Jak Luďek Musil a Majo vědí, tak teď řeším převodovku a spojku.
Výše uvedeným tímto děkuji za konzultace a nasměrování správným směrem. Luďkovi i za složení té převodovky.
Koupil jsem spojkové ložisko MS a pořád mi vrtalo hlavou, jestli bude kvalitní, prý je to taková lepší China. Tak jsem změřil tvrdosti ložisek Lada, co mám. Měření jsem provedl metodou HRC (na vnitřním a vnějším kroužku, pokud to šlo - u těch spojkových jsem se k vnitřnímu kroužku bohužel nedostal
) no a bohužel to spojkové ložisko MS vyšlo nejměkčí, ověřil jsem si to metodou Vickers HV30 a zjistil jsem vpodstatě to samé
.
Tak k MS - mám od nich zadní žluté tlumiče a ty nějak fungují, koupil jsem desky na feldu a moc tvrde - znicily mi docela kvalitní německé kotouče Zimmerman, teď jsem koupil lamelu MS a mám strach, protože jsem sehnal ještě origo sovětský přítlačák a i origo ruský setrvák (starý měl jemné trhlinky a jednu velkou, která mě donutila jej vyměnit). Takze nakonec jsem si raději nechal origo CCCP lamelu přeobložit - prý dělá spojky i na superby a žádný problém... takže jen to spojkové ložisko musím sehnat jiné a do kliky asi koupím japonské NTN - jsou trochu dražší, ale ze škodovek s nima mám velmi dobré zkušenosti, kvalita prý jako SKF a proti ním jsou zase levnější.
Vím že tvrdost není jediná důležitá, jde i o povrch, vůle atd. ale je jedna z nejdůležitějších.
Jestli neseženu jiné kvalitní, tak dám asi ten fenox, co mě zarazilo - má vevnitř plastovou klec, vnitřní kroužek byl trochu vydřenej, tak jsem ho otočil. Vnější vypadal OK, promazal jsem ho kvalitní vazelínou. Bohužel, kdyz jsem ho měl rozebrané, tak jsem na vnitřním kroužku nezměřil tvrdost
. Potom mám ještě nejaké ruské, taky použité, ale to neni nijak rozebratelné bez úplné destrukce.
Co jsem dal nové ložisko do kola, tak se mi zase zvětšuje vůle
(nevím značku, jen bylo popsané azbukou) a na druhém kole to je OK - původní se kterým jsem auto koupil. Vůle na tom novém se nezvětšuje tak rychle, ale cca každých 3tis. km to musím trochu dotáhnout, jinak nehučí... druhé je OK, zdálo se mi, že začína trochu hučet, tak jsem ho vyndal - žádnej pitting jsem na něm neviděl, vymyl jsem ho benzinem, promazal kvalitní vazelínou
https://www.oleje.cz/p/kernite-lubra-k- ... 00g--18708 a je OK. Po několika tis. km má vůli, kterou jsem tam nastavil.
Nakonec se mi na tom Fenoxu (na vnitřním kroužku) podařilo pomocí tvrdoměru a mikroskopu (u tvrdoměru jsem se tam nedostal optikou) zjistit tvrdost cca 760HV10, což přibližně odpovídá 62,5 HRC.
A toto dám do kliky:
http://proprumysl.cz/lozisko-62202-2rs1-c3-skf/ , jestli teda neseženu to NTN, předpokládám kolem 200,-kč, ZVL za 40,-kč se mi tam dávat nechce
. C3 proto, protože kamaradovi se přesné SKF v klice u rapida kouslo, u škodovky je C3 předepsané, u Lady sice ne, ale riskovat to nehodlám... a ono ruské si dyžtak vůli udělá díky třeba tomu hrubšímu povrchu po obrábění, ale precizní SKF ne a japonské NTN, to je asi tak stejné.
Tak tady pro info dávám tabulku náměrů tvrdosti: