Jste trochu na správné cestě, trochu mimo mísu. Věc se má takto:
Galaxy není vyloženě nespolehlivé. Na ty kilometry, co má najeto, a roky provozu je to naprosto v pořádku. Že tu a tam někde praskne trubka nebo netěsní těsnění, je po téměř 400 tisících km asi normální. Motor je skvělý, podvozek, brzdy, řízení na 100%. Tam není vůbec žádný problém, spíš naopak je vše v super stavu. Pravý důvod prodeje je jiný.
Auto potřebuje čím dál větší péči, protože jede 18.sezonu a zejména díly karoserie se začínají ozývat. Já při své časově náročné práci nemám čas ani na základní údržbu, natož na mnohahodinové opravy karoserie (které jsou stejně jen na chvíli, protože tento boj nelze vyhrát). Je třeba vyměnit páté dveře a prahy, to je hodně chycené a opravovat to pořád dokola nemá cenu, chce to radikální řez. Další věcí jsou třeba brzdové trubky, za které už mě na STK nechtěl pustit. Já nemám čas a možná už ani sílu a chuť to řešit.
Galaxy nepotřebujeme. Velké děti s námi skoro nikam nejezdí, jsou dospělé a žijí si po svém. Takže je nás maximálně pět, a i to je dost výjimečný případ, protože za svými dětmi na Sokolovsko jezdím v drtivé většině případů sám, nebo s malou. Žena skoro vůbec, tak dvakrát do roka možná. Takže mít doma autobus je pro nás zbytečné. A na to, aby mě vozil do práce, je to ještě zbytečnější, na to mi stačí auto mnohem menší.
O vůz projevil velký zájem člověk, kterého vzdáleně znám. Má Alhambru se stejným motorem a stejného roku výroby, a protože je s ní velmi spokojen, chce druhý takový vůz. Podotýkám, že moje Galaxy je po technické stránce i designové stránce na tom lépe, než ta jeho Alhambra. Dohodli jsme se včera večer, že auto koupí. Protože na to nespěchá, domluvili jsme se na prodeji až ke konci prázdnin. O autě jsem mu řekl vše, nic jsem nezatajil. Se stavem auta je seznámen a nemá s tím problém. Je kutil, spoustu věcí si doladí, stejně jako na té Alhambře. Jakmile vyřeším níže popsaný problém, uskutečníme prodej Galaxy.
A teď jednoduchý nástřel, jak to celé dál vidím......
Matiz nepřipadá v úvahu. Toho si zamilovala naše nejstarší dcera, která jej prakticky výhradně užívá. Náklady na provoz si hradí sama, od nového roku na ni převedu i povinné ručení. Takže tudy cesta nevede.
Žena mi řekla, že pokud prodám Galaxy, chce, abych pořídil slušný vůz (takže můj argument, že otlučená Felda za deset tisíc mě do práce doveze, byl smeten se stolu). Ale napadla mě zajímavá myšlenka, kterou bych mohl zabít několik much jedním plácnutím. Napadlo mě, že koupím ještě jedno Mégane. Stejné, se stejným motorem, třeba ne Grandtour, ale krátkou verzi. Proč to chci udělat?
Inu proto:
1. Potřebuju auto - spolehlivější, modernější, úspornější a novější než Galaxy
2. Mégane nám maximálně vyhovuje; už dlouho se mi s žádným autem nejezdilo tak příjemně, moje paní je úplně v jiříkově vidění
3. Nemusel bych řešit tu prokletou přestavbu na M1, protože bych s tím současným Mégane jezdil já (mně je jedno, jestli to má korbu na písek nebo sedačky
), zatímco moje paní by měla "nový" Mégane jako osobák a tudíž jej může psát na cesťáky v práci. Tím bych ušetřil minimálně šest týdnů peripetií s úřady a sedm až osm tisíc korun (které radši využiju pro koupi auta, než je cpát ouřadům).
4. Mít doma dva naprosto stejné vozy se stejnými agregáty je v mnoha ohledech výhodné. Třeba pokud se objeví na jednom z nich nějaká závada, mohu druhý vůz použít jako zdroj dílů k odhalení závady.
5. Pokud bych i nadále najezdil ročně 20-25.000 km jako doposud, ušetřím na naftě oproti Galaxy 10-12 tisíc korun každý rok. Je tu reálný rozdíl cca 2 litrů ušetřeného paliva na 100 km (6,5 vs. 4,5 litru), což násobeno cenou za litr a kilometrovým nájezdem skutečně hodí zajímavou úsporu. Takže se dá říci, že za šest až sedm let provozu se auto tímto způsobem zaplatí. Mojí paní se její auto zaplatí provozem pro firmu. Jen za červen na cesťácích dostala přes devět tisíc korun.
Co si o téhle šílenosti myslíte? Mám to večer přednést ženě, nebo na to radši zapomenout?