Elektromobily
Moderátor: Moderátoři
Re: Elektromobily
Tak nemám ani tak strach, že by se ty baterky při nárazu utrhly, ale spíš o to, že tyhle autíčka jsou obvykle povařený trubky s plastovou kastlí, nijak neoptimalizovaný pro pasivní bezpečnost...
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10621
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily
Já měl až doteď za to, že elektromobil je automobil, jehož pohonná jednotka, tedy spalovací motor je nahrazena jinou pohonnou jednotkou, tedy elektromotorem. Jinak vše ostatní tam zůstalo ...
Řečeno velmi laicky
. L.

Řečeno velmi laicky

21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Elektromobily
Ano, elektromobil má (nebo může mít) všechny vymoženosti, které moderní doba přináší. Proč by tomu mělo být jinak?
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10621
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily
Krotiteli želv - nevyvolávej paniku v obecenstvuveliz píše:Ano, elektromobil má (nebo může mít) všechny vymoženosti, které moderní doba přináší. Proč by tomu mělo být jinak?





21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- Crocodile
- Příspěvky: 3538
- Registrován: pon úno 07, 2011 16:49
- Bydliště: Choceň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily
Topení tam šoupnou nějaký nezávislý z náklaďáku. Aby byl důvod, proč občas i s elektromobilem zajet na benzínku. Přece nemůže jen cucat elektřinu někde ze zásuvky. V týhle době musí mít zisk každej.
2101 (1976)
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)
Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy Lada
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)
Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy Lada
Re: Elektromobily
Jo, ale jedinej, kdo to má, tak je Nissan Leaf, což se dá považovat za normální auto, narozdíl od těch různých vozítek, který nemají ani bag řidiče.Luděk Musil píše:Krotiteli želv - nevyvolávej paniku v obecenstvuveliz píše:Ano, elektromobil má (nebo může mít) všechny vymoženosti, které moderní doba přináší. Proč by tomu mělo být jinak?![]()
![]()
Já už se skoro lek
a moh jsem z toho mít
. L.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Re: Elektromobily
Dosud jediný elektromobil na českém trhu Peugeot iOn má plnou výbavu, tedy i bagy. Jinak i elektromobily mají teplovodní topení, i elektromotor potřebuje chladit. Pochopitelně není tak účiné, takže ke slovu přichází elektrika popř. naftové topení (např. norská pošta). Nebo v nejhorším případě i zima.
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Re: Elektromobily
To jo, elektromobily zavedených výrobců aut jsou obvykle dobře vybaveny, spíš sem sem měl na mysli ty různý plastový italský vozítka co se chystají vyrábět na slovači...
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
- Laďuša
- Příspěvky: 12137
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily
Elektromotor chladit potřebuje, ale vodou? Moc aplikací s vodním chlazením trakčáu zas tak neni, spíš kolikrát jenom vlastní ventilace, kolikrát i motor uzavřenej 

Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever
►Stodolní II◄
Estonian-czech crazy night
Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno
Tři sestry <|||> Ladagang
°Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás 
Chatka 12 forever



Osa Klatovy-Plzeň-Brno


Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?


Re: Elektromobily
U elektromobilů se to celkem používá, jednak je vodní chlazení kompaktnější do stísněnýho prostoru a bude i tišší.
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
- Laďuša
- Příspěvky: 12137
- Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
- Bydliště: Klatovy / Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily
U elektromobilů teda nevim, to nás ve škole eště neučili (asi ani nebudou) a ňák se o to nezajímam, ale jak může bejt kompaktnější něco s trubkama a chladičem než vlastní chlazení? A ta tichost bude stejně nevyužitelná, neb samotnej ventilátor (případně eště uzavřenej) nenadělá tolik hluku jako výbušnej motor a to už tak to zašlo do krajnosti, že se těm autom dělá zvuk schvalně navíc. 

Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]
Chatka 12 forever
►Stodolní II◄
Estonian-czech crazy night
Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno
Tři sestry <|||> Ladagang
°Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?
keréklampás 
Chatka 12 forever



Osa Klatovy-Plzeň-Brno


Dva PoJeBy ze Skašova
Haben Sie Bratwurst?


Re: Elektromobily
Chlazení točivých elektrických strojů kapalinou (ev. plynem) není nic nového - zejména u strojů s vysokým poměrem výkon/váha-rozměry. Počínaje motorkem pro zubařské vrtačky o rozměru poloviny článku AAA s výkonem cca 20 W, chlazeným vodní mlhovinou (která chladí i vrták a ošetřovaný zub), přes motory pro tankování letadel za letu o výkonech řádu kW a rozměru stěračového motorku (chlazeno kerosinem), až po generátory o výkonech stovek MW (zde ale chlazeno vodíkem).
Nevidím proto důvod, proč by se obdobným způsobem nemohl chladit trakční motor (motory) automobilu (co se ušetří na váze motoru, může být využito na chlazení/topení).
Pozn.: včera byla v televizi ukázka trakčního motoru zabudovaného v příďovém kole Airbusu, který utahne celé letadlo při rolování (detaily nebyly uvedeny).
Nevidím proto důvod, proč by se obdobným způsobem nemohl chladit trakční motor (motory) automobilu (co se ušetří na váze motoru, může být využito na chlazení/topení).
Pozn.: včera byla v televizi ukázka trakčního motoru zabudovaného v příďovém kole Airbusu, který utahne celé letadlo při rolování (detaily nebyly uvedeny).
Re: Elektromobily
Laďuša: No já nevím když si vemu lokomotívu, tak tam ty ventilátory skučí celkem dost a tu kompaktnost jsem myslel v konstrukci samotnýho elektromotru a dál je jednodušší vést do motoru dvě hadice s vodou a někam hodit chladič, než nějakou velkou hubici se vzduchem a dmýchadlem, navíc se to kapalinový chlazení používá často taky ke chlazení měniče, kde je to celkem dost výhodnější jak vzduch (menší chladič).
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.