Stránka 10 z 15

Re: Martinova samovolně konvergující nulajednička

Napsal: pon dub 23, 2012 08:28
od Teepee
Luděk Musil píše:
Hurikán píše:V bodech nemnoha ...
Dobrotivý Bože :shock: ... na čem frčíš? :weedman:
To už tady bylo: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... 4&start=33

Re: Martinova samovolně konvergující nulajednička

Napsal: pon dub 23, 2012 21:30
od MartasBrno
Nojo, tak zase natolik váženou posádku, tedy nevěstu jsem nevezl :lol: a i tak jsem budil dostatečný obdiv. Nebýt nás, beznadějně nejstarším vozem by byl forman z konce výroby. Mimoto, i nová auta která se zůčastnila byla např neumytá, ba dokonce zas*raná, čili nevyčítám si nic.

Re: Martinova samovolně konvergující nulajednička

Napsal: sob kvě 26, 2012 15:19
od MartasBrno
MartasBrno píše:Výše předpovězený přípravek pro monitorování energeticé bilance hlavní elektroinstalace vozu dostal konkrétní podobu, ikdyž je zatím pouze polotovarem a pár věcí na destičce chybí.

Obrázek
A z destičky se stala krabička, oživena firmwarem pro povídání s RS 232 terminálem, s emulací přes USB.

Ode dneška se můj žigulík baví s notebookem přes USB :mrgreen:

Ještě budu ladit soft, hodila by se pružnější kalibrační funkce, průhlednější časování atd...
Zatím jsem si pro srandu změřil, že pro start žigula v dnešním počasí se spotřebuje asi 100As náboje.

Re: Martinova samovolně konvergující nulajednička

Napsal: úte čer 19, 2012 19:36
od MartasBrno
MartasBrno píše:...Každopádně na laku se stále tvoří takové ty obrovské kapky jak palec a kutálí se po autě sem a tam. Vždycky když ráno vyjedu, všici už mají plechovky suchý, no a já jen vyjedu do silnice a při prvním zabrzdění mi přes sklo chlejstne deci vody ze střechy. Je to docela nezvyk... Čekám, že se to umeje, a vono furt nic, asi až na jaře...
Jo. Už se to umylo. Asi tak dva měsíce zpátky už byl lak jako vždycky :-D Teď to bude stačit umejt a zase bude dobře. Leštění opět plánuju +- na srpen - září, stejně jako loni.

Auto v průběhu posledních měsíců prodělává místní opravy různých neřešených bolestí, řeší to jak funkci, tak vzhled. Fotek mám pár, na disku :-)

Re: Martinova samovolně konvergující nulajednička

Napsal: úte lis 06, 2012 20:03
od MartasBrno
MartasBrno píše:
MartasBrno píše:... Auto v průběhu posledních měsíců prodělává místní opravy různých neřešených bolestí, řeší to jak funkci, tak vzhled. Fotek mám pár, na disku :-)
anebo na Rajčeti, konečně.

Ovládání spojky několik let cedilo pod koberec, dalo to tuším jednu nebo dvě nádobky, než došlo na opravu, se kterou jsem naprosto spokojen. Nejlepší bylo vykašlat se na všechny darované díly a přegumičkovat původní, bezvadné.
Obrázek

Slepil jsem zbytky hokejek, no a po těch pár měsících to vypadá, že skelný tmel nebyl špatná volba... Ovšem mluvím o lepení, nikoliv o opravě ;-)
Obrázek

a ano, taky mi to hnije, což mne donutí návštěvu klempíře - už se na to těší, leč termín stále posouvá :-D
Obrázek

Takže tak... jen jako střípek... Přes různé bolístky mám auto furt rád, má duši a hodně dobrých vlastností.

Re: Martinova samovolně konvergující nulajednička

Napsal: sob bře 09, 2013 20:30
od MartasBrno
Tak dnes byl velký den. Do mého modrého žigulíka se dnes v 10:15 zakousla flexka. Teď jsem se umyl.

Takové zdravé a silné dobré plechy jsem ještě do sběrny nevezl.

Re: Martinova samovolně konvergující nulajednička

Napsal: sob bře 09, 2013 20:53
od Marťas
To jako oprava, nebo pohřeb? :shock:

Re: Martinova samovolně konvergující nulajednička

Napsal: sob bře 09, 2013 22:14
od MartasBrno
No, tak prozatím je to oprava. Plán je zbavit se koroze a jejích semenišť tak aby to spolehlivě přežilo dalších X roků, takže žádné soplení rezatých plechů, pokud to možnosti dovolí. Potřebuju teď dát dohromady know-how jak ošetřit konkrétní švy a prostory tak, aby to bylo dobré. Měl bych hned jeden námět.

Chci vyřešit technologickou vadu všech těch spojů, jak jsou navařený blatníky na horní hraně podběhů například tím, že
a) očistím, opravím a ošetřím styčné plochy, přiložím, zavařím, ošetřím spáry tmelem nebo "rezistinem".
b) očistím, opravím a ošetřím styčné plochy, blatník přilepím po celé styčné ploše lepidlem a místně, občas přinýtuju ocelovýma nýtama do kleští. Šroubovat nechci.
To stejné všude, kde jsou položené plechy na sobě, třeba spodek blatníku na prahu, ta lícová plocha, anebo taky po celém obvodu lemu zadního blatníku. Tady je vždy velké namáhání bordelem a myslím, že lepidlo v množství tak, aby přeteklo dokonale zatěsní celou plochu spoje.

Použili byste lepení místo svařování, třeba i doplněné nějakou studenou metodou spojování? Nebo si stojíte za klasickou metodou fóknót nato švajcem ať je to do pěti let neskrz? Na originalitu tady hledět nemusím, důležitý je výsledek a cena - obojí zároveň.

Co obrubu čela kolem světel v místě plošného styku s blatníkem? Lepení by mohlo jít, i pojištění nýtem, obroučka světla ho schová.
Spoje natupo jako jsou na spoji čela a blatníku dole asi nezbyde než céóčkem svařit k sobě a nějak ošetřit spáru zvenku a zabezpečit hranu zevnitř vůči kamínkům...

Jenom preventivně chcu říct, že bych rád použil to nejlepší, co je za úměrnou cenu dostupné a nevynechal zbytečně něco co je opravdu dobré. Třeba vícesložkovou základovku místo suříkové barvy kterou nemám.

Prosím o dobré rady, pokud možno, hledím s očekáváním dobrého konce (vlastně začátku) dopředu.

Re: Martinova samovolně konvergující nulajednička

Napsal: sob bře 09, 2013 23:17
od cackler
Na ty problematická místa styku plechů při svařování lze použít toto http://www.naradi-pro.cz/medeny-sprej-na-svary-l233

Re: Martinova samovolně konvergující nulajednička

Napsal: ned bře 10, 2013 00:10
od MartasBrno
Díky. Chápu to tak, že když chci vařit, tedy na namáhaná místa, nebo místa jinak nevhodná k lepení použiju tohleto, protože lepidlo je nesvařitelné :-) Pak se ty spoje stejně musí ošetřit dalšíma vrstvama antikorozních nátěrů... a tohle mi pomůže ochránit tu nejskrytější část spoje. Chápu správně?

Re: Martinova samovolně konvergující nulajednička

Napsal: ned bře 10, 2013 00:15
od Cory
Osobne by som do šrobovania a nitovania nešiel - v podstate cely ten vnutorny blatnik je smiešny plech, z ktoreho ked som odparal pozdlzny nosnik, tak plantal ako kus kartonu. Myslim si, ze tie zvary to významne vystužia.

Re: Martinova samovolně konvergující nulajednička

Napsal: ned bře 10, 2013 00:42
od cackler
Ten sprej se nastříká na místa styku dvou plechů před svařením, tam kam už by jsi se po svaření dostat nemohl a vesela by to tam rezlo. Díky tomu, že je měděný, tak je vodivý a není ani problém se svářením.

Re: Martinova samovolně konvergující nulajednička

Napsal: ned bře 10, 2013 11:55
od Vašátor
Místo měděného spreje lze použít i sprej zinkový.

Co se týká vaření versus šroubování blatníků, jelikož je blatník nosnou částí karoserie, nad šroubováním bych přemýšlel pouze tehdy, jsou-li podběhy a věže v naprostém pořádku. Být to moje auto, přivařím ho a neřeším.
Lepení dvou plechů je sice krásná věc, dnes velmi používaná snad ve všech automobilkách, nicméně opět tomu musí být karoserie přizpůsobena - deformační zóny apod. Za mě je tudíž jediná správná cesta ta, jaká byla ve výrobě. Ale je to věc každého jedince :wink:

Pokud by jsi přistoupil na metodu přivaření blatníku, doporučil bych tento postup: všechna koroze z podběhu musí samozřejmě pryč, to je jasné. Teď je otázkou, zda horní hrana podběhu zůstane v takové míře, aby na ni šel blatník přibodovat / či se bude vařit z boku do hrany. Doporučil bych očištěnou styčnou plochu natřít odrezovačem, po jeho zaschnutí opět obrousit, nastříkat zinkovým / měděným sprejem a navíc ještě natřít klasickou základní barvou. Spreje jsou sice výborná věc, ale musí být na čistém nezkorodovaném plechu. Jakmile tam něco málo koroze zůstane (nikdy nevybrousíš vše), celkem rychle podrezá (mám zkušenosti pouze se sprejem zinkovým, ale kvalitním). Než přiložíš blatník, tak ho celý zevnitř očistit, rozbrousit převozní barvu, nastříkat (natřít) epoxidovou barvou a hlavně spáru na horní hraně blatníku "zalepit" karosářským tmelem (třeba BODY 999, BODY Seal 110 ...). Nakonec ještě UBS (to stejné na podběh, dokud je blatník pryč). Jakmile přijde na řadu svařování blatníku (ať již bodově či do hrany), místo svaru řádně očistit - aby vznikl pěkný svár (barvy a nástřiky prskají a bublají). Po přivaření blatníku opět hranu spoje zevnitř i zvenku zatáhnout zmíněným Bodyčkem - obě jsou přelakovatelné, vodu opravdu nepustí, spíš to zrezne všude okolo. Mno a nakonec opět UBS.

Nevím, jak budeš řešit lak na blatníku, každopádně převozní barvu minimálně rozbruš (alespoň místy až na plech). Sovětská převozka není určena pro lakování a brzy v provozu podrezá.

Co se týká dvousložkových základových barev, kup rovnou epoxidovou základovou barvu. V Brně, pokud někdy jezdíš okolo Vídeňské, stav se do firmy AutoFit. Nejen že tam je půlka zaměstnanců veteránisti, ale epoxid mají v barelech, odlijí kolik budeš potřebovat a vyjde to levněji než prodávané sráče v barvách lakách.

Doufám, že jsem na něco nezapoměl a hodně zdaru :)

Jo a pokud si chceš ušetřit čas s pasováním, nepárej oba blatníky zaráz, ale ten druhý až po spasování a přivaření toho prvního.

Re: Martinova samovolně konvergující nulajednička

Napsal: ned bře 10, 2013 13:53
od Yellow01
A než sundáš dveře a kapotu, tak si to pořádně označ, jinak se z toho nasazování a pasování potom po..reš. Já jsem navrtal skrz každej pant mezi šrouby přesnou dírku až do sloupku a když potom nasazuješ dveře, jenom si do těch děr strčíš vrták a nasuneš dveře a chytneš šrouby. Pak to postupně dotáhneš a máš to spasovaný.

Re: Martinova samovolně konvergující nulajednička

Napsal: pon bře 11, 2013 09:45
od MartasBrno
Bezva. Pasování. Vašku, Yellow, jak zvolit postup demontáže blatníků a čela? Vyměnit půjde vše. Zatím je dole jeden blatník, dnes bude možná druhý (udělá kamarád, já chodím do práce). S autem se uvidím zase v pátek nebo spíš v sobotu. Pasování se tolik nebojím, všema matkama a šroubama mi jde točit rukou, původní polohy jdou přesně vidět podle otlaků.

Podle čeho napasovat čelo? To musí jít jako první ne? Na něj pak nasdit kapotu a k němu pak pasovat blatníky s dveřima?

Zinek. Prý ne, protože při vaření je to na otravu. Ale kdoví, co to kolega zkoušel...
Nýty a lepidlo přední blatníky a čelo. Originál je vařený co tři centimetry. Po výměně co 1,5 - 5cm, švajcem samozřejmě. Lepidlo + nýty co 5cm nevypadá dobře? Je to spíš asi i pracné... Hrana totiž opravdu není moc pěkná, zbyde z ní toho málo, podle očekávání, hlavně před kapsou :-) Co tak z ní odříznout tu horní vodorovnou část a navařit vingl? Bohužel je to zase o spoj více. Asi bych to měl nakreslit... Jak bylo myšlené to vaření na hranu? 6e z nej odřežu tu vodorovnou plochu těsně v záhybu a na ten navařím blatník??? Panejo...

Barvy a nátěry. Díky, tímhle se budu muset zabývat, borec co to se mnou dělá umí řezat, vařit, lakovat, ale ne tolik ošetření proti korozi...