Stránka 10 z 12

Re: Elektromobily

Napsal: stř čer 13, 2012 20:30
od zelvotron
Tak nemám ani tak strach, že by se ty baterky při nárazu utrhly, ale spíš o to, že tyhle autíčka jsou obvykle povařený trubky s plastovou kastlí, nijak neoptimalizovaný pro pasivní bezpečnost...

Re: Elektromobily

Napsal: stř čer 13, 2012 20:54
od Luděk Musil
Já měl až doteď za to, že elektromobil je automobil, jehož pohonná jednotka, tedy spalovací motor je nahrazena jinou pohonnou jednotkou, tedy elektromotorem. Jinak vše ostatní tam zůstalo ... :idea:
Řečeno velmi laicky :oops: . L.

Re: Elektromobily

Napsal: čtv čer 14, 2012 18:46
od veliz
Ano, elektromobil má (nebo může mít) všechny vymoženosti, které moderní doba přináší. Proč by tomu mělo být jinak?

Re: Elektromobily

Napsal: čtv čer 14, 2012 22:08
od Luděk Musil
veliz píše:Ano, elektromobil má (nebo může mít) všechny vymoženosti, které moderní doba přináší. Proč by tomu mělo být jinak?
Krotiteli želv - nevyvolávej paniku v obecenstvu :lol: :lol: :!: Já už se skoro lek :shock: a moh jsem z toho mít :hrob: . L.

Re: Elektromobily

Napsal: pát čer 15, 2012 07:35
od dvk
Všechny vymoženosti až na topení :wink:

Re: Elektromobily

Napsal: pát čer 15, 2012 08:33
od Crocodile
Topení tam šoupnou nějaký nezávislý z náklaďáku. Aby byl důvod, proč občas i s elektromobilem zajet na benzínku. Přece nemůže jen cucat elektřinu někde ze zásuvky. V týhle době musí mít zisk každej.

Re: Elektromobily

Napsal: pát čer 15, 2012 18:58
od zelvotron
Luděk Musil píše:
veliz píše:Ano, elektromobil má (nebo může mít) všechny vymoženosti, které moderní doba přináší. Proč by tomu mělo být jinak?
Krotiteli želv - nevyvolávej paniku v obecenstvu :lol: :lol: :!: Já už se skoro lek :shock: a moh jsem z toho mít :hrob: . L.
Jo, ale jedinej, kdo to má, tak je Nissan Leaf, což se dá považovat za normální auto, narozdíl od těch různých vozítek, který nemají ani bag řidiče.

Re: Elektromobily

Napsal: čtv čer 21, 2012 18:36
od veliz
Dosud jediný elektromobil na českém trhu Peugeot iOn má plnou výbavu, tedy i bagy. Jinak i elektromobily mají teplovodní topení, i elektromotor potřebuje chladit. Pochopitelně není tak účiné, takže ke slovu přichází elektrika popř. naftové topení (např. norská pošta). Nebo v nejhorším případě i zima.

Re: Elektromobily

Napsal: čtv čer 21, 2012 19:29
od zelvotron
To jo, elektromobily zavedených výrobců aut jsou obvykle dobře vybaveny, spíš sem sem měl na mysli ty různý plastový italský vozítka co se chystají vyrábět na slovači...

Re: Elektromobily

Napsal: čtv čer 21, 2012 20:30
od Laďuša
Elektromotor chladit potřebuje, ale vodou? Moc aplikací s vodním chlazením trakčáu zas tak neni, spíš kolikrát jenom vlastní ventilace, kolikrát i motor uzavřenej ;)

Re: Elektromobily

Napsal: čtv čer 21, 2012 20:57
od zelvotron
U elektromobilů se to celkem používá, jednak je vodní chlazení kompaktnější do stísněnýho prostoru a bude i tišší.

Re: Elektromobily

Napsal: čtv čer 21, 2012 21:01
od Laďuša
U elektromobilů teda nevim, to nás ve škole eště neučili (asi ani nebudou) a ňák se o to nezajímam, ale jak může bejt kompaktnější něco s trubkama a chladičem než vlastní chlazení? A ta tichost bude stejně nevyužitelná, neb samotnej ventilátor (případně eště uzavřenej) nenadělá tolik hluku jako výbušnej motor a to už tak to zašlo do krajnosti, že se těm autom dělá zvuk schvalně navíc. :lol:

Re: Elektromobily

Napsal: čtv čer 21, 2012 21:24
od Petr HC
Chlazení točivých elektrických strojů kapalinou (ev. plynem) není nic nového - zejména u strojů s vysokým poměrem výkon/váha-rozměry. Počínaje motorkem pro zubařské vrtačky o rozměru poloviny článku AAA s výkonem cca 20 W, chlazeným vodní mlhovinou (která chladí i vrták a ošetřovaný zub), přes motory pro tankování letadel za letu o výkonech řádu kW a rozměru stěračového motorku (chlazeno kerosinem), až po generátory o výkonech stovek MW (zde ale chlazeno vodíkem).
Nevidím proto důvod, proč by se obdobným způsobem nemohl chladit trakční motor (motory) automobilu (co se ušetří na váze motoru, může být využito na chlazení/topení).
Pozn.: včera byla v televizi ukázka trakčního motoru zabudovaného v příďovém kole Airbusu, který utahne celé letadlo při rolování (detaily nebyly uvedeny).

Re: Elektromobily

Napsal: čtv čer 21, 2012 21:28
od zelvotron
Laďuša: No já nevím když si vemu lokomotívu, tak tam ty ventilátory skučí celkem dost a tu kompaktnost jsem myslel v konstrukci samotnýho elektromotru a dál je jednodušší vést do motoru dvě hadice s vodou a někam hodit chladič, než nějakou velkou hubici se vzduchem a dmýchadlem, navíc se to kapalinový chlazení používá často taky ke chlazení měniče, kde je to celkem dost výhodnější jak vzduch (menší chladič).

Re: Elektromobily

Napsal: čtv čer 21, 2012 21:34
od Raduz
u tramvají se také používá (15T)
Obrázek