Elektromobily

Volné rozjímaní na téma "proč jsem si raději nekoupil Ladu" a podobná zpovědní témata.

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6284
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Elektromobily

Příspěvek od zelvotron »

Tak nemám ani tak strach, že by se ty baterky při nárazu utrhly, ale spíš o to, že tyhle autíčka jsou obvykle povařený trubky s plastovou kastlí, nijak neoptimalizovaný pro pasivní bezpečnost...
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10621
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily

Příspěvek od Luděk Musil »

Já měl až doteď za to, že elektromobil je automobil, jehož pohonná jednotka, tedy spalovací motor je nahrazena jinou pohonnou jednotkou, tedy elektromotorem. Jinak vše ostatní tam zůstalo ... :idea:
Řečeno velmi laicky :oops: . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
veliz
Příspěvky: 505
Registrován: čtv led 28, 2010 21:19
Bydliště: Praha-západ

Re: Elektromobily

Příspěvek od veliz »

Ano, elektromobil má (nebo může mít) všechny vymoženosti, které moderní doba přináší. Proč by tomu mělo být jinak?
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10621
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily

Příspěvek od Luděk Musil »

veliz píše:Ano, elektromobil má (nebo může mít) všechny vymoženosti, které moderní doba přináší. Proč by tomu mělo být jinak?
Krotiteli želv - nevyvolávej paniku v obecenstvu :lol: :lol: :!: Já už se skoro lek :shock: a moh jsem z toho mít :hrob: . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
dvk
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Re: Elektromobily

Příspěvek od dvk »

Všechny vymoženosti až na topení :wink:
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
Crocodile
Příspěvky: 3538
Registrován: pon úno 07, 2011 16:49
Bydliště: Choceň
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily

Příspěvek od Crocodile »

Topení tam šoupnou nějaký nezávislý z náklaďáku. Aby byl důvod, proč občas i s elektromobilem zajet na benzínku. Přece nemůže jen cucat elektřinu někde ze zásuvky. V týhle době musí mít zisk každej.
2101 (1976)
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)

Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy Lada
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6284
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Elektromobily

Příspěvek od zelvotron »

Luděk Musil píše:
veliz píše:Ano, elektromobil má (nebo může mít) všechny vymoženosti, které moderní doba přináší. Proč by tomu mělo být jinak?
Krotiteli želv - nevyvolávej paniku v obecenstvu :lol: :lol: :!: Já už se skoro lek :shock: a moh jsem z toho mít :hrob: . L.
Jo, ale jedinej, kdo to má, tak je Nissan Leaf, což se dá považovat za normální auto, narozdíl od těch různých vozítek, který nemají ani bag řidiče.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
veliz
Příspěvky: 505
Registrován: čtv led 28, 2010 21:19
Bydliště: Praha-západ

Re: Elektromobily

Příspěvek od veliz »

Dosud jediný elektromobil na českém trhu Peugeot iOn má plnou výbavu, tedy i bagy. Jinak i elektromobily mají teplovodní topení, i elektromotor potřebuje chladit. Pochopitelně není tak účiné, takže ke slovu přichází elektrika popř. naftové topení (např. norská pošta). Nebo v nejhorším případě i zima.
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6284
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Elektromobily

Příspěvek od zelvotron »

To jo, elektromobily zavedených výrobců aut jsou obvykle dobře vybaveny, spíš sem sem měl na mysli ty různý plastový italský vozítka co se chystají vyrábět na slovači...
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12137
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily

Příspěvek od Laďuša »

Elektromotor chladit potřebuje, ale vodou? Moc aplikací s vodním chlazením trakčáu zas tak neni, spíš kolikrát jenom vlastní ventilace, kolikrát i motor uzavřenej ;)
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6284
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Elektromobily

Příspěvek od zelvotron »

U elektromobilů se to celkem používá, jednak je vodní chlazení kompaktnější do stísněnýho prostoru a bude i tišší.
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12137
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily

Příspěvek od Laďuša »

U elektromobilů teda nevim, to nás ve škole eště neučili (asi ani nebudou) a ňák se o to nezajímam, ale jak může bejt kompaktnější něco s trubkama a chladičem než vlastní chlazení? A ta tichost bude stejně nevyužitelná, neb samotnej ventilátor (případně eště uzavřenej) nenadělá tolik hluku jako výbušnej motor a to už tak to zašlo do krajnosti, že se těm autom dělá zvuk schvalně navíc. :lol:
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Petr HC

Re: Elektromobily

Příspěvek od Petr HC »

Chlazení točivých elektrických strojů kapalinou (ev. plynem) není nic nového - zejména u strojů s vysokým poměrem výkon/váha-rozměry. Počínaje motorkem pro zubařské vrtačky o rozměru poloviny článku AAA s výkonem cca 20 W, chlazeným vodní mlhovinou (která chladí i vrták a ošetřovaný zub), přes motory pro tankování letadel za letu o výkonech řádu kW a rozměru stěračového motorku (chlazeno kerosinem), až po generátory o výkonech stovek MW (zde ale chlazeno vodíkem).
Nevidím proto důvod, proč by se obdobným způsobem nemohl chladit trakční motor (motory) automobilu (co se ušetří na váze motoru, může být využito na chlazení/topení).
Pozn.: včera byla v televizi ukázka trakčního motoru zabudovaného v příďovém kole Airbusu, který utahne celé letadlo při rolování (detaily nebyly uvedeny).
Uživatelský avatar
zelvotron
Příspěvky: 6284
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Re: Elektromobily

Příspěvek od zelvotron »

Laďuša: No já nevím když si vemu lokomotívu, tak tam ty ventilátory skučí celkem dost a tu kompaktnost jsem myslel v konstrukci samotnýho elektromotru a dál je jednodušší vést do motoru dvě hadice s vodou a někam hodit chladič, než nějakou velkou hubici se vzduchem a dmýchadlem, navíc se to kapalinový chlazení používá často taky ke chlazení měniče, kde je to celkem dost výhodnější jak vzduch (menší chladič).
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
Raduz
Příspěvky: 4070
Registrován: úte pro 04, 2007 09:22
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Elektromobily

Příspěvek od Raduz »

u tramvají se také používá (15T)
Obrázek
®; Člen LKCS
Odpovědět

Zpět na „Volné klábosení - všechny ostatní značky“