomu spotřeba v zimě při " popojížděních" tzn trasy do 10ti km spotřeba 12,1L
Mozna je to trochy OT ale jezto nemam s PLG tolik zkusenosti neda mi se nezeptat> v zime je vyssi spotreba plynu dana vseobecnymi podminkami (zimni pneu, studenejsi motor, starty, snih atd) nebo je to tim ze plyn ma jiny pomer nez v lete a je proste na jednotku min vykonny?

oboje.
Na zimu se mění složení LPG ( výhřevnost) poměr Butan / Propan, dál v zimě se auto déle ohřívá tudíž studený motor= studená voda= špatně ohřívaný reduktor= horší zplynění LPG = větší spotřeba a neekonomický provoz.
dál moje spotřeba je oprti luďkovi dána i tím že autem jezdí sám. já ( pominu li cesty do práce) jezdíém ve dvo třech lidech a dlouhé cesty ve třech lidech a plný auto batohů. takže větší zatížení.
Obecně ale platí že v zimě jde spotřeba LPG vejš v létě níž. ale to platí i u auta na Benzin i když tam to není tak markantní. Spotřeba 12 l po městě je maximální spotřeba jinak se pohybuju tak kolem 10,7- 11,3L
a ještě jedna věc je u LPG taková pofiderní a to vlastní plnění LPG. Záleží na tom kde člověk tankuje, jak zrovna mají výhřevný LPG, jestli mají plný nádrže nebo ne. Luděk jezdí tankovat k jednomu LPG. kde to samo vypne ( na základě čeho nevím asi tlak) já jezdím na jinou LPG stanici. tam to prostě nevypíná. můžu tam stát 30minut a stále to tam cosi tlačí sice pomalu ale tlačí. od doby kdy se srovná tlak v nádrži a tlak na čerpačce to pak klidně natlačí i 3L takže záleží na tom jak dlouho to tam člověk nechá bejt. U benzinu je to jednodušší. Tankoval jsem u combíka vždy po záklopku takže rozdíl v tankování nedělal víc jak 0,5 dcl. čili spotřeba pak vychází dost přesně.
Napsal: pát pro 14, 2007 13:07
od utia
diky za odpoved

Napsal: pát pro 14, 2007 14:07
od Marek
Patrac píše: já jezdím na jinou LPG stanici. tam to prostě nevypíná. můžu tam stát 30minut a stále to tam cosi tlačí sice pomalu ale tlačí. od doby kdy se srovná tlak v nádrži a tlak na čerpačce to pak klidně natlačí i 3L takže záleží na tom jak dlouho to tam člověk nechá bejt.
Nevím, jak se k tomu stavíš Ty, ale skutečnost, že čerpací stojan tlačí neustále a multifunkční ventil na nádrži Tvého LPG zařízení nevypíná, je jednoznačně špatně a je to velice nebezpečné !!!
Plnicí tlak čerpacích stojanů je pohybuje v rozmezí 8 - 10 Bar. Multifunkční ventil musí vypnout při překročení přetlaku v nádrži nad 3,5 Bar. Nevypíná pouze v případě poruchy. Pokud čekáš, že se při tankování tlaky vyrovnají, čekáš marně. Při překročení přetlaku v nádrži přes 5,5 - 6 Bar se multifunkční ventil otevře jako kohoutek vodovodního řadu a všechen LPG Ti vyteče pod auto. Když píšu všechen, myslím tím všechen, protože multiventil se otevře destruktivně a už není schopen se uzavřít.
Osobně bych k čerpacímu stojanu, který nevypíná, nikdy nejezdil. O svůj život a životy svých blízkých se velice bojím.....
Napsal: pát pro 14, 2007 14:12
od Wolf
Ja tedy o jisteni LPG moc nevim, ale to co pises Marku, je tedy horor. Ja myslim, ze tohle by snad firma, ktera to montuje mela uzivateli sdelit. Asi to moc lidi nevi a pak takto riskuje, ani nevi. To je hodnotna informace. W.
Napsal: pát pro 14, 2007 14:41
od Luděk Musil
Patrac píše:... Luděk jezdí tankovat k jednomu LPG. kde to samo vypne ( na základě čeho nevím asi tlak)...
Nevím, zda-li bych měl odpovídat v této sekci, nebo dát odpověď do FAQ - Popis funkce LPG .... .
Ano - je to na základě tlaku. Hlavně v tom má "prsty" multifunkční ventil. Prostě zjistí na základě tlaku v nádrži automobilu, že je na 80% objemu a zavře. To že se plyn do auta tlačí dál je způsobeno vyšším plnicím tlakem čerpací stanice.
Takže pokud začne v LPGnádrži/víčku prskat, řachtat, bouchat a výdej plynu se zpomalí na desetiny - setiny výdeje - měli bychom čerpání ukončit.
L.
Napsal: pát pro 14, 2007 14:54
od utia
To se mi stava pravidelne pri cerpani v Brne kousek za Vankovkou ze na konci tankovani to zacne rachtat a obsluha se pta jestli ma skoncit nebo to muze dat plne... U jinych cerpacek se me neptali a proste to vyplnuli...
Napsal: pát pro 14, 2007 16:03
od Saša
Jak píše
Luděk Musil píše:Nevím, zda-li bych měl odpovídat v této sekci, nebo dát odpověď do FAQ - Popis funkce LPG .... .
Ale musím reagovat "Multiventil" na plynové nádrži uzavírá plnění NIKOLI podle tlaku nýbrž dle hladiny !!! Je tam plovák a na jeho převodu je v určité poloze díra do které zapadne tyčka spojená s plnícím ventilkem který ukončí plnění.
Marek píše:protože multiventil se otevře destruktivně a už není schopen se uzavřít
Tak takhle to také nefunguje! Je tam pojistný ventil klasicky s pružinou MŮŽE se otevřít a zavřít třeba 100x po sobě
! ! ! ! NEDĚSTE uživatele LPG ! ! ! !
Další později.
Napsal: pát pro 14, 2007 16:20
od Saša
utia píše:na konci tankovani to zacne rachtat a obsluha se pta jestli ma skoncit nebo to muze dat plne... U jinych cerpacek se me neptali a proste to vyplnuli...
Rada pro všechny ! Když to začne"rachtat" tak co nejrychleji ukončete tankování !
Dochází tam k velkým tlakovým a mechanickým rázům které umí poškodit Mulitventil i tankovací potrubí !