Stránka 10 z 19

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Napsal: čtv dub 23, 2020 19:14
od Panthymaeus (Honza)
Tady je o tom článek: https://www.auto.cz/skoda-120-s-prednim ... dili-72108

Škoda se třemi šrouby má nápravu co vím snad z Renaultu R12, tedy pro nás mladší z Dacie. :D

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Napsal: čtv kvě 07, 2020 20:33
od Georgius
OT, tohle mi dneska přišlo jako spam, když jsme u toho pálení škodovek ;-)

https://www.drive2.ru/b/559256145181540 ... m_term=URL

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Napsal: pát kvě 08, 2020 04:37
od Liftback
Dobrý peklostroj, len aby sa nestala v týchto dňoch obeťou za Koňeva :wink:

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Napsal: ned dub 11, 2021 20:39
od vodis
Protože jsem před časem změnil práci a dojíždím dál, došlo k obměně škodaparku. Dosavadní jedničková naftová oktávka byla nahrazena trojkovou, taky v dieselu (ročně najedu cca 50000 km). Konkrétně 1,6 tdi ve výbavě style plus a najetými 15000 km. Takže s automatickou klimou, ledkovými světly, vyhřívaným předním sklem, vyhřívaným volantem a spoustou dalších příjemných věcí. S autem jsem najel zatím 4000 km a rozhodně spokojenost. Roční servis bez výměny oleje byl za 1300, spotřeba je pod pěti litry nafty na sto při poloviční dálnici, desetině ve městě a zbytku na okreskách. Jo a kdybyste n2kdo chtěl tu jedničkovou, ozvěte se. :-)

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Napsal: ned dub 18, 2021 20:46
od Nulašestka
Doporučuji aditivum do nafty, u tohoto motoru to vstřikovací systém ocení. Zejména vysokotlaké čerpadlo, kde pak bývá mrzuto. Ty totálky stály za to. Vždycky oprava přes 100 000,- Kč. Při takovém nájezdu ani nebudeš muset externě dobíjet baterku kvůli "inteligentnímu" dobíjení. Ať slouží.

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Napsal: pon dub 19, 2021 10:47
od Teepee
Protože mám prakticky stejný motor jak Vodis (mám CLHA 77kW), zajímá mě, co to znamená, to zdánlivě jednoduché "aditivum do nafty" ? :lol:

Je na výběr:
A. obyčejná nafta B7 s biosložkou + vlastní aditivace
B. Verva/MaxxMotion atp. (obyčejná nafta B7 s biosložkou + jejich aditivace). U Benziny by to měl být VIF.
C. Verva/MaxxMotion atp. (obyčejná nafta B7 s biosložkou + jejich aditivace + vlastní aditivace) :rolleyes:
D. nafta bez biosložek = Eurooil + vlastní aditivace
E. lepší nafta bez biosložek = Eurooil + jejich aditivace
F. vylepšená lepší nafta bez biosložek = Eurooil + jejich aditivace + vlastní aditivace :rolleyes:
:rolleyes: :rolleyes:
Chvíli jsem u benzínky blbnul s injekční stříkačkou a dávkou VIFu, ale nejjednodušší je vzít buď Vervu a nebo ten Eurooil Optimal +.
Samotnou obyčejnou naftu jsem v tom nikdy neměl. Když už jsem párkrát měl neznámý zdroj, tak vždycky max. 10 litrů + dvojitou dávku VIFu před tankováním Vervou do plné (cca 30 litrů, z prázdné do plné je tak 40-43).
Další možnost je, s tím raději nejezdit. :twisted: Protože v autorizovaném servisu mi na Vervu bylo řečeno, že na tuzemském trhu kvalitní nafta prostě není. :roll:

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Napsal: pon dub 19, 2021 11:57
od Marek
Moc to dramatizuješ. Máš naprosto obyčejný, ničím výjimečný motor. Takových po světě jezdí miliony. A jezdí..... Většina lidí žádnou naftu, natož aditivaci vůbec neřeší. Prostě přijedou, natankují a odjedou. A taky jezdí. A paradoxně často mají méně problémů než ti, co se s autem serou jak s malovaným hovnem.

Osobně nespoléhám na jejich aditivaci. Tankuji u jedné čerpačky, vždy přidávám VIF a víc neřeším.

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Napsal: pon dub 19, 2021 15:51
od Teepee
Tak super. Jezdím na Vervu, 1x za rok pro štempl do autorizáku, dvakrát ročně přehodím kola a víc NEŘEŠÍM. Ale hlavně nechci řešit opravu za 100 000,-!!! jen kvůli tomu, že tankovat Vervu (asi taky) nestačilo. :twisted:

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Napsal: pon dub 19, 2021 16:35
od Marek
Opakuji znovu, řešíš nesmysly. Naše nafta, tedy nafta prodávaná v Česku, má jednu nepatrnou vadu, a sice horší mazivost. Je to dáno vlastnostmi vstupní suroviny. Tento nedostatek velmi úspěšně odstraňuje právě VIF, který mazivost výrazně zvyšuje. Ostatní vlastnosti motorové nafty u nás jsou nadstandardní, máme velmi kvalitní paliva.

Jezdím na ONO, přidávám VIF. První auto na naftový pohon jsem prodal při stavu 384 tisíc km na tachometru, kolik bylo stočené, nemám zdání. Motor včetně jeho příslušenství bylo ve stavu prakticky nového vozu. Můj služební Master se prodal při stavu přes 300 tisíc km. Nikdy, podotýkám nikdy do nafty nikdo nic nepřidal. Jezdil s tím každý, kdo měl doprdeledíru, dostávalo to čoudy jako máloco. Motor dodnes novému majiteli šlape jako švýcarské hodiny. Má přes 550 tisíc km.
Na svém autě mám nyní 220 tisíc. Mám nesmírně citlivý systém piezo vstřikovačů Common Rail od Siemens. Motor má zvuk jako benzínový motor a kdo neví, že to je diesel, nepozná to, kouřivost prakticky nulová a celkový stav 1A.

Opravdu si myslíš, že právě Tvoje auto bude požadovat opravu za sto tisíc?


Moc čteš......

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Napsal: pon dub 19, 2021 16:37
od vodis
Bud tankuju na Benzine obycejnou naftu, pripadne Robin Oil aditivovanou a v obou pripadech pridavam VIF do paliva.

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Napsal: pon dub 19, 2021 16:42
od Marek
Úplně stačí.

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Napsal: úte dub 20, 2021 15:19
od Teepee
Marek píše:Opakuji znovu, řešíš nesmysly. ... ...
Opravdu si myslíš, že právě Tvoje auto bude požadovat opravu za sto tisíc?
Moc čteš......
Jeje, Marku, copak je nesmysl, pěkně se starat o svoje vlastní auto? A pindat tady o tom?
Jak mi přijde Oktávka robustní a šikovná, tak čekám, že DPFko, vstřiky, nebo čerpadlo mě jednou pozlobí. Jestli ne, tak super!

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Napsal: pon dub 26, 2021 09:21
od Jan Vaníček
Už jsem to psal X krát, jezdím na ONO, najeto statisíce, ob nádrž dávám VIF a nikdy problém. Vstřiky i DPF jednou na paškál přijdou, prostě to je opotřebitelná věc, stejně jako kola a brzdy. Jen díky přísadám o něco později. Ohledně toho nabíjení, pokud se odpojí na baterce kablík měření napětí, nabíjí to jako standardní alternátor. Od té doby, co jsem to udělal, nedobíjím. Jsem zvyklý jezdit 4-6tis. km měsíčně, bohužel teď jezdím i méně než 1000km/měsíc. Už se mi od podzimu několikrát stalo, že jsem celý měsíc netankoval. Tak holt budu mít drahé, ale málo ojeté auto :), až ho budu příští rok kupovat.

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Napsal: úte dub 27, 2021 21:37
od Panthymaeus (Honza)
Tak naše Octavia 1.9TDI PD 96kw teď vyžadovala trochu péče v servisu. Podle všeho za část problémů může trvalá víra v předepsané výměny oleje v autorizovaném servise. Při přibližně 400 tis. km (najezděno především kratšími přesuny v Praze) výměna vačky, hydroštelů, turba a repase vstřikovačů. Krátce předtím vyměněn EGR ventil. Teď zase jezdí jak za mlada (vlastně lépe, neb turbo se dalo o fous větší a motor prošel doladěním u odborníků v dieselpower). Výměny oleje budou častější a auto snad najezdí další porci kilometrů...

A celé to stálo do sta tisíc i s prací. Moc ale už k téhle magické hranici nescházelo. Nakonec padlo rozhodnutí opravit, jen protože je auto v rodině koupeno jako necelé roční, nestočené, v roce 2005 (+- rok) a protože v momentální situaci množství práce nechceme závazek v podobě leasingu.

Re: Škoda - aneb kromě žigulika máme i škodovku

Napsal: stř dub 28, 2021 06:52
od Luděk Musil
Panthymaeus (Honza) píše:… . Podle všeho za část problémů může trvalá víra v předepsané výměny oleje v autorizovaném servise. ...
Nějakej "longlife" s výměnným intervalem 30.000 :?:
To je jedna z věcí, které nevěřím :cry: Možná, kdyby to auto jezdilo denně +200 km mimo město :scratch: . L.