Stránka 10 z 35

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Napsal: pát pro 04, 2015 08:47
od Jarda_NIVA1.7
->Luděk Musil:
p.Vozáb jsem myslel, že je na Koněvce. Předložil jsem vyjádření od Lady ve kterém bylo asi toto: Lada souhlasí s použitím motoru 21073 ve voze Niva, moje VIN, typ motoru je 21073 je shodný s typem 21214 a úředník kroutil hlavou, našel si ty motory, k ním výkony a začal kroutit hlavou, že to ne, to nezapíše :/.

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Napsal: pát pro 04, 2015 09:04
od Luděk Musil
Ten úředník je fakt na palici.
Pokud výrobce/dovozce napíše (to co napsal) - tak nemá kroutit hlavou provést úkon!
Někde jsem i viděl tabulku záměnnosti motorů do jednotlivých modelů. A když je možno do 2105 (1300 ccm/50 kW) osadit 2103 (1500 ccm/55 kW) tak kde je problém?
Zacházeje do extrému bych se úředníka zeptal na základě jakého zákona/vyhlášky/předpisu to nechce udělat.
Za další: motor už není součástí auta ale je to náhradní díl. A opět se dostávám k původnímu, že motory jsou stejné - liší se pouze označením.
A kdybych se podíval pod svody, tak bych na obou blocích našel "vylité" číslo 21214. Přitom na jednom bloku bude vyraženo 21073 a na druhém 21214. L.

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Napsal: pát pro 04, 2015 09:37
od Jarda_NIVA1.7
->Luděk Musil:
Njn, já to taky nechápu, myslel jsem, že to zapíše bez mrknutí oka a teď toho lituju, že jsem se do toho pouštěl. S tím číslem pod svodama jsem raději neargumentoval, protože jsem to zjišťoval a mám tam tuším 21213.
Ono s tím papírem od Lady si myslím by mi to prošlo i na STK bez problému.

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Napsal: pát pro 04, 2015 10:07
od Luděk Musil
21213 tam mít nemůžeš, to je jiný/rozdílný motor. L.

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Napsal: pát pro 04, 2015 10:39
od Jarda_NIVA1.7
->Luděk Musil:
http://vazdvigatel.ru/bloki-cilindrov-d ... ya-vaz.htm
poslední fotka...
Tak nakonec se prý dohodli (úředník s p. Vozábem), že Lada vydá prohlášení, že se nejedná o přestavbu, ale pouze o náhradní díl a výkon, že se u Nivy nemění. Úředníkovi se to prý stále nezdá, ale toto si založí a bude krytej :).
Njn, já dělám takovou práci, že kdybych řešil, abych byl krytej, tak bych nedělal nic jiného a udělal bych toho asi 10x míň a ještě by firmě díky tomu stouply náklady. Dnes nikdo nechce mít žádnou zodpovědnost... ale peníze za tu zodpovědnost brát, to jo.

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Napsal: pát pro 04, 2015 12:21
od Luděk Musil
Haleluja. Pochválen pán Je..... .
No - zejtra budu měnit startér a alternátor, tak tam bude trochu vidět, schválně se podívám, co mám (na jedný straně) vylitý a (na druhý straně) vyražený. L.

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Napsal: pát pro 04, 2015 17:06
od martas
Republika Kokotistán... Hlavně aby to dobře dopadlo Jardo, držím palce :wink:

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Napsal: pát pro 04, 2015 17:44
od Cory
Len chcem podotknut, ze cislo pod zvodami nie je smerodajne! Neudava totiz typ motoru, je to cislo suciastky. A blok ma cislo 21213. Takisto u nas sa v nivach nikdy nevyskytoval motor 21213 ale 21214-XX a na bloku je 21213. To iste motor 21073 ma blok 21213. Motor 21126 (Priora) ma blok 11193 atd.

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Napsal: ned pro 06, 2015 21:01
od Jarda_NIVA1.7
Motor mi doufam teda zapise ve stredu, p. Vozab mi uz odeslal nove potvrzeni.

Pořád se mi nedari seridit LPG :(
Mam elpigaz - jednotku nikolaus http://www.elpigas.cz/komponenty-a-sluz ... a-nicolaus a reduktor vega (nove membrany a vse gumove), na LPG to jede celkem dobre (a ani moc nezere na nivu - do 11l), ale jakmile dam nohu z plynu a vyradim (treba z kopecka) tak to chcipne, ale co je divne, ze ve meste, kdyz vyrazuju na krizovatkach, tak to nechcipa, naporovy vzduch tam nejde, v tom problem nebude...
Co je divne, daval jsem novou lambdu - original USA a pokud jezdim na benzin, tak je diagnostika bez chyby, ale jakmile prepnu na LPG, tak se za chvilku rozsviti check engine, cekal bych, ze zavada bude chuda nebo bohata smes (v seznamu zavad tyto zavady jsou) no a ono to ale blika, ze chybí signál z lambdy pritom z te lambdy je preruseny kabel a vede do ŘJ plynu, takze jednotky, kdyz to jede na benzin, tak musi lambdu pripojit. Na té ŘJ plynu sviti cervena kontrolka, coz taky nevim, co znamena. Jinak daval jsem jeste nove servo na hadici mezi reduktor a mix.

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Napsal: úte pro 08, 2015 23:23
od Jarda_NIVA1.7
nemate nekdo zkusenost s touto LPG diagnostikou?
http://www.projekt-tech.cz/?65,interfac ... temy-(usb)
docela o ni uvazuju, ale nikde tam nevidim AGC Compact sequent, ktery ma pritelkyne ve fabii :/

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Napsal: sob led 09, 2016 21:23
od Jarda_NIVA1.7
zase nejake more :) na kratke trasy nema cenu auto testovat, to se nic nepozna...

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Napsal: úte led 12, 2016 18:12
od Mara
Hezký stroj! :notworthy:


Mi to na LPG taky chcípalo. Jak z kopce, tak i u křížovatky. Podle zdejších návodů jsem napnul řetěz.., pošteloval ventily a rysky na rozvodových kolech a už to nechcípá. Ale s tím jsi mi myslím radil, tak to máš asi v pohodě. (akorát jen mám pocit, že mi to trochu méně jede- na LPG tak kolem 110km/h. Značku vačkového kola jsem měl tak do 2cm ke spolujezdci a posunutím o zub je tak do 1cm k řidiči, napřesno mi to nešlo). A u plynu bývá štelování průchodu plynu a přísun vzduchu s tím se mi někdy povedlo poladit spalování.

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Napsal: sob dub 02, 2016 11:27
od Jarda_NIVA1.7
2 Mara:
děkuji

Projížďka po UA, celkem 3200km, vše na nivě vydrželo, když nebudu počítat škrábance od větví a že jsem utrhnul jednu zadní zástěrku :) a musel jsem měnit jeden SB zadního tlumiče, byl tam nový ze solexu a vydržel asi 1000 km :(. Jinak s polyuretanovými SB na zadní nápravě zatím spokojenost. Na dálnici jsem se dostal k rychlosti až k 140 km/h tachometr, ale hrozně mi hučí pětka - přerušovaně, 4ka drží jen v záběru a jde radit jen z trojky, petky ne. Na UA jsou hrozně otravni policajti, 4x chteli uplatek :/, ale nedostali ani hrivnu. Jeste mi dost vadi brzdeni motorem, kde se to chova jako u autobusu, ale s podstatne hlasitejsim projevem :(. O problémech s mazáním pri vetsim stoupani písu jinde... jinak to byl peknej lehce dobrodruznej velikonocni vylet :)
Jeste budu muset obslehnou umisteni altiku od RikiJana, jeden brod mu neudal moc dobre a pak mi to asi pul hodky spatne dobijelo...

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Napsal: stř dub 06, 2016 09:25
od Jarda_NIVA1.7
Udělal jsem nějakou galérku, časem se tam pokusím doplnit ještě videa, ale je to hodně velké a jsou tam i sprostá slova, když jsem třeba vlítnul do díry :), ale kola z Jimmyho vydržely.
http://jardaj.rajce.idnes.cz/Slovensko% ... noce_2016/

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Napsal: stř kvě 18, 2016 06:20
od Jarda_NIVA1.7
Jak Luďek Musil a Majo vědí, tak teď řeším převodovku a spojku.
Výše uvedeným tímto děkuji za konzultace a nasměrování správným směrem. Luďkovi i za složení té převodovky.
Koupil jsem spojkové ložisko MS a pořád mi vrtalo hlavou, jestli bude kvalitní, prý je to taková lepší China. Tak jsem změřil tvrdosti ložisek Lada, co mám. Měření jsem provedl metodou HRC (na vnitřním a vnějším kroužku, pokud to šlo - u těch spojkových jsem se k vnitřnímu kroužku bohužel nedostal :() no a bohužel to spojkové ložisko MS vyšlo nejměkčí, ověřil jsem si to metodou Vickers HV30 a zjistil jsem vpodstatě to samé :(.

Tak k MS - mám od nich zadní žluté tlumiče a ty nějak fungují, koupil jsem desky na feldu a moc tvrde - znicily mi docela kvalitní německé kotouče Zimmerman, teď jsem koupil lamelu MS a mám strach, protože jsem sehnal ještě origo sovětský přítlačák a i origo ruský setrvák (starý měl jemné trhlinky a jednu velkou, která mě donutila jej vyměnit). Takze nakonec jsem si raději nechal origo CCCP lamelu přeobložit - prý dělá spojky i na superby a žádný problém... takže jen to spojkové ložisko musím sehnat jiné a do kliky asi koupím japonské NTN - jsou trochu dražší, ale ze škodovek s nima mám velmi dobré zkušenosti, kvalita prý jako SKF a proti ním jsou zase levnější.
Vím že tvrdost není jediná důležitá, jde i o povrch, vůle atd. ale je jedna z nejdůležitějších.

Jestli neseženu jiné kvalitní, tak dám asi ten fenox, co mě zarazilo - má vevnitř plastovou klec, vnitřní kroužek byl trochu vydřenej, tak jsem ho otočil. Vnější vypadal OK, promazal jsem ho kvalitní vazelínou. Bohužel, kdyz jsem ho měl rozebrané, tak jsem na vnitřním kroužku nezměřil tvrdost :(. Potom mám ještě nejaké ruské, taky použité, ale to neni nijak rozebratelné bez úplné destrukce.

Co jsem dal nové ložisko do kola, tak se mi zase zvětšuje vůle :( (nevím značku, jen bylo popsané azbukou) a na druhém kole to je OK - původní se kterým jsem auto koupil. Vůle na tom novém se nezvětšuje tak rychle, ale cca každých 3tis. km to musím trochu dotáhnout, jinak nehučí... druhé je OK, zdálo se mi, že začína trochu hučet, tak jsem ho vyndal - žádnej pitting jsem na něm neviděl, vymyl jsem ho benzinem, promazal kvalitní vazelínou https://www.oleje.cz/p/kernite-lubra-k- ... 00g--18708 a je OK. Po několika tis. km má vůli, kterou jsem tam nastavil.

Nakonec se mi na tom Fenoxu (na vnitřním kroužku) podařilo pomocí tvrdoměru a mikroskopu (u tvrdoměru jsem se tam nedostal optikou) zjistit tvrdost cca 760HV10, což přibližně odpovídá 62,5 HRC.

A toto dám do kliky: http://proprumysl.cz/lozisko-62202-2rs1-c3-skf/ , jestli teda neseženu to NTN, předpokládám kolem 200,-kč, ZVL za 40,-kč se mi tam dávat nechce :). C3 proto, protože kamaradovi se přesné SKF v klice u rapida kouslo, u škodovky je C3 předepsané, u Lady sice ne, ale riskovat to nehodlám... a ono ruské si dyžtak vůli udělá díky třeba tomu hrubšímu povrchu po obrábění, ale precizní SKF ne a japonské NTN, to je asi tak stejné.

Tak tady pro info dávám tabulku náměrů tvrdosti: